کد خبر: ۶۵۸۹۳
تعداد نظرات: ۴۱ نظر
گزارش اختصاصی حکیم مهر از جزئیات هزینه‌های راه‌اندازی مشاغل دامپزشکی:
طبق آخرین محاسبات یکی از کلینیسین‌های قدیمی و باسابقه، راه‌اندازی یک کلینیک ۴۵ متری نرمال با وسایل جراحی معمولی و مواد و لوازم داخلی مورد نیاز آن، بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان هزینه دارد ...
 
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: کلینیک دامپزشکی طبق تعریف به مركزی اطلاق می‌شود كه براساس سیاست‌ها، ضوابط و برنامه‌های سازمان دامپزشکی در انجام امور تشخیصی، درمانی، پیشگیری و بهداشتی به طور تمام‌وقت و به صورت سرپایی در محل درمانگاه از طریق پذیرش دام، معاینه، آزمایش، تجویز دارو، جراحی و مامایی و یا از طریق اعزام اكیپ‌های سیار در محدوده جغرافیایی تعیین شده تاسیس و فعالیت می‌کند.

به گزارش حکیم مهر، سیاست‌های سازمان در تاسیس درمانگاه‌ها، مجتمع‌های درمانی، بیمارستان‌ها و مراكز مایه‌كوبی دامپزشکی عبارتند از: توسعه متوازن خدمات دامپزشکی، توسعه مراکز درمانی، پیشگیری و بهداشتی عمومی، اختصاصی و تخصصی منطبق و متناسب با انواع نظام‌های دامداری موجود شامل دامداری‌های صنعتی، دامداری‌های روستایی و عشایری، حیوانات خانگی و باغ وح،. ساماندهی امور درمانی دامپزشکی، ارتقاء میزان مشارکت، مسئولیت‌پذیری و پاسخ‌گویی شاغلین مراکز تشخیصی، درمانی، پیشگیری و بهداشتی دامپزشکی، بهبود کمی و کیفی سیستم پایش و ردیابی بیماری‌ها از طریق ثبت و گزارش به‌موقع رخداد بیماری‌ها و اقدامات مبارزه‌ای (پیشگیری/ کنترلی/ ریشه‌کنی) در سامانه‌های الکترونیکی سازمان و ....

این اهداف متنوع و از طرفی اقبال جامعه به نگهداری حیوانات خانگی و نیاز آنان به ارائه خدمات درمانی از سوی دامپزشکان، باعث شده که راه‌اندازی کلینیک دامپزشکی به یکی از خواسته‌های فارغ‌التحصیلان رشته دامپزشکی تبدیل شود. اما اولین پرسش برای فردی که علاقه‌مند به راه‌اندازی کلینیک دامپزشکی است، این است که حداقل سرمایه لازم برای این کار، چقدر است؟

راه‌اندازی یک کلینیک ۴۵ متری، تا ۸۰۰ میلیون تومان هزینه دارد

طبق آخرین محاسبات یکی از کلینیسین‌های قدیمی و باسابقه، در ماه‌های اسفند و فروردین، راه‌اندازی یک کلینیک ۴۵ متری نرمال با وسایل جراحی معمولی و مواد و لوازم داخلی مورد نیاز آن، بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان هزینه دارد. این هزینه فقط شامل لوازم جراحی، یخچال، کابینت، چند میز معاینه و وسایل عادی اولیه است؛ ضمن اینکه هزینه کرایه ساختمان برای کلینیک، جدا و بسته به موقعیت آن کاملا متفاوت است.

وی که قریب به ۲۴ سال است که مدیر یک کلینیک دامپزشکی است، در گفت‌وگو با حکیم مهر، ادامه می‌دهد: «دلیل اینکه مبنای محاسبات را ماه فروردین قرار دادم این است که از آن موقع تاکنون قیمت دلار به شکل وحشتناک بالا نرفته و شاید در حد ۱۵ درصد رشد داشته است. با این حساب، یک کلینیک دامپزشکی نیازمند ۲ میز معاینه است که قیمت هر میز در بازار ۱۲ میلیون تومان است. دست‌کم ۱۰ متر کابینت نیاز دارد که الان ارزان‌ترین کابینت متری ۳ و نیم میلیون تومان است که می‌شود ۳۵ میلیون تومان. حداقل ۲ ست جراحی کامل برای بافت نرم نیاز دارد که قیمت هر ست متوسط بین ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان است؛ یعنی تا اینجا نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان شد. یک کامپیوتر، یک میز تحریر، یک میز که خودش پشت آن بنشیند، چند صندلی، دکوراسیون داخلی، نور، یخچال و وسیله‌ای برای جوش آوردن آب نیاز دارد که در خوشبینانه‌ترین حالت و با جنسی که حداقل ۱۰ سال کار کند، حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود.»

