کد خبر: ۶۶۱۲۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها:
«امید حاجتی» افزود: در قانون بودجه ۱۴۰۰ مبلغ سه‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در جدول مصارف هدفمندی تبصره (۱۴) برای خرید واکسن و واکسیناسیون دام پیش‌بینی شده است ...

حکیم مهر:  مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از واریز ۱۷ هزار و ۳۷۵ میلیارد ریال به حساب وزارت جهاد کشاورزی بابت خرید یارانه‌ای نهاده‌ها، عوامل تولید و خرید تضمینی محصولات بخش کشاورزی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، «امید حاجتی» با اعلام این خبر، افزود: این مبلغ از منابع درآمدی تبصره ۱۴ و  در راستای اجرای بند ۲۴ جدول مصارف تبصره مذکور در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و  برای خرید یارانه نهادها، عوامل تولید و خرید تضمینی محصولات بخش کشاورزی به حساب وزارت جهاد کشاورزی واریز شد.

وی گفت: تامین نیازهای این حوزه به‌منظور حمایت از کشاورزان به‌ویژه در حوزه تولید و خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله زعفران انجام شده است

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها بیان‌داشت: این مبلغ در سه مرحله به حساب وزارت جهاد کشاورزی واریز شد؛ در مرحله نخست هفت‌هزار و ۸۷۵ میلیارد ریال و در مرحله دوم، سه هزار میلیارد ریال واریز شد و همچنین مبلغ ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به صورت اسناد خزانه (در مجموع ۱۷ هزار میلیارد و ۳۷۵ میلیون ریال) در اختیار این وزارتخانه قرار گرفت تا حمایت دولت در این بخش انجام شود.

وی اضافه‌کرد: این حمایت در حالی انجام شده است که این رقم در بودجه سال قبل بابت خرید یارانه نهاده‌ها، عوامل تولید، خرید تضمین محصولات بخش کشاورزی ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است و در بودجه امسال افزایش یافته است.

پرداخت یک‌هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال برای خرید واکسن مایه کوبی دام 

حاجتی به اعتبار هزینه‌ای برای خرید واکسن برای واکسیناسیون دام اشاره کرد و گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۰ مبلغ سه‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در جدول مصارف هدفمندی تبصره (۱۴) برای خرید واکسن واکسیناسیون دام پیش‌بینی شده است و تا این مرحله یک‌هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال به حساب سازمان دامپزشکی کشور واریز شد.

وی با بیان اینکه تامین منابع و حمایت از بخش‌های تعیین شده در جدول مصارف تبصره ۱۴ با هدف افزایش تولید و بالا بردن بهره‌وری در این بخش انجام شده است، ادامه‌داد: با حمایت انجام شده در این بخش توسط دولت و اجرای دقیق نظام حمایتی براساس قانون توسط مسوولان ذی‌ربط در سازمان دامپزشکی کشور، کشاورزان و دامداران می‌توانند از این حمایت‌ها در جهت بالا بردن ایمنی دام‌ها و تولیدات خود بهره ببرند.

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، همچنین به ردیف هزینه‌ای جدید در این بخش اشاره کرد و افزود: بخشی از این اعتبار پرداخت شده برای تولید و تامین نیاز داخل و صادرات زعفران انجام شده است.

به گزارش ایرنا، امسال سازمان هدفمندی یارانه‌ها از محل منابع این سازمان ۱۰ هزار و ۹۳۴ میلیارد ریال اعتبار به بخش‌های مختلف بهزیستی، چایکاران، ایثارگران و مسکن محرومان، مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال بابت یارانه نان و خرید تضمینی گندم به شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، ۱۰ هزار میلیارد ریال به بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی و ۲ هزار و ۴۲۰ هزار میلیارد ریال برای هوشمندسازی و تجهیزات آموزشی  مدارس و هنرستان‌ها پرداخت کرد.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
0
2
اینکه هزینه ای است که در 5 روز در سد کارون 3 صرف میشد.واقعا خسته نباشید با این جذب بودجه
.
تبریزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
0
2
یکی از راههای توزیع عادلانه بودجه توانمندسازی بخش کشاورزی و دامپروری است بویژه در بخش دامپروری سنتی.
دامپروری سنتی جز لاینفک از زندگی جمعیت روستایی و عشایری کشور است. در دامپروری هر ریالی که از بودجه هزینه شود تاثیر مثبت در بخش بهداشت وسلامت و اقتصاد جامعه را خواهد داشت.
دامپزشکی بعنوان متولی پیشگیری و کنترل و درمان بیماری های دامی باید از درصد بالاتری از بودجه سلامت کشور برخوردار باشد. تا با توزیع واکسن و دارو به جمعیت دامی کشور اولا بهداشت و سلامتی و دوما شکوفایی اقتصادی را به خانوارهای دامدار روستایی که اکثرا از دهک های پایین جامعه و در محرومترین و دورافتاده ترین نقاط جامعه هستند هدیه کند.
دولت عدالت گستر و یاور محرومان و مستضعفان باید به این درک و باور برسد که دامپزشکی بعنوان یک دستگاه تضمینی برای توزیع عادلانه ثروت و گسترش دهنده سلامت و رفاه اقتصادی است که هم هزینه های درمان را کاهش خواهد داد و هم رفاه اقتصادی و بهبود تولیدات دامی را در نقاط محروم کشور سبب خواهدشد. تخصیص بودجه از محل های مختلف به دامپزشکی شکوفایی اقتصادی برای کشور بدنبالش خواهد داشت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
0
1
بسیار خوب است ولی امیدواریم این پول بابت خرید واکسنی انجام نشود که باعث بیماری دام و تلفات انها همانند سال گذشته شود
................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
0
0
اهمیت موضوع در این است که برای اولین بار سازمان دامپزشکی کشور توانسته از این محل سهمی را جذب کند مهم ورود به ردیف این بودجه است که اتفاق افتاده سال های بعد راحت تر می توان از این محل برای خدمات بهداشتی بودجه بیشتر گرفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
0
2
قیمت خوراک با دام رو همسان کنید
وضع مالی دامدار خوب بشه
واکسن رایگان هم نزنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
0
0
کمبود نهاده و گرونی باعث نابودی دامداران شده الان به شدت دارن دامشون رو حراج میکنن شغل دامپزشکی و سایر رده ها هم مستقیم به دامداران مربوط میشه پس ده برابر این بودجه هم صنعت دامداری رو نجات نمیده البته خشکسالی هم بی ثاثیر نیست
نظر شما
ادامه