کد خبر: ۷۳۲۹۳
تعداد نظرات: ۲۱ نظر
نماینده تعدادی از دامپزشکان معترض در گفت‌وگو با حکیم مهر:
وی می‌افزاید: ما لینک نامه اعتراض را در گروه هم‌اندیشی منتشر و نامه را به یک سامانه متصل می‌کنیم تا دوستان بتوانند به سامانه مراجعه و آن را امضا کنند ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: «دامپزشکان متضرر از پوشش درمانی بیمه تکمیلی تجارت نو، آماده امضای متن شکایت از صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام دامپزشکی به قوه قضاییه باشند.» این را دکتر «م. س.» یکی از دامپزشکان معترض به حکیم مهر می‌گوید.

ماجرا به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام دامپزشکی کشور با بیمه تکمیلی تجارت نو برمی‌گردد. دامپزشکانی که به امید بهره‌مندی از خدمات بیمه تکمیلی، هزینه‌های درمانی را پرداخت کرده اما حالا که برای استفاده از پوشش آن به مراکز درمانی مراجعه ‌می‌کنند، نمی‌توانند خدمات بگیرند. در میان شاکیان خانواده‌های زیادی هستند که بیماران سرطانی داشته و حالا زیر بار هزینه‌های سنگین درمان، کمر خم کرده‌اند.

وی که نماینده تعدادی از دامپزشکان معترض می‌باشد، از پایگاه خبری حکیم مهر می‌خواهد که صدای آنها را به گوش مسئولین و همچنین معترضان برساند تا همه از این فراخوان مطلع شوند.

این همکار در گفت‌وگو با حکیم مهر ‌توضیح می‌دهد: «همزمان با تشکیل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام دامپزشکی کشور، اعلام کردند که درخصوص پوشش بیمه درمان تکمیلی، بیمه تجارت نو درنظر گرفته شده است. البته در ابتدا دوستان میان انتخاب بیمه‌های مختلف اختلاف نظر داشتند و حتی در مقطعی ریاست نظام دامپزشکی از استان‌های مختلف خواستند که بیمه تکمیلی به صورت استانی پیگیری و هر استانی به صورت جداگانه قرارداد ببندد. کمااینکه پیش از آن نظام دامپزشکی استان تهران به صورت مستقل وارد عمل شده و با بیمه کارآفرین تفاهم‌نامه‌ای را امضا کرده بود، اما مسئولین صندوق رفاه با این ایده مخالفت کردند و گفتند از آنجا که در دوره ریاست قبلی، سازمان نظام با بیمه تجارت نو قرارداد بسته شده بود، ما هم با همین بیمه قرارداد می‌بندیم تا همکاران از خدمات بیمه درمان تکمیلی استفاده کنند.»

وی می‌افزاید: «متاسفانه همین قرارداد و تفاهم‌نامه اجرا شد. یک از بندهای قرارداد این بود که چنانچه صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام دامپزشکی به بیمه بدهی داشته باشد، آنها از انجام مراحل قانونی پرداخت خسارت درمان معذور می‌شوند، لذا همه همکاران چک‌های خود را به نام صندوق تعاون و رفاه نوشتند، چون بخشی از آن به صورت نقدی بود و همه پول‌های نقد به نام صندوق رفاه و شماره‌ای که صندوق رفاه اعلام کرده بود، پرداخت شد.»

این دامپزشک معترض با یادآوری اینکه بیمه تجارت نو در ابتدا و برای مدتی خدماتی را ارائه کرد، تصریح می‌کند: «متاسفانه از حدود ۷ ماه گذشته که بدهی صندوق رفاه به بیمه تجارت نو به مرز شش الی هفت میلیارد تومان رسید، بیمه از انجام خدمات خود سر باز زد. از همان زمان وقتی همکاران به مراکز درمانی مراجعه می‌کردند، به آنها اعلام می‌شد که بیمه آنلاین نیست و باید هزینه را به صورت نقدی پرداخت کنند. زمانی هم که مدارک را به بیمه ارائه می‌کردند، بیمه اعلام می‌کرد به دلیل بدهکاری سازمان نظام و صندوق تعاون و رفاه، از ارائه خدمات معذور هستیم. این مشکل همچنان رفع نشد و تا این لحظه نیز وجود دارد. در واقع بیمه از پرداخت خسارت درمان سر باز می‌زند و می‌گوید سازمان شما به ما بدهکار است.»

وی خاطرنشان می‌کند: «متاسفانه افرادی که در صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام دامپزشکی حضور دارند، هیچ‌گونه اشتیاقی برای پرداخت بدهی بیمه از خود نشان نمی‌دهند و آن را به گردن مدیریت قبلی می‌اندازند. مدیریت جدید نیز پیگیری خاصی انجام نمی‌دهند، در صورتی که هر کسی که در راس نظام است و مدیریت جدید را تحویل گرفته، باید در حل مشکلات همکاران کوشا باشد و مشکلات قبلی و معضلاتی که در مدیریت قبلی وجود داشته را پوشش دهد تا همکاران متضرر نشوند. متاسفانه اعضای خانواده برخی از همکاران درگیر بیماری‌های مزمن مثل سرطان هستند و با توجه به هزینه‌های بالای بستری با مشکلات عدیده‌ای در بحث درمان مواجه شده‌اند.»

