حکیم مهر: نظرسنجی حکیم مهر با موضوع «کیفیت آموزشی دوره دانشجویی خود را تا چه حد منطبق با نیازهای بازار کاری دامپزشکی ارزیابی میکنید؟» با شرکت 440 نفر از همکاران به پایان رسید.
متاسفانه حدود 80 درصد از همکاران، کیفیت آموزشی دانشکده دامپزشکی محل تحصیل خود را از نظر انطباق با رفع نیازهای حرفه ای دامپزشکی، کم یا خیلی کم ارزیابی نمودند و تنها حدود 5 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی، انطباق آموزش دوره دانشجویی با نیازهای بازار دامپزشکی را زیاد یا خیلی زیاد دانستند.
این موضوع، تلنگری جدی برای متولیان آموزش دامپزشکی و اساتید دانشکده های دامپزشکی سراسر کشور محسوب می شود و به نظر می رسد، نیاز به تغییری اساسی در این حوزه وجود دارد.
به هیچ وجه زیبنده نیست فردی که 7 سال از عمر خود را در دانشکده دامپزشکی سپری نموده است، پس از فارغ التحصیلی فاقد اعتماد به نفس لازم و مهارت های کافی برای ورود مستقیم به بازار کار حرفه ای باشد.
تغییر کوریکولوم آموزشی (کاهش دروس علوم پایه و افزایش دروس بالینی)، تغییر شیوه آموزشی از تئوری به عملی، آشنایی عملی دانشجویان با مباحث پرورشی در حوزه های دام، طیور، آبزیان و ... از طریق کارآموزی در مزارع پرورشی، ایجاد گرایش های تحصیلی مختلف، آشنایی با اقتصاد دامپزشکی و مباحث کسب و کار می تواند ازجمله تغییراتی باشد که وضعیت نامطلوب فعلی را تا حدی بهبود بخشد.
مثالی رو بگم درس طیور ااستاد به جای اینکه بیاد علائم و درمان بیماری رو یاد بده فقط میاد خانواده ویروس رو درس میده واسه اینکه بگه باسواد هم هست سر کلاس یکسره اصطلاحات انگلیسی استفاده میکنه که بگه خیلی بارشه
ولی هیچ ازش یاد نمیگیرم