کد خبر: ۷۵۷۷۰
تعداد نظرات: ۵۴ نظر
گزارش اختصاصی حکیم مهر از مشکلات دانشکده‌های دامپزشکی کشور (قسمت یازدهم):
یکی دیگر از دانشجویان دانشکده دامپزشکی فردوسی مشهد به حکیم مهر می‌گوید:‌ تعداد کیس فقط در حوزه دام کوچک و جراحی خوب است و در بخش‌ دام بزرگ و مامایی، تعداد کیس‌های کمتری به دانشکده می‌آیند ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: به نظر می‌رسد که سرفصل‌های دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد مطابق یک چارت قدیمی پیش می‌رود و واحد‌های درسی این دانشکده به روز نشدهاند. همچنین اگرچه تعداد کیس‌های کلینیک این دانشکده بالاست اما رفتار اساتید برخی از بخشها موجب شده است که دانشجو از پذیرش کیس وحشت داشته باشد. این‌ها بخش‌هایی از گلایه‌های دانشجویان دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد با حکیم مهر است.

به منظور بررسی میدانی این مساله و واکاوی سایر مشکلات دانشکده‌، پایگاه خبری حکیم مهر به سراغ دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد رفته‌ است و با تعدادی از دانشجویان به گفت‌وگو نشسته که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید:

برخی اساتید از نظر رفتاری و شیوه آموزش مشکل دارند

«از لحاظ آموزشی، اولین مشکل دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد این است که سرفصل‌ها مطابق یک چارت قدیمی پیش می‌رود، این در حالی است که اکثر دانشکده‌ها چارت جدید دارند و منطبق با آن جلو می‌روند.» این را یکی از دانشجویان این دانشکده به حکیم مهر می‌‌گوید: «هرچند در دانشکده اساتید به روز و توانمندی حضور دارند ولی برخی اساتید صرفاً مانند ضبط صوت هستند و جزوه را روخوانی می کنند؛ حتی برخی از اساتید نیز هستند که به جای تدریس خاطره میگویند که این موضوع برای همه‌ی دانشجویان مخصوصاً دانشجویانی که مثل من دانشجوی شبانه هستند و شهریه میپردازند، ناراحتکننده است. ما دانشجویان شبانه در طول ترم بابت هر واحد شهریه میپردازیم؛ جدا از این تمامی دانشجویان وقت و انرژی خود را میگذارند به این امید که علم مفیدی بیاموزند اما میبینیم استادی در کلینیک حضور دارد که صرفاً در یک اتاق نشسته کارهای غیرمرتبط با دانشکده و دانشجویان و کارهای شخصی خودش را انجام میدهد، شیفت نمیایستد و تعداد واحد بسیار کمی برای تدریس دارد که در آن تعداد واحد کم هم تدریسی انجام نمیدهد بلکه از خود تعریف مینماید ولی در هر ماه چند ده میلیون حقوق میگیرد، بدون اینکه برای من دانشجو سودی داشته باشد، جالب است که در هر دوره ارزشیابی اساتید نسبت به مشکلات این استاد و سایر اساتید اعتراض میکنیم اما ظاهراً ارزشیابی اساتید ذرهای برای دانشکده اهمیت ندارد و فقط یک کار نمایشی است.»

وی ادامه می‌دهد: «مشکل بعدی این است که عدهای از اساتید، خود را به روز نمی‌کنند. به این صورت که یک جزوه را که متعلق به چندین سال پیش است، آموزش می‌دهند و اصلا به نیازهای روز توجه ندارند. شیوه تدریس برخی از آنها به شکلی است که اگر دانشجو سؤالی بپرسد که مورد تأییدشان نیست یا حرفی بر خلاف حرف استاد بزند، موقع نمره دادن دانشجو را اذیت می‌کنند. بدون تعارف، اخلاق و رفتار برخی اساتید دانشکده ما واقعا مناسب نیست، البته در میان اساتید هستند اساتیدی که  بسیار رفتار مناسب و دوستانهای با دانشجو دارند اما بعضی از آنها واقعا […] مشکل دارند. گذشته از اینکه برخی اساتید با دانشجو برخورد مناسبی ندارند و دانشجویان را اذیت می‌کنند؛ حتی برخی از آنها با همکاران خود یعنی سایر اساتید هم برخورد درستی ندارند. معمولا فضا به این شکل است که در برخی بخشها اساتید با هم اختلاف نظر دارند و اگر از مطالب استاد دیگر پیش آنها صحبت کنیم، می‌گویند اشتباه میکنی و جرأت هم نداریم بگوییم که این حرف را آن استاد دیگری گفته، چون واقعا ممکن است دانشجو را با مشکل روبرو کنند. این موضوع در دوره انترنی بسیار ما را آزار داد.»

