کد خبر: ۸۰۳۲۷
تعداد نظرات: ۲۴ نظر
دانشیار دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر محمدکاظم کوهی» افزود: اگر دانشکده دامپزشکی خودش را در ساختار دانشکدگان ارتقا ندهد، جایگاه آن معادل گروه‌های دانشکده‌های دیگر در گذشته می‌شود و این خطر هست که در آینده ما را زیرمجموعه یک دانشکدگان دیگر تعریف کنند ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: دانشیار دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران معتقد است که ما نه برای ارتقا، بلکه برای فرار از افت و سقوط جایگاه، ناچاریم به پذیرش اینکه ساختار ما در قالب دانشکدگان دامپزشکی ارتقا پیدا کند، اما افزودن پسوند علوم زیست‌پزشکی به اسم دانشکده، کاری فاقد تدبیر‌ و غیرضروری بوده است.

دکتر محمد کاظم کوهی در گفت‌وگو با حکیم مهر تصریح می‌کند: «زمانی قصد داشتند دانشکده دامپزشکی را به عنوان یک دانشکده زیرمجموعه دانشکده کشاورزی ببرند، لذا اگر ارتقا پیدا نکنیم، این خطر هست که در آینده افرادی بیایند و ما را زیرمجموعه یک دانشکدگان دیگر تعریف کنند.»

حکیم مهر: آقای دکتر، ارزیابی شما به‌عنوان یک چهره دانشگاهی از تبدیل دانشکده دامپزشکی به دانشکدگان دامپزشکی و علوم زیست‌پزشکی چیست؟

واقعیت این است که تبدیل دانشکده دامپزشکی به دانشکدگان دامپزشکی یک بحث است و تغییر نام آن به دانشکدگان دامپزشکی و علوم زیست‌پزشکی بحث دیگری است. به بخش اول باید با در نظر گرفتن شرایط زمانی و مکانی پرداخته شود.

زمانی قصد داشتند دانشکده دامپزشکی را به عنوان یک دانشکده زیرمجموعه دانشکده کشاورزی ببرند، لذا اگر ارتقا پیدا نکنیم، این خطر هست که در آینده افرادی بیایند و ما را زیرمجموعه یک  دانشکدگان دیگر تعریف کنند.

حکیم مهر:‌ منظورتان چیست؟

دانشگاه تهران یک دانشگاه مادر است و در سال‌های گذشته بسیاری از دانشکده‌های بزرگ خود را به‌عنوان دانشکدگان تعریف کرده و گروه‌های آموزشی را ارتقا داده و به جایگاه دانشکده رسانده است. در این میان دانشکده دامپزشکی جزو معدود دانشکده‌هایی است که همان دانشکده باقی مانده است. اگر دانشکده دامپزشکی خودش را در ساختار دانشکدگان ارتقا ندهد، جایگاه آن معادل گروه‌های دانشکده‌های دیگر در گذشته می‌شود. مثلا کل دانشکده‌ مانند گروه مکانیک دانشکده فنی می‌شود. در نتیجه اگر این مسئله در نظر گرفته شود، ما نه برای ارتقا بلکه برای اینکه افت نکنیم و جایگاه ما سقوط نکند، ناچاریم به پذیرش اینکه در قالب دانشکدگان دامپزشکی ساختار ما ارتقا پیدا کند. پس این یک مسئله جداست، اما اینکه یک پسوند به اسم دانشکده اضافه کردند، کار بسیار بی‌تدبیرانه‌ و غیرضروری بوده و در واقع اصلا نیازی به این کار نبوده است. نام باید همان دانشکدگان دامپزشکی باقی بماند و به کار خود ادامه دهد.

