کد خبر: ۷۷۹۰۵
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر مجتبی نوروزی» با اشاره به مطالعه عملیاتی سه کشور هم‌کفو، افزود: از نظر علمی حرایم را باید کسانی تنظیم کنند که از ویروس، باکتری، تک‌یاخته و جهت وزش باد آگاهی داشته باشند ...

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه هدف از ایجاد حرایم بهداشتی، تولید پایدار است، گفت: برای تعیین تکلیف این حرایم، قرارگاهی علمی با حضور صاحب نظران در این سازمان تشکیل می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر مجتبی نوروزی» عصر یکشنبه در نشست خبری که در حاشیه بازدید از مراکز بسته بندی مواد پروتئینی در پاکدشت برگزار شد، با بیان اینکه در سطح کشور ۸۹۶ مجتمع بسته بندی وجود دارد اظهار کرد: در این مجتمع‌ها روزانه ۵ هزار تن گوشت قرمز و سفید در شرایطی کاملاً بهداشتی بسته بندی و به مردم عرضه می‌شود.

نوروزی گفت: وضعیت تولید، بهداشت، شرایط نگهداری و عرضه مواد غذایی پروتئینی در کشور بسیار مناسب است.

تشکیل کمیته حرایم بهداشتی در سازمان دامپزشکی/ مطالعه عملیاتی سه کشور همکفو

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در تشریح حریم‌های بهداشتی عنوان کرد: در ابتدا باید ببینیم آیا این حریم خوب است یا خیر. در بحث حریم آن چیزی را که ما دنبال می‌کنیم موضوع توسعه پایدار است، یعنی می‌خواهیم با استفاده از حریم یک تولید پایدار داشته باشیم نه تولید مقطعی و کوتاه مدت، لذا در این خصوص در سازمان دامپزشکی کشور کمیته‌ای را تشکیل داده ایم و به زودی جلسات را آغاز می‌کنیم تا ضمن مطالعه عملیاتی سه کشور همکفو و با دعوت از صدا سیما و وزارت اقتصاد و همه صاحبنظران که در حوزه حریم حرفی برای گفتن دارند، یک بار برای همیشه حرایم را تنظیم خواهیم کرد.

حرایم را کسانی تنظیم کنند که از ویروس، باکتری و تکیاخته آگاهی داشته باشند

وی به مشورت با انجمن‌ها، سندیکاها و اتحادیه‌ها در خصوص حرایم نیز اشاره کرد و افزود: از نظر علمی حرایم را باید کسانی تنظیم کنند که از لحاظ ویروس، باکتری، تکیاخته و جهت وزش باد آگاهی داشته باشند و در نهایت با جمع بندی تمام این مشورت‌ها و مطالعه سه کشور شبیه همکفو، حرایم نظام دامداری کشور را تنظیم خواهیم کرد تا ضمن رعایت بهداشت همه گروه‌ها از تولیدکننده تا پرورش دهنده رضایت داشته باشند.

در قانون سازمان دامپزشکی، روستاها شامل حرایم نمی‌شوند

نوروزی با بیان اینکه برخی انجمن‌ها و اتحادیه‌ها اصرار بر این دارند که حرایم کاهش پیدا نکند، اظهار کرد: این افراد مدعی هستند که با کاهش حریم دارایی‌های زیستیشأن در معرض خطر قرار خواهد گرفت، لذا ما دستیابی به یک حریم علمی، فنی و کارشناسی شده با پایداری تولید را دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر اینکه روستاها شامل حرایم در قانون سازمان دامپزشکی نمی‌شوند، گفت: روستا باید به بازتعریف گذشته بازگردد و به تولید بپردازد و با این مخالفتی که داریم هیچ، از آنها حمایت هم می‌کنیم.

حرکت به سوی مصرف مرغ سایز در کشور

رییس سازمان دامپزشکی از حرکت به سوی مصرف مرغ سایز در کشور خبر داد و گفت: در حوزه مرغ قیمت ها تحت کنترل است و با توجه به میزان جوجه ریزی ها آماده صادرات هستیم.

«مجتبی نوروزی» در خصوص برنامه‌های امنیت غذایی گفت: با برنامه ریزی های وزارت جهاد کشاورزی و قرارگاه امنیت غذایی، میزان جوجه ریزی ها در ماه، به بیش از مصرف رسیده است.

نوروزی با تاکید بر اینکه در همه بخش‌های کشاورزی باید با نگاه صادرات به سمت تولید برویم، گفت: در حوزه مرغ اول تأمین نیاز کشور و سپس آماده شدن برای صادرات از برنامه‌های است.

وی با بیان اینکه در همه استان‌ها قیمت مرغ تحت کنترل است، افزود: در برخی استان‌ها با اضافه تولید روبرو هستیم که این مازاد توسط شرکت پشتیبانی و اتحادیه جمع آوری می‌شود و اگر بیش از ظرفیت کشور در سردخانه‌ها نگهداری شود صادرات خواهیم داشت.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه در حوزه تخم مرغ از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزار تن صادرات داشته ایم، گفت: در زمینه مرغ هم، با همین میزان تولید، توان صادرات داریم، چرا که در حال حاضر تولید کننده‌های ما در طول سال، سه و نیم دوره جوجه ریزی دارند در حالی که در برخی کشورها شش دوره جوجه ریزی هم انجام می‌شود، حال اگر این سه دوره به پنج دوره افزایش یابد و مرغ سایز به مصرف کننده بدهیم می‌توانیم صادرات داشته باشیم.

