کد خبر: ۶۰۴۴۲
تعداد نظرات: ۶۴ نظر
زندگی و زمانه یک دامپزشک:
خبرگزاری فارس به انتقادات یک دانشجوی دوره تخصصی دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از نحوه برگزاری آزمون بورد تخصصی دامپزشکی در این دانشگاه پرداخت ...
 

حکیم مهر: روایت این هفته فارس من به فراز و نشیب‌های زندگی یک دامپزشک می‌پردازد؛ دامپزشکی که حالا سردبیر خبرگزاری فارس هم هست !

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، ما فکر می‌کنیم هر آدمی قصه‌ای دارد و هرکس یک زندگی را در خود خلاصه کرده است. حالا که به لطف در میان گذاشتن مسائل و نگرانی‌ها، ما را مَحرم خود می‌دانید، چرا به همین اکتفا کنیم؟ ما راوی قصه‌ها و دردهای شما هستیم. در فارس من شما سردبیر هستید و ما تنها میانجی شماییم برای شنیده شدن صدا و پیگیری مشکلات‌تان. در این روایت‌ها می‌کوشیم تصویر بی‌روتوش و دست‌اولی از جهان شخصی مردم را به اشتراک بگذاریم. این روایت درباره زندگی یک دامپزشک است !

۱- از وقتی که یادم می‌آید حیوانات را دوست داشته‌ام. همیشه دلم می‌خواست کاری کنم تا درد کمتری بکشند. یادم هست حدود سال ۶۶ سریالی پخش می‌شد، به اسم «قدم به قدم» که شخصیت محوری‌اش دکتر دامپزشک جوانی بود به نام «دونالد ترنر». سریالی که باعث شد من به شدت عاشق این رشته شوم. من حتی پزشکی هم قبول شدم اما نرفتم .

۲- ما جزو ورودی‌های اولیه دانشگاه آزاد هستیم و حق آب و گل داریم. هیچ‌وقت دوست نداریم به آن ضربه بزنیم. با دانشگاه آزاد بزرگ شدیم، ولی ما نمی‌خواهیم فقط اسم متخصص رویمان باشد. می‌خواهیم کاربلد باشیم. ما می‌گفتیم باید طبق قانون، امتحان در خود دانشکده‌ها برگزار شود. موضوع نمره نیست، بحث سنجش توانایی‌هاست. می‌گفتند ممکن است تقلب شود. حال آنکه همه ورودی‌های سال ۹۴ علوم تحقیقات را اساتید انداختند. دانشکده خودش می‌داند چکار می‌کند. وزارت علوم هم تأکید دارد که در دانشکده‌ها این آزمون برگزار شود.

 ۳- از سال اولی که وارد دانشگاه شدیم امکانات نداشتیم. ما حتی یک جراحی دام بزرگ و اسب هم ندیدیم، اما در امتحان ۲۰ سؤال از اسب پرسیده‌اند که ما در طول تحصیل اصلاً ندیده‌ایم. دو سال هست امتحان بورد را سراسری کرده‌اند. باعث شده من نوعی که یک سال زندگی‌ام را برای درس گذاشته‌ام به خاطر دو تا تست رد شوم. این عادلانه نیست کسی که ۶۹ شده دعوت به مصاحبه نشود و کسی که ۷۰ شده متخصص شود. حقیقت این است که سوالات آزمون مشکل داشت و بیش از آنکه شبیه امتحان باشد به انتقام می‌مانست.

 ۴- رشته جراحی بسیار وابسته به استاد است. در همه دنیا کسی که به تو درس داده باید از شما امتحان بگیرد. منِ نوعی که روی دام کوچک کار می‌کنم چرا باید به ۳۵ سوال درباره دام بزرگ جواب بدهم. من کسی بودم که یک‌سال مداوم درس خوانده‌ام. الان یک و ماه و نیم است که کتاب‌هایم دارد خاک می‌خورد. جو ترسناکی ایجاد شده و همه ناامیدند و از انصراف حرف می‌زنند.