در حال حاضر هم اگر بخواهیم در ساختار دانشگاه تهران به‌عنوان دانشکده بمانیم، در شورای دانشگاه یک نماینده به عنوان رئیس دانشکده داریم اما اگر این ساختار به دانشکدگان ارتقا پیدا کند، سه رئيس دانشکده و یک رئيس دانشکدگان خواهیم داشت. در حقیقت نمایندگان ما در شورای دانشگاه چهار نفر خواهند بود و قطعا این شرایط مناسب‌تری است. از طرفی دکتر حسینی ریاست محترم فعلی دانشگاه که از دامپزشکان خوب کشور هستند، معتقدند که ما می‌توانیم همان دانشکده بمانیم اما هیات رئيسه قبلی دانشگاه اعتقاد داشتند که یا باید تبدیل به دانشکدگان شویم یا زیر نظر دانشکدگان دیگری برویم. مثلا زمانی قصد داشتند دانشکده دامپزشکی را به عنوان یک دانشکده زیرمجموعه دانشکده کشاورزی ببرند. لذا اگر ارتقا پیدا نکنیم، این خطر هست که در آینده افرادی بیایند و ما را زیرمجموعه یک دانشکدگان دیگر تعریف کنند.

پس در نهایت بنده با در نظر گرفتن شرایط فعلی دانشگاه تهران با ارتقای دانشکده دامپزشکی به دانشکدگان دامپزشکی کاملا موافق هستم اما با تغییر نام آن به هیچ‌وجه موافقت ندارم و اعتقاد دارم که همان دانشکدگان دامپزشکی کفایت می‌کند.

حکیم مهر:‌ چند روز پیش هشتمین کنگره ملی دامپزشکی حیوانات کوچک برگزار شد. ارزیابی شما از این کنگره چیست؟

سال‌هاست که بیشترین متقاضی در بین فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموختگان دامپزشکی، افرادی هستند که وارد حرفه دام کوچک می‌شوند. به عبارت دیگر در حال حاضر بهترین دانش‌آموختگان ما متقاضی ورود به تخصص دام‌های کوچک هستند، اما متاسفانه در ساختار اداری و دولتی، هیچ‌گونه ارتقایی در این زمینه نداشتیم. در سازمان دامپزشکی کشور نیز حتی یک دفتر برای حوزه دام‌های کوچک نداریم. در این میان خوشبختانه انجمن‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد و جامعه دامپزشکی دام‌های کوچک قدم‌های بسیار بزرگی برداشته و جای خالی دولتی‌ها را هم پر کرده است. از جمله آن می‌توان به کنگره ملی دامپزشکی حیوانات کوچک اشاره کرد که از برکات جامعه دامپزشکی دام‌های کوچک است.

هشتمین کنگره، بسیار پربار بود و نوآوری‌های بسیار زیادی در آن دیده شد. سخنرانی‌های کلیدی با وقت لازم و متقاضیان خیلی زیاد از جمله نوآوری‌های این کنگره بود. به طور کلی روند کنگره رو به رشد و مثبت است و برای آنها آرزوی سلامتی دارم.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
1
9
سلام
دو مطلب حتما باید در دستور کار قرار گیرد:
اولا) تخصص حیات وحش باید در چند دانشگاه مطرح دامپزشکی راه اندازی شود که بصورت تخصصی روی چند حیوان متداول حیات وحش ایران و باغ وحش ها کار کند.

ثانیا) در سازمان دامپزشکی حتما باید دو دفتر ایجاد گردد:
۱)دفتر بهداشت و بیماری های دام کوچک
۲)دفتر بهداشت و بیماری های حیات وحش(با رویکرد اولویت حیات وحش ایران و حیوانات متداول موجود در باغ وحش)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
ولی دفتر کمتر، آسایش بیشتری ایجاد می کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
موضوع حیات وحش توسط اساتید دانشکده دامپزشکی مستقر در کارگروه دامپزشکی وزارت رد شده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
با سلام و احترام. سازمان اداری و استخدامی کشور اجازه افزایش پست های مدیریتی و کارشناسی و افزودن دفاتر جدید نمی دهد.
هیات علمی
|
Germany
|
۰۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
2
4
مثل همیشه صادقانه و منطقی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
0
4
از این اسم دامپزشکی خالی که خیری ندیدیم. شاید این موضوع فتح بابی برای آغاز حرکت به حوزه های شناخته تر شده جامعه باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
1
1
درست میفرمایین دکتر کوهی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
0
3
آقایان مسئول به خدا ما هیچ ارتباطی به کشاورزی و کاشت یونجه و سیب زمینی و سم و کود نداریم به چه زبانی باید این رو فهموند؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
0
3
.............. کاری نداره که اسمشو می گذاشتید دانشکدگان علوم دامپزشکی یا دانشکدگان دامپزشکی و پیرا دامپزشکی. اینقدر سخت بود داستان؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
خوب اقایان دامپزشک بودن برایشان کسر شان است ! دنبال یه اسم پزشکی می گشتن که بعدا نکن هیات علمی دامپزشکی هستن بگن هیات علمی زیست پزشکی هستن!
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
0
3
اسم دام با معنایی بدی دارد لطفا در اسم دام+ پزشکی نظر بدید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
یه زمانی چندتا دانشجو اینجا کامنت می زاشتن و جوگیر بودن و رشته را مقدس می داشتند و دارای شان!!!
کجا هعستند ببینند که همکاران از اسم این رشته هم شرمشان می شود!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
اتفقا اسم خوبی است !
اسم قبلی بیطار بوده ! می خوای صدات کنن بیطار؟
دانشجوی dvm
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
هنوزم هستیم
افتخارم میکنیم به رشته عزیزمون
انشاء الله ما آینده سازهای این رشته خواهیم بود
و جایگاه دامپزشکیم مستقل از کشاورزی و آموزش زیر نظر وزارت بهداشت میدونیم
و خواهیم برد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
شما هنوز دانشجویی و دامپزشک نیستی ! روزی که فارغ التحصیل شدی و از جیب پدر دیگه ارتزاق نمی کردی ان زمان بیا و اینگونه حرف بزن!