نوروزی برنامه آتی کشور در حوزه مرغ را حرکت به سوی مصرف مرغ سایز دانست و اظهار کرد: در حال حاضر در تولید مرغ به پایداری رسیده ایم و به صادرات فکر می‌کنیم و برآورد این است که اگر پنج دوره جوجه ریزی داشته باشیم بین ۷۰۰ تا یک میلیون تن در سال بدون افزایش تعداد مرغداری‌ها می‌توانیم صادرات داشته باشیم.

وی در ادامه به حوزه گوشت قرمز اشاره کرد و افزود: طی سال‌های قبل بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تن واردات گوشت قرمز داشته ایم اما باید بدانیم که در داخل کشور با وجود ژن‌هایی که داریم اگر کار ژنتیک و پرورشی انجام دهیم توان تولید گوشت قرمز هم دام سنگین هم گوسفند و بز را خواهیم داشت، البته که تولید و خودکفایی در گوشت قرمز به برنامه ریزی بلند مدت نیاز دارد که کارهایی هم در این زمینه انجام شده و در سنوات آتی می‌توانیم به خودکفایی برسیم.

 


انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
1
5
دکترجان به داد ما برسید ...
یک کارمند دردمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
1
24
ای کاش یک بار برای همیشه ، تسری وارد حکم می شد !!
ای کاش یک بار برای همیشه ،حق محرومیت از مطب با مبلغ در شان همکارن وارد حکم میشد !!
ای کاش یک بار برای همیشه ، حقوق سایر رده های دامپزشکی که زحمات فراوانی می کشند طوری دیده میشد که شرمنده خانواده های گرامیشان نمی شدند!!!
ای کاش یک بار برای همیشه ،رفاهیات کارکنان دامپزشکی حداقل به اندازه 25% سایر دستگاههای اجرایی فراهم می شد !!!
ای کاش یک بار برای همیشه ،بیشتر به ازرش پرسنل بها می دادیم !!!
ای کاش یک بار برای همیشه ،کمتر حرف می زدیم و بیشتر عمل می کردیم !!!
ای کاش یک بار برای همیشه ،..........................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
عالی بود.............عالی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
0
4
سیاستگذاری مصرف مرغ سایز وظیفه امور دام است . دامپزشکی باید کمک به این امر کند . امور دام ساکت و دامپزشکی مدعی است !!
همکار دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
1
14
حالا که بحث حرایم داغ است یکبار هم که شده به داد حریم آبروی ما پیش خانواده مان و جامعه ای که بما به چشم دکتر نگاه می کنند برسید.
همکار و دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
0
1
اگه برنامه بلند مدت برای صادرات تولیدات دامی داریم، از الگوی بهداشتی سایر کشورها خصوصا اتحادیه اروپا و OIE در این خصوص میشه استفاده کرد. با کمی بومی سازی
و اگر نگاه کوتاه مدت و محیطی و کاملا داخلی داریم و نگاه توسعه ای به خارج از کشور نداریم و پای ضرر و زیانش هم هستیم سلیقه ای و احساسی برنامه ریزی و تصمیم بگیریم.
توجه داشته باشیم، وقتی محصولی از افغانستان برگشت میخورد فقط و فقط این موضوع را یادآور و بیان می کند که توقعات جامعه جهانی برای ارتباطات در این حوزه بسیار نسبت به قبل متفاوت شده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
0
4
اگر سازمان دامپزشکی کشور از سایر وزارتخانه ها و سازمانها انتظار دارد که فقط در حیطه وظایف سازمانی خود انجام وظیفه بنمایند، ابتدا خودش باید به این اصل عمل نماید.
قیمت مرغ و میزان تولید مرغ و صادرات مرغ چه ارتباطی با وظایف بهداشتی و حاکمیتی سازمان دامپزشکی کشور دارد که دائما آنها را مطرح می کنیم. چنین به نظر می رسد که گویا یا صنعت مرغداری کشور هیچگونه مشکلی در زمینه بیماری‌های طیور ندارد یا سازمان دامپزشکی کشور هیچگونه مسئولیتی در زمینه تامین بهداشت و پیشگیری از بیماری‌های طیور ندارد که هیچ اشاره ای به آن نمی شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
0
2
حرایم؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
0
1
"و با این مخالفتی که داریم هیچ، از آنها حمایت هم می‌کنیم." نداریم به اشتباه داریم نوشته شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
0
7
عزیز دل برادر ، یک بار برای همیشه در این کشور معنی ندارد!
کارشناس اماکن دامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
0
0
به نظر بنده حرائم بهداشتی واقعا ناکارآمدهستند
باتوجه به اینکه چندین سال هست کارشناسم
واقعا تنها دلیل اصرار برحرائم را فقط برای ادامه امنیت شغلی کارشناسان میدانم
وگرنه اگر صادقانه بخواهم نظربدهم ای کاش دامپزشکی آنقدر امنیت شغلی و درآمدی داشت تا ما برای درامدمان ناچار به این بازی ها نمیشدیم،حرائم دردی را دوا نمیکند
نظر شما
ادامه