کلینیک تازه‌تاسیس نیاز به منشی ندارد

این کلینیسین با سابقه درخصوص نیروی انسانی مورد نیاز برای راه‌اندازی کلینیک دامپزشکی، تصریح می‌کند: «یک کلینیک تازه تاسیس مراجعه کننده‌های زیادی ندارد. کلینیک بنده از حدود ۲۴ سال پیش کار می‌کند و تا ۱۲ سال پیش اصلا منشی نداشتم، اما حداقل یک دامپزشک به علاوه تکنیسین که البته تکنیسین به راحتی گیر نمی‌آید و شاید بهتر باشد نام او را کمک‌دست بگذاریم، حداقل نیروهای مورد نیاز برای تاسیس کلینیک هستند که بتوانند با کمک یکدیگر، کار نظافت و گرفتن حیوان را انجام دهند.»

وی می‌افزاید: «البته کلینیک دامپزشکی می‌تواند بسط داشته باشد و در آن واحد بخش داخلی، جراحی و... هم داشته باشد که در این صورت بهتر است یک نفر جراح برای جراحی داشته باشد. اگر می‌خواهد جراح داشته باشد، باید نور مناسب و برای نور مناسب باید استریلیزاتور مناسب داشته باشد. در کنار آن باید ظرف‌های مخصوص استریل کردن در اختیارش باشد که البته همه اینها فازهای بعدی کار هستند و هزینه‌های بیشتری دارند. از طرفی الان نصب یک دوربین مداربسته ۴ دوربینه یک ترابایتی حدود ۱۰ میلیون تومان هزینه دارد و قیمت یخچال‌های کوچک از ۴ میلیون تومان شروع می‌شود. البته جمع تمام این هزینه‌ها، ۲۰ هزار دلار می‌شود که این رقم خارج از ایران خنده‌دار است که بگوییم یک کلینیک را با ۲۰ هزار دلار راه می‌اندازیم، اما با پول ایران وحشتناک است.»

بهتر است صاحب کلینیک، مالک آن هم باشد

این کلینیسین با تاکید بر اینکه بهتر است صاحب کلینیک، مالک مکان راه‌اندازی آن هم باشد، توضیح می‌دهد: «اگر دامپزشک مالک باشد، تغییراتی که در آن می‌دهد برحسب علایق خودش است و می‌داند که این تغییرات را یکبار برای همیشه می‌دهد و با بهترین کیفیت ممکن این کار را می‌کند. مسلما در یک محیط دامپزشکی که حیوانات مختلف در آن رفت و آمد دارند، بهتر است دیوارها قابلیت شستوشو حداقل با دستمال مرطوب داشته باشد. کمااینکه دیوار گچی اذیت می‌کند و باید حداقل تا ارتفاع یک متر و ۲۰ سانتی‌متر که حیوان خود را به دیوار می‌مالد یا روی دیوار ادرار می‌کند، سرامیک شود تا قابلیت تمیز کردن داشته باشد. از طرف دیگر نیاز است که کف کلینیک قابلیت شستوشو با آب داشته باشد و بنابراین باید کفشور داشته باشد. لذا اگر کسی ملک را خریده باشد می‌تواند این تغییرات را با دل و جان در آن ایجاد کند که البته محاسبه آن در حساب و کتاب راه‌اندازی کلنیک نباید بیاید. چون می‌توان سرامیک متری ۱۰ هزار تومان یا سرامیک متری ۲۰۰ هزار تومان خرید.»

صاحب‌خانه‌ها وقتی اسم کلینیک دامپزشکی می‌شنوند، رقم را بالا می‌برند

وی می‌افزاید: «صاحب‌خانه‌ها نیز وقتی اسم کلینیک دامپزشکی می‌آید، پول بیشتری طلب می‌کنند و سر سال این عدد را بالا می‌برند. بهانه آنها هم این است که سگ در اینجا رفت‌وآمد کرده و نجس کرده و بعد از شما، کسی اینجا را نمی‌گیرد و باید کلی خرج کنم. لذا اگر شخص وام بگیرد و ملک را بخرد و همان پول اجاره را به عنوان قسط وام دهد، به مراتب به نفع او خواهد بود.»

