کد خبر: ۴۳۲۰۵


عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، تشخیص سن شکار توسط شکارچیان را بر اساس الفبای شکار غیرممکن دانست و تاکید کرد مسئولان نباید تنها درجهت درآمدزایی و ارزآوری به صدور مجوز شکار پرداخته و احساسات عمومی را جریحه دار کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «دکتر علی وقف چی» در واکنش به تداوم رویکرد سازمان حفاظت محیط زیست در جهت صدور مجوز شکار و تاکید بر اینکه تنها برای گونه‌های حیوانی پیر مجوز صادر می‌شود، گفت: اگر توجیه این گونه باشد که شکارچیان این مهارت را دارند که حتما گونه‌های پیر را تشخیص بدهند، تا جایی که از الفبای شکار اطلاع دارم این امر به هیچ وجه امکانپذیر نیست.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با این بخش از توضیحات ارائه شده مبنی بر اینکه تنها در سال گذشته برای شکار ۱۰۵ راس از چارپایان صادر شده است ادامه داد: برای صدور مجوز شکار گونه‌های حیوانی تاکید بر تعداد محدود آنها قابل قبول نیست، کما اینکه در بسیاری از موارد گونه‌هایی وجود دارد که شاید از آنها در کل کشور فقط ۵ یا ۶ راس وجود داشته باشد، بنابراین نمی‌توان در این مورد گفت که شکار ۱۰۵ راس از چارپایان محدود بوده است.

وی تصریح کرد: البته باید به این نکته توجه شود که صدور مجوز شکار برای خارجیان هم می‌تواند فرصتی برای کشور در ایجاد ارزآوری و درآمد و هم تهدیدی در جهت از بین رفتن گونه‌های مختلف زیستی باشد، بنابراین باید بدون توجه به حواشی و مسائل سیاسی تلاش کنیم با اتکا به واقعیت‌های مسائل زیست محیطی را پیگیر باشیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: آنچه در سایر کشورها وجود دارد و به عنوان یکی از بزرگترین ظرفیت‌های ارزآوری و جذب گردشگر خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد، موضوع شکار توسط خارجیان است، اما منوط به اینکه زیرساخت‌های لازم برای آن را فراهم کنیم و در پی انجام مطالعات دقیق اطمینان حاصل شود که این اقدام تهدیدی برای گونه‌های حیوانی کشور نیست.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بی‌تردید این امر قابل دفاعی نیست که صدور مجوز شکار برای گردشگران خارجی بدون مطالعه و با جریحه‌دار کردن احساسات عمومی و تنها به دنبال ارزآوری صورت بگیرد و بعد از آن با عدم نگرش علمی پاسخ‌هایی را برای قانع کردن مردم ارائه دهند.


نظر شما
ادامه