همکاری‌ها در حوزه معاونت پژوهش در حد صفر است

این دانشجوی دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد ضمن انتقاد از اینکه همکاری‌ها در حوزه معاونت پژوهشی در حد صفر است، تصریح می‌کند: «در ۶ سالی که در این دانشکده حضور داشتم، هیچ اتفاق مثبتی را از معاونت پژوهشی دانشکده مشاهده نکردم و نمیدانم جز ثبت استاد راهنما پایاننامهها که آن هم بر عهده کارمندان است، نقش معاونت پژوهشی دانشکده چیست؟»

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن وضعیت امکانات دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد، خاطرنشان می‌کند: ‌«با توجه به بررسی‌ها و پرسوجوهایی که من داشتم، امکانات دانشکده نسبت به سایر شهرها مناسب است. کلینیک دانشکده واقعا خوب است و امکانات آموزشی مناسبی دارد اما ایکاش تفکر حاکم بر دانشکده کمی تمایل به فعالیت اقتصادی دانشکده میداشت تا دانشکده با کمبود منابع مالی روبرو نشود؛ البته عجیب است که سایر دانشکدهها از بودجههای خوب پژوهشی استفاده میکنند اما در دانشکده ما از این مهم برخوردار نیست. در نهایت از لحاظ امکانات رفاهی دانشکده، وضعیت دانشکده نسبت به دانشکده‌های دیگر دامپزشکی مناسب‌تر است اما میتواند این وضعیت بهبود یابد.»

این دانشجوی دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه لازم است برای استخدام اعضای هیات علمی از اساتید یک تست اخلاقی - رفتاری بگیرند، می‌گوید:‌ «این مساله واقعا لازم است، چون ما دانشجویان واقعا زجر می‌کشیم. دانشجویی که از دانشکده فارغ‌التحصیل می‌شود، به جای اینکه به‌عنوان یک دکتر، دارای علم باشد و به جامعه و کار خود فکر کند، یک انسان روانی بیرون می‌آید. شاید این حرف خنده‌دار به نظر بیاید اما من وقتی با سایر دانشجویان، چه دانشجویانی که پیش از ما فارغ‌التحصیل شدند و چه دانشجویانی که سال پایینتر ما بودند و هنوز فارغ‌التحصیل نشدهاند هم صحبت می‌کنم، آنها نیز با من هم‌عقیده هستند.»

برخی اساتید کاری میکنند که دانشجو تمایلی ندارد که کیس به دانشکده بیاید

یکی دیگر از دانشجویان دانشکده دامپزشکی فردوسی مشهد با اشاره به اینکه وضعیت کیس‌ها در بخش‌های مختلف، متفاوت است، به حکیم مهر می‌گوید:‌ «مثلا در بخش‌ دام بزرگ و مامایی، تعداد کیس‌های کمتری به دانشکده می‌آیند و دانشجویان برای آموزش بیشتر به همراه اساتید به فارمها مراجعه می کنند. در بخش طیور، اصولا مرغداری‌ها و فارم‌ها دکتر خود را دارند و لذا کمتر کیسی به کلینیک می‌آید. در حوزه دام کوچک، اگرچه تعداد کیس بالاست اما رفتار اساتید به گونه‌ای است که دانشجو آرزو می کند کیسی به دانشکده نیاید. البته این صرفا دیدگاه من نیست و سایر دانشجویان نیز همین نظر را دارند. پس به طور کلی تعداد کیس فقط در بحث دام کوچک و جراحی خوب است و در سایر مقولات کیس کمتر است که فکر می‌کنم در سایر دانشکده‌ها نیز همین وضعیت حکمفرما باشد.»

وی با تاکید بر اینکه می‌بایست بودجه بیشتری به دانشکده‌ها داده شود تا وضعیت رفاهیات آنها بهبود یابد، تصریح می‌کند: «همچنین باید نظارت روی عملکرد ریاست یا معاونین و مسئولین دانشکده بیشتر باشد تا مشخص شود بهره‌وری و اثرگذاری آنها تا چه اندازه است و اگر کسی توانمندی لازم را ندارد بازخواست شود و در صورت نیاز تغییر پیدا کند. به عنوان دانشجویی که دوره دکتری عمومی را به صورت کامل در این دانشکده گذراندهام، در تمام ۶ سال تحصیلم کارآیی و ثمری از برخی مسئولین دانشکده ندیدم. بیثمری برخی بخشها در حدی بود که ما حتی نمیدانستیم که وجود دارند، مثلاً فکر میکردیم دانشکده ما فقط یک معاونت دارد که آنهم معاونت آموزشی است، در زمانی که وارد فضای پایاننامه شدیم تازه متوجه شدیم در این دانشکده معاونت پژوهشی نیز وجود دارد.»

خبری از حمایت ویژه دانشجویان در موضوعات پژوهشی مانند پایاننامه نیست

این دانشجوی دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه فرایند پایان‌نامه دانشجویان به استاد راهنما و همچنین خود دانشجو بستگی دارد، خاطرنشان می‌کند: «اما در این میان خبری از حمایت مالی ویژه نیست. در ابتدا یک برآورد هزینه انجام می‌دهند و بر اساس گرنت اساتید از دانشجو حمایت مالی میشود و هزینههای اضافی بر عهده دانشجو و برخی اوقات استاد است و آنها باید از جیب خودشان خرج کنند؛ البته دانشکده ملزومات آزمایشگاهی را در اختیار دانشجویان می‌گذارد.»

