کد خبر: ۷۰۸۹۷

حکیم مهر: سگی که به قدری چاق بود که حتی نمی توانست بایستد، با یک رژیم غذایی اضطراری و برنامه تناسب اندام که معمولاً ۲۲,۰۰۰ دلار هزینه دارد، ۱۶ کیلو وزن از دست داد و تحولی باورنکردنی ایجاد کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تازه‌نیوز، «برتا» در حال لذت بردن از زندگی است و مانند هر سگ سالم دیگری به نظر می رسد. مربی او گفت: «بزرگترین موفقیت او در این سال بالا رفتن از یک پله کامل بود! او سالها این کار را انجام نداده است». وقتی مردیث برای اولین او را در یک پناهگاه نجات دید، دو برابر اندازه نرمالش بود. او گفت: «برتا نمی توانست بایستد، چه برسد به راه رفتن و به طرز باورنکردنی چاق بود، که حتی به سختی می شد سرش را دید. دیدن آن بسیار ناراحت کننده بود. من کاملاً مطمئنم که او بدون مقابله با چاقی مزمن خود، یکی دو ماه دیگر زنده نمی ماند.»

تخمین زده می شود که این سگ غول پیکر بین هشت تا ۱۰ سال سن داشته باشد و کارکنان مرکز می دانستند که برای نجات او به کار زیادی نیاز است. مردیث مصمم به دامپزشک پناهگاه نجات نامه نوشت و هر کاری را که می توانست برای او انجام دهد فهرست کرد، اما به زودی مشخص شد که آنها توان پرداخت هزینه آن را ندارند. مردیث گفت: «بنابراین پیشنهاد دادم که اجازه پرورش او را به من بدهند.» این راه حل عالی بود، اما قطعاً آسان نبود؛ برتا آنقدر چاق بود که برای رفتن به توالت مردیث مجبور بود خودش او را بیرون ببرد.

مردیث مدت کوتاهی پس از بردن او به خانه، متوجه شد که برتا علاوه بر تیروئید کم کار تاندون پای چپش پاره شده است. علاوه بر این، سگ بیچاره دیابت مرزی داشت و در خطر ابتلا به پانکراتیت و نارسایی کبدی بود. مردیث اعتراف کرد که شنیدن تمام مشکلات پزشکی او کمی نگران کننده بود، اما او تصمیم داشت برتا را زنده نگه دارد. او برنامه‌ای برای کاهش وزن طراحی کرد که با ورزش ملایم و داروهای تیروئید پشتیبانی می‌شد، با این هدف که برتا هر ماه بین چهار تا پنج درصد از وزن کل بدن خود را از دست بدهد. برتا با استفاده از تردمیل زیر آب شروع کرد، اما تنها توانست حدود دو دقیقه راه برود.

همانطور که تناسب اندام او شروع به بهبود کرد، او به یک استخر شنای ویژه برای سگ ها رفت. در عرض چهار ماه، او حدود ۷ تا ۹ کیلو وزن کم کرد.در ژوئن ۲۰۲۰، این سگ چاق سرانجام به اندازه‌ای لاغر شد که تحت عمل جراحی قرار گرفت تا تاندون آسیب‌دیده در مچ پایش جراحی شود. یک ماه بعد، زمانی که برتا به عفونت جدی کیسه صفرا مبتلا شد، فاجعه تازه رخ داد. در حین جراحی، دامپزشک متوجه شد که او یک توده روی طحال خود دارد و آن را نیز بیرون آورمردیث گفت: «به من گفته شد که او ۵۰ درصد شانس زنده ماندن از تمام آن جراحی را داشت، اما موفق شد.»

برتا کمتر از یک سال پس از بهبودی، در اکتبر ۲۰۲۰ به وزن مورد نظر رسید و مردیث سرپرستی دائمی او را به عهده گرفت.

منبع: روزیاتو




نظر شما
ادامه