این دامپزشک معترض ادامه می‌دهد: «علی‌رغم پرداخت پول و پاس شدن چک‌ها، این مشکل بیمه‌ای وجود دارد و دوستان با وجود پرداخت هزینه‌ درمانی، نمی‌توانند‌ از خدمات بیمه استفاده کنند. ما ابتدا این فراخوان را در قالب گروه هم‌اندیشی دامپزشکان که همکاران سراسر کشور در آن عضو هستند، منتشر و اعلام کردیم که قصد انجام شکایت به دادگاه داریم تا از این طریق حق خود را بگیریم. کمااینکه فقط در استان گیلان قریب به ده‌ها نفر از همکاران با این مشکل مواجه و حاضر بودند که به مراجع ذیصلاح شکایت کنند. اما باز کوتاه آمدیم تا مدیریت صندوق رفاه کار خود را انجام دهد تا بلکه مشکل حل شود، اما متاسفانه علی‌رغم گذشت دو ماه از آن ماجرا، هنوز مشکل مرتفع نشده است. حالا تصمیم گرفتیم که این فراخوان را از طریق پایگاه خبری حکیم مهر به‌عنوان مرجعی که همه همکاران در سراسر کشور به آن دسترسی دارند و آن را مطالعه می‌کنند، اعلام کنیم. متولیان صندوق رفاه سازمان نظام دامپزشکی بدانند که اگر مشکل تا همین هفته آینده حل نشود، دوستان به مراکز قضایی یا مراجع ذیصلاح جهت شکایت مراجعه می‌کنند.»

وی با بیان اینکه آمار دقیقی از تعداد افراد شاکی وجود ندارد، گفت: «تا این لحظه قریب به ۱۵ نفر از استان گیلان و از استان‌های دیگر هم نزدیک به ۲۰ نفر برای شکایت اعلام آمادگی کرده‌اند. سایرین هم اگر نیامدند یا اعلام نکردند، به این دلیل است که یا هنوز به مراکز درمانی مراجعه نکردند یا مشکل خاصی نداشتند که بخواهند از پوشش بیمه استفاده کنند و احتمالا هنوز با این مشکلات برخورد نکردند. اما من مطمئن هستم که با این فراخوان، همکاران زیادی از سراسر کشور اعلام آمادگی کرده و نامه شکایت کنیم به قوه قضاییه را امضا می‌کنند.

نماینده دامپزشکان معترض در پاسخ به این سوال که شاکیان احتمالی از چه طریقی می‌توانند شکایت خود را ثبت کنند، توضیح داد: «ما لینک نامه اعتراض را در گروه هم‌اندیشی منتشر و نامه را به یک سامانه متصل می‌کنیم تا دوستان بتوانند به سامانه مراجعه و آن را امضا کنند.»

وی در پایان گفت: «از پایگاه خبری حکیم مهر درخواست می‌کنیم که تلاش خود را به صورت عاجل برای رفع این مشکل به کار گیرد. چرا که بحث بیماری مطرح است و از طرفی نیز هزینه‌های درمانی بسیار بالاست. دوستان این هزینه را پرداخت کردند که در مواقع ضرور از آن استفاده کنند. ما تمایل داریم قبل از اینکه به مرحله شکایت برسیم، مشکل حل شود، چون این یک مشکل درونسازمانی است و انجام شکایت جنبه مناسبی ندارد و از بیرون به چشم بدی به آن نگاه می‌شود.»

اعضای معترض و یا متضرر میتوانند جهت هماهنگی با این همکار گرامی با آیدی MDscience@ در تلگرام ارتباط برقرار نمایند.

 

خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
دکتر
|
Switzerland
|
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
0
4
این بیمه تجارت نو اینقدر ....... است که من ترجیح دادم بیمه مسئولیت نداشته باشم تا با این شرکت کار کنم ، خدا میدونه چقد امتیاز ......... دادن مسئولین نظام دامپزشکی ، وگرنه چرا با بیمه معتبر ایران کار نمیکنن ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
مشکل از شرکت بیمه نیست. مشکل اصلی از سازمان نظام هستش که طلب شرکت بیمه رو بابت حق بیمه پرداخت نمیکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
طلب شرکت بیمه رو باید صندوق تعاون و رفاه پرداخت کنه نه سازمان نظام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
0
8
متاسفانه زیاده خواهی عده ای سبب بوجود آمدن این مشکلات میباشد. اگر تغییر و تحولات در سازمان نظام دامپزشکی صورت نگرفته بود هیچیک از اعضا متوجه نمیشدند پولی که نقدا برای بیمه تکمیلی پرداخت کرده اند قرار بوده بصورت اقساط به شرکت بیمه طرف قرارداد پرداخت شود و هیچ یک از اعضا متوجه نمیشد این پول در خرید ملک سرمایه گذاری گردیده است و در نهایت صندوق با فروش املاک خریداری شده و تورم بازار به سود قابل توجهی میرسید و اعضا هیچ اطلاعی از این موضوع کسب نمیکردند. اکنون این مسائل رو شده و ما میدانیم صندوق با پولهایمان چکاری کرده است.
وقتی به یاد می آورم هیات رییسه قبلی سازمان نظام دامپزشکی با چه کارشکنی هایی سعی داشتند موقعیت خود را حفظ کنند بیشتر به این پی میبرم که ..................... بوده اند.
الیاس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
0
15
فقط باید شکایت کنیم راه دیگری ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
0
6
چرا غیر قابل انتشار؟؟؟، بذار ......... را بشناسند.همینها در انتخابات داعیه خواهند داشت
ناشناس
|
Spain
|
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
0
13
کلا باید نظام دامپزشکی منحل شه چون بجز .......... و تضییع حق اعضا کار دیگه ای بلد نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
1
8
حالا مثلا قوه قضاییمون خیلی کاردرسته؟ شکایت کنید ببینیم به کجا میرسه.
پاسخ ها
عضونظام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
شماراه بهتری بلدی بسم ا‌.. این گوی واین میدان راه بهتر را اعلام بفرمایید؟؟؟؟؟
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
عضو نظام
استعفا
استعفا
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
0
10
دقیقا" بنده هم همین مشکل دارم.طرح طلایی ثبت نام کردم. هرزمان به مراکز درمانی مراجعه کردیم سامانه بسته بود و وقتی فاکتور را برای بیمه تجارت نو بردیم گفتن به علت بدهی پرداخت نمیکنن.زنگ زدیم نظام گفتن یکی رو روزه حل میشه و 10 ماه گذشته.چرا نظام وجود داره واقعا؟؟؟ برای اینکه هرسال حق عضویت و تایید صلاحیت بگیره؟کی از دامپزشک دفاع کرد؟حالام که پولمونو خوردن.به کجا باید شکایت کنیم؟؟؟.....
پاسخ ها
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
نظام کجاست
چرا نظام پاسخگو نیست؟!
ما خواهان آن هستیم تا
۱-دادستانی وارد شود
۲-اعضای نظام ممنوع خروج شوند
۳- دور جدید انتخابات نظام شروع شود
۴- حساب رسی مالی در چند سال اخیر بدستور دادستان آغاز شود
۵- با عوامل احتمالی خاطی برخورد شود
این نوک کوه یخ است
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
0
9
به عنوان کسی که ضرر کرده میگم
..........‌....
نظام باید پاسخگو باشد. نظام باید شکایت و پیگیری میکرد اما....
.............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
0
5
مردم سازمان نظام را می شناسند.اینکه ما را با دیگران درگیر کنند درست نیست خود سازمان باید مشکل را حل کند .
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
0
5
بزرگترین ضرر و زیان اعتماد صلب شده ای که الان به انواع مختلف در کارنامه صندوق تعاون و رفاه ثبت شده و باز جای تاسفه که این افراد قشر تحصیل کرده جامعه رو نمایندگی میکنن و رفتارو عملشون به این شکل غیر مسئولانه است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
0
8
نظام چرا الان خودش رو از صندوق تعاون و رفاه جدا میدونه؟!! اون موقع که ما از پروژه های مسکونی و عدم شفافیت صحبت میکردیم آقای دکتر صفری اولین نفری بودند که از عملکرد اونها دفاع میکردند اما حالا که اینقدر وضع خراب شده نظام جوری وانمود میکنه که صندوق حسابش از نظام جداست! ما به اعتبار نظام دامپزشکی وارد پروژه ی پیش خرید ملک شدیم و متضرر هم شدیم
پاسخ ها
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
کشتی که در حال غرق شدن است. همه ازش فرار میکنند. کسی مسئولیت هاش را برعهده نمیگیرد
القاصی المهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
6
1
هفته بعد آخرین هفته کاریه . شما دامپزشکها تا بخواین دور هم جمع بشین یک ماه طول می کشه.تا بخواین اختلافات درون سازمانی و درون گروهی را حل کنید یکسال طول می کشه ،تا بخواین وکیل بگیرین که شکایت کنید دو سال طول می کشه و اون موقع تازه الجوع الجوع پول جمع کردن برای حق الوکاله وکیل را دارید ،تا بخودتان بجنبید دولت فعلی و رییس قوه قضاییه و بخشنامه ها و قوانین عوض میشن.بهتره با کدخدا منشی و عز ولابه و التماس و التجاء تومنی دوزار یا پنج زار از دکتر انصاری فر بگیرین.
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
0
4
لطفا سریعتر لینک شکایت رو تو گروه های مختلف بفرستید و یک وکیل بگیریم ، حداقل کاری که از دستمون برمیاد شکایت کردن هست که مطمئنا نتیجه میده ، چرا برخی از همکاران میگن نتیجه نمیده و آیه یاس میخونن ، طرف از ما حق بیمه رو گرفته و پرداخت نکرده که همش قابل اثباته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
0
0
دارن با لجبازی به اعضا آسیب میزنن....
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
0
0
اینجا یوز رو پشت بام پرورش میدهند
از بیمه تکمیلی چه توقعی دارید
نظر شما
ادامه