
حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: به
نظر میرسد که سرفصلهای دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد مطابق یک چارت قدیمی
پیش میرود و واحدهای درسی این دانشکده به روز نشدهاند.
همچنین اگرچه تعداد کیسهای کلینیک این دانشکده بالاست اما رفتار اساتید برخی از
بخشها
موجب شده است که دانشجو از پذیرش کیس وحشت داشته باشد. اینها بخشهایی از گلایههای
دانشجویان دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد با حکیم مهر
است.
به منظور بررسی میدانی این مساله و واکاوی سایر مشکلات
دانشکده، پایگاه خبری حکیم
مهر به سراغ دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد
رفته است و با تعدادی از دانشجویان به گفتوگو نشسته که ماحصل آن را در ادامه میخوانید:
برخی اساتید از نظر رفتاری و شیوه آموزش مشکل دارند
«از لحاظ آموزشی، اولین مشکل دانشکده دامپزشکی
دانشگاه فردوسی مشهد این است که سرفصلها مطابق یک چارت قدیمی پیش میرود، این در
حالی است که اکثر دانشکدهها چارت جدید دارند و منطبق با آن جلو میروند.» این را یکی
از دانشجویان این دانشکده به حکیم مهر میگوید: «هرچند در دانشکده اساتید به روز
و توانمندی حضور دارند ولی برخی اساتید صرفاً مانند ضبط صوت هستند و جزوه را
روخوانی می کنند؛ حتی برخی از اساتید نیز هستند که به جای تدریس خاطره میگویند
که این موضوع برای همهی دانشجویان مخصوصاً دانشجویانی که مثل من دانشجوی شبانه
هستند و شهریه میپردازند،
ناراحتکننده
است. ما دانشجویان شبانه در طول ترم بابت هر واحد شهریه میپردازیم؛
جدا از این تمامی دانشجویان وقت و انرژی خود را میگذارند
به این امید که علم مفیدی بیاموزند اما میبینیم
استادی در کلینیک حضور دارد که صرفاً در یک اتاق نشسته کارهای غیرمرتبط با دانشکده
و دانشجویان و کارهای شخصی خودش را انجام میدهد،
شیفت نمیایستد
و تعداد واحد بسیار کمی برای تدریس دارد که در آن تعداد واحد کم هم تدریسی انجام
نمیدهد
بلکه از خود تعریف مینماید
ولی در هر ماه چند ده میلیون حقوق میگیرد، بدون اینکه برای من دانشجو سودی
داشته باشد، جالب است که در هر دوره ارزشیابی اساتید نسبت به مشکلات این استاد و
سایر اساتید اعتراض میکنیم
اما ظاهراً ارزشیابی اساتید ذرهای
برای دانشکده اهمیت ندارد و فقط یک کار نمایشی است.»
وی ادامه میدهد: «مشکل بعدی این است که عدهای از
اساتید، خود را به روز نمیکنند. به این صورت که یک جزوه را که متعلق به چندین سال
پیش است، آموزش میدهند و اصلا به نیازهای روز توجه ندارند. شیوه تدریس برخی از
آنها به شکلی است که اگر دانشجو سؤالی بپرسد که مورد تأییدشان نیست یا حرفی بر
خلاف حرف استاد بزند، موقع نمره دادن دانشجو را اذیت میکنند. بدون تعارف، اخلاق و
رفتار برخی اساتید دانشکده ما واقعا مناسب نیست، البته در میان اساتید هستند اساتیدی
که بسیار رفتار مناسب و دوستانهای با دانشجو دارند اما بعضی از آنها واقعا
[…] مشکل
دارند. گذشته از اینکه برخی اساتید با دانشجو برخورد مناسبی ندارند و دانشجویان را
اذیت میکنند؛ حتی برخی از آنها با همکاران خود یعنی سایر اساتید هم برخورد درستی
ندارند. معمولا فضا به این شکل است که در برخی بخشها
اساتید با هم اختلاف نظر دارند و اگر از مطالب استاد دیگر پیش آنها صحبت کنیم، میگویند
اشتباه میکنی
و جرأت هم نداریم بگوییم که این حرف را آن استاد دیگری گفته، چون واقعا ممکن است
دانشجو را با مشکل روبرو کنند. این موضوع در دوره انترنی بسیار ما را آزار داد.»