استاد تمام بهترین دانشگاه کشور دنبال اینه بگه دامپزشک نیستم!
شما دیگه کجایی و کاسه داغ تر از اش ! برو از همین الان دنبال یه شغل بگرد که بعدش با اون مدرک چیزی بهت نمی دن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
دامپزشک اتفاقا واژه زیبایی بود که فرهنگستان سالهای دور انتخاب کرد و جای بیطار استفاده کرد!
اما عیبش اینه که توقع پزشک بودن ایجاد کرد!
با این حساب گیاهپزشکان که مهندس کشاورزی هستند هم ادعا می کنند !
veterinary هیچ ربطی به پزشکی ندارد ! سند ان هم همین تغییر نام دانشکدگان فلان است که اساتید دلشان عنوان پزشک می خواسته حتی شده زیست پزشکی ! هرچی باشن جز دامپزشک!
حالا طرف تخصصش کلا یکی از بالینی های دامپزشکیه و غیر گاو با موجود دیگری کار نکرده اما خوب دلش می خواد پزشک باشه نه دامپزشک!

رشته این اساتید کوته فکر نابود کردند!
1 ماه پیش خبر سرپرست جدید دانشگاه تهران فراموش کردید نکنه!!! همه همکاران می گفتند نگویید دامپزشکه!!! بگید انگل شناسه!
کاش جو دانشگاه تهران تغییر می کرد با همین کارا تیشه به ریشه دامپزشکی این مملکت زدن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
در پاسخ این دانشجوی عزیز :
واقعا خوبه که این همه انرژی دارید اما اینکه شما خودتون کجا ببینید مهم نیست ! مهم اینکه که وزارت جهاد شمارو چی حساب کنه !
و متاسفانه وزارت بهداشت هم اصلا این رشته نمی خواد ! خودشم دقیقا موازی این رشته هم رشته داره و هم سیستم منسجم! چشم هم گذاشته بتونه اختیارات باقی مونده دست دامپزشکارو ازشون بکنه!

برای بحث بهداشت و بازرسی ها و ... هم از لیسانس تا دکتری متخصص تربیت می کنه و واقعا هم باسوادن و ازشون هم شدید حمایت میشه!
تا الان دیدی یه متخصص بهداشت که یه کارشناس ساده بهداشت محیطه کسی جرات کنه بهش ناسزا بگه؟
اما مسئول فنی ما حقوی که نمی دن بهش هیچی ضرب شتمش هم می کنن!