این کلینیسین با گلایه از اینکه در حال حاضر در مناطق یک تا ۵ تهران تجمع کلینیک‌ها اتفاق افتاده است، خاطرنشان می‌کند: «این در حالی است که مناطق دیگر تهران به شدت نیاز به کلینیک دامپزشکی دارند. در بسیاری مناطق شهر کلینیک وجود ندارد و نباید تصور کنند که در آنجا مریض نیست. کمااینکه خیلی وقت‌ها به خاطر اینکه راه دور است، به دامپزشکی مراجعه نمی‌کنند.»

وی در پایان گفت: «همچنین بهتر است که کلینیک به جای کوچه، بر خیابان اصلی باشد و درب مستقل داشته باشد تا میزان آزار همسایگان کاهش پیدا ‌کند.»

تجهیزات دامپزشکی کلینیک دامپزشکی، حداقل ۲۰۰ میلیون تومان

 «گذشته از بحث اجاره یا خرید ملک، هزینه‌های راه‌اندازی کلینیک دامپزشکی ۲ بخش اصلی دارد که شامل تجهیزات دامپزشکی و غیردامپزشکی است»؛ این را «دکتر محمداسماعیل براتی» کلینیسین و دامپزشک دام‌های کوچک به حکیم مهر می‌گوید: «تجهیزات دامپزشکی مثل ست‌های جراحی، وسایل مربوط به معاینه، دستگاه رادیولوژی و سونوگرافی و دستگاه جرم‌گیری است که حداقل مبلغ مورد نیاز برای خرید همین‌ها، حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان است. در این میان دستگاه‌های جرم‌گیری، ساکشن، الکتروکوتر، اتوکلاو و... جزو دستگاه‌های ضروری هستند. دستگاه‌های غیرضروری‌تر نیز مثل دستگاه رادیولوژی، سونوگرافی، سل‌کانتر برای آزمایش خون و... است که مبلغ لازم برای خرید آنها بالای یک میلیارد تومان می‌شود؛ به نحوی که آن مرکز شامل هم آزمایشگاه و هم تصویربرداری باشد.»

وی تصریح می‌کند: «از طرفی در همان بخش تجهیزات دامپزشکی، ست‌های جراحی و گوشی‌های معاینه وجود دارد که مبالغ بالایی دارند، لذا حداقل تجهیزات دامپزشکی، به جز مصرفی‌ها مثل سرنگ، گاز استریل و داروها که باید شارژ شوند، ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان است. همچنین میزهای معاینه و وان شست‌وشو را هم که قیمت‌های بالایی دارند، باید در نظر گرفت. این‌ها حداقل تجهیزات دامپزشکی مورد نیاز برای استارت کلینیک است.»

تجهیزات غیردامپزشکی کلینیک، تا ۱۵۰ میلیون تومان

دکتر براتی خاطرنشان می‌کند: «بخش تجهیزات غیر دامپزشکی شامل میز، کانتر منشی، وسایل دیزاین و تقسیم‌بندی‌هایی از این دست است که آن را هم حداقل حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان باید در نظر گرفت. پت‌شاپ نیز بخش ضروری است و اگر کلینیکی پت‌شاپ ضعیفی داشته باشد، خیلی مطرح و دیده نمی‌شود. پت‌شاپ هم نیازمند حداقل برخی اجناس به اضافه شلف‌بندی و قفسه‌بندی است که حداقل ۱۰۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان باید برای آن در نظر گرفت.»

نیروی انسانی کلینیک دامپزشکی بستگی به کلاس کاری دارد

وی در خصوص نیروی انسانی مورد نیاز برای راه‌اندازی کلینیک دامپزشکی می‌گوید: «نیروی انسانی بستگی به کلاس کاری دارد. کمااینکه در دامپزشکی ۳ تیپ کاری داریم؛ نخست دامپزشکی دام‌های کوچک که بخش اول آن مطب‌ها هستند و متراژ حدودا ۴۰ و زیر ۴۰ متر دارند که تحت عنوان مطب دامپزشکی نام‌گذاری می‌شوند و شاید در آنها نیاز به نیروی خدماتی انسانی نباشد. گاها خیلی از همکاران هستند که خودشان همه کاری در مطب می‌کنند و نهایتا به یک منشی نیاز دارند. کلاس دوم بعد از مطب است که کلینیک و درمانگاه دامپزشکی نامیده می‌شود. مرکز بنده کلینیک است و مقداری خدمات آن بیشتر و بنابراین نیازمند نفرات بیشتری است. به عنوان مثال نیازمند منشی و نفرات خدماتی و همچنین نیازمند دستیار و کارشناسی است که کارهای کلینیسینی انجام دهد. از آنجا که تایم کاری ما بیشتر است، حتما نیاز به حداقل ۲ یا ۳ نفر همکار دامپزشک است. کلاس سوم پلی‌کلینیک‌ها هستند که شبانه‌روزی می‌شوند و دارای تصویربرداری و رادیولوژی هم هستند. قطعا هرچه کلاس کاری بالاتر می‌رود، نفرات مورد نیاز آن هم بیشتر می‌شود. در نهایت بیمارستان دامپزشکی است که نیروهای ثابت و دائمی آن حداقل باید ۳۰ نفر باشند.

