کد خبر: ۶۶۶۱۴

حکیم مهر: «پم پم» قوچ ارمنی حفاظت شده در«سهرین» تلف شد. فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: قوچ ارمنی حفاظ شده در باغ «سهرین» در اثر خفگی تلف شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از رکنا، «اسماعیل قلی‌زاده» امروز  اظهار کرد: یک رأس قوچ ارمنی در منطقه حفاظت شده «سهرین» واقع در باغ حافظت شده این منطقه تلف شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه این قوچ در یک فضای حصار کشیده شده زندگی می‌کرد، گفت: با توجه به اینکه این حیوان شرایط رهاسازی را نداشت در این منطقه حفاظت می‌شد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به عدم بومی بودن این گونه این قوچ به صورت تنها در یک محیط بزرگ و آزاد اما محصور نگهداری می‌شد، گفت: جای ضربات این حیوان روی درختان و سایر اجسام موجود در این حفاظ قابل مشاهده است.

قلی‌زاده با اشاره به اینکه این بار نیز حیوان اقدام به ضربه زدن به درخت کرده بود که در بین تنه درختان گرفتار شده بود، گفت: تلاش برای خارج شدن از این شرایط توسط قوچ علت مرگ و خفگی این حیوان بوده است.

­­­فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه محیط‌بانان حاضر در منطقه بلافاصله برای نجات این قوچ اقدام کرده‌اند، گفت: متاسفانه حیوان بر اثر خفگی جان باخته و تلاش محیط‌بانان بی‌نتیجه بود.

«پم پم» نامی بود که محیط‌بانان زنجانی روی قوچ ارمنی کشف شده از شکارچیان غیر مجاز در زنجان گذاشته بودند، این قوچ که حیوان بومی منطقه حفاظت شده ماهنشان بوده و به صورت زنده توسط شکارچیان شکار شده بود در شرایط سنی بود که برای ادامه حیات نیاز به نگهداری داشت و همین موضوع موجب شد تا محیط بانان زنجانی حفاظت از این قوچ را در باغ سهرین که پاسگاه حفاظت محیط زیست نیز هست، انجام دهند.

 

نظر شما
ادامه