از نظر وی وضعیت بازار کار و آینده رشته دامپزشکی به دلیل سخت بودن یافتن شغل بسیار مبهم است: «در بخش‌های مختلف تعداد کیس پایین آمده و کشور از لحاظ اقتصادی به مشکل خورده است. همه این مسائل باعث شده که هزینه‌هایی که پیش از این صاحب کیس چه در حوزه دام بزرگ و چه دام کوچک برای کیس می‌کرد، الان دیگر نکند. این روند کلینیک‌های شهر را خلوت کرده و تراکنش‌های مالی را پایین آورده است. لذا دست دامپزشکان در مسیر تجویز دارو بسته می‌شود.»

یک دامپزشک خیلی باید تلاش کند تا جایگاه مناسبی برای خود بسازد

این دانشجوی دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه می‌دهد: «شاید کارهای جانبی ازجمله خرید و فروش‌ و تجارت درآمد داشته باشد، اما آن هم نیازمند سرمایه اولیه است. به نظر من یک دامپزشک خیلی باید تلاش کند تا بتواند یک جایگاه خوب برای خود دست و پا کند و هزینه‌های روزمره زندگی را پاسخ دهد. البته در سایر رشته‌ها نیز همین وضعیت وجود دارد اما در دامپزشکی واقعا تلاش و فعالیت زیادی می‌طلبد تا شاید یک دامپزشک بعد از هفت سال بتواند هزینه‌های روزمره زندگی خود را تامین کند.»

وی در پایان می‌‌گوید: «دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد به واسطه گستردگی زیادی که دارد و وجود تعدادی از اساتید توانمند و باکیفیت، از سطح بالایی برخوردار است، اما از لحاظ برخی اساتید و هر چیزی که به آنها مرتبط باشد، بالاخره به مشکل می‌خورد. دانشجویان در مواجهه با امتحان، شیوه تدریس، ارتباط با استاد، بازار کار و هرچیزی که آن دسته از اساتید در آن نقش داشته باشند، واقعا و بدون استثنا به مشکل می‌خورند، چون بحث آموزشی و سخت‌گیری مطرح نیست، بلکه مشکل اذیت کردن دارند. زمانی که من با دانشجویان سایر دانشکده‌ها صحبت می‌کنم، کمتر به موضوع اذیت کردن اساتید اشاره می‌کنند اما در اینجا واقعا این مشکل وجود دارد، برخی از این اساتید حتی در امر آموزش هم بین دانشجویان تبعیض قائل می‌شوند و ارزشگذاری دانشجویان برای آنها بر اساس پارامترهایی غیر از توانمندی دانشجوست، البته مجدداً تاکید می‌کنم در دانشکده اساتیدی هم حضور دارند که با تمام وجود به دانشجو آموزش می‌دهند و او را برای ورود به بازار کار حمایت می‌کنند.»