همکاریها در حوزه معاونت
پژوهش در حد صفر است
این دانشجوی دانشکده
دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد ضمن انتقاد از اینکه همکاریها در حوزه معاونت پژوهشی
در حد صفر است، تصریح میکند: «در ۶ سالی که در این دانشکده حضور داشتم، هیچ اتفاق مثبتی را از معاونت پژوهشی
دانشکده مشاهده نکردم و نمیدانم جز ثبت استاد راهنما پایاننامهها که آن
هم بر عهده کارمندان است، نقش معاونت پژوهشی دانشکده چیست؟»
وی ضمن مثبت ارزیابی کردن
وضعیت امکانات دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد، خاطرنشان میکند: «با توجه
به بررسیها و پرسوجوهایی که من داشتم، امکانات دانشکده نسبت به
سایر شهرها مناسب است. کلینیک دانشکده واقعا خوب است و امکانات آموزشی مناسبی دارد
اما ایکاش تفکر حاکم بر دانشکده کمی تمایل به فعالیت
اقتصادی دانشکده میداشت تا دانشکده با کمبود منابع مالی روبرو
نشود؛ البته عجیب است که سایر دانشکدهها از
بودجههای خوب پژوهشی استفاده میکنند اما در دانشکده ما از این مهم برخوردار نیست.
در نهایت از لحاظ امکانات رفاهی دانشکده، وضعیت دانشکده نسبت به دانشکدههای دیگر
دامپزشکی مناسبتر است اما میتواند این وضعیت بهبود یابد.»
این دانشجوی دانشکده
دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه لازم است برای استخدام اعضای هیات علمی
از اساتید یک تست اخلاقی - رفتاری بگیرند، میگوید: «این مساله واقعا لازم است،
چون ما دانشجویان واقعا زجر میکشیم. دانشجویی که از دانشکده فارغالتحصیل میشود،
به جای اینکه بهعنوان یک دکتر، دارای علم باشد و به جامعه و کار خود فکر کند، یک
انسان روانی بیرون میآید. شاید این حرف خندهدار به نظر بیاید اما من وقتی با سایر
دانشجویان، چه دانشجویانی که پیش از ما فارغالتحصیل شدند و چه دانشجویانی که سال
پایینتر ما بودند و هنوز فارغالتحصیل نشدهاند هم صحبت میکنم، آنها نیز با من همعقیده
هستند.»
برخی اساتید کاری میکنند که دانشجو تمایلی ندارد که کیس به دانشکده
بیاید
یکی دیگر از دانشجویان
دانشکده دامپزشکی فردوسی مشهد با اشاره به اینکه وضعیت کیسها در بخشهای مختلف،
متفاوت است، به حکیم مهر میگوید: «مثلا در بخش دام بزرگ و مامایی، تعداد کیسهای
کمتری به دانشکده میآیند و دانشجویان برای آموزش بیشتر به همراه اساتید به فارمها مراجعه می کنند. در بخش طیور، اصولا مرغداریها
و فارمها دکتر خود را دارند و لذا کمتر کیسی به کلینیک میآید. در حوزه دام کوچک،
اگرچه تعداد کیس بالاست اما رفتار اساتید به گونهای است که دانشجو آرزو می کند کیسی
به دانشکده نیاید. البته این صرفا دیدگاه من نیست و سایر دانشجویان نیز همین نظر
را دارند. پس به طور کلی تعداد کیس فقط در بحث دام کوچک و جراحی خوب است و در سایر
مقولات کیس کمتر است که فکر میکنم در سایر دانشکدهها نیز همین وضعیت حکمفرما
باشد.»
