حکیم مهر: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شبستر گفت: برآن هستیم در شهرستان شبستر با وجود ظرفیت های بالای کشاورزی و دامپروری، رشته دامپزشکی را برند سازی کنیم.
به گزارش حکیم مهر به نقل از شبسترنیوز، «دکتر غلامرضا کاظمیزاده» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شبستر در نشست خبری با خبرنگاران با اعلام خبر موفقیت مرکز رشد و واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی شبستر در طراحی و اجرای سه محصول آزمایشگاهی برای مقابله با کرونا، گفت: یکی از رسالت های دانشگاه آزاد شبستر ورود به مسائل روز جامعه و استفاده از ظرفیت دانشجویان و سیستم دانشگاه برای حل مشکلات جامعه است و در همین راستا مرکز رشد و واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی شبستر برای مقابله با کرونا موفق به طراحی و اجرای سه محصول آزمایشگاهی شدند.
وی افزود: این سه محصول اتوکلاو پلاسمایی، ونتیلاتور و دستگاه محلول پاش ضد عفونی لیزری می باشند که کاملا بومی بوده و توسط نخبگان علمی منطقه تولید شده و مراحل آزمایشگاهی خود را طی و آماده تجاری سازی و تولید انبوه می باشند .
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه شبستر ادامه داد: یک مزیت اتوکلاوهای طراحیشده این است که در درجه حرارت و دمای پایین میتواند وسایل و تجهیزات پزشکی و بیمارستانی را ضدعفونی و استریلیزاسیون کند، این اتوکلاو نمونه مشابه داخلی ندارد و ایران این دستگاهها را وارد میکند.
کاظمی زاده در ادامه گفت: شهرستان شبستر دارای خیرین بیشماری است و باید تلاش کنیم با جهت دهی خیرین به سمت ایجاد صندوق حمایت از ابداعات و اختراعات دانشجویان شهرستان، بسترهای لازم برای تجاری سازی این ابداعات فراهم شود .
وی افزود: متاسفانه در منطقه شبستر با وجود بزرگترین شهرک های صنعتی و واحد های تولیدی فراوان ارذتباط خوبی بین سیستم دانشگاه و صنعت برقرار نشده و هنوز تفکر سنتی در واحد های تولیدی حکمفرماست.
کاظمی زاده گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه باید خیلی بیشتر از این باشد و اگر بخواهم دقیقتر بگویم ، دانشگاه و صنعت باید به هم متصل و مکمل یکدیگر باشند.
وی خاطرنشان کرد: در دانشگاه پروژه های تحقیقاتی زیادی توسط دانشجویان و اساتید انجام می شود اما متاسفانه در آخر در جایی بایگانی می شوند در حالیکه صنعت و واحد های تولیدی ما در سالی که به نام جهش تولید نامگذاری شده به این تحقیقات نیاز دارند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شبستر خاطر نشان کرد: امروزه تعداد واحدهای دانشگاهی در همه جای استان آذربایجان شرقی افزایش چشمگیری یافته است. این افزایش بدون در نظر گرفتن تغییرات جمعیت شناختی، پائین رفتن کیفیت آموزش و نداشتن برنامه های مناسب برندسازی باعث شده تا شاهد صندلیهای خالی در دانشگاهها باشیم.
وی افزود: برای برندسازی یک دانشگاه اولین گام پیدا کردن یک مفهوم یا هویت برای جلب توجه و ایجاد جایگاه ذهنی میان دانشجویان، خانواده هایشان و کسب و کارهایی است که در آینده از این افراد استفاده می کنند در همین راستا برآن هستیم در شهرستان شبستر با وجود ظرفیت های بالای کشاورزی و دام پروری، رشته دامپزشکی را برند سازی کنیم .