کد خبر: ۶۱۶۲۹
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
به بهانه انتصاب «دکتر حسین حیدری» به عنوان مدیرکل دامپزشکی استان:
«دکتر حسین حیدری» بزرگترین مشکل دامپزشکی استان کرمانشاه در حال حاضر را موضوع کمبود اعتبارات و کمبود منابع انسانی می‌داند ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: چند روز پیش رئیس سازمان دامپزشکی کشور با صدور حکمی «دکتر حسین حیدری» را به عنوان مدیرکل جدید دامپزشکی استان کرمانشاه منصوب کرد. این انتصاب بهانه‌ای شد تا دقایقی را با ایشان درخصوص مشکلات دامپزشکی استان کرمانشاه به گفت‌وگو بنشینیم.

از نظر او بزرگترین مشکل دامپزشکی استان در حال حاضر بحث اعتبارات و کمبود منابع انسانی است. از طرفی با توجه به داشتن مرز مشترک طولانی با  کشور عراق، امکان انتقال بیماری‌ها خیلی بیشتر از سایر استانهاست اما اجرای واکسیناسیون مستلزم اعتبارات و منابع انسانی است. همچنین به‌دلیل افزایش قیمت گوشت و مرغ، گرایش مردم به خرید کشتارهای سنتی به‌دلیل نرخ پایین‌تر، بیشتر شده که برخورد با این پدیده را سخت کرده است.

حکیم مهر: آقای دکتر، متولد کجا هستید و چه شد که به دامپزشکی علاقه‌مند شدید؟

بنده متولد دوم خرداد سال ۵۴ در شهرستان گیلانغرب هستم. شهری که مفتخر به عنوان دومین شهر مقاوم کشور از قول مقام معظم رهبری شد. اصالتا و با افتخار روستازاده و فرزند شهید هستم. تحصیلاتم را تا پایان دوره ابتدایی در روستا و دوران راهنمایی و متوسطه را در شهر گیلانغرب گذرانده و در سال ۱۳۷۵ در رشته دامپزشکی دانشگاه تهران پذیرفته شدم.

واقعیت این است که در آن زمان شناخت و علاقه خاصی به رشته دامپزشکی نداشتم و یادم می‌آید که زمان پست کردن دفترچه انتخاب رشته و ارسال آن به سازمان سنجش، در آخرین لحظه و به سفارش یکی از دوستانم رشته دامپزشکی دانشگاه تهران را در در برگ انتخاب رشته ثبت کردم و در نهایت در همین رشته و آخرین انتخاب پذیرفته شدم. علی‌رغم پذیرش تا چند ترم علاقه خاصی به رشته نداشتم اما بالاخره با شرایط کنار آمدم و‌ به تدریج علاقه‌مند شدم.

بنده از آنجا که در روستا زندگی می‌کردم، با دام و دامداری غریبه نبودم و از نزدیک شرایط دام و دامداری و پرورش دام را لمس کرده بودم. شاید همین مساله در طول دوران دانشجویی کمک زیادی به من می‌کرد. به‌طوری که ترم بهمن سال ۷۵ به دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران ورود کردم و اردیبهشت ماه سال ۸۱ فارغ‌التحصیل شدم.

حکیم مهر: بعد از فارغ‌التحصیلی چه کردید؟

مهرماه همان سال به صورت طرح به عنوان سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان گیلانغرب افتخار خدمت پیدا کرده و یک سال بعد ازدواج کردم. همسر بنده دندانپزشک است و ثمره زندگی مشترکمان به لطف خدا و در سایه امام زمان ۲ فرزند پسر و یک فرزند دختر است.

حکیم مهر: لطفا کمی از سوابق اجرایی خود بگویید.

تا مهر سال ۱۳۹۷ به‌عنوان رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گیلانغرب خدمتگزار مردم شهرستان و منطقه بودم و شکر خدا دوران خوبی با دامداران، بهره‌برداران و مردم شریف و اصیل شهرستان داشتم. سپس به‌عنوان رئیس اداره قرنطینه و‌امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان مشغول به کار شده و در ادامه در سال ۹۸ رئیس اداره دارو و درمان اداره کل شدم. در نهایت با لطف خداوند بزرگ و اعتماد و محبت ریاست محترم سازمان دامپزشکی و معاونین گرانقدر ایشان و تمامی بزرگواران مرتبط، آذرماه سال جاری به عنوان مدیر کل دامپزشکی استان انتصاب گرفتم.