وی با تاکید بر اینکه میبایست
بودجه بیشتری به دانشکدهها داده شود تا وضعیت رفاهیات آنها بهبود یابد، تصریح میکند:
«همچنین باید نظارت روی عملکرد ریاست یا معاونین و مسئولین دانشکده بیشتر باشد تا
مشخص شود بهرهوری و اثرگذاری آنها تا چه اندازه است و اگر کسی توانمندی لازم را
ندارد بازخواست شود و در صورت نیاز تغییر پیدا کند. به عنوان دانشجویی که دوره
دکتری عمومی را به صورت کامل در این دانشکده گذراندهام، در تمام ۶ سال تحصیلم کارآیی و ثمری از برخی مسئولین
دانشکده ندیدم. بیثمری برخی بخشها در حدی بود که ما حتی نمیدانستیم که وجود دارند، مثلاً فکر میکردیم دانشکده ما فقط یک معاونت دارد که آنهم
معاونت آموزشی است، در زمانی که وارد فضای پایاننامه شدیم تازه متوجه شدیم در این دانشکده
معاونت پژوهشی نیز وجود دارد.»
خبری از حمایت ویژه دانشجویان
در موضوعات پژوهشی مانند پایاننامه نیست
این دانشجوی دانشکده
دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه فرایند پایاننامه دانشجویان به استاد
راهنما و همچنین خود دانشجو بستگی دارد، خاطرنشان میکند: «اما در این میان خبری
از حمایت مالی ویژه نیست. در ابتدا یک برآورد هزینه انجام میدهند و بر اساس گرنت
اساتید از دانشجو حمایت مالی میشود و هزینههای اضافی بر عهده دانشجو و برخی اوقات استاد
است و آنها باید از جیب خودشان خرج کنند؛ البته دانشکده ملزومات آزمایشگاهی را در
اختیار دانشجویان میگذارد.»
از نظر وی وضعیت بازار کار
و آینده رشته دامپزشکی به دلیل سخت بودن یافتن شغل بسیار مبهم است: «در بخشهای
مختلف تعداد کیس پایین آمده و کشور از لحاظ اقتصادی به مشکل خورده است. همه این
مسائل باعث شده که هزینههایی که پیش از این صاحب کیس چه در حوزه دام بزرگ و چه
دام کوچک برای کیس میکرد، الان دیگر نکند. این روند کلینیکهای شهر را خلوت کرده
و تراکنشهای مالی را پایین آورده است. لذا دست دامپزشکان در مسیر تجویز دارو بسته
میشود.»
یک دامپزشک خیلی باید تلاش
کند تا جایگاه مناسبی برای خود بسازد
این دانشجوی دانشکده
دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه میدهد: «شاید کارهای جانبی ازجمله خرید و
فروش و تجارت درآمد داشته باشد، اما آن هم نیازمند سرمایه اولیه است. به نظر من یک
دامپزشک خیلی باید تلاش کند تا بتواند یک جایگاه خوب برای خود دست و پا کند و هزینههای
روزمره زندگی را پاسخ دهد. البته در سایر رشتهها نیز همین وضعیت وجود دارد اما در
دامپزشکی واقعا تلاش و فعالیت زیادی میطلبد تا شاید یک دامپزشک بعد از هفت سال
بتواند هزینههای روزمره زندگی خود را تامین کند.»
وی در پایان میگوید:
«دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد به واسطه گستردگی زیادی که دارد و وجود
تعدادی از اساتید توانمند و باکیفیت، از سطح بالایی برخوردار است، اما از لحاظ برخی
اساتید و هر چیزی که به آنها مرتبط باشد، بالاخره به مشکل میخورد. دانشجویان
در مواجهه با امتحان، شیوه تدریس، ارتباط با استاد، بازار کار و هرچیزی که آن دسته
از اساتید در آن نقش داشته باشند، واقعا و بدون استثنا به مشکل میخورند، چون
بحث آموزشی و سختگیری مطرح نیست، بلکه مشکل اذیت کردن دارند. زمانی که من با
دانشجویان سایر دانشکدهها صحبت میکنم، کمتر به موضوع اذیت کردن اساتید اشاره میکنند
اما در اینجا واقعا این مشکل وجود دارد، برخی از این اساتید حتی در امر آموزش هم بین
دانشجویان تبعیض قائل میشوند و ارزشگذاری
دانشجویان برای آنها بر اساس پارامترهایی غیر از توانمندی دانشجوست، البته مجدداً
تاکید میکنم در دانشکده اساتیدی هم حضور دارند که با تمام وجود به دانشجو آموزش میدهند
و او را برای ورود به بازار کار حمایت میکنند.»