 ۵- با همسرم دچار مشکل شدم. برای اینکه تمام مدت مجبور بودم درس بخوانم. همسرم می‌گوید تو دوباره نشستی کتاب دست گرفتی. من کار خودم را به روزی سه ساعت تبدیل کرده بودم. صبح تا شب درس می‌خواندم. حالا لطمه‌های شدیدی به زندگی شخصی‌ام وارد شده و احساس درماندگی می‌کنم. با خودم می‌گویم این همه وقت گذاشتن و درس خواندن بی‌فایده بود؛ یک شکست تمام عیار.

 ۶- برای مصاحبه ورودی درس کلینیکال پاتولوژی، اساتید معتبر را دعوت نکردند. از پاتولوژیست دعوت کردند؛ آن‌هم پاتولوژیست انسانی، نه دامپزشکی. مثل این است که کسی دندانش درد کند و برایش پزشک اعصاب بیاورند. حتی حاضر نیستند با ما گفت‌وگو کنند. روزی که قبول نشدم، مادرم افسردگی گرفت. می‌دید چقدر تلاش کرده‌ام. چند سال از کار و زندگی‌ام عقب افتادم. بدتر از من همکارانی هستند که مطب ندارند و گرفتن مجوز مطلب‌شان منوط به قبولی در این آزمون است.

 ۷- این درست که ممکن است تعداد ما ۲۰۰ نفر باشد، اما همه ما ۴۰ سال را رد کرده‌ایم و کلی دانشجوی کارآموز داریم و خودمان وظیفه آموزش به آنها را بر عهده داریم . با ما چنین کاری کردند. ظاهرا ۲۰۰ نفر  هستیم اما ۲۰۰ زندگی را نابود کردند. همکارانم می‌خواهند انصراف دهند. به ما می‌گویند بروید درس بخوانید تا قبول شوید، مگر نخواندیم؟ اصلاً چرا خلاف قانون وزارت علوم عمل کرده‌اند؟

 ۸- خیلی از آدم‌ها پیر و تنها هستند. وقتی که حیوان آنها را نجات می‌دهیم از ته دل خوشحال می‌شوند. خیلی از حیوانات را می‌بینم که دارند رنج می‌کشند اما وقتی درمان‌شان می‌کنم ذوق می‌کنند و دستم را لیس می‌زنند. همین دیروز حیوانی آمد که در حال مرگ بود، اما با درمان زنده ماند. خیلی وقت‌ها حیوانات خیابانی را می‌برم کلینیک و درمان می‌کنم. به این فکر نمی‌کنم که صاحبی ندارد. هرچه نباشد مخلوق خداوند که هست.

 ۹- چند روز پیش حیوانی را آورده بودند که وقتی شکمش را باز کردم دیدم همه کبدش سرطانی شده. اندازه یک توپ والیبال در شکم حیوان، توده سرطانی تشکیل شده بود. نتوانستم کاری برای حیوان انجام دهم و مرگش فرا رسیده بود. بی‌نهایت غمگین شدم. حس می‌کنم حیوانات همه چیز را می‌فهمند. گاهی که می‌خواهم یکی از آنها را آمپول بزنم با اینکه می‌داند درد دارد، دستش را جلو می‌آورد و نگه می‌دارد و سعی می‌کند من را گاز نگیرد. بسیاری از مشکلات زندگی من به خاطر درمان حیوانات برطرف شده است.

به گزارش فارس   «کمپین دامپزشکان» (گلایه دانشجویان به امتحان بورد دامپزشکی دانشگاه آزاد) مهر امسال در فارس من به ثبت رسید و تاکنون بیش از ۷۰۰ امضا جمع‌آوری کرده است.