حکیم مهر:‌ در حال حاضر بزرگترین چالش‌های استان در حوزه دامپزشکی چه چیزهایی هستند؟

بزرگترین مشکل دامپزشکی استان در حال حاضر بحث اعتبارات و کمبود منابع انسانی است. با توجه به داشتن مرز مشترک طولانی با کشور عراق، امکان انتقال بیماری‌ها خیلی بیشتر از سایر استانهاست که همین امر باعث می‌شود واکسیناسیون دام به صورت خیلی جدی در دستور کار ما و همکاران قرار گیرد. اجرای واکسیناسیون مستلزم اعتبارات و منابع انسانی است. همچنین به‌دلیل افزایش قیمت گوشت و مرغ، گرایش مردم به خرید کشتارهای سنتی به‌دلیل نرخ پایین‌تر، بیشتر شده که برخورد با این پدیده را سخت کرده است.

حکیم مهر: چه راهکاری به ذهن شما می‌رسد؟

معضل کشتار غیرمجاز استان کرمانشاه به علت بافت سنتی و عشایری خود، فراگیر شده و حل آن در مرحله اول مستلزم حمایت ویژه مردم است. تا زمانی که تقاضا برای آن وجود دارد عرضه هم خواهد بود که راه کار اصلی آن آموزش‌های متعدد در تمامی رده‌های سنی جامعه است. البته برای مباحث نظارتی نیز با توجه به مخاطرات بهداشتی کشتار غیرمجاز، سایر ادارات مانند اداره بهداشت، اجراییات شهرداری، اصناف و... نیز در زمینه مبارزه با آن دخیل هستند که ان‌شاءالله با تشکیل گشت‌های مشترک و حمایت دستگاه قضایی و انتظامی، تمام تلاش خود را می‌کنیم که بتوانیم تا جایی که شدنی است، این معضل را برطرف کنیم.

ذکر این نکته ضروری است که ۲ عامل به پدیده کشتار غیرمجاز دامن می‌زند. عامل اول نرخ پایین فراورده‌های کشتارهای غیرمجاز نسبت به کشتارگاهی و نهایتا گرایش مردم به خرید فراورده ارزانتر و نرخ بیکاری و توانایی پایین خرید مردم است.

در مورد قاچاق نیز با توجه به مرز مشترک با عراق، امکان قاچاق دور از ذهن نیست و در راستای جلوگیری از قاچاق این سرمایه ملی، به صورت شبانه‌روزی حاضر به خدمت و همکاری با ادارات متولی مبارزه هستیم.

حکیم مهر: برنامه شما در حوزه بخش خصوصی و حمایت‌هایی که می‌توانید از این بخش انجام دهید، چیست؟

اجازه بفرمایید سؤالتان را به این شکل اصلاح کنم که برنامه بخش خصوصی برای حمایت از بنده چیست؟ چون اعتقادم این است که بخش خصوصی رکن تعیین‌کننده و مهم در راستای انجام تمامی منویات سازمان دامپزشکی در استان بوده و از تمامی دوستانم در بخش خصوصی خواهش می‌کنم با تمام توان کمک کنند که بتوانیم وظیفه اصلی خود را که حفظ جمعیت دامی به‌عنوان سرمایه ملی است، به بهترین شکل ممکن انجام دهیم. هر چند حمایت از بخش خصوصی با دادن وام‌های کم‌بهره به تازه فارغ‌التحصیلان دامپزشکی از طریق مراجع ذی‌صلاح قابل طرح و پیگیری است.

حکیم مهر:‌ در خصوص ماده ۱۹ وضعیت استان چگونه است و چه برنامه‌هایی دارید؟

 دوستانم در نظام و اداره کل تلاش‌های زیادی در این راستا داشتند ولی به‌طور حتم جا برای کار و خروجی هرچه بهتر وجود دارد که با تمام توان پیگیر آن خواهیم بود. کمااینکه ارزش اجرای ماده ۱۹ برابر با ارتقای کیفیت مواد غذایی و سلامت مردم است که ان‌شاءالله با پیگیری مطالبات به حق دوستان مسئول فنی و رایزنی با کارفرماها به بهترین شکل ممکن آن را اجرا خواهیم کرد.

حکیم مهر:‌ تعداد داروخانه‌های دامپزشکی در استان چند تاست؟

در حال حاضر ۷۷ داروخانه در حال فعالیت و ارائه خدمت به دامداران عزیز هستند که ۱۱ شرکت فعال نیز توزیع دارو در این داروخانه‌ها را پیگیری می‌کنند.

حکیم مهر:‌ آیا با معضل درمان‌های غیرمجاز روبرو هستید؟

درمان‌ غیرمجاز در اکثر استان‌ها وجود دارد که به‌دلیل ارتباط کلینسین بخش خصوصی با دامدارها و ارتباط نزدیک با کاهش درآمد، برای بخش خصوصی مشهودتر است و گزارش این مشکل می‌بایست از بخش خصوصی به صورت کتبی و دارای مستندات کافی باشد. اگر موردی هم بوده با قدرت با آن برخورد کرده و می‌کنیم که این مورد نه تنها باعث تهدید جمعیت دامی بوده بلکه جایگاه دامپزشکی را تضعیف می‌کند. پس برای برخورد با آن هیچ‌گونه کوتاهی نخواهیم کرد.