این کلینیسین در پایان درخصوص هزینه‌های لازم برای اخذ پروانه کلینیک دامپزشکی تصریح می‌کند: «اخذ پروانه کلینیک دامپزشکی ۲ حالت دارد؛ مثلا بنده پروانه تاسیس و فعالیت و همه پروانه‌های مورد نیاز را خودم دارم. اگر خود شخص واجد شرایط دریافت پروانه باشد، هزینه‌ای ندارد. اگرچه اخذ پروانه سختی‌ها و مشکلات خاص خود را دارد اما بعد از آن دیگر هزینه‌ای برای آن نباید متصور بود. در این میان خیلی از همکاران هستند که پروانه ندارند و آن را اجاره می‌کنند. رقم اجاره پروانه نیز در حال حاضر ماهیانه حدود ۴ تا ۶ میلیون تومان است.»

یک دستگاه رادیولوژی خوب، ۸۰۰ میلیون تومان

یکی دیگر از دامپزشکان باسابقه در گفت‌وگو با حکیم مهر اظهار می‌دارد: «در مورد دستگاه سونوگرافی و تجهیزات این‌چنینی، رقم‌ها متفاوت است. مثلا یک دستگاه رادیولوژی خوب حدود ۸۰۰ میلیون و دستگاه سونوگرافی ۳۰۰ میلیون تومان قیمت دارند. کلینیک دامپزشکی بسته به متراژ و نوع کاری که می‌خواهد انجام دهد، نیازمند میز معاینه، میز و صندلی برای نشستن مراجعین، کامپیوتر و میز برای منشی است که آنها کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان نخواهد شد.»

وی تصریح می‌کند: «راه‌اندازی مرکز مایه‌کوبی هزینه بیشتری دارد چون نیازمند حداقل ۲۰ متر مربع سردخانه است. همچنین نیاز به موتور برق و تابلوی برق دارد که اگر برق قطع شد، موتور برق به شکل خودکار روشن شود. این موارد حداقل ۳۰۰ میلیون تومان مواد اولیه می‌خواهد،‌ تازه اگر کسی بخواهد اجناس دست دوم و مغازه کوچکتر بگیرد.»

این دامپزشک باسابقه می‌افزاید: «صاحب کلینیک دامپزشکی اگر بخواهد پت‌شاپ نیز راه‌اندازی کند، هزینه‌های او بالاتر می‌رود. در مراکز مایه‌کوبی هر دوز واکسن تب برفکی ۲ میلیون تومان است که اگر فرد بخواهد از هر کدام ۲ دز بخرد، حداقل سرمایه جاری که نیاز دارد ۵۰۰ میلیون تومان است تا ۲۰ واکسن در سردخانه بگذارد. همچنین هزینه صدور پروانه در کلینیک دامپزشکی ۵۰۰ هزار تومان و هزینه تمدید سالانه، ۲۰۰ هزار تومان است.»

 

انتشار یافته: ۴۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
France
|
۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
16
8
............ من با پنج میلیون تومن براتون کلینیک میزنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
میخای چادر بزنی با گوشیت بشینی تو پارک زیر چادر؟
یکم تلاش کن شاید قیمت چادر رو تونستی با چونه زد بیاری زیر ۹ میلیون.بزار لینک خریدش رو بفرستم.