روایت از فردین آریش

 

انتشار یافته: ۶۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
سوال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
1
هزینه تحصیل در دوره دستیاری دانشگاه آزاد چنده دوستان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
بستگی به رشته داره شهریه حدود ۸و نیم
واحدهاهم حدود شش و یاهفت ملیون
پریسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
شما که اینقدر توانایی مالی داید پول شهریه دانشگاه ازاد می دهید به چه امیدی تخصص می خوانید. همان شغل آزاد را ادامه دهید.
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
سیزده تا هفده میلیون تومان بستگی به سال ورود دارد و با این کاری که کرده اند در صورت انصراف ضرر اقتصاری زیادی به دانشگاه وارد می شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
10
یک سوال داشتم نوسینده گرامی
حالا اومدی قبول شدی تو جامعه حقوقت بالا میره
شخصیت بالا میره کار بهتری پیدا میکنی چی ....
به یکی گفتن علم بهتره یا ثروت گفت سرقت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
کاملا موافقم .وقتی که میخواهید تو تخصص بزارید با درامدش هم خوانی نداره...
سوال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
1
11
واقعا برام سواله که تو دوره ای که هیچی به جز یه مدرک به ادم نمیدن؛ چه سراسری چه آزاد
با چه هزینه ای دوستان دوره دستیاری رو میگذرونن
:)))
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
متاسفانه جامعه مدرک گرا این تله را درست کرده است و یک چرخه بسته باطل.‌والا یوتیوپ به تنهایی مطالب بیشتری آموزش میدهد تا این دوره تخصص
ناشناس
|
Russian Federation
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
3
5
.............. آزمون جامع کشک میدن طلبکارم هستین ...
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
1
6
بعد از امتحان هم والا خبری نیست، خیلی ساده گفتیم نرید تخصص
و کنار ما باشید گوش ندادید
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
1
9
سلام .بورد تخصصی باید با سوالات منطقی عملی وعاقلانه و کشوری برگزار شود تا یک دانشگاه ان را راحت نگیرد و یک دانشگاه مثل دانشگاه فردوسی بسیار سخت که دستیاران را پیر تخصص کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
هنوز گیر نیفتادی. از چاله در میاد می افتید تو چاه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
6
8
دوست عزیز
در پزشکی سالیان سال است در امتحانات بورد و ارتقای اساتید از شهرهای مختلف می ایند و امتحان میگیرند.