انتشار یافته: ۵۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۱
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
28
15
این ها بیشتر شبیه درد دل است. ایرادی ندارد، اما اگر صحبتی می شود باید مستدل و براساس اطلاعات صحیح و نه احساس باشد، معاون پژوهشی نقش تعریف شده ای دارد و اینطور نیست که چون شمای دانشجو از حوزه فعالیت ایشان اطلاعی ندارید پس کاری نمی کند، به هرحال سعی کنید منصف باشید و بعد ازین شش سال هم در کار خود منصفانه عمل کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
شما کافیه بیاین داخل دانشکده تا متوجه اوج فاجعه بشین...
کافیه بیاین از دانشجو هایی که دارن روی پایان نامه کار میکنن، بیاین بپرسین که چقدر پول دانشکده بهشون داده
حدود 90 درصد هزینه ها از جیب دانشجویه!
هیچ حمایتی در حوزه پژوهشی نیست متاسفانه
خودم دانشجوی اونجام و میبینم این فاجعه رو
که بچه ها جای مراجعه به اساتیدی که هیچ پولی نمیدن و با جیب دانشجو، یه مقاله به نامشون ثبت میکنن، میان و به دانشجو های دیگه لینک میشن
باز اون گرنت اساتید، بعضیاشون برای خودشون بر میدارن
اینقدر هم کمه که نمیشه باهاش کاری کرد!
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
ناشناس ۰۰:۰۶،
بنده نه دانشجوی مشهد بودم و نه کسی را آنجا می‌شناسم. اول اینکه پایانامه دانشجو از گرنت استاد تامین می‌شه و مرکز پژوهش دانشگاه آن را مستقیمأ به استاد تخصیصی می‌دهد. پس دانشکده پولی به دانشجو قرار نیست بابت چیزی بده بلکه پول گرنت استاده. دوم اینکه دانشجو در حال آموزش دیدنه و کسی که صلاحیت علمی پایانامه را تایید خواهد کرد استاد خواهد بود پس پایانامه و مقاله متعلق به دانشگاه خواهد بود نه دانشجو و یا استاد. پایانامه یک پروژه است که با اعتبار استاد مربوطه و همکاری دانشجو انجام می‌شود، پس اسم اول مقاله قطعأ دانشجو نیست بلکه استاده زیرا با ارشاد و اعتبار همان استاد آن پایانامه انجام شده است.
در ضمن بنده استاد هم نیستم یک کلینیسین هستم.
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
البته این هم اضافه کنم که شما و هر کسی حق دارد که هر مسئولی و استادی را به چالش بکشد و سوال بپرسد تا استاد هم زیاده‌روی نکند و در امانت دانشجو خیانت نکند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
ناشناس 0006 مگه قراره اساتید به دانشجو پول بدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
کاملا درسته بودجه پژوهشی بر اساس فعالیت های علمی استاد به ایشان تعلق می گیرد و غیر از آن بودجه دیگری از طریق معاونت پژوهشی بین دانشجویان پخش نمیشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
28
12
این چه روندی است که حکیم مهر در ارتباط با دانشکده های دامپزشکی پیش گرفته،
توهین و تحقیر دانشکده ها، توضیح یکطرفه و بک جانبه و سوگیری برای چه منظوری است،
هدفتان تخریب جایگاه هیات علمی و دانشکده هاست!!!
این یک طرفه به قاضی رفتن ها چه معنی دارد،
چه هدفی را دنبال میکنید،
ناامید کردن مردم و سیاه نمایی خیانت به مملکت و جایگاه علم است،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
کاملا درست فرمودید
واقعا هدف چیست
جز موردی که از دانشگاه آزاد کرج تمجید شد بقیه تخریب بود به خصوص دانشکده های دولتی
عجیب نیست!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
عذر میخوام ولی بعد از سالیان درازی که شما مسئولین و اساتید همواره نگاه یک طرفه به مسائل دانشگاه داشتید، بسیار عالیست که برای یک بار هم که شده صدای دانشجو را از یک بستر علنی و مستقل بشنوید بلکه تلنگری باشه برای شما! مواردی همچون برخی خصایص ناشایست تعداد اندکی از اساتید جزو مواردی هست که من به کرّات از هم‌دانشکده ای های خود شنیدم. کاری به بقیه دانشگاه‌های کشور و اساتید آنها ندارم چون هیچ اطلاعی ندارم، مشکل من با همین دانشکده و دانشگاه خودمون است که به نظرم این رفتارها و شهره بودن برخی اساتید به آن رفتارها، زیبنده نام دانشگاه فردوسی نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
فقط حکیم مهره؟!
شما بفرمایید آمار بین الملل رو نگاه کنین که بر اساس منطق نقد میکنن
برین ببینین که دانشکده دامپزشکی مشهد در کجاست و آیا اصلا حرفی برای بیان داره؟
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
