کد خبر: ۷۲۲۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان اظهار داشت: برای نخستین بار پرنده‌ای با نام زنگوله بال توسط اعضای تیم پرنده نگری شهرستان مریوان در تالاب بین المللی زریوار مشاهده و رکورد شد و در سایت پرنده نگری کشور ثبت شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط‌عمومی و امور رسانه حفاظت محیط‌زیست استان کردستان، «اقبال حمیدی» اظهار کرد: زنگوله‌بال با نام علمی «tetrax tetrax» و با نام انگلیسی «Little Bustard» از خانواده هوبرگان می باشد که ۴۵ سانتی‌متر طول داشته و گشودگی بال‌هایش به ۹۰ سانتی‌متر می‌رسد. این پرنده در زمره پرندگان تحت حمایت و شکار ممنوع است و زیستگاه این پرنده مرکز جنوب اروپا تا غرب و مرکز اسیاست.

وی افزود: این پرنده با شروع فصل سرما این پرنده از مناطق سردسیر به مناطقی که دارای آب و هوای ملایمتری است مهاجرت می کند و تا اوایل اسفند ماه در این زیستگاه ها گذران می کند، پس از پایان زمستان برای جوجه آوری به زیستگاه های واقع در ترکمنستان، قزاقزستان و روسیه بر می گردد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان خاطرنشان کرد: زنگوله بال علف‌زارهای سرسبز، دشت‌های وسیع سنگلاخی با پوششی از علوفه بلند، بوته‌زارها و مزارع غلات را به عنوان زیستگاه برمی‌گزیند.

وی یادآور شد: این گونه، پرنده‌ای اجتماعی است و در خارج از دوره جوجه‌آوری دسته‌های بزرگی تشکیل می‌دهد،  بسیار محتاط و دیدنش دشوار است، به سهولت و با چالاکی می‌دود و اغلب هنگام احساس خطر خود را لابه‌لای پوشش علفی و بوته‌ها مخفی می‌سازد.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
0
0
مخلص زنگوله به پا
نظر شما
ادامه