کسی هم به این شیوه اعتراضی ندارد که چرا استاد خود من از من امتحان نگرفت.
لطفا از قالب سنتی آموزش دامپزشکی خارج شویم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
در پزشکی بورد اختیاری است و در پایان ‌دوران ‌تحصیل اجرا می شود و جهت کرسی هیات علمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
وقتی این حرف درسته که مثل پزشکی هم آموزش داده باشن. برای ما تو جراحی در عرض یک نیمسال ۴ ساعت هم درس ندادن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
اول از اطلاعات خود مطمئن شوید
در پزشکی بورد اجباری نیست و فقط جهت کسب هیات علمی است
دفاع از پایان نامه و ازمون ارتقا اجباریست جهت دریافت مدرک تخصص
ضمنا از روز اول این قانون هست نه اینکه ۳ سال بخونی بعد منابع و مکانیزم عوض شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
پزشکب بورد اختیاری و مانع ادامه تحصیل نمیشه و منابع تدریس میشه نه یک شبه رویده بشه ،ماهم قبول داریم مثل بورد پزشکی اختیاری باشه نه مثل این امتحان کذایی شتر گاو پلنگ باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
در دامپزشکی هم اگر نخواهید هییت علمی شوید می توانید پایان نامه نگبرید و صرفا مدرک گذراندن دوره تخصص را بگیربد.از این نظر فرقی با پزشکی ندارد.فقط در پزشکی بعد از بورد می توانید جلوی عنوانتان بزنید دارای برد تخصصی وای در دامپزشکی هر وقت خواستید هر چه خواستید می توانید توی عنوانتان بنویسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
کی همچین حرفی زده که بورد در دامپزشکی اجباری نیست؟ این حرف ها را از کجا در میارید؟ مگه میشه بورد نداد. دوره عملا ناقص میمونه و مدرکی هم در کار نیست. لطفا اطلاعات درست بدید
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
1
4
بورد سراسری وقتی منطقی و قانوتی است که در بدو ورود رفرنس ها همه مشخص شود و رزیدنتها از ابتدا تکلیفشان مشخص است نه فقط چند ماه قبل از امتحان
این یعنی بی،برنامگی و بی انگیزه کردن و از،ریشه زدن علاقمتدان به ادامه تحصیل
ناشناس
|
France
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
4
لطفا خواهشا حتما این موضوع رو با جدیت پیگیری کنید، چه خانواده ها که نابود شدن!! جوانها و نخبگانی مایوس و ناامید از ادامه زندگی و تحصیل. چرا کسی پاسخگو نیست؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
مدرکتون رو بکنید تو پارچ لیوان ازش آب بخور، گوارای وجود دکتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
انصراف بدید
رفیق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
2
6
ایشون اگه از ورودی های اول دانشگاه آزاد باشن احتمالا ورودی 65 هستن و حداقل 55 سال دارند من نمی دونم تخصص اونم تو دانشگاه آزاد می خواد چه مشکلی از ایشان با این سن و سال و تجربه حل کنه . همسر ایشون حق دارند شاکی باشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
دوست عزیز اولین ورودی های دامپزشکی مربوط،به سالهای ۶۷ و ۶۸ و ۶۹ و ۷۰ است که وارد دانشگاهی شدند که کلاس هایش در مدرسه ها برگزار میشد و آزمایشگاههایش در دانشگاههای دولتی..
حدود سنی آنها بالای ۴۵ سال است.
در ضمن کسی که وارد تحصیلات تکمیلی شده است آنقدر شجاعت داشته است که درک کند آموختن و تکامل شرط بقا و ادامه کار تخصصی و درست است و مشخصا به بازی گرفتن چنین افرادی عواقب دارد و کوتاه نمی آیند و در میان رزیدنتها ی دانشگاه آزاد تا دلت بخواهد آنها را می یابید
متفکر.
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
........... درس خواندن سقف سنی ندارد افتاد
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
1
1
متاسفانه‌درس خواندن را تبدیل به شکنجه روحی روانی کرده اند...
ناشناس
|
Turkiye
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
3
دانشگاه آزاد جو ترسناک
همتون که با معدل ۱۹،۲۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