https://www.digikala.com/product/dkp-1909497/%DA%86%D8%A7%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B3%D8%A7%D9%81%D8%B1%D8%AA%DB%8C-4-%D9%86%D9%81%D8%B1%D9%87-%DA%A9%DA%86%D9%88%D8%A7-%D9%85%D8%AF%D9%84-%D8%A2%D8%B1%D9%BE%D9%86%D8%A7%D8%B2-41
دانیال کاویانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
جوک سالم در اومد
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
صد رحمت به اصحاب کهف اونا بعد بیدار شدن رفتن پایین کوه از قیمتا مطلع شدن شما از خونه بیرون نمیای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
من ده میلیون میدم دو تا برام بزن. آخه مرد حسابی اگه اینجوری بود که تا الان اونی که یک میلیارد داره کل تهران رو پر کرده بود :)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
5
9
سلام تیتر کف بازاری نزنید با قشر تحصیل کرده ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
خوب باید متن تیتر چطور میبود؟ لطفا پیشنهاد بدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
اتفاقا طرح این قبیل موضوعات، به جوانان کمک میکنه بهتر برای آینده تصمیم بگیرند
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
5
10
واقعا چرا اعداد و ارقام و اینطوری بالا نوشتین که قشر جوان رو‌بترسونین(درسته یه همچین قیمت هایی هست)ولی قرار نیست یه تازه کار همون اول کار یه ست جراحی آلمانی ۸۰میلیونی بگیره،میتونه کارشو با ۲۰میلیونیشم راه بندازه،در ضمن الزام هم به داشتن دستگاه رادیولوژی و تجهیزات آزمایشگاهی نظیر سل کانتر نیست!شما اگر در کلان شهر ها باشین میتونین بصورت refer دادن به بیمارستان ها این کارو انجام بدین،این اعداد برای کلینیک های لوکسه
پاسخ ها
همکار
| Israel |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
و دیده شده همکار آزمایشگاه که بهشون کیس ریفر شد برای گرفتن آزمایش نه تنها دست به نسخه شدند بلکه کیس رو هم هدایت کردن سمت فرد دیگری و صاحب بیمار بعد از فیل شدن بیمارشون افتادند دنبال ما که چرا کمک نکردیم گفتم شما تصمیم گرفتید فرد دیگری ادامه درمان رو انجام بده و من نمیتونم دست به نسخه همکارم بزنم، در واقع اجازه ندارم

درست است که نباید همه امکانات در یک کلینیک متمرکز شود چرا که بازگشت سرمایه 4میلیارد بیش از 2 سال طول می‌کشد
برفرض که کلینیک زدید و دستگاه راديولوژی و سل کانتر هم نداشتید و به یکی از همکاران که دستگاه داشتندارجاع دادید، بیمار دفعه بعد پیش شما برنخواهد گشت، به هزار دلیل چه برسد بخواهید به بیمارستان ارجاع بدهید عملا کیس شما رو میدزدند

