کد خبر: ۷۹۴۱۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
بعد از بررسی کانون بیماری در صورت مشکوک شده به بیماری باید سگ را اتلاف و بعد نمونه برداری صورت می گیرد و چون بحث بیماری هاری مطرح است کلیه اقدامات از قبیل واکسیناسیون منطقه و شعاع آن و دفن بهداشتی لاشه و ضدعفونی و هماهنگی با مرکز بهداشت صورت می گیرد

حکیم مهر: کشتار سگ‌ها با روش‌های غیرمتعارف در پناهگاه‌های تحت نظر شهرداری‌ها، هر از گاهی باعث اعتراض دوستداران و حامیان محیط زیست و حیوانات شده و سوژه شبکه‌های اجتماعی می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از  دانستنی آنلاین، این بار فیلم‌هایی از کشتار سگ‌های پناهگاه بروجرد در شبکه‌های اجتماعی پخش شد و باعث جریحه‌دار شدن احساسات بسیاری از علاقمندان به محیط زیست و حیوانات شد.

در پی انتشار فیلم‌های مربوط به کشتار سگ‌های  پناهگاه بروجرد، مدیر پسماند این شهر در مصاحبه‌ای در ابتدا علت این کشتار را ابتلای این سگ‌ها به هاری عنوان کرد.

برای بررسی صحت و سقم این موضوع، پیگیری‌های لازم از اداره دامپزشکی استان لرستان صورت گرفت.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان لرستان وجود هر گونه هاری در این پناهگاه را تکذیب کرد و بیان کرد: در بازدیدهای دوره‌ای که دکتر دامپزشک تحت نظر این اداره از این پناهگاه انجام داده، هیچ مورد مبتلا به هاری گزارش نشده است.

«دکتر علی دلیران‌نیا» گفت: ضمنا اگر سگی در هر جای شهرستان با علائم هاری مشاهده شود، هرگز به پناهگاه منتقل نمی‌شود بلکه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ارائه شده معدوم‌سازی می‌شود.

وی در خصوص نحوه معدوم‌سازی موارد مبتلا توضیح داد: بعد از گزارش توسط دامدار و یا مشاهده مورد مشکوک به هاری، بعد از بررسی کانون بیماری در صورت مشکوک شدن به بیماری باید سگ را اتلاف و بعد نمونه برداری صورت می گیرد و چون بحث بیماری هاری مطرح است، کلیه اقدامات از قبیل واکسیناسیون منطقه و شعاع آن و دفن بهداشتی لاشه و ضدعفونی و هماهنگی با مرکز بهداشت صورت می گیرد.

دلیران‌نیا افزود: سپس لاشه حیوان به صورت بهداشتی ضدعفونی و دفن شده و حداقل تا شعاع ۳ تا ۳۰ کیلومتری محل زندگی حیوان مبتلا، سایر سگ‌ها و یا دام‌ها واکسینه می‌شوند.

با پیگیری‌های خبرنگار ما و احتمالا تذکر اداره دامپزشکی بروجرد به مدیر پسماند بروجرد، وی توضیحاتی که به رسانه‌ها در این زمینه ارائه کرده بود را تغییر داده و دلیل کشتار اتفاق افتاده را به گردن یک بیماری مسری می‌اندازد، درحالیکه وجود هرگونه بیماری مسری باید به تایید اداره دامپزشکی منطقه رسیده باشد.

این تناقص‌گویی حاکی از تخطی از دستورالعمل‌های ابلاغ شده به این مرکز را دارد.

حال این سئوال پیش می‌آید، سگ‌های پلاک‌دار و عقیم‌شده این پناهگاه به چه دلیل کشته شده‌اند و چه کسی پاسخگوی این اتفاق است؟

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
1
5
ابتدا بازدید از منطقه صورت می‌گیرد و پس از نمونه‌برداری و ارسال به آزمایشگاه، در صورت مثبت بودن نتیجه، حیوان به روش مرگ با ترحم معدوم‌سازی می‌شود
آقای دکتر میدانند در مورد چه بیماری صحبت میکنند؟ چطور نمونه می‌گیرند که حیوان تا زمان مثبت شدن نتیجه زنده است؟ باز صد رحمت به مدیر پسماند
پاسخ ها
دلیران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
این صحبتی که نوشته شده از زبان خودشان است بنده روند معدوم سازی را بهشون گفتم ابتدا در صورت مشکوک شده سگ یا هر حیوان دیگر اتلاف و بعد نمونه برداری صورت می گیرد و بلافاصله شعاع کانون واکسینه می شود. و لاشه به روش بهداشتی دفن و ضدعفونی صورت می گیرد سایت این حرفها را برعکس زده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
0
4
از خود شهرداری در مورد تعداد کلی سگها و تعداد سگهای کشته شده و علایم بیماری و اقدامات قبل از معدوم سازی گزارش بگیرید
ما که فیلم رو ندیدیم، از جریان هم خبر نداریم، توضیحات معاون هم که مورد قبول نبود پس نمی‌توانیم قضاوت کنیم
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
1
5
حکیم مهر عزیز هییچکس پاسخگو نیست چون اتفاق خاصی نیفتاده
چند تا سگ بدون درد، از زندگی تو شرایط بد سگدونی راحت شدند
اما ایکاش دنبال علت مرگ دردناک بچه های دسته گلمون بودی
اونها به چه دلیل کشته شدند؟ چه کسی پاسخگوی این اتفاقات است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
کاملا درسته
نظر شما
ادامه