کد خبر: ۶۶۷۶۷
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
 
 

حکیم مهر: رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه ما تصور می‌کنیم برخی مسائل را غربی ها ایجاد کرده‌اند، گفت: پیامبر(ص) با پیمان حلف الفضول نخستین سازمان مردم‌نهاد را بنیان گذاشت و امام علی(ع)برای اولین‌بار در تاریخ از حقوق حیوانات دفاع کرد و برای آنها حق بازنشستگی قرار داد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایکنا، «محمدحسین خنیفر» رئیس دانشگاه فرهنگیان دوم آبان، در نشست علمی «سیره نبوی با تأکید بر معلمی»، گفت: معلم کسی است که آموخته‌ها و ایده‌های جدید داشته باشد و طراح سؤالات نو باشد؛ بنده در سخنرانی در مالزی اشاره کردم که وقتی می‌گوییم ائمه و پیامبر(ص) نوآور، کارآفرین و ایده‌پرداز هستند برای آن دلیل دارم زیرا پیامبر(ص) علم و اخلاق و کارآفرینی را با هم داشت؛ امروز سخن از سازمان‌های مردم نهاد می‌شود ولی پیامبر(ص) در آن دوره چنین سازمان‌هایی را ایجاد کرد.

وی افزود: بنده در آنجا عرض کردم که اولین سازمان مردم نهاد حتی قبل از بعثت پیامبر(ص) و نزول قرآن تشکیل شد و آن پیمان حلف الفضول بود و ۱۸ جوانان شبه جزیره را در این پیمان گرد آورد و با کسانی که نسبت به مظلومان زورگویی و ظلم بکنند، مقابله کردند و بعد از بعثت هم فرمود اگر باز هم مرا به این پیمان بخوانند عضو خواهم شد.

خنیفر گفت: امروز چقدر از قانون حمایت از حیوانات سخن گفته می‌شود، در حالی که امام علی(ع) در شهر کوفه که ابتدا منطقه نظامی بود و بعد با تلاش امام، مسکونی شد، دستور دادند تا مکانی برای حیوانات اهلی پیر مانند اسب و الاغ درست کنند تا از گزند حیوانات وحشی در امان بمانند و برای آنان علوفه هم تهیه می‌شد، زیرا در آن دوره وقتی کوفه مسکونی شد حیواناتی مانند اسب و الاغ‌ها را رها می‌کردند و حیوانات وحشی آنها را می‌خوردند؛ یعنی در ۱۴۰۰ سال قبل امام ما دوره بازنشستگی برای حیوانات درست کرد و چنین حمایتی داشتیم ولی چون غربی‌ها این مسائل را تئوریزه می‌کنند ما فکر می‌کنیم حرف اول و آخر را آنها زده‌اند.

 

انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر راغب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
5
8
قابل توجه جماعتی که فکر می کنند حقوق حیوانات یعنی بوسیدن سگ و....
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
قابل توجه شما که فکر می‌کنی ۱۴ قرنه مردم به یک روش زندگی می‌کنند، عمل یکنفر را به بقیه تعمیم نده هرچند که راستی‌آزمایی آن انجام نشده، بعد اینکه داشتن روحیه خوب و جذب مشتری از مهمترین رکن‌های باز بودن یک شغل و حرفه است. البته حدس می‌زنم شما کارمند دولتی یا دانشگاههی هستی برای همین برای شما سخته که درک کنی در یک بیزنس چه جوری میشه پول‌ درآورد.
دکتر راغب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
خوشم از هوش این جناب ناشناس آمد!
بله بنده هم کارمند دولتی ام هم دانشجوی phd دانشگاه تهران!
اما بعد:
ای کاش میدانستید و می دانستند امثال شما که حرفه دامپزشکی چقدر مقدس است
چه بزرگانی این میراث را به ما سپردند
دکتر تاجبخش،دکتر بازرگانی،دکتر رادمهر،دکتر زهری،دکتر شیمی و عزیزان دیگری که با زحمت و تلاش علم دامپزشکی را در ایران آبرو بخشیدند
یه فیلمی را سرچ کنید ببینید بد نیست؛ شوخی مرحوم عزت الله انتظامی با داریوش مهرجویی ، بعد شوخی ها استاد انتظامی خطاب به هنرمندان میگن قدر خودتون را بدونید آبروتون را حفظ کنید خودتون را خرج نکنید.
تو حرفه ما هم بهتره عمری که با شب بیداری و زحمت کشیدن و تلمذ محضر اساتید به شاغل شدن در این حرفه و کسب درآمد انجامیده را با بوسیدن سگ و این رفتارهای جلف و سبک و دون شان یک انسان اون هم با استدلال "قواعد بیزینس"!!!!! بی ارزش نکنیم
تو همین حکیم مهر سرچ کنید ببینید فیلسوف و مرجع عالیقدر و مفسر قرآن آیت الله جوادی آملی چقدر با احترام و تکریم از دامپزشکی یاد می کنند و این علم و حرفه را "علم الهی" می دانند
موفق باشید
یک‌ همکار دیگر
| Singapore |
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
ناشناس اول خیلی بی‌پرده حرفش را زده و می‌توانست همین سخن را خیلی نرمتر بنویسد ولی زیاد هم بی‌راهه نرفته. سخنم با شما دکتر راغب، هیچ چیزی و هیچ کسی در هیچ جا و در هیچ زمانی در دنیا مقدس نیست زیرا همین مقدس سازی باعث شده که وضع امروز کشور به اینجا برسد. این عادت مردم ایران شده که از اشخاص برای خود بت بسازند مثلأ چون دکتر فلانی گفته حرفش درسته، یا فرماندار و بخشدار و علامه گفته و یا نوشته پس درسته یا چون در دانشگاه خاصی درس خوانده یا مقام خاصی داره یا غیره مقدسه؟ خیر به هیچ عنوان چیز مقدسی وجود ندارد و شما بحث احترام را با بت سازی اشتباه گرفتید. از اشخاص، اشیا، و غیره نباید بت ساخت و آن را به نام دکتر و مهندس، پروفسور، علامه، تبرک، پارچه… و غیره را پرستید.
ناشناس اول
| Singapore |
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
آقای دکتر راغب، خداوند در قرآن می‌گه آن را به ساده ترین زبان آوردیم و نیاز به تفسیر نداره و شما از مفسر قرآن حرف می‌زنید؟ تفسیر یعنی برداشت شخصی یک نفر که آن نفسیر را فراهم کرده و اگر می‌خواهی قرآن واقعی را بفهمی پس برو قران را به زبانی بخوان که متوجه می‌شی مثل زبان فارسی نه زبانی که متوجه نمی‌شی که نیاز به تفسیر یا برداشت شخصی دیگران داشته باشی. مسلمان برو قران بخوان و ان هم به زبانی که متوجه می‌شی و می‌فهمی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
از دوستانی که به عرض حقیر التفاتی داشتند سپاسگزارم
اما بعذ: نقل قول بنده از مفسر قرآن به دلیل اعتقادم به قدرت استدلال مخاطبین عزیز بود و دوست میداشتم منطق آن مفسر را بشنوید و خود قضاوت کنید
در رابطه با تقدس هم که دوست عزیز دیگرمان تذکر داده اند باید عرض کنم در قرآن حداقل دوبار کلمه مقدس آمده:
1.فَاخْلَعْ نَعْلَیْکَ إِنَّکَ بِالْوادِ الْمُقَدَّسِ طُوىً
2.یا قَوْمِ ادْخُلُوا الْأَرْضَ الْمُقَدَّسَةَ الَّتی‏ کَتَبَ اللَّهُ لَکُمْ
پس در عالم چیز مقدس وجود دارد!در ثانی بوسیدن دست پدر و پیشانی مادر در کلام رسول الله(ص) بسیار تاکید شده پس حتما این دو هم از مقدسات عالم اند .ضمن اینکه امام علی علیه السلام فرمودند هر کس به من حرفی بیاموزد مرا بنده خود کرده است.
ما کسی را بت نکردیم برادر عزیز!
ما اساتید را تجلیل کردیم ما از آنها علم آموخته ایم و اگر حرفه و کسب و کار و جایگاهی داریم مدیون آنهاییم. ضمن اینکه بنده هم در مقدس دانستن فرماندار و... با شما هم عقیده ام به شدت هم از کسانی که دوست دارند با فرماندار و... حشر و نشر داشته باشند که عمدتا برای مطامعی است متنفرم
عرض بنده جایگاه اساتید ، تکریم علم و عالم بود با استناد به فرهنگ اسلام که فرمود هر اسیری به 10 تن خواندن بیاموزد آزاد است
یا حق
اداری
| Germany |
