کد خبر: ۶۶۶۵۲
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
اختصاصی حکیم مهر:
در بخشی از این یادداشت آمده است: درآمد ناخالص تقریبی این دست کلینیک‌ها اگر خودتان همه‌کاره باشید و یک دستیار داشته باشید، حدود ۲۰ تا ۶۰ میلیون تومان در ماه خواهد بود که تقریباً نصف آن صرف هزینه‌های جاری می‌شود ...
 

حکیم مهر: در پی انتشار گزارش اختصاصی حکیم مهر از جزئیات هزینه‌های راه‌اندازی کلینیک دامپزشکی (اینجا)، یکی از همکاران محترم کلینیسین در یادداشتی ذیل این خبر حکیم مهر، توصیههای دلسوزانهای برای همکارانی که قصد راهاندازی کلینیک دامپزشکی را دارند ارائه نمود که ضمن تشکر از ایشان، با توجه به جامع بودن آن به صورت یک خبر مستقل تقدیم مخاطبین محترم میگردد.

به گزارش حکیم مهر، متن این یادداشت به شرح زیر میباشد:

«بنده یک کلینیسین دام کوچک هستم و این نظر را برای همکاران جوانی که می‌خواهند واقعیت را بدانند می‌گذارم برای اینکه نه نفعی می‌برم نه ضرری و اگر کسی در گذشته بود که من را نصیحت کند، می‌توانستم خیلی بیشتر پیشرفت کنم.

سال ۹۶ یک کلینیک در شرق تهران راه انداختم. همه می‌گفتند ظرفیت ندارد و خوب نیست اما چون در این محل زندگی می‌کردم، با بافت مذهبی اینجا آشنا بودم. این صفحه را که دیدم، یاد دوران ابتدای کارم افتادم. آن زمان حدود صد میلیون تومان هزینه کردم و کلینیک راه انداختم. به سختی مجوز گرفتم و واقعاً عذاب کشیدم و از جان و دل مایه گذاشتم و شبانه‌روزی کار کردم؛ ولی الان داشتم فقط وسایل کلینیک را حدودی در ذهنم محاسبه می‌کردم، دیدم به قیمت روز تقریبا معادل یک و نیم میلیارد تومن می‌شود. چون دستگاه‌های جدید را هم اضافه کردم مثل سونوگرافی و CBC  و... به غیر از پنج هزار پرونده‌ای که در این سال‌ها تشکیل شده است. می‌بینم این اعداد در کلان‌شهر تهران دور از ذهن نیست، اما در شهرستان‌ها قاعدتاً کمتر می‌شود.

ایرادات کار خیلی زیاد است و اگر پای درددل صاحبان کلینیک‌ها بنشینید متوجه می‌شوید تقریباً همه زندگی فرد را وقف می‌کند. درآمد ناخالص تقریبی این دست کلینیک‌ها اگر خودتان همه‌کاره باشید و یک دستیار داشته باشید، چیزی در حدود ۲۰ تا ۶۰ میلیون تومان در ماه خواهد بود که تقریباً نصف آن صرف هزینه‌های جاری می‌شود. صد البته که خیلی انرژی می‌خواهد و باید بدانید دقیقاً چه کار می‌کنید وگرنه به سادگی می‌بازید.

تصور می‌کنم دوستانی که ارقام عجیب و غریب و پایین می‌دهند، یا تا کنون در این حوزه کار نکرده‌اند یا هنوز چیزی از بازار خرید نکرده‌اند، چون هزینه‌های پیدا و پنهان را حساب نمی‌کنند، مثلاً چیزهای ساده‌ای که هیچ‌وقت حتی به آن فکر هم نمی‌کنید مثل دستمال کاغذی یا کیسه پلاستیکی و...

بله، می‌شود از خیلی از چیزها صرفنظر کرد و سرمایه مورد نیاز را کاهش داد اما حواستان باشد خیلی چیزها هست که کار خودتان را زیر سؤال می‌برد. اگر کلینیک دامپزشکی نزدید و در فکر راه‌اندازی آن هستید، یک‌بار به یک مرکز دامپزشکی بروید و ببینید چه چیزهایی به صورت روزمره در آن استفاده می‌شود و همه را یادداشت کنید؛ بعد آنها را جمع بزنید. برای خودتان داروخانه آشنا پیدا کنید، وسایل دست‌دوم تمیز را خریداری کرده و در گوشه‌ای نگهداری کنید. خرده خرده خرید کنید تا روزی که کلینیک خود را افتتاح می‌کنید به مشکل برنخورید و لوازم و تجهیزات مورد نیاز را به قیمت چندین برابر خریداری کنید.

راه‌اندازی یک کلینیک بیشتر از آن چیزی که فکر می‌کنید، هزار جنبه دیگر هم دارد. قصد ندارم بگویم این کار نظام دامپزشکی درست یا غلط است اما دارد با رشد قارچ‌گونه کلینیک‌ها در شهرهای بزرگ مخالفت می‌کند تا از سرمایه منی که سال‌هاست دارم در این بازار فعالیت می‌کنم حفاظت کند و از سوی دیگر از شکسته شدن تعرفه‌ها به هر قیمتی جلوگیری نماید.