خاطرم است که در زمانی که دکتر مرجانی کتاب مدیریت مطب را چاپ نمودند چقدر همکاران نسبت به ایشان جبهه گرفتند که چرا مایی که 10 سال کار کردیم این تجربه را در چند ساعت به دانشجو و فارغ‌التحصیلان منتقل کردید..
محمدعلی
| Germany |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
دوست عزیزم درسته یکمقدار رقم ها بالا نوشته شده ولی واقعا شروع به تاسیس کنید میبینید قیمت ها به همین ارقام میرسه در نهایت. واقعا هزینه تاسیس یک کلینیک از صفر فقط شامل هزینه وسایل نیست و هزینه های جانبی واقعا وحشتناکه. شما فکر کن جنس برای پت شاپ بخوای و بعد هزینه غذا و وسایل رو براتون میارن تازه متوجه میشید ای داد بیداد. از همه بیشتر هم که هزینه اجاره یا رهن یا خرید جا هست. هزینه میز و صندلی و صندلی انتظار و یخچال و پرینتر و قفسه و میزهای معاینه و ترازو، وسایل اصلاح، اتوکلاو، داروها و کالای مصرفی و.... اینارو نمیگم که حس بد بگیریم. میگم تا اینارو درنظر داشته باشیم که موقع تاسیس دچار مشکل نشیم و ببینیم اینهمه زحمت کشیدیم ولی در جورکردن هزینه موندیم. درمورد دستگاه های گرون قیمت هم سل کانتر و آزمایشگاهی هارو میشه ریفر کرد اما ریفر کردن کیس های رادیولوژی واقعا دردسر ساز هست خصوصا چون اکثر این کیس ها مشکل شکستگی یا انسداد روده و... دارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
1
5
یکم قیمت هاش واسه تهرانه. اما درمانگاه و مرکز مایه کوبی تو شهرستان ها با ۲۵۰ میشه راهش انداخت. والا من همینم ندارم. ماحصل دو سال مسول فنی بودنم و خوردن از جیب پدر به ۱۵۰ تومنم نمیرسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
فعلاً با 150 یه پراید یا تیبا بگیر بنداز اسنپ، که هم کمک درآمد داشته باشی و هم اینکه ارزش پولت از دستت نره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
1
1
سلام کسی اگه جای برای خرید وسایل دسته دوم ارزون مثل سونوگرافی؟ وسایل مامایی و جراحی سراغ داره اعلام کنه بدرد من و دیگران میخوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
هیچوقت ریسک خرید دستگاه سونو و رادیولوژی رو بجان نخر دکتر جان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
منظور دست دوم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
3
1
برای دامپزشکی وجوانان صدور پروانه اشتغال منطقه ای سیار یا برای محل کلینک مشخص کفایت میکند سیاردبی محل کار تماس انلاین کار در محدوده تعین شده ویا تاسیس مطب جراحی لازم ارجاع به پلی کلبنک یا بیمارستان پت شاب جداگانه با پروانه دکتر دامپزشک نه در داروخانه یا در کلینک وحتی در بیمارستان فقط فروش دارو تقسیم کار تا افراد با هزبنه قابل اجرا زندگی خود را
بلگذراند وتمام کار در بکجا جمع نشود وهمه مشغول شوند دامپزشکی اگر قوانین پزشکی را دنبال کرده باید مانند آن احرا شود نه شتر مرغ گونه تا کار همه بگذرد
سالک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
2
5
با توجه به مخاطبین این صفحه، استفاده از جمله ی " چقدر آب میخورد" خیلی جالب و شایسته نیست. خواهشمند است با حساسیت بیشتر اقدام به تیتر زدن و منتشر کزدن مطالب بفرمایید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
پس چه به رشته تحریر در می آمد حافظا ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
به نام خدا، هزینه تاسیس مطب دامپزشکی چقدر است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
0
0
در متن ذکر شده هر «دز» واکسن تب برفکی 2 میلیون است؛ در حالی که هر فلاکن صد سی سی تقریباً 2 میلیون است. لطفاً اصلاح بفرمایید
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
3
2
اینجوری نوشتید که بگید کلینیک دامپزشکی خیلی هزینه داره ، نه جونم تنها قسمت تو دامپزشکی که بدون سرمایه میتونی پول در بیاری (البته در صورت داشتن سواد کافی) کلینیک هست، ولی متاسفانه دامپزشک باسواد کم پیدا میشه
پاسخ ها
با تجربه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
شما با سواد ما بی سواد، یک شکستگی ساده فمور اومده، چطوری میخوایین بدون رادیولوژی جراحی کنید؟

طحال توموری رو چطوری میخوای تشخیص بدی؟

سلامت جنین رو بدون سونوگرافی چطوری تشخیص میدین؟

کیس با پارگی دیافراگم اومده، کاملا تابلو و تیپیک. چطوری میخوای بدون تجهیزات منیجش کنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
فقط سرماخوردگی که نمیخوای ویزیت کنی؟ فال قهوه هم نمیخوای بگیری! الان برای فال قهوه نیاز به یک مکان مبله و دکوراسیون مناسب با این نیاز هست، مگر اینکه بخواهی با بخت و اقبال تشخیص و درمان کنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
0
0
چرا این قدر جو دادن؟!!!
کلینیسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
0
5
افرادی هم که نظر دادن نه این خبرا نیست باید بگم متاسفانه این خبرها هست و بدترش هم هست!
منتهی چون احتمالا هنوز وارد بازار کار نشدن از گرونی سرسام آور وسایل خبر ندارن!
دانیال کاویانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
2
0
تو شهرستان با 40 تومنم میشه زد