این چه روندی است که حکیم مهر در ارتباط با دانشکده های دامپزشکی پیش گرفته،
|
کاملا درست فرمودید
|
عذر میخوام ولی بعد از سالیان درازی که شما مسئولین و اساتید همواره نگاه یک طرفه به مسائل دانشگاه داشتید، بسیار عالیست که برای یک بار هم که شده صدای دانشجو را از یک بستر علنی و مستقل بشنوید بلکه تلنگری باشه برای شما! مواردی همچون برخی خصایص ناشایست تعداد اندکی از اساتید جزو مواردی هست که من به کرّات از همدانشکده ای های خود شنیدم. کاری به بقیه دانشگاههای کشور و اساتید آنها ندارم چون هیچ اطلاعی ندارم، مشکل من با همین دانشکده و دانشگاه خودمون است که به نظرم این رفتارها و شهره بودن برخی اساتید به آن رفتارها، زیبنده نام دانشگاه فردوسی نیست.
|
فقط حکیم مهره؟!
|
هر کسی از انتقاد کردن و مصاحبه کردن فرار میکند انسان صادقی نیست زیرا در حال مخفی کردن خیانت خود است. اگر انتقاد دانشجو درست نیست رد کردن آن بسیار ساده است و کافی است استاد با جند تا دلیل ساده برای بقیه توضیح دهد که دانشجو در حال اشتباه کردن است. دانشجو باید توجیه شود، اگر توان توجیه نیست یعنی دلایل کافی برای رد سخنان دانشجو وجود ندارد.
اینجوری هم نیست که گفته اند، ما دانشکده خوبی داریم، اساتید هم قوی هستند. وقتی ۶ سال توی یک محیط هستیم و دویست و اندی واحد بگذرانیم، حتما دو تا خاطره ناخوشایند هم پیش میاد، ولی من از دانشکده مشهد و اساتیدش راضی هستم.
|
به قول بزرگواری، دانشکده دامپزشکی مشهد به درد افرادی میخوره که بخوان یچیزیو بخونن و حفظ کنن و تموم
این قصه مشهد و یا ۱-۲ دانشکده نیست، بنده فارغالتحصیل مشهد نبودم و این خاطره مربوط به دانشکده دیگری است. دوره دانشجویی یادم هست درس داخلی دام کوچک را گرفتم و استاد یک پاورپوینت باز میکرد که مثل مثل صفحه دفتر پر نوشته بدون عکس بود و کنترل پاورپوینت را دست میگرفت و به ته کلاس پشت سر همه شاگردان میرفت و مینشست و دانشجو رو به پاورپوینت و ایشان مطالبی که کپی و پیست کرده بود را مثل روزنامه میخواند دقیقأ عین یک مطلب روی مجله روخوانی میکرد و گاهأ اصطلاحات به کار برده شده را گیر میکرد و از دانشجوها میخواست که سرچ کنند ببینند آن کلمه چه معنی میدهد. یادم میآید اولین جلسه کلاس کلمه هالمارک را روخوانی کرد و دانشجویی پرسید نشانه هالمارک یعنی چی؟ و ایشان جواب نداد و به روخوانی ادامه داد.
|
همچین موضوعی را در درس ....... تجربه کردیم که یک فارغ التحصیل رشته پرستاری که در حد رشته خودش هم حرفی برای گفتن نداشت به ما ........ دامپزشکی تدریس میکرد! ایشون حتی نمیتونستن اصطلاحات مهمی از کتاب ....... رو متوجه بشن!
