کد خبر: ۶۳۳۴۰
تعداد نظرات: ۵ نظر

برنامه «صد سال به از این سال ها» با مهدی نبییان کارشناس محیط زیست به صورت تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو گفتگو، «مهدی نبییان» با اشاره به تغییر آب و هوا و جوانه زدن سبزه‌ها، گل‌ها و درخت‌ها، گفت: در چنین شرایطی مناطق طبیعی از جمله پارک‌ها مقصد و هدف بسیاری از مردم است. وقتی به این مناطق مراجعه می‌کنیم ممکن است در اطرف‌مان حیواناتی مشاهده کنیم که این حیوانات ممکن است وحشی مانند پرنده‌ها و یا حیوانات اهلی مانند گربه‌ها و سگ‌های ولگرد باشند.

وی تصریح و تأکید کرد: به هیچ عنوان نباید به این حیوانات چه اهلی و چه وحشی غذا بدهیم. این کار یک امتیازی به آن حیوان می‌دهیم که بقیه موجودات نمی‌دهیم و با این کار به تولید مثل بیشتر آن ‌ها و باقی ماند ژن‌های انواع ضعیف و بیمار آن‌‌ها کمک می‌کنیم و در حقیقت اکوسیستم را دستکاری می‌کنیم. این اقدام هم به ضرر خود گونه جانوری و هم به ضرر بقیه گونه‌های جانوری است.

این کارشناس محیط زیست با بیان اینکه دادن غذای انسانی به حیوان با توجه به نوع پخت آن‌‌ها با روغن‌های نباتی، برای موجودات ضرر دارد، اظهار کرد: در کنار این مسئله، غذا دادن باعث تغییر عادات غذایی گونه‌ها نیز می‌شود. در طبیعت گونه‌ای ضعیف است محکوم به فنا است و نباید اجازه داد ژن آن به نسل بعد منتقل شود و متأسفانه با عذا رسانی به حیوانات این کار را انجام می‌دهیم.

وی افزود: غذا دادن به حیوانات سبب می‌شود حیواناتی که ضعیف هستند و توانایی پیدا کردن غذای خود را ندارند و در حقیقت در رقابت با سایر حیوانات، عقب افتاده‌اند زنده بمانند و این ژن ضعیف را به نسل بعدی انتقال بدهند.


انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
3
0
دقیقا با همین طرز تفکر انسانهای ضعیفتر را حذف میکنند.
بعد صاحبان این تفکر غربی قبلا با جمعیت حمایت از حیوانات هماهنگ نکرده اند!؟ دوگانگی !
پاسخ ها
علی
| Germany |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
دوست عزیز. اینجا که پیج اینستاگرامی نیست و اکثریت هم دامپزشک هستند. شما بیا از دید علمی بررسی کن بعد نظر بده. اینکه با غذا دادن های افراطی گونه های مهاجم رو توی شهر زیاد کنیم خوبه؟ شما دلت میسوزه میری به کلی سگ اطراف شهر غذا میدی به خیال خودت که به به چه کار خیری کردی. بعد حساب نمیکنی اینا جمعیتشون زیاد میشه و مشکلات زیادی ایجاد میکنه برای مردم. بعد که شهرداری مجبور میشه بره جمع کنه داد و بیدادتون میره هوا. اولویت همواره سلامت انسان هاست. خودت اگه حیوانی داشتی که سلامت خانواده تورو تحت الشعاع ممکن بود قرار بده حتما اون حیوان رو از خانوادت دور میکردی. طرف میره مرغ و خروس میکشه که ببره گوشتشو بده به سگ و گربه ها بعد دم از حمایت از حیوانات میزنه. اینا مریضن
حسن
|
United States of America
|
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
3
0
ژن این آقای مهدی نبییان رو هر چه زودتر معدوم کنیداین ......... نمی دونه ما جای حیوانات رو گرفتیم از جنگ جهانی اول تا حالا هزاران گونه گیاهی و جانوری بدست بشر از بین رفته .............
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
0
1
احسنت به این کارشناس
سخنان این آقا باید ترویج بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
3
0
داروینیسم = لیبرالیسم
نظر شما
ادامه