کد خبر: ۷۰۲۱۷
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: سگ هایی که نگهدایشان را به عهده می‌گیریم سزاوار عشق و نوازش و غذاهای خوشمزه اند. جدای از غذاهای خشکی که از پت شاپ ها برای سگمان می‌خریم، بیایید ببینیم این دوستان پشمالو در کدام غذاها می‌توانند با ما سهیم شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از طلا، سگ هایی که نگهدایشان را به عهده می‌گیریم سزاوار عشق و نوازش و غذاهای خوشمزه اند. جدای از غذاهای خشکی که از پت شاپ ها برای سگمان می‌خریم، بیایید ببینیم این دوستان پشمالو در کدام غذاها می‌توانند با ما سهیم شوند.

آیا غذاهای انسان برای سگ ها بی خطر است؟

سیستم گوارش یک سگ متفاوت از انسان تنظیم شده است، بنابراین معمولا ایده خوبی نیست که بدون آنکه ابتدا درست تحقیق کنید، به سگ بیش از حد غذای انسانی بدهید. غذاهای انسانی می‌تواند پر از چربی و سرشار از مواد مغذی و ادویه باشد که هضم کردن آنها را برای دوستان کوچکمان دشوار می‌کند.

خوردن بیش از حد غذای انسان می‌تواند منجر به اسهال، استفراغ یا حتی نتایج جدی تر شود. غذاهایی که برای سگ‌ ها خوب نیستند، نظیر شکلات و پیاز، باید همیشه از دسترس آنها دور نگه داشته شوند تا سیستم سالمی داشته باشند. جدای از مسمویت، مصرف بیش از اندازه غذای انسان می‌تواند منجر به مشکلات رفتاری، افزایش وزن و چاقی شود.

در اینجا برخی از غذاهای بی خطر انسان که سگ ها می‌ توانند در وعده های کوچک بدون اینکه آسیب ببینند بخورند آورده شده است:

هویج: هویج به تقویت سلامت دندان های سگ کمک می‌کند. هویج که سرشار از ویتامین A است برای سیستم ایمنی بدن و پوست مفید است و می‌تواند برای زمانی که می‌خواهید به سگتان تنقلات انسانی بدهید گزینه مناسبی باشد.

سیب: سیب برای سگ عالی است، زیرا ویتامین و فیبر زیادی دارد.

برنج سفید: برنج سفید پخته شده بدون چاشنی، انتخاب عالی دیگری برای سگ هاست. سگ ها به راحتی می‌توانند این غذا را هضم کنند. اما برنج سفید برای سگ های مبتلا به دیابت چندان گزینه مناسبی نیست، زیرا می‌تواند باعث افزایش سطح قند خون شود.

ماهی: ماهی ها ازجمله ماهی آزاد و تن غنی از امگا-۳ هستند و گزینه ای عالی برای سگ محسوب می‌شوند. قبل از سرو باید ماهی را کاملا بپزید، زیرا ماهی نپخته می‌تواند حاوی انگل باشد.

کره بادام زمینی: کره بادام زمینی بدون نمک و شکر، انتخاب مناسب دیگری برای سگ هاست. کره بادام زمینی با ویتامین ها و پروتئینی که دارد مورد علاقه هر سگی است. اما بهتر است مواد تشکیل دهنده آن را به طور کامل بررسی کنید، زیرا زایلیتول که گاهی در کره بادام زمینی وجود دارد می‌تواند برای سگ‌ ها سمی باشد.

هندوانه: هندوانه یک راه عالی برای خنک شدن در روزهای گرم تابستان است و می‌تواند میوه‌ ای سرگرم کننده و جویدنی برای سگ ها باشد. به یاد داشته باشید که قبل از آنکه آن را به سگ خود بدهید، دانه هایش را به کل جدا کنید، زیرا دانه هندوانه می‌تواند باعث انسداد روده های سگ شود. هندوانه می‌تواند به سگ آبرسانی کند و حاوی ویتامین های زیادی است.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
0
2
عزیزم من غذای خانگی به سگم می‌دهم که هر وعده همیشه شامل ۴ بخش می‌شود. ۱)منبع پروتئینی، دسته اول شامل گوشتها، مرغ، بوقلمون، خرگوش، ‌پنیر کاتج کم چرب بی‌نمک، تخم مرغ آبپز، سویا( در صورت نداشتن آلرژی)، ماهی و …..
۲) منبع قندی، مثل برنج سفید آب‌پز شده بدون ادویه ‌و نمک، سیب زمینی آبپز، هویج آبپز، جو دوسر پرک، داستان و ….
۳) منبع ویتامینی و فیبری و افزودنی آبپز مثل کلم بروکلی، گل کلم، هویج، رزماری خشک، کدو سبز، اسفناج، کدو تنبل، غلات و …

هر کدام از اینها در طول هفته ارزانتر بود می‌گیرم و خانگی غذا درست می‌کنم ولی نکته اینجاست که حداقل یک عدد از هر سه گروه باید در هر وعده غذایی باشد تا حیوان دچار کمبود و فقر غذایی نشود. بیشترین چیزی که من پخت می‌کنم برنج سفید آبپز، تخم مرغ آبپز، گوشت مرغ چرخ شده، کلم بروکی‌و هویج است. خیلی سریع آماده می‌شود و سگم هم دوست داره.
دکترای انگل شناسی ناپیوسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
1
0
کله و پای مرغ اگر نبود آشغال گوشت اگر نبود اضافه غذای خودتون و بدین سگ میخوره هیچ مشکلی هم پیش نمیاد اگر اومد با من
پاسخ ها
یک همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
الان اینها که فرمودین غذای سگهای بدون صاحب ه؟حداقل این قبول مسئولیت که فرمودین یه اسم و شماره تماس هم ارائه می دادین که در صورت بروز مشکل تشریف بیاورند خدمت شما
نظر شما
ادامه