1
1
امتحان بورد امسال بقول رئیس سازمان نظام دکتر صفری وسیله ای برای عیار سنجی بود.
سنجش میان قانون گرایی و قانون گریزی و دورزدن قوانین و بخشنامه ها.
سنجش میان صداقت و یک رنگی و دو رویی. یکی از اساتیدی که درشوراها ها برگزیده شده اند خودشان را همراه با دانشجویان نشان می دادند اما وقتی وارد شورای تصمیم گیری شدن بر خلاف گفته های خود نزد دانشجویان‌صحبت کردند و در مقابل اعتراض دانشجویان شوکه شدند که اینها از کجا مواضع واقعیش را می دانند.
سنجش میان عقلانیت و متطق و مدیریت غیر عقلانی و زورگو. منطق می گوید وقتی یکدفعه تصمیم به سراسری شدن امتحان گرفتید و منابع جدیدی برای امتحان معرفی می کنید آنرا بصورت مکتوب و در بدو ورود و ثبت نام با اخذ امضا به اطلاع دانشجویان جدیدالورود قرار دهید نه اینکه فقط چند ماه قبل از بورد لازم اجرا کنید. و دررصورت اول هم اساتید و هم دانشجویان تکلیفشان روشن است و سه سال فرصت دارند تا طبق برنامه عمل کنند
دامپزشک
|
Germany
|
۰۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
1
5
تخصص دامپزشکی در ازاد فقط پول هدر دادن هست و هیچ فایده ای ندارد
دانشجو
|
Germany
|
۰۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
3
امتحان برد و امتحان جامع دامپزشکی عمومی دانشگاه ازاد جزو مسخره ترین امتحاناست و هیچ منبعی معتبری ندارد
فقط باعث شکنجه روحی دانشجو میشود.
تمام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
1
جز ورودی های اول دانشگاه ؟؟؟؟
کدام واحد ؟؟؟
با این اوصاف که از کیس دیدن کردید ، اگر هم برد را قبول شوید دیگر چه کسی به تخصص شما توجه میکند؟؟
این گلایه ها را باید در زمان تحصیل پیگیری میکردید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
متاسفانه ماهرترین شناگران هم در مرداب غرق می شوند. زمانی که فریب می خورید و وارد این دوره می شوید بیشتر لر مرداب فرو می روید . دانشگاهی که مسئول رسپشن کلینیکش را از کار بیکار می کند تا کیس کمتری بیاید و آقایون مجبور نداشته باشند حضور فیزیکی داشته باشند. تکلیفش مشخص است.
بله درست گفتید اشتباه کردیم و فریب اسم تخصص را خوردیم سرابی بیش نبود.
برای تخصص فقط باید به خارج از کشور رفت اینجا اسیر افرادی می شوید که بیشتر از،شما نمی دانند
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
فرار استاد به خارج ندیده بودیم که دیدیم
تمام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
1
0
اهان، حالا که داره دامپزشکی هم راه پزشکی را انتخاب میکنه ، مقاومت می کنید.
لطفا برید درس بخوانید.
در همه جا متخصص باشید ، از امتحان نترسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
انصراف بدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
لطفا اطلاعات خود را تکمیل کنید
امتحان‌ بورد رشته‌پزشکی اختیاری است و بعد از دفاع از پایان نامه می باشد.
و امتیاز داشتن بورد در هیات علمی شدن است
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
مصاحبه دامپزشکی هم در پزشکی به این شکل اجرا نمیشه
آنقدر مقایسه نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
4
ایشان خودشان در متن نامه نوشتند که می خواهند متخصص جراحی شوند ولی حتی یک جراحی دام بزرگ واسب ندیند په برسد انجام بدهند!!!! این چه تخصصی است؟یعنی پول بده و مدرک بگیر. به جای امتحان جامع از سطح پایین آموزش در دانشگاهی که درس خواندید شکایت کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
در تمام دنیا جراحی دام بزرگ و کوچک دو گرایش جدا هستند و تنها در ایران این دو شاخه را به هم بافته اند
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
و در مصاحبه سوالات داخلی در حد تخصص از دانشجو بدبخت می‌کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
3
ایشون به نوعی پدر دامپزشکی ایران هستند به نصیحتهایشان لطفا توجه کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
