کد خبر: ۶۸۰۴۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر سیدمحمد آقامیری» افزود: نمونه‌‌برداری از تولیدات دام و طیور مقررات خاص خود را دارد و آزمایشگاهی که می‌توانیم روی نتایج آن صحه بگذاریم، آزمایشگاه‌های معتبر همچون آزمایشگاه مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور است ...

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور ضمن تکذیب وجود انگل توکسوپلاسما در طیور و ماکیان کشور گفت: نباید چند مورد را به کل تولیدات دامی کشور نسبت داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، «دکتر سیدمحمد آقامیری» در حاشیه مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین المللی خوراک دام، طیور و آبزیان و در جمع خبرنگاران افزود: یک استاد و چند دانشجو در اصفهان کار تحقیقاتی انجام داده اند و چنین موضوعی را منتشر کرده اند.

وی گفت: نمونه برداری از تولیدات دام و طیور مقررات خاص خود را دارد و آزمایشگاهی که می‌توانیم روی نتایج آن صحه بگذاریم آزمایشگاه‌های معتبر همچون آزمایشگاه مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور است و هر آزمایشگاهی نمی‌تواند در خصوص سلامت و بهداشت تولیدات کشور نظر بدهد و امنیت روانی مردم و جامعه را به مخاطره بیاندازد.

ئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: اساس این آزمایش اشتباه است و نتایج آن نه قابل توجه است و نه قابل ملاحظه و نگرانی در خصوص این موضوع نداریم و اگر مشکلی هم باشد با مردم در میان می‌گذاریم، اما به قطع می‌توانیم بگوییم که این موضوع نگران کننده نیست و آن چه که با نظارت سازمان دامپزشکی کشور تولید می‌شود به طور حتم سالم است.

نظارت بر نهاده‌های دامی تشدید می‌شود

وی در ادامه گفت: سازمان دامپزشکی کشور متولی نظارت بر بهداشت است و ما فعالیت‌های خودمان را در چارچوب ضوابط انجام می‌دهیم، اما برای این که حقوقی از واردکنندگان تضییع نشود در موارد آلودگی نهاده‌های دامی دقت بیشتری به کار گرفته شده تا جایی که آزمایش‌ها تکرار می‌شوند تا موردی مشکل ساز وارد بخش تولید نشود.

آقای آقامیری گفت: سازمان دامپزشکی کشور در خصوص بهداشت و سلامت و نظارت بر دام و طیور و آبزیان مصمم است و به هیچ وجه کوتاه نمی‌آید.

صادرات دام زنده ممنوع نیست

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: از ابتدای آزادسازی صادرات دام زنده تاکنون هیچ ممنوعیتی در این خصوص وجود نداشته و در موارد مختلف به دلیل تاکید وزیر جهاد کشاورزی در این خصوص همکاری‌های لازم نیز با صادرکنندگان انجام شده است.

اقامیری افزود: به عنوان مثال پنجشنبه گذشته مشکلی در صادرات دام زنده از کردستان به اقلیم عراق به وجود آمد که در کوتاه‌ترین زمان برطرف و براساس گزارش‌های دریافتی روز شنبه صادرات هزار و ۱۵۰ راس دام از این منطقه به انجام رسید.

شناسایی یک نمونه کانون آنفلوانزای پرندگان در تالاب میقان

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: یک کانون بیماری آنفلوآنزای پرندگان در تالاب میقان گزارش شده که تا پایان ماه جاری مشکل حل می‌شود و در خصوص بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هیچ مشکلی وجود ندارد و این تنها مورد یافت شده این بیماری در فصل سرماست.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
هوشمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
9
6
با سلام این اعلام نظر بجا وصحیح ریاست محترم سازمان دامپزشکی باعث جلوگیری از موازی کاری دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت و همچنین باعث اعتماد عمومی مردم نسبت به سازمان محترم دامپزشکی میگردد
پاسخ ها
پزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
حداقل از دانشگاه‌های علوم پزشکی یه بخاری بلند میشه. مدرسه‌های دامپزشکی کشور فعلا در حال تحقیق روی آناتومی و اولتراسونوگرافی طبیعی رگ‌های مرتبط با قلب فیل ماهی و استخوان‌شناسی و پرتونگاری مفصل طبیعی مچ پای گاومیش رودخانه‌ای اکوتیپ خوزستان هستن و وقتی واسه مشکلات مردم ندارن. ............................
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
2
8
اینکه آقای دکتر آقای میری تحقیقات تیم انگل شناسی یکی از معتبر ترین دانشگاههای کشور را زیر سوال میبرند جای تعجب دارد . این مقاله به خاطر تعداد کم نمونه ها وتعمیم به کل طیور صنتعتی یک استان که یکی از تولید کنندگان بزرگ طیور پرورشی هست دارای ایراد علمی هست اما اینکه رئیس سازمان با قاطعیت کل صورت مسئله را پاک کنند اصلا درست نیست و وجود این انگل یا رد پای این انگل در طیور و بقیه مهره داران و حتی انسان درتمام دنیا وجود دارد
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
0
4
جز پاک کردن صورت مسأله .......... کار دیگری صورت نمی‌گیرد. بنده شخصأ تجربه مشابهی داشتم. سال آخر دوره تخصصیم به توصیه استادم به یک گاوداری در استان …… رفتم که میزان مرگ و میر بالایی داشت. از چندین قسمت بدن و از چندین گاو نمونه برداری کردم و به دانشکده برگشتم و در نهایت با کمک استاد نمونه را مسمومیت با سرب تشخیص دادیم و نتایج آن را متعاقبأ به مرکز استان فرستادیم که پیگیری شود. روز بعد چند نفر از استان .............. در دفتر استادم حاضر شدند و بنده و استادم را …. کردند که باید اعلام کنید اشتباه در نمونه گیری بوده و هیچ مسمومیتی نبوده. من که گیج شده بودم که چرا باید برای نمونه چند گاو، اطلاعات سپاه و استاندار درگیر بشه تا اینکه در تماس با دامدار متوجه شدیم خوراک دامداری کنجاله برنج بوده. و اینگونه بود که فهمیدم انکار و تکذیب کردن ید طولایی در کشور ما دارد.
دکتر ع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
0
3
توکسوپلاسما زیاده!
همه جا هست.
الان حتی یکی از دلایل مهم سقط جنین ها در دام توکسوپلاسماست.
نمیتونیم بگیم کلا وجود نداره.
اگه به هر علتی جیره یا بستر مرغداری آلوده باشه به تخم انگل ممکنه کمی رد آنتی بادی در بدن مرغ هم دیده بشه!
ولی این نشاندهنده عدم اقدامات نظارتی دامپزشکی نیست.
مثل اینکه در پزشکی، همه دارند تلاششان را برای پیشگیری از کرونا بکار میگیرند ولی میزانی ابتلا همیشه داریم،
همه سوبه ها هم پشت سر هم وارد میشوند و پیک ها پیاپی داشته ایم...
نیازی نیست بگوییم اصلا انگل وجود ندارد که یک صحبت غیر علمی هست.
بلکه میتوان دفاع کرد از اقدامات بسیار موثر دامپزشکی در جلوگیری از شیوع بیماری ها و ایجاد خسارت های وسیع در صنعت مرغداری...
نظر شما
ادامه