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
یک استاد دانشگاه و یک دانشجو به عنوان یک عضو موثر جامعه باید یاد گرفته باشه که چیزی که قابل آزمایش و تکرار نیست نمی توان آن را ثابت کرد نپذیره حالا می‌خواهد در فلان کتاب نوشته شده باشه یا فلان شخص گفته باشه فرقی نداره وگرنه من هم ادعا می‌کنم آلبرت انیشتین هستم کی می‌خواهد بگه نیستم؟ یک انسان آگاه با عقل و منطق تصمیم می‌گیره و برای کارش دلیل میاره و اثبات می‌کند نه اینکه براساس یک دست نوشته حرف بزنه که نه میشه آزمایش و نه امتحان کرد و نه چیزی ثابت کرد و صرفأ بر این ناکید کرد که فلان جا نوشته یا فلانی گفته، که چی؟ نوشته که نوشته، گقته که گفته که چی؟ پس این دانشگاهها چی به این جوانها آموزش می‌دهند؟ تصمیم گیری از روی هیجان و احساساتو براساس گفته‌هت یا نوشته‌های شخص خاصی بجای عقل و منطق و دلیل؟ همین هایی که از این تئوری دفاع می‌کنند شرط می‌بندم یک جمله سر راست در مورد همین واژگانی مثل مقدس، بهشت، جهنم، شیطان، اعتقاد، ایمان و غیره نمی‌توانند بیان کنند و اگر شک دارید امتحان کنید. دوستان عزیز ما باید به جلو حرکت کنیم. نمی‌شه همیشه رو به عقب بود و دید در‌کذشته چی شده یا فلانی چی گفته که ما همان کار را انجام دهیم. پس عقل چی میشه؟ یعنی عقل بفرستیم مرخصی و از روی هیجانات تصمیم بگیریم و مقلد یکنفر دیگر باشیم؟ این افکار برای من قابل قبول نیست و به شما هم توصیه میکنم اگر دانشگاهی هستید بجای تقلید و تصمیمات هیجانی خردگرایی و عقلانیت را پیشه کنید.
دامپزشک
| India |
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
مردم کره شمالی به این اعتقاد دارند که کیم جون اون (رهبر کره شمالی) دست‌شویی نمیره، غذا هم نمی‌خوره و یک شخص مجهول الخویه برای عموم است و فقط دستورات و سخنرانیهایش را از طریق تلویزیون می‌بینند، حالا برای کره شمالی قابل قبوله چون مردمش را بیش از ۸۰ ساله در کشورش زندانی کرده و هیچ تجربه خاصی از بیرون کره شمالی یا از علم نوین ندارند و اینجوری آنها را تربیت کردند که به خدایی کیم جون اون اعتقاد داشته باشند و او را مقدس بخوانند. ولی تعجب آور اینجاست که اسانید و دکترهای عزیز ما به آموزش و خردوزی به واسطه علم و خرد وصل هستند ولی تفکراتش مثل مردم کره است. ای داد بیداد، آخه چه جوری یک انسان قدرت خرد خودش را تا این حد پایین میارد؟ یعنی اینقدر سطح علم در کشور به سمتی رفته که از دهان یک دکتر این مسائل خارج می‌شود؟ ای داد بیداد
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
جناب دکتر راغب، ما دچار مغلطه کلمات و سخنان شدیم، یکیش همین کلمه‌ای که بکار بردید یعنی مقدس. خوب مقدس یعنی چی؟ کلمه اعتقاد یعنی چی؟ هزاران کلمه امثال اینها هست که حتی یک جمله صحیح نمیشه راجع به آنها بیان کرد
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
0
5
اولین قانون بازنشستگی حیوانات مربوط به قرنها قبل از حضرت علی است. اگر موزه ملی ایران باشنان رفته باشید مجسمه سگ سیاهرنگی را می‌بینید که از تخت جمشید آورده شده و شبیه شیر است. این همان سگ نژاد اصیل ایرانی یا صرابی یا Persian Mastiff است که قرنها قبل از امام علی (ع) در جنگهای ایران روم بر علیه اسبهای دشمن بکار می‌رفته و بین سن ۸-۱۰ سالگی بازنشست می‌شده. این نژاد سگ هم‌اکنون در صراب استان آذربایجان شرقی توسط یک فرد وطن دوست تکثیر می‌شود و من از نزدیک آنرا ملاقات کردم و از ابهت این نژاد لذت بردم. اگر‌اطلاعات بیشتر راجع به این نژاد خواستید به شما آدرس کتاب تاریخ طبیعی می‌دهم که بخشی از کتاب درباره سگ است و اسم این نژاد ایرانی امده بخوانید.
ناشناس
|
France
|
۰۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
0
5
تا چند سال پیش اسمی از حیوان در دهان مسئولین و روحانیون نبود و الان که جامعه متفاوت فکر‌می‌کند، این دو قشر هم شروع به موج سواری کردند.
استاد
|
Singapore
|
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
0
3
جناب دکتر خنیفر، سگ نژاد صرابی یا همان نژاد ایرانی اصیل در جنگهای ایران و روم برای زمینگیر کردن لشکر روم توسط ایرانیان استفاده می‌شده یعنی بین سالهای ۶۳۵ تا ۶۰ سال قبل از میلاد مسیح که این سگ‌ها بازنشستگی داشتند و مجسمه این سگ هم اکنون در تخت جمشید موجود است و همچنین افلاطون در یونان نیز در چهار قرن قبل از میلاد به حقوق حیوانات توجه می‌کرده و نوشته دارد این در حالی است که امام علی (ع) در سال ۳۷ هجری (تقریبأ ۶۶۰ سال بعد از میلاد مسیح )به قدرت رسید که پشت سر هم سه جنگ اول بین مسلمانان یعنی جنگ جمل، صفین و نهروان در این دوره رخ داد که هیچ خبری از سگ در دوره ایشان نیست. پس یعنی حقوق حیوانات حداقل قدمتش به ۱۲۰۰ سال یا ۱۲ قرن قبل از امام علی (ع) بر میگردد.
نظر شما
ادامه