هر کسی از انتقاد کردن و مصاحبه کردن فرار می‌کند انسان صادقی نیست زیرا در حال مخفی کردن خیانت خود است. اگر انتقاد دانشجو درست نیست رد کردن آن بسیار ساده است و کافی است استاد با جند تا دلیل ساده برای بقیه توضیح دهد که دانشجو در حال اشتباه کردن است. دانشجو باید توجیه شود، اگر توان توجیه نیست یعنی دلایل کافی برای رد سخنان دانشجو وجود ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
25
11
اینجوری هم نیست که گفته اند، ما دانشکده خوبی داریم، اساتید هم قوی هستند. وقتی ۶ سال توی یک محیط هستیم و دویست و اندی واحد بگذرانیم، حتما دو تا خاطره ناخوشایند هم پیش میاد، ولی من از دانشکده مشهد و اساتیدش راضی هستم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
به قول بزرگواری، دانشکده دامپزشکی مشهد به درد افرادی میخوره که بخوان یچیزیو بخونن و حفظ کنن و تموم
برای افرادی که دنبال علم روزن و فعالن، افتضاحه
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
1
6
این قصه مشهد و یا ۱-۲ دانشکده نیست، بنده فارغ‌التحصیل مشهد نبودم و این خاطره مربوط به دانشکده دیگری است. دوره دانشجویی یادم هست درس داخلی دام کوچک را گرفتم و استاد یک پاورپوینت باز می‌کرد که مثل مثل صفحه دفتر پر نوشته بدون عکس بود و کنترل پاورپوینت‌ را دست می‌گرفت و به ته کلاس پشت سر همه شاگردان می‌رفت و می‌نشست و دانشجو رو به پاورپوینت و ایشان مطالبی که کپی و پیست کرده بود را مثل روزنامه می‌خواند دقیقأ عین یک مطلب روی مجله روخوانی می‌کرد و گاهأ اصطلاحات به کار برده شده را گیر می‌کرد و از دانشجوها می‌خواست که سرچ کنند ببینند آن کلمه چه معنی می‌دهد. یادم می‌آید اولین جلسه کلاس کلمه هال‌مارک را روخوانی کرد و دانشجویی پرسید نشانه هال‌مارک یعنی چی؟ و ایشان جواب نداد و به روخوانی ادامه داد.
دوستانی که همچین تجربه‌ای دارید را بفرمایید برای ما هم تعریف کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
همچین موضوعی را در درس ....... تجربه کردیم که یک فارغ التحصیل رشته پرستاری که در حد رشته خودش هم حرفی برای گفتن نداشت به ما ........ دامپزشکی تدریس می‌کرد! ایشون حتی نمیتونستن اصطلاحات مهمی از کتاب ....... رو متوجه بشن!
در درس ........ عملی ایشون تدریس نکردند (بلد نبودند) و از دانشجویان می‌خواستند که درس را به شکل کنفرانس ارائه دهند!
ناشناس
|
Canada
|
۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
0
5
....................................... حالا اگر لازم شد درباره بخش‌های دیگر هم می نویسم. افسوس که بهترین سالهای عمرم را در اینجا تلف کردم
نیما قهرمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
1
20
با سلام و عرض ادب
بنده فارغ التحصیل عمومی دانشگاه تهران و ورودی دوره ی تخصص مامایی سال ۹۶ فردوسی مشهد بودم که متاسفانه دو سال از عمرم هدر رفت ، دریغ دریغ!دوسال در حسرت یک اسپرم گیری نریان، در حسرت تلقیح مصنوعی مادیان، در حسرت انتقال جنین و بسیاری دیگر از تکنیک ها، فقط توشه رکتال که آنهم شیوه تدریس مکتب خانه ای استاد بزرگوارش باعث شد از ترس چیزی یاد نگیریم،معدل الف بودم ولی عطایش را به لقایش بخشیدم انصراف دادم ،هیچ کنترلی روی آزمون بورد دانشگاه فردوسی وجود ندارد اساتید انگار میخواهند انیشتین پرورش بدهند !! بخت با من یار بود که دو سال سربازی را گذراندم ،دو سال تجربه ی کار فارم کردم و دوباره تخصص شرکت کردم و رتبه ی ۲ شدم،همکلاسی های من به پای اساتید ماندند نه دفاع کردند نه راه به مقصد بردند،فقط کافی ست ورودی و خروجی دانشجویان تخصص مامایی و بیماری های تولید مثل دانشگاه فردوسی را مرور کنید
پاسخ ها
همکلاس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
دکتر قهرمانی گرامی رتبه 2 کشوری رو تبریک میگم خدمتتون. برمیگردین دانشگاه تهران؟
نیما قهرمانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
دوست گرامی سپاس،نه من به خاطر اینکه ساکن کرمانشاه هستم و مشغول کار فقط مصاحبه ی دانشگاه رازی رفتم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
14
3
اگرچه این حکیم مهر از کادر تحریریه ضعیف و فاقد تجربه بهره مند است و جسارت به بحث گذاشتن حتی بالا آوردن کامنت ها را ندارد.
اما از همین سوراخ کوچک بگذارید بچه ها حرفهاشان را بزنند.

