کد خبر: ۶۵۴۳۵

حکیم مهر: رییس سرای نوآوری گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: رویداد ایده بازار در حوزه گیاهان دارویی و صنایع وابسته به همت سرای نوآوری و مرکز رشد گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) با همکاری جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، برگزار می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «کامران صفوی» با اعلام این خبر اظهار کرد: نخستین رویداد ایده بازار گیاهان دارویی و صنایع وابسته پیش از این برگزار شد و اکنون بار دیگر این رویداد ایده بازار برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در کشور در حوزه گیاهان دارویی پتانسیل بالایی وجود دارد، گفت: در استان اصفهان نیز مجموعه حوزه های فعال در این زمینه گسترده و حائز  اهمیت است. دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با دارا بودن سرای نوآوری گیاهان دارویی و مرکز رشد تخصصی و شتاب دهنده گیاهان دارویی نقش فعال در این حوزه دارد.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان هدف از برگزاری این رویداد را شناسایی ایده های نو در حوزه گیاهان دارویی اعلام کرد و افزود: رویکرد ایده ها بیشتر فناورانه و ارائه طرح های نوین است. داشتن جنبه های اقتصادی، تجاری و علمی و اینکه در قالب کار تیمی ارائه شود نیز از موارد مورد نظر برای انتخاب ایده ها است.

صفوی، مخاطبان این ایده بازار را دانشجویان، فارغ التحصیلان، اعضای هیات علمی دانشگاه ها و پژوهشگاه ها و فناوران مراکز رشد و پارک های فناوری اعلام کرد و گفت: مخاطبان می توانند با مراجعه به آدرس reg.jdisf.ac.ir/se۵ نسبت به ثبت ایده خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال ایده ها تا اول شهریور است، تاکید کرد: علاقه مندان به حوزه گیاهان دارویی در چارچوب موضوعات، کشت بافت، دامپزشکی، مکمل های غذایی، اسانس و عصاره، فراوری و صنایع غذایی، طب سنتی، بازاریابی و فروش، کاشت، داشت و برداشت، مشاغل خانگی و توسعه فرهنگ کارگروهی می توانند ایده های خود را ارسال کنند.

رییس سرای نوآوری گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان خاطرنشان کرد: ایده های برتر که قابلیت داشته داشته باشند وارد شتاب دهنده و یا مرکز رشد دانشگاه می شوند و از حمایت های مادی و معنوی این مجموعه استفاده خواهند کرد.

وی افزود: تصمیم بر این است، پس از انتخاب طرح ها و ایده های برتر، با برگزاری دوره های منتوریگ و کوچینگ خاص برای تیم ها، آنها را با مباحث کارآفرینی و فنافرینی آشنا و در نهایت تیم های برتر انتخاب شوند.

 

نظر شما
ادامه