کد خبر: ۶۵۳۹۰

حکیم مهر: معاون اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه با ثبت میزان جوجه‌ریزی، تلفات و انتقال به کشتار مرغ شفاف خواهد شد گفت: بیش از ۴۰ مورد از مرغداری‌های استان‌ به دلیل عدم ثبت و دریافت کد تخلیه یک ماه دچار مشکل شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «ظاهر پورمجاهد» با بیان اینکه وظایف سازمان‌ها در مورد تولید و توزیع کاملا مشخص و شفاف است اظهار کرد: به منظور جلوگیری از نفوذ در چرخه تولید و توزیع مرغ در حال حاضر مرغداران برای انتقال مرغ به کشتارگاه باید در سامانه ثبت و کد تخلیه دریافت کند.

وی با اشاره به اینکه کد تخلیه مرغ توسط دامپزشکی رصد می‌شود افزود: میزان کشتار در کشتارگاه‌ها هم باید در سامانه جامع تجارت ثبت شود در غیر این صورت تخلف صورت گرفته و پرونده به تعزیرات حکومتی منتقل خواهد شد.

معاون اقتصادی استاندار همدان ادامه داد: تا کنون دو مورد از کشتارگاه‌های همدان با تاخیر میزان مرغ کشتار شده را در سامانه ثبت کرده‌اند که متاسفانه تخلف آنها گزارش و پرونده رسیدگی تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: پس از مرحله کشتار مرغ، نظارت بر عهده سازمان صمت است در همین راستا سامانه‌‌ای ایجاد شد تا مرغ‌فروشان و واحدهای صنفی میزان فروش خود را ثبت کنند که ۷۵۰ مورد از واحد صنفی در این سامانه ثبت نام انجام داده‌اند.

پورمجاهد یادآور شد: اصرار ما اجرای قیمت مصوب مرغ در بازار استان است اما متاسفانه تفاوت قیمت وجود دارد به طوری که در خوزستان به دلیل شدت گرما و نبود جوجه‌ریزی مرغ کیلویی ۳۸ تا ۴۰ هزار تومان عرضه و این تفاوت باعث افزایش قیمت در دیگر استان‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه مرغدار باید مرغ زنده را کیلویی ۱۷ هزار و ۱۰۰ بفروشد اما بعضا از دیگر استان‌ها با قیمت ۲۲ هزار تومان مرغ زنده را خریداری می‌کنند یعنی ۴ هزار تومان بیشتر از قیمت مصوب خرید صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: اگر در سامانه جهاد و دامپزشکی ثبت صورت گیرد میزان جوجه‌ریزی، تلفات و انتقال به کشتار شفاف خواهد بود.

معاون اقتصادی استاندار همدان متذکر شد: بیش از ۴۰ مورد از مرغداری‌های استان‌ به دلیل عدم ثبت و دریافت کد تخلیه یک ماه دچار مشکل شدند و با مکاتبات صورت گرفته این مشکل حل شد.

وی با اشاره به اینکه عمده مشکل موجود در رابطه با مرغ رعایت اصول انصاف از سوی واحدهای صنفی و نظارت بیشتر بر عملکرد کشتارگاه است اضافه کرد: سازمان صمت باید بیش از گذشته باشد اگرچه ظرف ۱۰ روز گذشته بازرسی بالغ بر ۵۰ پرونده تشکیل و به تعزیرات ارسال شده است.

پورمجاهد در پایان خاطرنشان کرد: تمام تلاش بر توزیع روزانه ۱۲۰ تن مرغ در استان است به طوری که در صورت کشتار کمتر مرغ منجمد توزیع خواهد شد.

 

نظر شما
ادامه