حکیم مهر: به‌عنوان حرف آخر...

در پایان دست همکاری و برادری را به سمت تمامی بزرگان و زحمت‌کشان حوزه دامپزشکی استان چه بخش خصوصی و چه بخش دولتی دراز می‌کنم که بتوانیم باعث پیشرفت روزافزون دامپزشکی باشیم و چرخه نظارت غذا از مزرعه تا سفره را به معنای واقعی کلمه و با بهترین کیفیت تضمین و ارائه دهیم.

از شما و همکاران عزیز حکیم مهر به خاطر اطلاع‌رسانی و پوشش خبری صادقانه فعالیت‌های حوزه دامپزشکی تشکر می‌کنم و ممنونم که چنین وقتی را در اختیار بنده قرار دادید.

حکیم مهر: ما هم از فرصتی که در اختیارمان گذاشتید، تشکر می‌کنیم.

 

انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۸
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
7
8
با سلام
صدافت مدیرکل جدید قابل ستایش است. امیدوارم که در پست حدید موفق باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
3
25
دکتر حیدری اشتباه نکنید
ما در ادارات و شهرستان ها نیرو کافی داریم
مشکل کمبود نیروی اهل ‌کار است
یکسری نیرو داریم صبح تا شب فقط منتظر واریز پول هستند بدون هیچ فعالیتی
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
3
7
........................... بایستی خیلی مراقب تصمیمات و حواشی باشید و بیگدار به آب نزنید .ظاهرا تعدادی از همکاران در دامپزشکی استان کرمانشاه دنبال منافع شخصی هستند و امیدوارم ناخواسته در دامشان نیفتی .قطعا با تدبیر و کار سالم و استفاده از پتانسیل های موجود می توانید دامپزشکی استان را به مدار اصلیش برگردانید .موفق و تندرست باشید
پاسخ ها
کارشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
....................... با اتکا به خداوند انشاالله در اخذ تصمیات درست قدم بردارید . با آرزوی موفقیت برای شما دکتر عزیز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
0
10
بد زماني مسوليت قبول كرديد خدا كمكتان كند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
3
5
جناب دکتر حیدری عزیز مراقب انقلابیون باش تا مثل .......... به بیراهه نری ،فرصت کوتاهه و بایستی دنبال حاشیه نباشی.
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
همکار گرامی این اصطلاح که بکار میبرین مختص دوره ........... بود ...خدا را شکر این دوره اکثر همکار یکدل و یکصدا بودن و هستن
ناشناس
| Germany |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
چه مراقبتی نیاز داری عزیزم...
دکتر نیکیاد
| Germany |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
دیگه مگ چیزیم لازم دارین
ناشناس
| France |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
انقلابی بی معنی دامپزشکی ضربه این کلمه رو خورده خواهشا دکتر فقط افراد توانمند رو جای مناسب خودش بزار حتی اگه مخالف یا غیر انقلابی بوده فقط و فقط توانمندی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
14
5
یادش بخیر دامپزشکی کرمانشاه همیشه مدیون زحمات و تلاشهای خستگی ناپذیر دکتر واعظی خواهد بود این مرد بزرگ پایه گذار تمام پیشرفتهای کنونی دامپزشکی کرمانشاه است شما هم که میراث دار این مرد بزرگ هستید پا جای پای ایشان بگذارید تا موفق باشید
پاسخ ها
کارشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
سلام بر دوست عزیز و با وفا .......... اون دوره هم مشکلات خودش رو داشت فراموش نکن ......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
2
6
با آرزوی موفقیت برای دکتر حیدری بزرگوار ،امیدواریم با تدبیر و مدیریت درست ایشان هر فرد در جای مناسب خود به کار برده نشود و بنا به فرموده خود ایشان انتصاباتی بر اساس رفیق بازی نداشته باشند.
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
همکار گرامی خوشبختانه تا جایی که همه همکارا خبر دارن بیشتر به قول شما رفقا و دوستان دکتر مثل خودشان توانمند و با نیت پاک هستن ...و مطمنا انتظار می‌رود که دکتر از همین افراد توانمندی که اطرافشان هست برای مدیریت انتخاب نماید
ناشناس
| France |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
محبوب بودن دکتر حیدری علاوه بر شخصیت خودشون به خاطر دوست های خوب و توانمندیه که داره
.............................
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
0
4
سلام دکتر جان مراقب ......... باشید امیدواریم شایسته سالاری مد نظر باشد نه روابط
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
0
ان شا الله ماده ۱۹ عملیاتی بشه
نظر شما
ادامه