اینه فرق سیستم! و همهش هم تقصیر همین دانشگاه تهرانه! نزاشت رشته بره زیر مجموعه وزارت بهدشات و در سال های بعد هم اساتید پر ادعا با بورد های تخصص و اساتید وزارت بهداشت اصطکاک درست کردند و از طرفی دانشکده از مجموعه دانشگاه تهران بیرونه و جزیرست !
اخرش شد این که می بینی !
باور ندارید به یکی از عزیزان بگید بره وزارت بهداشت و در هنگام ورود کارت نظام دامپزشکی ارائه بده! بهش اجازه ورود به ساختمان هم نمی دن حتی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
0
1
تا ابد حق
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
2
1
بنده فقط موافق اسم دام روی پزشکی نیستم زیرا ما فقط دام را مداوا نمیکنیم ,هدف ما چیز دیگری است...
اگر میشد کلا بجای اسم دام پزشکی از (طب پیشگیری) که خیلی کلی تر و دقیق تر است استفاده کرد بهتر بود. پزشک بهداشت و پیشگیری بهتره

و اینکه زیر مجموعه ی وزرات بهداشت نیستیم با وجود اینکه ۷۰ درصد مطالب ما در مورد بهداشته و کار اصلی ما بهداشت و پیگشیری از بیماری انسان ها از حیوانات یا دو طرف حتی هستش, جای تاسف داره


جامعه ی دامپزشک خیلی جامعه ی مظلومی واقع شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
اسم قبلی بیطار است!! می خواهی ؟

دامپزشکی هیچ جای دنیا زیر مجموعه سیستم بهداشت درمان نیست و زیر مجموعه کشاورزی است !
این پسوند پزشکی این توهم ایجاد کرده!


پزشک بهداشت و پیشگیری هستید شما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کدام بهداشت ؟ گدام پیشگیری ؟ کدام پزشک !

تعریف پزشک که معلوم است
برای بهداشت هم وزارت بهداشت متخصصین بهداشت را تربیت می کند و اصلا دامپزشک را داخل حساب نمی کنند!!!

برای پیگشیری هم چند رشته تخصصی دارن!!!

شما دو.ست داری اسمت پزشک خالی باشه!!! مشکل با دام پزشک با دامشه فقط!
خوب عموجان درس می خوندی پزشک می شدی! الان دامپزشکی !
کسر شانته این عنوان نکنه!؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
شما موافق نباش ! ::))))
والا ما هم موافق دامپزشک بودن چنین ضریب هوشی هایی نیستیم اما دیگه شدین دیگه کاریش نمیشه کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
شمایی که خودتان زیر رده دامپزشک هستین و به لطف مدارک دانشکده های علمی کاربردی های جهاد تونستید یک مدرک دمپیتی به جیب بزنید راجع به دامپزشک نظر ندید
ناشناس
| France |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
23:32 دوست عزیز
دامپزشکی هد هیچ جایی نیست!
زیر مجموعه کشاورزی است ! باور نداری برو یه نگاه به سایت وزارت جهاد بنداز ! در ضمن فعلا شمایی که روتون نمیشه بگید دامپزشک هستید و دانشگاه تهران برای جلوگیری از این کسر شان دامپزشکی داشته می برده زیر مجموعه دانشکده کشاورزی!
سوما علمی کاربردی پذیرش کمتری از دامپزشکی داره ! الان همه دکترن نگران نباش تو یکی !

دانشجو هستی و حق می دم انقئر برای ایندت نگران باشی! کامنت های همکارانت بخون و در سکوت غرق شو!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
0
3
تنها هدف ایجاد این دم و دستک، ایجاد سه چهار تا پست ریاست جدید هست. یعنی در یک دانشکده که قبلا ما با یک رئیس می شناختیم اش، سه چهار تا رئیس باشد! اما از قدیم گفتن دو پادشاه در یک اقلیم نگنجد چه برسد به سه تا!

واقعا در عجب هستم که چرا آقایان فکر میکنن اگر ظاهر و دکوراسیون رو تغییر بدن، محتوا و کیفیت هم تفاوت میکنه؟ شما هیات علمی های باسواد تون رو فراری ندین و افراد باکفایت و باسواد رو به عنوان هیات علمی استخدام کنید، محتوای دروس و برنامه و سیلابس درسی رو به روز کنید. ژورنال های دانشکده رو ارتقا بدین و بودجه بدین بهشون. زبان علم یعنی زبان انگلیسی رو تقویت کنید، ارتباط با دانشگاه های بزرگ دنیا ایجاد کنید، طرح های تحقیقاتی بزرگ تعریف کنید... به جای اینکه به فکر تغییر ظاهر ماجرا باشید!
نظر شما
ادامه