اگر مجوز گرفتید، تازه‌وارد محسوب می‌شوید و باید سال اول از جیب بخورید و در جامعه، آدم‌های سختی را پشت سر بگذارید. فکر نکنید به همین سادگی مجوز آمد و تمام شد؛ نه، نظام مثل یک دست‌انداز می‌ماند. در حین کار، با غول‌های بی‌شاخ و دم حمایتی سر و کله می‌زنید که به هیچ قاعده انسانی‌ای پایبند نیستند. با شهرداری و دارایی و بانک و مالیات و بیمه و هزار تا چیز دیگر در می‌افتید. سال بعدی تازه به سود می‌افتید.

خیلی باید با احتیاط وارد شوید اما در نهایت سود خوبی هم می‌کنید و پرستیژ دکتر هم دارید و به شما احترام می‌گذارند. در انتخاب آدم‌ها دقت کنید و کارآموز و بازآموز بگیرید، چون آنها هم پشت سر شما وارد این بازار می‌شوند و نسبت به آنها رحم کنید، چون به ما رحم نکردند. سعی کنید قبل از هر چیزی پروتکل‌های درمان را آماده کنید و جایی بروید تا کار را یاد بگیرید و صرفاً چون دکتر فلانی فلان دارو را می‌داد اکتفا نکنید. مهارت‌های گفتاری و شنیداری و مهارت‌های طبابت را یاد بگیرید؛ سپس پول جور کنید، کم‌کم وسایل بخرید و گوشه‌ای انبار کنید. شاید یکی دو سال زمان ببرد که بخواهید شروع به کار کنید، اما قوی شروع کنید که کسی نتواند به همین سادگی پایه‌هایتان را بلرزاند. اینجا فقط پول مطرح نیست؛ شما باید هم مدیر اقتصادی باشید، هم مدیر اجتماعی، هم دلال و هم دکتر! عجیب است اما واقعیت دارد.

در پایان بگویم باید پشتکار داشته باشید، سواد و افراد مطمئن و دلسوز کنارتان باشند تا موفق شوید. امیدوارم این نظرم برای حتی یک نفر مفید باشد و بتواند کارش را راه بیندازد.»

 

انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳۸
دارابپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
2
15
آفرین به صداقت ایشون و تشکر فراوان از حکیم مهر عزیز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
1
14
درود بر نویسنده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
1
9
فکر میکنم کسی که سال ۹۶ کلینیک راه انداخته قدیمی محسوب نمیشود
اما اطلاعات تقریبا مناسبی بود ممنون از ایشان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
1
9
پول تو داروخانه بود والسلام. الان همه صنوف دامپزشکی متاثر از وضعیت اقتصادی جامعه شده و در رکود است و در شرایط خوبی نیشا ولی تا سال قبل داروخانه ها با فاصله از کلینیسین ها پر درامدترین بخش دامپزشکی بودند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
دوست عزیز اشتباه میکنید الان بدترین وضعیت را داروخانه ها دارند. با دپوی فراوان و رکود شدید بازار مواجه شده اند. از یک طرف چک های پاس نشده شرکت های پخش رو دارند و از طرفی با دپوی بالا و رکود شدید بازار و نبود دامدار برای خرید دارو تاریخ انقضای دارو مواجه اند.بیشتر از هر صنفی الان در دامپزشکی، صنف داروخانه داران تحت فشار و استرس شدیدتر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
سلام
الان هم است ..کدوم داروخانه کمتر از ۵۰ درآمد داره؟؟؟
قبلا هم که به بهشت دامپزشکی معروف بود،!
ناشناس
| France |
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
الان ی تومن هم سود نداره چون قیمت داروها چندبرابر شده و داروخانه بخاطر رقابت شدید و تاریخ انقضا داروها را به قیمت قدیم بفروشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
15
2
اگر ماهی ۱۶۰ میلیون هم درآمد داشته باشه من دکتر دامپزشک حاضرم کارگری کنم ولی حاضر نیستم کارهای اونارو انجام بدم مثل خرید و فروش سگ گربه پانسیون آرایش سگ و ناخن گرفتن و ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
دستش به گوشت نمیرسید میگفت بو میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
خوب این ویژگی خاص شماست و به وسواس های خودتون بستگی داره. ۱۶۰ م ماهیانه خوبه دکتر کوتاه بیا قبول کن!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
3
4
واقعا این کارها نباید توسط دامپزشک انجام شود تا شان و شخضیت پزشکی مان حفظ شود. ولی باید در کلینیک های دامپزشکی و توسط تکنسین ها و پرستارهای دامپزشکی انجام شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
1
2
با اینکه بیش از 10 سال سابقه کار دارمدو تا نکته جالب در صحبت ایشون دیدم که واقعا برای تازه کارها حکم طلا داره!


و یه قسمت که باعث توصیه ایشون شده در مورد خرید کالا و نگهداری برای بعد: بیشتر معلول وضعیت اقتصادی افتضاح این چند سال اخیر و تورم وحشتناک اون بود ... انشااله با دولت جدید و تدبیر واقعی، این وضعیت ادامه نداشته باشه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
1
0
باید مثل کشورهای اروپایی اجازه فروش دارو و واکسن به درمانگاه داده بشه
نظر شما
ادامه