کد خبر: ۶۶۷۹۰
تعداد نظرات: ۹ نظر

حکیم مهر: هیچ تضمینی مبنی بر حلال بودن گوشت آبزیانی که توسط فروشندگان دوره گرد عرضه می شود، وجود ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، «سید محمد کاظم خامسی» با تأکید بر تهیه تهیه گوشت آبزیان از مراکز عرضه مجاز گفت: تمام مراکز عرضه آبزیان در کشور تحت نظارت کارشناسان شرعی و بهداشتی دامپزشکی هستند و حلیت و سلامت محصولات عرضه شده در این مراکز مورد مورد تأیید می باشد.

خامسی با بیان آنکه حلیت غذا تأثیر بسزایی در سلامت جسم و روح افراد دارد، از نقش دامپزشکی در زمینه تضمین حلیت غذایی آحاد جامعه سخن گفت و افزود: با توجه به عدم نظارت شرعی و بهداشتی بر فروشندگان دوره گرد ضروری است، شهروندان از خرید هرگونه فراورده خام دامی بویژه گوشت آبزیان از فروشندگان دوره گرد خودداری نمایند.

وی تصریح کرد: از نظر شرع مقدس اسلام مصرف ماهیان بدون پولک و سایر آبزیان به جز میگو حرام می باشد و با توجه به آنکه برخی از فروشندگان دوره گرد نسبت به عرضه ماهیان حرام گوشت اقدام می نمایند، شهروندان باید از خرید از آن ها اجتناب نمایند و  تا زمانی که از حلال بود آبزیان اطمینان حاصل ننموده اند به هیچ عنوان فراورده را مورد استفاده قرار ندهند.

نامبرده در پایان از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فروشندگان دوره گرد آبزیان، مراتب را سریع به دامپزشکی اطلاع دهند تا با اقدام به برخورد با خاطیان و حذف محموله های مورد عرضه، نسبت به حفظ بهداشت عمومی جامعه اقدام نمایند.


انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
0
2
هموطن دانا، کسی نمی‌تواند آبزیان بخرد، حرام و حلال پیشکش شما... ما به دنبال آبزیان حرام هستیم با تشکر... شما چی کاره ای؟
پاسخ ها
لطفی‌زاده
| Germany |
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
پسرجان، امام علی (ع) مردم را از مصرف ماهی بدون فلس منع می‌کرد، میدانی چرا؟ دلیل حرام بودن بعضی آبزیان این است که وقتی فلس ندارند کثافتهای کف دریا به پوست آنها می‌چسبد که با شستن تمیز نمی شود و باعث مریضی شخص می‌شودد ولی ماهی فلس دار را به راحتی می‌توان فلس‌هایش را جدا کرد تا آلودگی در آن نباشد.
همکار
|
Germany
|
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
1
1
آبزیان و گوشت باید بهداشتی باشه وگرنه حلال بودن ربطی به سلامت آن ندارد. برعکس گوشتی که حلال باشه به دلیل شقاوت در کشتار و زجرکش کردن حیوان برای مصرف کننده زجرآور‌ است.
ناشناس
|
Singapore
|
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
0
1
حاج‌آقا بنده نزدیک به ۳ ساله بجای آبزیان فلس‌دار و لابستر و میگو انواع کوسه، مرکب‌ماهی، صدف، هشت پا و غیره می‌خرم و مصرف می‌کنم. بسیار ارزانتر است و از طرف دیگر بسیار لذیذاست و بسیار مزه متفاوتی از ماهیان عادی دارد. تنها موضوع اینه که باید بهداشتی باشه وگرنه وجود یا عدم وجود فلس هیچ ربطی به بهداشتی بودن آن ندارد.
همکار و متخصص آبزیان
|
Singapore
|
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
1
1
بنده خودم اعتقادی به حلال و حرام بودن آبزیان نداشتم و همیشه می‌گفتم باید بهداشتی باشه ولی وقتی دوره تخصصی آبزیان را می‌گذراندم در آزمایشگاه و زیر میکروسکوپ متوجه شدم که گوشت این آبزیان پر‌از باکتری‌هایی است که موجب بیماریهایی مثل اسهال، استفراغ و حتی وبا می‌شود که آبزیان را وقتی در آب جوش قرار دادیم یا در روغن سرخ کردیم و دوباره در زیر میکروسکوپ نگاه کردیم متوجه شدیم این باکتری و ویروسها از بین نرفتند و به گرما و حرارت مقاوم بودند وقتی بیشتر در این‌باره تحقیق کردم و مقاله پروفسور جیمز والفسکی استاد تمام آبزیان دانشکده رویال لندن و مقاله پروفسور آلن اسمیت متخصص آبزیان دانشگاه ایالتی لوییزیانا آمریکا را دیدم متوجه شدم که به نتایج مشابهی دست پیدا کردند و آنها توصیه کرده بودند که به طرز عجیبی آلودگی ماهیان فلس دار کمتر از حرام گوشتها هستند و برای مصرف امن‌تر هستند. بسیار شگفت‌زده شدم و تا امروز من تنها از ماهیان فلس‌دار و میگو استفاده می‌کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
نه بابا، تو رو خدا راست می‌گی؟ حالا چکار کنیم با این میکربهای جدیدی که شما دانشمند و علامه بزرگ کشف کردی؟
ناشناس
|
Singapore
|
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
1
0
دانشمندان آلمانی و آمریکایی در تحقیقات بسیاری متوجه شدند که افراد کهنسالی که در کودکی و جوانی ماهیان بدون فلس و دسته هشت پایان مصرف می‌کردند ۱۰ سال کمتر از بقیه عمر می‌کنند و سلامتی دستگاه گوارش آنها نیز بسیار کمتر است و متوجه شدند که نوع فلور میکربی دستگاه گوارش آنها با میکربهای گوشت آبزیان بدون فلس بسیار شباهت دارد زیرا میکروب‌های موجود در گوشت آبزیان بدون فلس جایگزین فلور طبیعی روده انسان شده و در کهنسالی که دستگاه ایمنی ضعیف‌تر شده باعث بیماریهای عجیب و غریب می‌شود که با آنتی‌بیوتیک‌های در دسترس و امروزی قابل درمان نیست. وس حداقل اگر یک درصد هم این نتایج قابل استناد باشه بهتره انسان جلو ضرر را بگیرد و اینها را مصرف نکند گیریم این تحقیقات دانشمندان درست بود از نخوردنش ضرر‌نمی کنیم ولی از خوردنش اگر یک درصد درست باشه ضرر می‌کنیم پس بهتره ریسک نکنیم، حداقل عقل این را می‌گوید.
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
آها پس خارجیا، تو اون دانشگاهه، اونجا جدیدأ ثابت کردن ولی شما ۱۴۰۰ ساله می‌دانستید؟
همکار
|
Germany
|
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
0
0
ما نیازی به تضمین نداریم زیرا خود دامپزشک هستیم و سلامت گوشت و ابزیان را تایید می‌کنیم و بقیه ماجرا و …. هم به ما ربطی پیدا نمی‌کند
نظر شما
ادامه