کد خبر: ۶۸۷۹۶

حکیم مهر: سگ‌ها واقعا حیوانات خاصی هستند و مردم نپال برای اینکه ارادت خود را به آن‌ها نشان دهند یک فستیوال سالانه دارند که فقط به قدردانی از سگ‌ها به خاطر همه خوبی‌هایی که با خودشان به این دنیا آورده اند، اختصاص دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از برترین‌ها، هر سال، مردم نپال روز سگ یا کوکور تیهار «Kukur Tihar» را جشن می‌گیرند و با ارائه تاج گل و غذا از سگ‌ها قدردانی می‌کنند. این فستیوال ارتباط ویژه بین سگ‌ و انسان را گرامی می‌دارد.

 این جشن در روز دوم تیهار یا دیوالی برگزار می‌شود که دومین فستیوال بزرگ نپال است. در این جشنواره، علامت قرمز رنگی روی پیشانی سگ‌ها به نشانه افتخار کشیده می‌شود.

 

هندو‌ها معتقدند که سگ‌ها پیام آوران یاماراج (خدای مرگ) هستند و با حفظ سلامتی سگ‌ها می‌توانند رضایت یاماراج را جلب کنند. نکته جالب درباره این فستیوال این است که فقط شامل سگ‌های خانگی نمی‌شود و از سگ‌های ولگرد نیز به همان اندازه قدردانی می‌شود.

 

هدایایی که در این فستیوال به سگ‌ها داده می‌شود شامل غذا‌های مختلف مثل تخم مرغ، گوشت، شیر و غذای مخصوص سگ می‌شود.

 

در این فستیوال، مردم سراسر نپال خانه‌هایشان را تمیز می‌کنند، چراغ‌ها را روشن می‌کنند و از لاکشمی (الهه ثروت) را می‌خواهند به خانه آن‌ها بیاید و به آن‌ها برکت دهد؛ و جالبتر اینکه این فستیوال در حال گسترش است. در سال ۲۰۱۶، مکزیک هم آن را برگزار کرد. در روز جشن، مردم محلی سگ‌های خود را به میدان انقلاب نیومکزیکو بردند ومثل مردم نپال، با گل و غذا از آن‌ها پذیرایی کردند.

منبع:  brightside





 
نظر شما
ادامه