....................................... حالا اگر لازم شد درباره بخشهای دیگر هم می نویسم. افسوس که بهترین سالهای عمرم را در اینجا تلف کردم
با سلام و عرض ادب
|
دکتر قهرمانی گرامی رتبه 2 کشوری رو تبریک میگم خدمتتون. برمیگردین دانشگاه تهران؟
|
دوست گرامی سپاس،نه من به خاطر اینکه ساکن کرمانشاه هستم و مشغول کار فقط مصاحبه ی دانشگاه رازی رفتم
اگرچه این حکیم مهر از کادر تحریریه ضعیف و فاقد تجربه بهره مند است و جسارت به بحث گذاشتن حتی بالا آوردن کامنت ها را ندارد.
|
احسنت احسنت، یه لطیفه هم بنده بگم خدمتتون در موازات صحبت های دکتر قهرمانی که البته کم تر کسی رو میبینم که دنبال تایتل دکتر بودن هستند
بسیار درست ، بنده به شخصه درگیر رفتار بسیار زننده برخی اساتید محترم این دانشکده بودم فقط به خاطر اینکه از داشگاه آزاد فارغ التحصیل شدم و برای دوره تخصصی در دانشگاه فردوسی پذیرفته شدم، ................ حیف از دانش آموختگان خوب و مظلوم این دانشگاه
دقیقا مبتنی بر حقیقت است من هم ورودی سال 94 دانشگاه فردوسی بودم ............... بعضی اساتید واقعا بار علمی ندارند فقط جزوه ده سال پیش را روخوانی میکنند سوال علمی بپرسید هنگ میکنند و شما را ........ میکنند
هر دانشجویی در طول دوران تحصیل خودش خاطرات خوش و تلخ فراوانی ممکن است داشته باشد، چه از دانشکده یا اساتید یا حتی دوستان خودش ولی آنچنان که این دانشجوی عزیز درد دل کرده نیست. بنده هم دانشجوی همین دانشکده بوده ام. اساتید و مسؤلان دانشکده مشهد واقعا دلسوز و زحمتکش هستند. درسته برنامه آموزشی قدیمی است و مطابق با نیازهای بازار کار فعلی دامپزشکان نیست که باید اصلاح شود. همانطور که یکی از مخاطبان بخوبی اشاره کرده اند معاونت های آموزشی و پژوهشی دانشکده دارای ماموریت های ویژه خودشان هستند. در طول دوره ۶ ساله دامپزشکی بیشترین تماس دانشجویان با حوزه آموزش است و فقط در ترم آخر که پایان نامه اخذ می شود با معاونت پژوهشی تماس دارند که آن هم بیشتر کار اجرایی است. انتخاب استاد راهنما به عهده دانشجو است. دانشجو می تواند استادی را به راهنمایی انتخاب کند که از گرنت خودش برای دانشجو خرج کند. تا جایی که من می دانم هزینه تحقیق به عهده استاد است و دانشجو نباید از جیب خودش خرج کند. البته متاسفانه در حال حاظر هزینه های تحقیق بسیار زیاد شده است و گرنت پژوهشی اساتید نیز محدود است و استاد باید آن را بین دانشجویان خودش تقسیم کند. تا جایی که می دانم معاونت پژوهشی بودجه جداگانه ای ندارد که بین دانشجویان برای پایان نامه توزیع کند. لذا باید منصفانه برخورد کرد. اینکه حکیم مهر با یک دانشجو مصاحبه کند و نظر مسؤلین دانشکده را نگیرد و بعد مصاحبه را چاپ کند نیز منصفانه نیست. مطالب بایستی به درستی به مخاطبان رسانده شود.
نقص هایی هست درسته ولی به گواه صنعت و گواه اساتید دانشگاهی دیگر عرض میکنم بار علمی اساتید دانشگاه مشهد و به روز بودنشان زبان زده!!!