1
0
لطفا تیتر را عوض کنید. شرح حال و گلایه با انتقاد متفاوت است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
0
سلام ماهی رو تا تازس استفاده کنید. یک جمله. زودتر انصراف بدید.
ناشناس
|
Spain
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
2
3
ایشون مدرک کشکی میخاد بگیره ... بهش بدین ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
4
2
واقعا یک جریان کاملا انحرافی با همکاری عده ای خاص در صدد مقاومت در اجرای امتحان بورد هستند اگر نیاز شد ثابت میکنم چرا انحرافی
چون امتحان قبول نشدی هزارتا دلیل بیاری برا خودت لشکر کشی کنی جو را ملتهب کنی؟باید ببینیم رسانه ای که از حرکت این قشر خاص حمایت کرد دنبال چی هست؟لیدر لشکر کشها کی هست؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
اتفاقا باید بررسی شود هدف یک حریان سودجو از عدم اجرای قانون چیست؟؟؟؟
اینکه به دروغ شایع کنید در کرج در بورد انگل شناسی آبکی برگزار شده بود در حالی که در امتحان اول یک نفر از پنج نفر تنها قبول شدند و در امتحان دوم دو نفر از چهار نفر ولی ان جریان به قول شما سالم به دروغ حقایق را وارونه نشان داده است
باید بررسی کرد جریان تمامیت خواه از درست کردن گلوکاه و آزار و شکنجه روحی نخبگان چه هدفی را دنبال می کند؟
یا منافع شخصی در بین است و یا هدفی بزرگتر و ضربه زدن به بزرگترین دانشگاه کشور این جریان با رخنه در سیستم امتحان بوزد در حال از،ریشه زدن و ایجاد یاس و نا امیدی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
آقای ناشناس خیالت راحت. کسی لیدر نیست . اینجا احقاق حق است. همه بدنبال این هستند تا اتفاقا جریان انحرافی را بشناسند حریانی که مقابل دانشجویان ایستاده است. بزودی تاریکخانه شما را روشن خواهیم کرد.
باید بررسی کرد که چرا بدون منطق یکدفعه چند هزار صفحه کتاب انگلیسی جلوی رزیدنتها می گذاری و بحای سه سال سه ماه فرصت مطالعه می دهید...
باید دقیقا بررسی شود جه منافعی از نا امید کردن جوانان نصیب شما می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
ناشناس و البته شناس ما این هم پاسخ به دروغ گویی های شما٪
سلام
خدمت اساتید ارجمندودوستان گرامی
مطلبی به من انتقال داده شد ، که لازم می دونم جواب بدم
یکی از اساتید عنوان کردن که امتحانات جامع در دانشگاه کرج آب ، دوغ ،خیاری بود وبااین سیستم نوظهور این مشکل حل شد
من ورودی سال ۹۷ دکتری انگل شناسی دانشگاه کرج هستم
بیاد دارم اولین ترمی که وارد دانشگاه شدم تنها دغدغه اساتید بزرگوار و دانشمند دانشگاه آزاد کرج جناب دکتر شجاعی و سرکار خانم دکتر طایفی که هر دو از اساتید باسابقه این رشته هستند
امتحان جامع بود
از اولین جلسه کلاس درس و یادگیری مطالب علمی هدف گذاری برای امتحان جامع بود ،به یاد دارم یکی از جلسه های ترم اول در دی ماه جناب دکتر شجاعی عنوان کردن ،امروز دوستانی که در امتحان جامع خرداد نمره قبولی کسب نگرده اند امروز و فردا امتحان دارن چهار یا پنج نفر بودن برام جالب بود از دکتر پرسیدم چه تعداد قابل توجهی دوباره امتحان دارن می دن ،گفت برای همینه که ما تاکید داریم امتحان جامع رو جدی بگیرین که هم ما جدی هستیم وهم جناب دکتر بهشتی ریاست محترم دانشگاه کرج که شخصا در مرحله شفایی اکثر امتحان های جامع به عنوان ناظر شرکت می کنن
داستان سرایی نکنم
ترم بعد از ۵ نفر یک نفر قبول شد و فکر کنم آخرین دورهای که امتحان جامع در دانشگاه برگزار شد از ۴ نفر دونفر قبول شدن آیا این معنی امتحان کشکی است ؟
بله کشک اونی که ما تو درس واکنش متقابل انگل و میزبان وایمنی انگل مطالب ۲۱۰۶ به بعد رو اساتید ما از رفرنس های اصلی تدریس کنند، ولی
تواین امتحان ،چی بگم
که دیگه گفتن نداره.........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
یک میز اداری به تنهایی منافع ندارد باید دید دقیقا چه چیزی از آن بدست می آید؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
آقای شناس