سر سالم 2 برابرش در میاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
واقعا با 40 تومن میتونید؟ لطفا تجربیاتتونو بگید. منظور مطب هست یا استتسکوپ و تب سنج جیوه ای؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
کدام شهرستان دانیال خان. بنده تو بخش ام نه شهرستان اما بازم واسم ۲۵۰ تا ۳۰۰ کلینیک اب خورد. میشه بگی قیمت یه یخچال دو در ایستاده چنده؟ یه جک مامایی؟ یه گوشی لیتمن؟ یه میکروسکوپ؟ قیمت یه دوتا پنس متیو؟ داداش کجای
مهرشاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
داش درسته شهرستان اجاره خونه پایینه ولی دلیل نمیشه وسایل یک دهم قیمت در بیاد که
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
0
2
من بعد ۱۸ سال کار در دامپزشکی و داشتن امتیاز بالا و سرمایه یک میلیارد تومنی تصمیم‌ گرفتم وارد فیلد درمان بشم و کلنیک احداث کنم اما دامپزشکی مخترم ماه ها منو معطل کردن اخر هم مجوز کلنیک ندادند و بهانه اوردند !
بنده هم با همان پول یک اپارتمان خریداری کردم و ماهیانه ۴ تومن به اجاره دادم و خودم هم در شغل قبلی باقی ماندم
قضاوت کنید
پاسخ ها
رضایی
| Canada |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
ببخشید برای کدوم شهر درخواست پروانه دادید که قبول نشد؟ چون داشتن 18 سال سابقه کار چیزی نیست که نظام بخواد سلیقه ای نظر بده. کسی که 18 سال سابقه کار رسمی و بیمه دار داره نتونه کلینیک بزنه کی بزنه پس !! دلیل عدم صدور پروانه رو بهتون گفتن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
علی جان الان امتیازت برسه ریس نظامتون خود.... هم باشه نمیتونه جلوت رو بگیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
0
0
اگر طبق قانون سال ۱۳۵۰ دامپزشکی بی کسر و اضافه پروانه در مورد کلینک و اشتغال و پلی کلینک و بیمارستان و داروخانه صادر شود هرکس بر حسب توان مالیش شروع بکار خواهد کرد و تمام بخشنامه های خارج از ابن قانون از هر سازمانی که صادر شده مغایرت با این قانون دارد را بلااثر اعلام کنند، دیگر این تضاد و دوگانگی پایان می یابد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
ه حرف از روی تجربه درست و حسابی ...افرین همکار عزیز
دکتر کاوه عابدپور
|
France
|
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
0
2
با سلام.من در نقطه ی مرزی ی ارومیه هستم.زمانیکه تو داخل شهر ارومیه در منطقه ی درجه دو می‌تونستم زمین سیصد متری رو که الان ۶ میلیارده به قیمت ۲۵ میلیون بخرم .یک ساختمان بیمارستان با شریک احداث و تجهیز کردیم به مبلغ ۴۸ میلیون.که هم اکنون یک ساختمان روستایی محسوب میشه.(زمان احداث سال ۷۸).تمام اینها و چند تصادف و فروش خودروی تصادفی و ابتلا به اکثر بیماریهای زئونوز به کنار.فقط یک نفر وجدانا بگه حداقل باید ۴۰۰ تومن یا بیشتر به یه خودرو بدی که شبها یا کوران برف تو جاده نمونی.کمترین خودرو اگر یه سمند یا پژو که به درد ما نمیخوره باشه (بعلت جاده و منطقه) ۲۵۰ تومن رو حساب کنید.خرج و مخارج خودرو به کنار.رونیز یا پاترول پیر یا نیسان پیکاپ باشه برو بالای ۴۰۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
1
2
بنده سال نود شش می خواستم کلینیک در ........ تاسیس کنم و با سنگ اندازی نظام ........ منصرف شدم و تومان خود را به ارز و سکه تبدیل کردم و اکنون این سودی که حاصل شده , هرگز در مطب نمی توانستم دربیارم ، ممنونم از نظام ...... بابت سنگ اندازی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
0
15
بنده یک کلینیسین دام کوچیکم و این نظر رو میذارم برای همکاران جوانی که می‌خوان واقعیت رو بدونن برای اینکه چون نه نفعی می برم نه ضرری. و اگر کسی اون زمان بود که نصیحتم کنه می تونستم خیلی بیشتر پیشرفت کنم.