من برای مصاحبه تخصصی فردوسی، تهران و شیراز رفتم گروه بیوتکنولوژی مشهد که استادهای محترم و متشخصی داشت ، شیراز خیلی بد بود
منم در این دانشکده درس خوندم قدیم کیس دام بزرگ زیاد بود ولی دام کوچک خیلی کم کیس داشت بازم جای شکر داره الان دام کوچک کیس خوب داره با یه استاد برجسته مثل دکتر خوش نگاه
من دوره تخصص رو مشهد بودم امکانات دانشکده خوب و اساتید دلسوزی داره. نکاتی که دوستان گفتن در خصوص روابط استاد و دانشجو و همچنین روابط بین اساتید همه جا همینه من دوره عمومی رو هم دانشگاه ارومیه بودم اونجا هم همینطوره ولی متأسفانه بودجه پژوهشی بسیار کم هستش برای تز دوره تخصص بنده فقط یک میلیون تصویب کردند که اونم بهم ندادن من نزدیک ۳۰ میلیون هزینه کردم.
|
خب همه جا همینه درست نیست نباید همه جا به یه شکل باشه عزیز دل اگر هست باید عفونت رو به طریقی جمع کرد، البته به هم دوره ای ها و دوستان خودم هم گفتم بد نیست اینجا هم انتقال تجربه کنم برای پایان نامه به همون استاد راهنمایی که میاد پروژه های سنگین و هزینه بر تحمیل میکنه پولش رو بدید یه چیزی براتون بنویسند و سریع دفاع کنید، خوبیش اینه که استاد راهنماتون حداقل میدونه چی نوشته شده توش بیشتر از یه بار متن رو خونده اش
از دانشکده ای که استادش (با بخش خالی از کیس)، در بسیاری از مواقع جواب سلام دانشجو ها را نمی دهد و احیانا فکر میکند حتی یک سر تکان دادن هم کسر شان ایشان است، چه انتظاری دارید؟
|
جانا سخن از زبان ما می گویی
|
ارث باباش رو خوردی آخه
شما که دانشجوی شبانه هستی یعنی باید کاردان دامپزشک میشدی با پول پدر گرامی و بدون رقابت اومدی دامپزشکی میخونی ناراحتی برو دامپزشکی دانشگاه آزاد دو برابر پول بده و با یک آزمایشگاه نه برای یک دانشکده بلکه یک دانشگاه درس بخون،
|
شما انگار خودت را خیلی بزرگ میبینی.
|
نابغه عزیز رتبه ای که شبانه فردوسی مشهد میخواد از روزانه دانشگاه هایی مثل سمنان و کرمان و خرم آباد و چمران اهواز و حتی ارومیه... بهتره!چه اصراریه بیسوادیتون رو به رخ بکشید؟
|
عزیز دل بذار رفسنجانی اومد جلو خروج ارز رو بگیره ملت نرند بلاد کفر درس بخونند، رفت دانشگاه آزاد تاسیس کرد ...............
|
شما اطلاع نداری مثل اینکه ، ولی شهریه منی که دامپزشکی شبانه فردوسی ام سه چهار برابر همین رشته در دانشگاه های آزاده :|||||
باسلام
این حرفها را نزدید
|
بله دکتر علومی کرمان
|
نه وجود ندارد
هنوز بعد از بیست سال خیلی از شبها با کابوس امتحانات یا بدرفتاری و بی انصافی استادها و یا کابوس اینکه بعد از ۷ سال هیچ چیزی از این اساتید یاد نگرفتم بیدار می شوم. واقعا این اساتید برچه اساسی انتخاب می شوند؟ دوران تحصیل در دانشکده مشهد بدترین دوران زندگیم بود و خیلی پشیمانم که چرا عمرم را آنجا هدر دادم.
|
عزیز دلم بهش میگن PTSD، برو درمان کن فدات شم
مگر ممکن است استادی جزوات کلاسی خود را بفروشد؟ جوری دروغ بگویید که بشود باور کرد؟ اساتید دام کوچک به جز یکی بسیار خوش اخلاق- مهربان و کار درست هستند:)
|
دکتر ....... استاد ........ کانال جزوه فروشی دارند...