اگر شما با دانشگاه کرج مشکل داری دلیل نمیشه یک دانشگاه بزرگ در کل کشور را دچار بحران و مشکل کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
امیدوارم با علم و تدبیر بزرگان این مسائل کوچک حل بشه و دانشجویان عزیز دنبال پیشرفت ایران اسلامی باشند ولا غیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
جناب ،ناشناس همبن رسانه حکیم مهر خواستار مصاحبه با معاونت پزشکی دانشگاه آزاد و عزیزیزان برگزارکننده این آزمون شد ،ولی جواب شنید ما در این مسئله اجازه مصاحبه نداریم ، اگه موردی ندارین چرا پاسخگوی افکار عمومی ورسانه ها نیستین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
شما تهمت بزرگی زده اید
من بعنوان کسی که با او مصاحبه شده است نه تنها از بورد و امتحان گریزان نیستم بلکه شب و روزم‌ با کتاب سپری می شود.
هر روز بدنبال یادگیریم
افتخار می کنم در پناه خداوند این توانایی را پیدا کرده ام تا بدون وقفه‌د ر یک روز پنجاه سگ بومی ماده را عقیم کنم.
از خداوند سپاسگزارم که توان نجات دادن حیوانات تصادفی بی پناه را به من داده است.
شما این توانایی را به من دادبد که طلبکار هستید و مرا منحرف خطاب کردید؟؟؟؟؟
شما با اعصاب و روان همه‌ما بازی کرده اید
شما با این بورد کذایی مانع تمرکز و آرامش ما شده اید شما مانع رشد علمی ما شده اید.
وقت و عمر و پول ما را به هدر داده اید و تازه یادتان افتاده عیار سنجی کنید؟؟؟؟؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
نحوه برگزاری و اطلاع رسانی امتحان کاملا گویای معلوم الحال بودن شما هست .. ۱۰ روز مانده به امتحان ۲ رفرنس به امتحان اضافه کنید که نه تنها در سرفصل بلکه چاپ هم نداشته باشند و ۳۰ درصد سوالات رو شامل بشن! گویای همه احوالات شما ناشناس عزیز می باشد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
اين سايت و مخصوصا كامنتها مورد توجه افراد عادي جامعه نيست و بيان چنين نظر سنگيني كار هر كسي نيست مگر آنكه بشدت عصبانيش كرده باشند، متاسفانه عملكرد معاونت علوم پزشكي دانشگاه آزاد به هيچ عنوان نشان از تدبير و درايت نيست، بلكه ناشي از سو مديريت است اينكه بجاي خواباندن آتش خشم و دلگيري مهمترين دانشجويان با لحن تند و از بالا صحبت كردن نشانه ناتواني است نه قدرت، به راحتي اين بحران قابل پيش بيني و پيش گيري بود مگر چند نفر بالاي شصت شده بودند كه با تحريك آنان آتش اعتراض را شعله ور كرديد؟ خوب لطفا عملكرد خود را بازبيني كنيد، شما با افرادي طرف هستيد كه فعال اجتماعي هستند و دانشجوي بيست ساله عمومي نيستند خود مدير بخشي هستند و بجاي تحريك كردن آنها و به استقبال عواقب آن رفتن تا دير نشده با درايت رفتار كنيد، بقولي كسي كه در اتاقك شيشه اي نشسته به رهگذران سنگ پرت نمي كند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
آقای مدافع جریان سالم.
لطفا بگو بدانیم تا حالا داروی متوهگزیتال را از نزدیک دیده ای؟؟
تنها داروی باربیتوراتی تزریقی موجود تیوپنتال سدیم یا نسدونال است و فنوباربیتال هم که برای بیماران صرعی بصورت قرص است
شما آدم مدعی سلامت کاری چرا در امتحان بورد شهریور سه سوال از متوهگزیتال بود؟؟؟؟ این کجاش کاربردی و علمی بوده برای ارزیابی توانایی های رزیدنت ها؟؟؟
جز اینکه اسمش فرستادن دنبال نخود سیاه است و پیش خودت بگی دیدی بلد نیستی؟؟؟؟
آدم مدعی اگر قرار به افتادن باشه خودت هم بیفتی زیر دست ما عمرا بتونی به سوالاتی که از همان رفرنس ها در میاریم پاسخ بدی
خودتم رفوزه میشی
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
من هم دانشگاه شیراز تخصص گرفتم و اونجاهم جو بدی در آزمون جامع هست. کاملا شمارو درک میکنم. خداروشکر از تخصص گرفتن هم پشیمان نیستم و بعد از تخصص پیشرفت کاری خوبی داشتم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
کاملا موافقم.
البته در دانشکده ها اصلا راحت نمی گیرند. ولی درخواست اما فقط اجرای قانون است تا یک نفر برای بقیه کشور تصمیم نگیرد فقط همین.