تلاش نشود که عده ای اجیر شوندو در وصف دانشکده ای بنویسند بگذارید هم اجیران هم غیر اجیران حرف بزنند برایند آن می شود خروجی مناسب .
پاسخ ها
رو.مخ.رونده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
احسنت احسنت، یه لطیفه هم بنده بگم خدمتتون در موازات صحبت های دکتر قهرمانی که البته کم تر کسی رو میبینم که دنبال تایتل دکتر بودن هستند
قرص های ضد بارداری رو باید مردها بخورند ،دلیل منطقی شو شاید شما دوست عزیز بهتر بدونید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
1
8
بسیار درست ، بنده به شخصه درگیر رفتار بسیار زننده برخی اساتید محترم این دانشکده بودم فقط به خاطر اینکه از داشگاه آزاد فارغ التحصیل شدم و برای دوره تخصصی در دانشگاه فردوسی پذیرفته شدم، ................ حیف از دانش آموختگان خوب و مظلوم این دانشگاه
محمد صادق ر...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
2
7
دقیقا مبتنی بر حقیقت است من هم ورودی سال 94 دانشگاه فردوسی بودم ............... بعضی اساتید واقعا بار علمی ندارند فقط جزوه ده سال پیش را روخوانی میکنند سوال علمی بپرسید هنگ میکنند و شما را ........ میکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
2
5
هر دانشجویی در طول دوران تحصیل خودش خاطرات خوش و تلخ فراوانی ممکن است داشته باشد، چه از دانشکده یا اساتید یا حتی دوستان خودش ولی آنچنان که این دانشجوی عزیز درد دل کرده نیست. بنده هم دانشجوی همین دانشکده بوده ام. اساتید و مسؤلان دانشکده مشهد واقعا دلسوز و زحمتکش هستند. درسته برنامه آموزشی قدیمی است و مطابق با نیازهای بازار کار فعلی دامپزشکان نیست که باید اصلاح شود. همانطور که یکی از مخاطبان بخوبی اشاره کرده اند معاونت های آموزشی و پژوهشی دانشکده دارای ماموریت های ویژه خودشان هستند. در طول دوره ۶ ساله دامپزشکی بیشترین تماس دانشجویان با حوزه آموزش است و فقط در ترم آخر که پایان نامه اخذ می شود با معاونت پژوهشی تماس دارند که آن هم بیشتر کار اجرایی است. انتخاب استاد راهنما به عهده دانشجو است. دانشجو می تواند استادی را به راهنمایی انتخاب کند که از گرنت خودش برای دانشجو خرج کند. تا جایی که من می دانم هزینه تحقیق به عهده استاد است و دانشجو نباید از جیب خودش خرج کند. البته متاسفانه در حال حاظر هزینه های تحقیق بسیار زیاد شده است و گرنت پژوهشی اساتید نیز محدود است و استاد باید آن را بین دانشجویان خودش تقسیم کند. تا جایی که می دانم معاونت پژوهشی بودجه جداگانه ای ندارد که بین دانشجویان برای پایان نامه توزیع کند. لذا باید منصفانه برخورد کرد. اینکه حکیم مهر با یک دانشجو مصاحبه کند و نظر مسؤلین دانشکده را نگیرد و بعد مصاحبه را چاپ کند نیز منصفانه نیست. مطالب بایستی به درستی به مخاطبان رسانده شود.
اسدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
6
9
نقص هایی هست درسته ولی به گواه صنعت و گواه اساتید دانشگاهی دیگر عرض میکنم بار علمی اساتید دانشگاه مشهد و به روز بودنشان زبان زده!!!
اگر استادی تمایل به همکاری ندارد و در آموزش کوتاهی میکند باید به حساب حال دل و بی رمقی گذاشت نه کم سوادی.
مشهد دام بزرگ مخصوصا دپارتمان داخلی باسواد با اخلاق انگیزشی
دپارتمان مامایی باسواد سخت گیر و پر تکبر
دپارتمان جراحی و طیور باسواد و ملایم
دپارتمان انگل شناسی باسواد بداخلاق و سر زدن با پنبه و پرفسور ساز شیره دانشجو پس داده می شود
دپارتمان باکتری باسواد و جامعه شناس دکتر هاشمی تبار
دپارتمان قارچ ترس
دپارتمان بهداشت مواد غذایی باسواد کم خیال
دپارتمان دام کوچیک باسواد کم رمق
دپارتمان علوم پایه بافت آناتومی فیزیولوژی باسواد و مهربان
دپارتمان پاتولوژی باسواد و نهایت شرافت
دپارتمان فارماکولوژی باسواد کم تعداد
آموزش مهربان و کار راه انداز
پژوهش چیزی نمیدونم
آقای هاشمی عزیز سلام
دپارتمان کلینیکال پاتولوژی باسواد و شوخ طبع
منظور که دانشجو خود باید تلاش کند سوال و پرسش و تحقیق و مطالعه
قرار نیست و نبوده اساتید فقط نشانگر و نشان دهنده
به شخصه از همه اساتیدم در دانشگاه فردوسی ممنونم سختی ها و رنج هایی بود ولی گذشت خوبی ها خیلی بیشتر از کوتاهی
کسی بدی نکرد به من من بدی کردم به همه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
1
11
من برای مصاحبه تخصصی فردوسی، تهران و شیراز رفتم گروه بیوتکنولوژی مشهد که استادهای محترم و متشخصی داشت ، شیراز خیلی بد بود
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
13
1
منم در این دانشکده درس خوندم قدیم کیس دام بزرگ زیاد بود ولی دام کوچک خیلی کم کیس داشت بازم جای شکر داره الان دام کوچک کیس خوب داره با یه استاد برجسته مثل دکتر خوش نگاه
بهار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
2
3
من دوره تخصص رو مشهد بودم امکانات دانشکده خوب و اساتید دلسوزی داره. نکاتی که دوستان گفتن در خصوص روابط استاد و دانشجو و همچنین روابط بین اساتید همه جا همینه من دوره عمومی رو هم دانشگاه ارومیه بودم اونجا هم همینطوره ولی متأسفانه بودجه پژوهشی بسیار کم هستش برای تز دوره تخصص بنده فقط یک میلیون تصویب کردند که اونم بهم ندادن من نزدیک ۳۰ میلیون هزینه کردم.
پاسخ ها
صبح خوشمزه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
خب همه جا همینه درست نیست نباید همه جا به یه شکل باشه عزیز دل اگر هست باید عفونت رو به طریقی جمع کرد، البته به هم دوره ای ها و دوستان خودم هم گفتم بد نیست اینجا هم انتقال تجربه کنم برای پایان نامه به همون استاد راهنمایی که میاد پروژه های سنگین و هزینه بر تحمیل میکنه پولش رو بدید یه چیزی براتون بنویسند و سریع دفاع کنید، خوبیش اینه که استاد راهنماتون حداقل میدونه چی نوشته شده توش بیشتر از یه بار متن رو خونده اش

