کد خبر: ۶۹۵۴۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه از تولید بره‌های hetro و hemo در این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «مرتضی قاسمی» اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف شعار سال ۱۴۰۱ که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان تولید دانش بنیان، اشتغال آفرین نامگذاری شده است  و همزمان با رویداد ملی گام دوم در دانشگاه آزاد اسلامی، این واحد دانشگاهی پروژه تولید بره ‌های هترو و همو (hetro و hemo) را آغاز کرد.

وی گفت: طرح تولید بره‌های هترو و همو که طرح دوقلوزا کردن بره‌های معمولی‌زا یا تک قلوزاست توسط یکی از اساتید گروه کشاورزی و علوم دامی این واحد دانشگاهی آغاز شده است.

قاسمی با اشاره به اینکه این طرح در دو فاز عملیاتی شده است، تصریح کرد: در حال حاض فاز اول آن در حال اجراست و با اقدامات دانش بنیان و پس از اجرایی شدن فاز دوم سبب تولید گوسفندانی می‌شود که ژن دوقلوزا دارند و به طور طبیعی دوقلوزا خواهند بود.

وی با بیان اینکه مجری این طرح «دکتر جعفر یدی» عضو هیات علمی  گروه علوم دامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه است، اضافه کرد: اجرای این طرح که باعث افزایش بهره‌وری در صنعت دامپروری کشور خواهد شد در فاز اول به تولید بره‌های هترو می‌انجامد و در فاز دوم از همین بره‌های هترو با تلقیح مصنوعی لاپراسکوپی بره‌های همو تولید می‌شوند.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
0
1
یکم دیر کار رو دانشگاهی نکردید، من همه چوپان های گله های که باهاشون کار میکنم گوسفند همو و هترو دارند و نکته جالبش اینه سالی یکبار خون می‌فرستند تا گوسفند های که ناخالصی دارند مشخص و حذف بشند.
محسن سعیدی
|
Japan
|
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
0
Hemo یا Homo ?
نظر شما
ادامه