من از حکیم مهر بسیار ممنونم که مشغول علنی کردن نارسایی ها و ناکارآمدی های دانشکده های دامپزشکی کشور می باشند (حداقل از خبر گاز گرفتگی یا قبولی فرزند یکی از کارمندان شبکه های دامپزشکی در کنکور که بهتر است).
|
اون خبرای لگد خوردن و با دیوار یکی شدن و قبولی فرزند دلبند یه دونه پسر دارم شاه نداره هم چیز بدی نیست
اساتید تمایلی به یاد دادن مطالب به صورت عملی و تجربی ندارند
|
دو حالت دارد
من در دهه 80 خورشیدی در دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد کرج، دامپزشکی خوانده ام. در آن زمان اکثر اساتید از دانشگاه تهران و بقیه از فارغ التحصیلان قدیمی دانشگاه آزاد که دوره تخصص را در دانشگاه تهران یا علوم و تحقیقات آزاد گذرانده بودند، تشکیل میشدند. اکثر اساتید از نظر اخلاقی و علمی در سطح بالا یا قابل قبولی بودند، به جز یکی دو تن. با عذرخواهی از خوانندگان مخصوصا همکاران عزیز، یکی از این اساتید برای یک گاو احترام بیشتری قائل بود تا یک دانشجو. ایشان یک بار در جلسه امتحان رفتاری از خود در برابر همه دانشجویان نشان داد که هنوز وقتی به آن فکر میکنم اول از خودم به خاطر اینکه از ترس نمره سرم را پایین انداختم، خجالت میکشم.
|
..................
سلام خدمت دانشجویان مظلوم دانشکده مون ،
|
خواستم یه راهکار بنویسم برات همکار عزیز دیدم بگم باید چیکار کنی ممکنه یاد بگیرند آنتی تز بدن براش کار برای نفرات بعدی سخت تر بشه
از حکیم مهر بابت اطلاع رسانی در مورد دانشکده ها بسیار ممنونم.
وقتی مدرک فله ایی میدن میشه اینکه یه پرنده رو میبری دامپزشکی هنوز حیرونن جواب بدن یک ماهه پول گرفتن برا تست جنسیت خبری نیست ازشون.بعنوان یه سالندار پرنده پیشنهاد میدم هیچ وقت پولتون رو صرف اونجا نکنید
کافیه بیاین از دانشجو هایی که دارن روی پایان نامه کار میکنن، بیاین بپرسین که چقدر پول دانشکده بهشون داده
حدود 90 درصد هزینه ها از جیب دانشجویه!
هیچ حمایتی در حوزه پژوهشی نیست متاسفانه
خودم دانشجوی اونجام و میبینم این فاجعه رو
که بچه ها جای مراجعه به اساتیدی که هیچ پولی نمیدن و با جیب دانشجو، یه مقاله به نامشون ثبت میکنن، میان و به دانشجو های دیگه لینک میشن
باز اون گرنت اساتید، بعضیاشون برای خودشون بر میدارن
اینقدر هم کمه که نمیشه باهاش کاری کرد!
بنده نه دانشجوی مشهد بودم و نه کسی را آنجا میشناسم. اول اینکه پایانامه دانشجو از گرنت استاد تامین میشه و مرکز پژوهش دانشگاه آن را مستقیمأ به استاد تخصیصی میدهد. پس دانشکده پولی به دانشجو قرار نیست بابت چیزی بده بلکه پول گرنت استاده. دوم اینکه دانشجو در حال آموزش دیدنه و کسی که صلاحیت علمی پایانامه را تایید خواهد کرد استاد خواهد بود پس پایانامه و مقاله متعلق به دانشگاه خواهد بود نه دانشجو و یا استاد. پایانامه یک پروژه است که با اعتبار استاد مربوطه و همکاری دانشجو انجام میشود، پس اسم اول مقاله قطعأ دانشجو نیست بلکه استاده زیرا با ارشاد و اعتبار همان استاد آن پایانامه انجام شده است.
در ضمن بنده استاد هم نیستم یک کلینیسین هستم.