-نکته، کلا یه چیزی بردار نهایت یه هفته جمع بشه خودتون رو علاف نکنید مگر اینکه پسر هستید و دنبال دور زدن سربازی به علتی
ناشناس
|
Italy
|
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
3
19
از دانشکده ای که استادش (با بخش خالی از کیس)، در بسیاری از مواقع جواب سلام دانشجو ها را نمی دهد و احیانا‌ فکر میکند حتی یک سر تکان دادن هم کسر شان ایشان است، چه انتظاری دارید؟
از دانشکده ای که استادش دکان باز کرده جزوه و کتاب و دوره فروشی می کند و در خودستایی شهره ی خاص و عام است، چه انتظاری دارید؟
از دانشکده ای که استادش در حضور صاحب حیوان با تخریب شخصیت دانشجو و توهین به او، احساس استاد بودن و بزرگی میکند چه انتظاری دارید؟
یادمان باشد، استادی که احساسات و اخلاقیات مناسب و بزرگ‌منشی نداشته باشد، صرفا کتاب متحرک است و هیچ کارایی دیگری ندارد.
افتادگی آموز اگر طالب فیضی...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
جانا سخن از زبان ما می گویی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
ارث باباش رو خوردی آخه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
18
1
شما که دانشجوی شبانه هستی یعنی باید کاردان دامپزشک میشدی با پول پدر گرامی و بدون رقابت اومدی دامپزشکی میخونی ناراحتی برو دامپزشکی دانشگاه آزاد دو برابر پول بده و با یک آزمایشگاه نه برای یک دانشکده بلکه یک دانشگاه درس بخون،
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
شما انگار خودت را خیلی بزرگ می‌بینی.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
نابغه عزیز رتبه ای که شبانه فردوسی مشهد میخواد از روزانه دانشگاه هایی مثل سمنان و کرمان و خرم آباد و چمران اهواز و حتی ارومیه... بهتره!چه اصراریه بیسوادیتون رو به رخ بکشید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
عزیز دل بذار رفسنجانی اومد جلو خروج ارز رو بگیره ملت نرند بلاد کفر درس بخونند، رفت دانشگاه آزاد تاسیس کرد ...............
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
شما اطلاع نداری مثل اینکه ، ولی شهریه منی که دامپزشکی شبانه فردوسی ام سه چهار برابر همین رشته در دانشگاه های آزاده :|||||
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
5
11
باسلام
یکی از بدترین دانشکده های دامپزشکی همین فردوسی مشهد هست.اسم میارم دکتر ...... استاد ........ روخوانی میکنن بدون ذره ای توضیح! دکتر .......... فردی بدون لول دانشگاهی؛ اساتید ..........، .........، ........... ووووو همگی افرادی هستن که واقعا جاشون دانشگاه نیست
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
24
1
این حرف‌ها را نزدید
آیا در کل ایران دانشمندتر و قدرتر از پروفسور محمدنیا جراح وجود دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
بله دکتر علومی کرمان
دانشجوی عمر سوخته
| Germany |
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
نه وجود ندارد
ناشناس
|
Canada
|
۰۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
1
7
هنوز بعد از بیست سال خیلی از شبها با کابوس امتحانات یا بدرفتاری و بی انصافی استادها و یا کابوس اینکه بعد از ۷ سال هیچ چیزی از این اساتید یاد نگرفتم بیدار می شوم. واقعا این اساتید برچه اساسی انتخاب می شوند؟ دوران تحصیل در دانشکده مشهد بدترین دوران زندگیم بود و خیلی پشیمانم که چرا عمرم را آنجا هدر دادم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
عزیز دلم بهش میگن PTSD، برو درمان کن فدات شم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
15
2
مگر ممکن است استادی جزوات کلاسی خود را بفروشد؟ جوری دروغ بگویید که بشود باور کرد؟ اساتید دام کوچک به جز یکی بسیار خوش اخلاق- مهربان و کار درست هستند:)
پاسخ ها
دکتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
دکتر ....... استاد ........ کانال جزوه فروشی دارند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
0
4
من از حکیم مهر بسیار ممنونم که مشغول علنی کردن نارسایی ها و ناکارآمدی های دانشکده های دامپزشکی کشور می باشند (حداقل از خبر گاز گرفتگی یا قبولی فرزند یکی از کارمندان شبکه های دامپزشکی در کنکور که بهتر است).
این مشکلات به دلیل دولتی بودن آموزش در کشور است.
فارغ از وجود توانمندی، اساتیدی جذب دانشگاه شده اند و تا 30 سال هم هیچکس نمی تواند آن ها را مواخذه کند.
این موارد هم محدود به یکی دو دانشگاه نیست. جذب رانتی دانشگاه را به چنین روزی انداخته است. اساتید قدیمی هم مرید پرور هستند و فردی با توانمندی بالاتر از خودشان را جذب نمی کنند.
من فارغ التحصیل سال 97 دانشگاه ارومیه هستم.
جدا از معدود اساتید انگشت شمار، بقیه اساتید در کلینیک سطح سواد و یا رفتار مناسبی با دانشچوها نداشتند.
اکثر بخش ها در آن زمان به حالت نیمه تعطیل بود. خیلی بعید بود که با سطح امکانت و نوع تدریس، یک کلینیسین سطح متوسط از آن دانشگاه بیرون بیاید. فقط یک تزریقات چی از دانشگاه بیرون می زند.
دوستان و آشنایان موفق هم در طی کارآموزی های خارج دانشگاه کسب علم کردند.