سال ۹۶ یک کلینیک در شرق تهران راه انداختم. همه می گفتند ظرفیت نداره و خوب نیست اما چون توی این محل زندگی می کردم با بافت مذهبی اینجا آشنا بودم این صفحه رو که دیدم یاد دوران ابتدای کارم افتادم. اون زمان حدود صد میلیون تومان هزینه کردم و کلینیک راه انداختم. به سختی مجوز گرفتم و واقعاً عذاب کشیدم و از جون و دل مایه گذاشتم و شبانه روزی کار کردم ولی الان داشتم فقط وسایل کلینیک رو حدودی توی ذهنم حساب می کردم به قیمت روز دیدم تقریبا یک و نیم میلیارد تومن میشه. چون دستگاه های جدید هم اضافه کردم مثل سونو و سی بی سی و... به غیر از پنج هزار پرونده ای که در این سالها تشکیل شده. می بینم این اعداد در کلان شهر تهران دور از ذهن نیست. اما در شهرستان ها قاعدتاً کمتر میشه. ایرادات کار خیلی زیاده و پای درددل صاحبان کلینیک ها که بشینی متوجه میشی تقریباً همه زندگی آدم رو وقف می کنه. درآمد ناخالص حدودی این دست کلینیک ها اگر خودت همه کاره باشی و یک دستیار داشته باشی چیزی در حدود ۲۰ تا ۶۰ میلیون در ماه میشه که تقریباً نصف اون هزینه های جاری میشه. صد البته که خیلی انرژی میخواد و باید بدونی دقیقاً چیکار می کنی وگرنه به سادگی می بازی.
دوستانی که دارن اعداد عجیب غریب میدن فکر کنم تا حالا کار نکردن یا هنوز چیزی توی بازار خرید نکردند، چون هزینه های پیدا و پنهان رو حساب نمی کنن. مثلاً چیزهای ساده ای که هیچوقت حتی بهش فکر هم نمی کنید مثل دستمال کاغذی یا کیسه پلاستیکی یا...
بله میشه از خیلی از چیزها زد و این عدد رو کاهش داد اما حواستون باشه خیلی چیزها هست که کار خودتونو زیر سوال می بره.
اگر کلینیک نزدید و توی فکرش هستید یک بار به یک مرکز برید و شروع کنید ببینید چه چیزهایی در روزمره استفاده میشه و همه رو یادداشت کنید، بعد جمع بزنید. برای خودتون داروخانه آشنا پیدا کنید، وسایل دست دوم تمیز رو بگیرید بذارید یه گوشه و خرده خرده خرید کنید تا روزی که افتتاح می کنید به مشکل بر نخورید و چندین برابر تهیه کنید. ساختن یک کلینیک بیشتر از اون چیزی که فکر می کنید هزار جنبه دیگه هم داره. نظام هم نمیگم کارش درسته یا غلط اما داره از بازاری حفاظت می کنه که ناگهانی با رشد قارچ گونه کلینیک ها در شهرهای بزرگ مخالفت کنه تا از سرمایه منی که سالهاست دارم کار می کنم حفاظت کنه و از طرفی تعرفه ها به هر قیمتی شکسته نشه. یعنی اگر مجوز گرفتید تازه وارد حساب میشید و باید سال اول از جیب بخورید و در جامعه، آدم های سختی رو پشت سر بگذارید. فکر نکنید به همین سادگی مجوز اومد و تموم شد، نه. نظام مثل یک دست انداز می مونه و توی کار با غول های بی شاخ و دم حمایتی سر و کله می زنید که به هیچ قاعده انسانی ای پایبند نیستند. با شهرداری و دارایی و بانک و مالیات و بیمه و هزار تا چیز دیگه در می افتید. سال بعدی تازه به سود می افتید. خیلی باید با احتیاط وارد بشید اما در نهایت سود خوبی هم می کنید و پرستیژ دکتر هم دارید و بهتون احترام میذارن. در انتخاب آدمها دقت کنید و کارآموز و بازآموز بگیرید، چون اونها هم پشت سر شما میان و نسبت بهشون رحم کنید چون به ما رحم نکردند. سعی کنید قبل از هر چیزی پروتکل های درمان رو آماده کنید و برید جایی کار یاد بگیرید و صرفاً چون دکتر فلانی فلان دارو رو میداد اکتفا نکنید. مهارت های گفتاری و شنیداری و مهارت های طبابت رو یاد بگیرید. بعدش پول جور کنید، کم کم وسایل بخرید یه گوشه انبار کنید. شاید یکی دو سال زمان ببره که بخواین شروع کنید اما قوی شروع کنید که کسی نتونه به همین سادگی پایه هاتون رو بلرزونه. فقط پول اینجا مطرح نیست، شما هم مدیر اقتصادی باید باشید و هم مدیر اجتماعی و هم دلال و هم دکتر! عجیبه اما واقعیت داره.
در آخر بگم باید پشتکار داشته باشید، سواد و افراد مطمئن و دلسوز کنارتون باشن تا موفق بشید.
امیدوارم این نظرم برای حتی یک نفر مفید باشه و بتونه کارشو راه بندازه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
واقعاً با اختلاف دلسوزانه ترین و بهترین کامنتی بود که خوندم. آفرین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
0
0
ببخشید یه سوال داشتم
الان میزان وامی که برای تاسیس کلینیک می‌دهند چقدر هست؟
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
0
0
اگر سازمان دامپزشکی تعطیل شود فقط کارمندان و رئیس و معاونش ضرر می کنند در مقابل دامپزشکی رشد خواهد کرد
نظر شما
ادامه