کد خبر: ۷۰۱۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۱ منتشر شد و پذیرش در ۵۲ کدرشته بدون آزمون صورت می گیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۱ از یکشنبه ۲۹ خرداد آغاز شده است و فرصت ثبت نام تا روز یکشنبه ۵ تیر ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد.

آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۱ برای رشته های با آزمون در جمعه ۴ شهریور ۱۴۰۱ برگزار می شود و اطلاعیه دریافت کارت اینترنتی و برگزاری آزمون ۳۰ مرداد در سایت سازمان سنجش منتشر می شود.

کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای آزمون از طریق سایت سازمان سنجش در روزهای اول تا سوم شهریور منتشر می شود. آزمون جمعه ۴ شهریور برای ۶ رشته برگزار می شود و نتایج نهایی آزمون دهه سوم شهریور ماه ۱۴۰۱ اعلام می شود.

مجموعه های ثبت نامی پذیرش با آزمون (گروه علوم پزشکی)

جدول کد و مجموعه های ثبت نامی پذیرش صرفا با سوابق تحصیلی (بدون آزمون)

 

رشته های کاردانی مجاز به ثبت نام: صرفاً‌ برای‌ ثبت‌ نام‌ در هر یک‌ از مجموعه‌های‌ ثبت‌نامی‌ گروه‌ «علوم‌ پزشکی»،‌ ضروری‌ است‌ رشته‌ فارغ‌التحصیلی‌ داوطلب‌ با مجموعه‌ ثبت‌نامی‌ متناسب‌ باشد و این‌ شرط‌ برای‌ ثبت‌نام‌ در مجموعه‌های‌ ثبت‌نامی‌ سایر گروه‌ها الزامی‌ نیست.‌

تبصره‌: فارغ‌ التحصیلان‌ و دانشجویان‌ نیمسال‌ آخر مقطع‌ کاردانی‌ رشته‌های‌ تحصیلی‌ گروه‌ «علوم‌ پزشکی» که‌ متقاضی‌ مجموعه‌های‌ ثبت‌نامی‌ گروه‌ «علوم‌پزشکی»‌ هستند،‌ صرفاً‌ مجاز به‌ ثبت‌نام‌ در مجموعه‌هایی‌ هستند که‌ نام‌ رشته‌ فارغ‌ التحصیلی‌ کاردانی‌ آنها در فهرست‌ رشته‌های‌ کاردانی‌ مجاز مجموعه‌ ثبت‌نامی‌ موردنظر باشد، در غیر این‌ صورت‌ ثبت‌نام‌ و پذیرش‌ ایشان‌ تخلف‌ و باطل‌ است‌ و عواقب‌ ناشی‌ از آن‌ برعهده‌ داوطلب‌ است.

تبصره: آن‌ دسته‌ از داوطلبان ثبت‌نام‌ در مجموعه‌های‌ ثبت‌نامی‌ گروه‌های‌ «فنی‌ و مهندسی»،‌ «علوم‌ کشاورزی‌ و منابع‌ طبیعی»‌،‌ «علوم‌ پایه»‌، «علوم‌ انسانی»‌، «هنر»‌ و «دامپزشکی»‌ در صورت‌ قبولی‌ و نبود تناسب‌ بین‌ رشته‌ فارغ‌التحصیلی‌ کاردانی‌ آنها و رشته‌ قبولی‌ مقطع‌ کارشناسی‌ ناپیوسته،‌ ملزم‌ به‌ گذراندن‌ دروس‌ پیش نیاز یا جبرانی‌ متناسب‌ با رشته‌ قبولی (‌با نظر گروه‌ آموزشی‌ مربوط‌ در دانشگاه‌ یا مؤسسه‌ قبولی)‌ و پرداخت‌ شهریه‌ تحصیلی‌دروس‌ ‌پیش نیاز یا جبرانی‌ هستند.

تبصره: رشته‌محل‌های‌ ویژه‌ فرهنگیان‌ در هر یک‌ از گروه‌ها،‌ مخصوص‌ شاغلین‌ رسمی‌ و یا پیمانی‌ وزارت‌ آموزش‌ و پرورش‌ است‌ و سایر داوطلبان‌ (غیر فرهنگیان‌ وزارت‌ آموزش‌ و پرورش)‌ حق‌ انتخاب‌ رشته‌های‌ تحصیلی‌ مذکور را ندارند.

نظر به اینکه در برخی از مجموعه های ثبت نامی مندرج در جدول زیر، علاوه بر پذیرش در دانشگاه های دولتی (دوره های روزانه و یا نوبت دوم (شبانه)) در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی نیز پذیرش دارند، لذا داوطلبان علاقمند به انتخاب رشته های تحصیلی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی لازم است ضمن دریافت کارت علاقمندی به مبلغ ۲۰۰ هزار ریال، منحصراً به صورت اینترنتی، از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کرده و نسبت به علامتگذاری این بند اقدام کنند.

در صورت عدم دریافت کارت علاقمندی به رشته محل های دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، سامانه هوشمند انتخاب رشته به آنان اجازه انتخاب این قبیل رشته ها را نخواهد داد.

مجموعه های ثبت نامی که مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در آنها دانشجو می پذیرند:

 

 از آنجا که پذیرش دانشجو در مجموعه های ثبت نامی دارای یک ستاره (مجموعه های ثبت نامی: ۴۰۱، ۵۱۱، ۵۱۳، ۵۱۹، ۶۰۳، ۶۰۴) داوطلبان جنس زن و مرد منحصرا در مؤسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی صورت می گیرد، لذا داوطلبان شرکت کننده در مجموعه های ثبت نامی مزبور نیازی به پرداخت مبلغ علاقمندی ندارند.

** از آنجا که در مجموعه های ثبت نامی دارای دو ستاره (مجموعه های ثبت نامی: ۲۱۱، ۲۱۳، ۲۱۵) داوطلبان جنس زن منحصرا می توانند رشته محل های مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی غیردولتی را انتخاب کنند، لذا داوطلبان زن شرکت کننده در مجموعه های ثبت نامی مزبور نیازی به پرداخت مبلغ علاقمندی ندارند.

*** از آنجا که در مجموعه های ثبت نامی دارای سه ستاره (کدرشته امتحانی: ۶۰۱، ۶۰۲، ۶۰۶) داوطلبان جنس مرد منحصرا می توانند رشته محل های مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی غیردولتی را انتخاب کنند، لذا داوطلبان مرد شرکت کننده در مجموعه های ثبت نامی مزبور نیازی به پرداخت مبلغ علاقمندی ندارند.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
1
4
وقتتون رو تلف این رشته ها نکنید اگه به درد بخور بودن حتما آزمون می گرفتن.هندونه فروختن از بعضی رشته های دانشگاه خیلی بهتره.ایران هنوز بستر اشتغال برای خیلی از رشته های تحصیلی رو نداره یا نمی خواد که داشته باشه.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
0
0
واقعا مفتشم گرونه. اصلا کار برای این رشته ها در زمینه خودشون وجود نداره.الان دیگه دارن به جای این مشاغل توی آزمون استخدامی دامپزشک میگیرن. اینقد دامپزشک بیکار زیاد شده که جای این رشته ها رو هم به عنوان کارشناس آزماشگاه گرفتن. خودتون رو معطل این رشته ها نکنید
نظر شما
ادامه