راجع هزینه پایان نامه هم آن زمان 600 هزار تومان به من داده نشد با اینکه دانشجوی داروسازی هم مقطع من 6 میلیون تومان بودجه پایان نامه گرفت.
دوست عزیزی که می فرمایند اسم استاد باید اول باشد ظاهرا از رویه پژوهشی بی اطلاع هستند.
اولا استاد به عنوان نویسنده مسئول مقاله می باشد. ولی بعضی ها اسم خودشان را هم اول و هم مسئول مقاله میگذارند که خود من از این مسئله ضرر فراوانی کردم.
پیگیری پرداخت گرنت اساتید و نظارت بر هزینه کردن آن برای پایان نامه دانشجو هم وظیفه معاونت پژوهشی می باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
اون خبرای لگد خوردن و با دیوار یکی شدن و قبولی فرزند دلبند یه دونه پسر دارم شاه نداره هم چیز بدی نیست
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
2
7
اساتید تمایلی به یاد دادن مطالب به صورت عملی و تجربی ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
دو حالت دارد
یک بلند نیستند، خدا خیرشان دهد
دو رقیب میشوید برایشان، بعد فارغ التحصیلی خدا نجاتشان دهد
ب ع
|
Germany
|
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
0
4
من در دهه 80 خورشیدی در دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد کرج، دامپزشکی خوانده ام. در آن زمان اکثر اساتید از دانشگاه تهران و بقیه از فارغ التحصیلان قدیمی دانشگاه آزاد که دوره تخصص را در دانشگاه تهران یا علوم و تحقیقات آزاد گذرانده بودند، تشکیل میشدند. اکثر اساتید از نظر اخلاقی و علمی در سطح بالا یا قابل قبولی بودند، به جز یکی دو تن. با عذرخواهی از خوانندگان مخصوصا همکاران عزیز، یکی از این اساتید برای یک گاو احترام بیشتری قائل بود تا یک دانشجو. ایشان یک بار در جلسه امتحان رفتاری از خود در برابر همه دانشجویان نشان داد که هنوز وقتی به آن فکر میکنم اول از خودم به خاطر اینکه از ترس نمره سرم را پایین انداختم، خجالت میکشم.
موارد دیگری از ایشان و معدود اساتید دیگر هم هست که دیگر گفتن ندارد. جامعه ما مدتهاست که درگیر مشکلات فرهنگی و اخلاقی است و متاسفانه این مشکلات روز به روز بیشتر میشوند. وقتی صحبت از جامعه میکنیم، یعنی کارگر، فروشنده، دانشچو، معلم، پزشک، دامپزشک و غیره. فرقی وجود ندارد و همه کم و بیش تحت تاثیر این آسیب ها قرار دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
..................
خب خب، خبر بدم براتون چیزی از لاشه اون دانشکده باقی نمانده
یه چند تایی که گفتید هم رفتند این ور اون ور، تازه یکی دو تا هم رفتند نواحی یورو و آمریکای شمالی، اونجا الان با دانشجوهاشون عین نوه هاشون برخورد می‌کنند
پس نتیجه اینه که دانشجو اینجا خار های گل هستند
فارغ التحصیل دانشکده دامپزشکی
|
Germany
|
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
0
6
سلام خدمت دانشجویان مظلوم دانشکده مون ،
درد و دل دانشجویان عزیزی که به تحریر دراومده واقعا حرف حق و درستی هستش و بیشتر استادا تو دوران دانشجویی واقعا اذیت می کنن من پایان ناممو نوشتم و مدرک موقتم رو که گرفتم انقدر خاطره های تلخی از دانشکده داشتم هنوزم که هنوزه برای نوشتن مقاله م نتونستم ببم دانشکده چون واقعا دلم رو زدن و چندباری از شهرستان اومدم مشهد نتونستم خودمو قانع کنم که مجبورم باید مقالمو بنویسم چون واقعا تو دوره دانشجویی اذیت شدم .
یک تکه خاطره ی تلخی که کل ورودی ما داشت این بود که یکی از اساتید ترمای آخر که کل جلسات ترمش رو خاطره تعریف میکرد و ما با کل ورودی رفتیم جای معاون آموزشی اعتراض کردیم از کل کلاسمون ۵ نفر پاس شدن واقعا جای تاسفه ولی از دوستان دیگه پرسیدیم دیدیم هنوزم همون آش و همون کاسه ست و ارزشیابی اساتیدم هیچ ارزشی نداره!!!!
پاسخ ها
رو. مخ. رونده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
خواستم یه راهکار بنویسم برات همکار عزیز دیدم بگم باید چیکار کنی ممکنه یاد بگیرند آنتی تز بدن براش کار برای نفرات بعدی سخت تر بشه
شما سعی کن بری دانشگاه رو به رو بشی با اشخاص، سرت رو هم بالا بگیر اگر نیاز به مشاور داری حتما اقدام بکنی یا اگر وقت داری یه سر به سایت انستیتو qpr بزن با کد avma-free دوره رو بگذرون شاید کسی رو بشناسی که وضعش از شما بدتر باشه بتونی کمکی بهش بکنی، پس خواهشا حرف هام رو جدی بگیر

من بهت تضمین میدم
دانشجو سمنان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
0
0
از حکیم مهر بابت اطلاع رسانی در مورد دانشکده ها بسیار ممنونم.
در مورد دانشکده دامپزشکی مشهد خیلی بحث خوبی میان دو طرف رخ داد و این مباحث سازنده است. در مورد مامایی حرف و پیام زیاد بود و خواستم بگم ما در دانشکده دامپزشکی دانشگاه سمنان اصلا هییت علمی مامایی نداریم.
نظر شما
ادامه