کد خبر: ۷۲۰۰۷

حکیم مهر: رئیس مدیریت بیماری‌های دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : امسال ۱۲ کانون هاری حیوانی در استان شناسایی و ۱۲ حیوان مبتلا به هاری به صورت بهداشتی معدوم شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «مجید همتی» رئیس مدیریت بیماری‌های دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه به دلیل تغییر اقلیم و خشکسالی کانون‌های زندگی حیات وحش و دام‌های اهلی به هم نزدیک شده است گفت :کمبود آب و غذا باعث شده حیات وحش به سمت روستا‌ها حرکت کنند و یا دام‌های اهلی برای چرا به پناهگاه‌های حیات وحش بروند.

وی افزود: این بیماری ویروسی قابل انتقال به انسان است این بیماری درمان ندارد و کشندگی حتمی است.

رئیس مدیریت بیماری‌های دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: هاری بیماری است که اعصاب مرکزی در حیوانات خونگرم مانند پستانداران اهلی و وحشی وخفاش‌ها را درگیر می‌کند و به دو صورت وحشی شدن و یا فلج شدن در حیوانات بروز می‌کند.

همتی ادامه داد: راه انتقال این بیماری در حیوان و انسان از طریق بزاق است و حیوان با گزیدن و پنجه کشیدن می‌تواند بقیه دام‌ها و انسان را به این بیماری کشنده مبتلا کند.

وی افزود: تغییر رفتار حیوان یکی از علامت‌های ابتلا به این بیماری است گرگ، شغال و روباه معمولا در روز پنهان می‌شوند و شب‌ها به شکار می‌روند و سگ‌ها و گربه‌ها به صاحب خود حمله نمی‌کنند، اما رفتاری بر خلاف این نشان دهنده ابتلا است.

رئیس مدیریت بیماری‌های دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: کودکان را باید آموزش دهیم تا به گربه‌ها و سگ‌ها نزدیک نشوند و آن‌ها را لمس نکنند .


نظر شما
ادامه