کد خبر: ۳۰۳۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در دیدار مدیرکل دامپزشکی استان، از طرح تجمیع کشتارگاه ها دفاع کرد و آن را زمینه ساز مدیریت بهینه در این بخش دانست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان شمالی، «محمدحسین علی نیا» معاون امور عمرانی استاندار با اشاره به دایر بودن 7 کشتارگاه سنتی و فعالیت کم بازده یک کشتارگاه صنعتی دام در این استان، تصریح کرد: این موضوع که هر شهرستان کوچکی بخواهد برای خودش کشتارگاهی داشته باشد، هزینه های زیادی به دولت تحمیل می کند.

بخش عمده فعالیت ها و اهداف حوزه بهداشت و درمان به عملکرد دامپزشکی وابسته است

علی نیا با اذعان به این که در حال حاضر بیشتر نگاه ها به توسعه امور زیرساختی است، افزود: این در حالیست که نباید از موضوع مهمی مثل سلامت و بهداشت جامعه غافل شد و بخش عمده فعالیت ها و اهداف حوزه بهداشت و درمان هم به عملکرد دامپزشکی وابسته است.

وی ادامه داد: اگر از فعالیت های دامپزشکی به نحو مطلوبی پشتیبانی شود، به طور حتم کمک بزرگی به حوزه سلامت جامعه انسانی خواهد بود.

وی با بیان این که طیف وسیعی از جامعه با حوزه فعالیت های متنوع دامپزشکی و نقش آن در سلامت جامعه آشنا نیستند، گفت: در سطح ملی هم سازمان دامپزشکی باید برای دفاع از حقوق این مجموعه و جذب اعتبار از سرانه بهداشت و سلامت کشور، از نمایندگان مجلس کمک بگیرد و در استان ها نیز باید از طریق استانداری و فرمانداری ها پیگیری شود.

اعتبارات تخصیص یافته به دامپزشکی در بخش هزینه ای بین دستگاه های اجرایی بسیار ناچیز است

وی خاطرنشان کرد: با وجود گستردگی خدمات دامپزشکی، اعتبارات تخصیص یافته به آن در بخش هزینه ای بین دستگاه های اجرایی بسیار ناچیز است که این مشکل باید با تغییر نگرش ها در کمیته برنامه ریزی شهرستان ها برطرف شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از شرح وظایف و خدمات دامپزشکی در استان و اقدام های انجام شده برای کنترل بیماری های دامی و مشترک و حفظ سلامت عمومی جامعه، به کمبود اعتبارات سازمانی این مجموعه اشاره کرد.

دامپزشکی از سرفصل اعتبارات بهداشت و سلامت کشور هیچ اعتباری ندارد

«دکتر سید محمدمهدی احمدی» گفت: دامپزشکی از سرفصل اعتبارات بهداشت و سلامت کشور هیچ اعتباری ندارد و تنها اعتبار مالی سازمان دامپزشکی، از سرفصل کشاورزی و شاخه تأمین بهداشت دام است که کفایت امور را نمی کند. وی تصریح کرد: اگر فقط 2 درصد از بودجه سلامت کشور به دامپزشکی اختصاص یابد، دیگر نیازی نیست که به استانداری و فرمانداری ها زحمت بدهیم.

وی هم چنین با تأکید بر ضرورت پیگیری طرح ساماندهی کشتارگاه های استان و میادین عرضه دام زنده و مجتمع های دامداری، خواهان استمرار حمایت های معاونت عمرانی استانداری خراسان شمالی از این طرح ها تا حصول نتیجه مطلوب شد.

در این نشست صمیمانه هم چنین موضوعاتی نظیر تقویت اعتبارات دامپزشکی از منابع استانی، پپشتیبانی دامپزشکی از اعتبارات دهیاری ها در مواقع بحرانی، بیمه فراگیر دام ها به خصوص در روستاهای گلوگاه و کانون های بیماری مورد تأکید حاضران قرار گرفت.

 
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
واکسیناتور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
0
0
سلام
واقعا ازدکتر احمدی بابت این فعالیت های مفیدشون کمال تشکر را دارم، و واقعا به گفته اقای دکتر احمدی چرا دامپزشکی نباید از بودجه سلامت سهمی داشته باشد. اولین سد دفاعی بهداشت و سلامت جامعه و جلوگیری از بیماریهای مشترک دامپزشکیه ولی سهم اون ازبودجه سلامت صفره واقعا جالبه... ....
مجددا از آقای دکتر احمدی بابت این حرکتهای بسیار مهم و اینده نگرانه کمال تشکر را دارم.

حکیم مهر سپاس فراوان.... .
نظر شما
ادامه