قبول نشدن اصلا مهم‌نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
2
به خاطر مدرک گرایی وارد این دوره نشدم . فقط قصدم کسب دانش و آگاهی بود و تکمیل دانشم. با سختی هزینه تحصیل رو جور کردیم. از سالهای جوونیمون مایه گذاشتیم . امتحانات سخت رو گذروندیم. مسافت های طولانی طی کردیم تا سر کلاس حاضر باشیم. مشکل خوابگاه داشتیم و در شهر غریب توی مسافرخانه ها خوابیدم. حالا هم با یک امتحان کذایی و غیر استاندارد جلوی تمام هدفمون رو گرفتن. استادی که توی مصاحبه میشینی و خیلی راحت سوالایی میکنی که توی قوطی عطاری هم پیدا نمیشه میدونی اون جوونی که رو به روت نشسته یه دانشگاه آزادیه که برای تامین هزینه و مخارج تحصیلش شاید خیلی وقتا از نون خودشو و خونوادش زده باشه‌ .شاید کسب و کارش به خاطر کرونا روی هواست. چشمتو روی چی بستی روی جامعه تحریم زده و طاعون زده خودت . وجدان بیدار کجاست. نیت ما خیر بود ولی نیت تو چیز دیگری بود .شاید در لابه لای خصومت های شخصی خودت با دانشگاه یا اساتید دیگه یه تیکه وجدان بیدار هم پیدا کردی. قضاوت برای تو و اطرافیانت هم روزی پیش خواهد آمد. متاسفم برای همه برای جامعه ام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
3
دکتر نفر عزیز مشکلات ما رو ببین. با سختی هزینه ها رو تامین کردیم. هر دانشجوی دکتری هر ترم معادل ۷ دانشجوی کارشناسی دانشگاه آزاد به دانشگاه پول پرداخت میکنه. ما دانشجوی دکتری تخصصی دانشگاه های دولتی نیستیم. دانشجوی دکتری تخصصی دانشگاه دولتی از دانشگاه حتی حقوق هم دریافت میکنه. شما نمیتونی استرس و شرایط ما رو با یه دانشجوی دکتزی تخصصی دانشگاه دولتی مقایسه کنی. اونها دغدغه پرداخت شهریه سنگین دانشگاه آزاد رو ندارن. لطفا شرایط روز و حال کشور رو ببینید. دانشجویی که داره هزینه میکنه از یه شهری چند صد کیلومتر میاد سر کلاس میشینه شب که میشه جای خواب نداره و آواره هتل و مسافر خونه میشه. غیر هزینه تحصیل فقط ماهی دو سه میلیون پول کرایه راه و جای خوابشه‌ ..............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
4
اگر هم با شورایی کردن بخواهید مجددا به ما از پشت ضربه بزنید. برای ما تفاوتی نخواهد داشت و زیر بار لابی گری و زورگویی نخواهبم رفت
اول برید خودتان را ببینید
در پلی کلینیک ها و آزمایشگاهها و نحوه تدریس و آموزش شما چه خبر است و بعد بیاید دنبال عیار سنجی در بورد باشید
اشتباه بزرگی کردید خیلی به خودتان مغرور شده اید .
ما حق خود را برای شکایت کیفری از،شما به همین دلایل عدم کیفیت و تهیه استشهاد و آوردن شهود محفوظ می داریم و عملا بدون امکانات هزینه های گزاف گرفته اید و رسوایتان خواهیم‌کرد.
این‌گوی و این میدان
اصلا مدرک از شما نمی خواهیم اما اجازه هم نخواهیم داد فرزندان این سرزمین را به باتلاق بکشانید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
2
دانشگاه های آزاد بی کیفیت .اساتیدی .................... که دانش خود را به دانشجو منتقل نمیکنند. کشور تحریم زده دچار طاعونی به نام کرونا .همکلاسی های نوخاله و پاچه خوار اساتید منزوی شده از سوی دانشگاه . هزینه های کمر شکن شهریه ها‌ .جو مسموم و فضای بیماری که در پایان با یک امتحان بورد نا هماهنگ بی برنامه و بدور از هر منطق برگزار میشه و من که چه آسان در باتلاقی به نام دکتری تخصصی دامپزشکی دست و پا زدم. حیف پول و عمر و جوانی که به پای چنین رشته بی صاحب و مسمومی هدر شد. تار و پود دامپزشکی با تباهی و سم بافته شده. آموزش زیر وزارت بهداشت هم آن را غسل نخواهد بلکه بوی تعفنش بیشتر در خواهد آمد.دامپزشکی یعنی تباهی و بی سرانجامی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
0
0
من رشته بیماری آبزیان بورد قبول شدم ولی انصراف دادم.رشته ای که بازارکار نداره چرا در دانشگاه بمدت 5سال تدریس میشه و بعد سوالات مزخرف بورد در مرحله پایان نامه فرد باید بدونه رشته اش هیچ خواهانی نداره
نظر شما
ادامه