کد خبر: ۶۸۲۱۲
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
گفت‌وگوی اختصاصی حکیم مهر با رئیس نظام دامپزشکی استان کرمانشاه:
«دکتر کامیار محمدزاده» افزود: مشکل دکتر رستمی به نحوی ویترین مشکل کل کشور بود. حالا ایشان بنا به دلایلی خودش اظهار کرده بودند که من این کار را انجام می‌دهم وگرنه شاید خیلی از همکاران ما به دلیل شرایط اقتصادی مجبور شوند این کار را انجام دهند...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: دکتر دامپزشک و مسئول فنی یک داروخانه در کرمانشاه با ارسال نامه‌ای، مشکلاتی که در پی آن مجبور به تعطیلی داروخانه دامپزشکی خود شده بود را بیان نمود و گفت: «اگر دکه فلافلی باز می‌کردم، بسیار سودمندتر و آبرومندانه‌تر بود!» این اتفاق که می‌تواند به مثابه یک زنگ خطر برای کل مجموعه دامپزشکی کشور باشد، ما را بر آن داشت تا با رئیس نظام دامپزشکی استان کرمانشاه، مدیر کل دامپزشکی کرمانشاه و همچنین مدیر دارو و درمان اداره کل دامپزشکی کرمانشاه به گفت‌وگو بنشینیم. در بخش نخست، پای صحبت‌های «دکتر کامیار محمدزاده» خواهیم نشست.

وی می‌‌گوید: «در سیستم شبکه توزیع سازمان دامپزشکی، در خیلی از استان‌ها به علت اینکه شرکت‌های پخش دارو و واکسن تک نماینده هستند، شرایط فروش متفاوت است و همکاران مجبورند از جاهایی که شرایط بهتری دارند، خرید کنند. تعریف تعزیزات از فروش خارج از شبکه متفاوت از تعریف سازمان دامپزشکی است و بار معنایی این کلمه در ۲ سازمان بسیار متفاوت است. ممکن است تعزیرات هر خارج از شبکه‌ای را قاچاق تلقی کند اما تعریف سازمان دامپزشکی به آن شدت نیست.»

حکیم مهر: آقای دکتر ارزیابی شما از اتفاق اخیر چیست؟

جریان پیش آمده موضوعی است که فقط در مورد یک شخص مطرح نیست و می‌توان با هدف اصلاح، نگاهی کلی‌تر به آن داشت. توزیع واکسن و دارو در کشور به تفسیر سازمان دامپزشکی به عنوان شبکه دارویی، به این شکل است که شرکت پخش سراسری واکسن یا دارو را به شرکت‌های استانی و شرکت‌های استانی به مراکز خرده فروشی یا به داروخانه‌ها تحویل می‌دهند. متاسفانه توان شرکت‌های پخش استانی یا بعضی اوقات انحصار آنها باعث می‌شود که در حلقه آخر زنجیره که مراکز مایه کوبی یا داروخانه‌ها هستند، یک اختلال ایجاد شود.

حکیم مهر: چگونه؟

شرایط بازپرداختی شرکت‌های پخش استانی در استان‌های مختلف و همچنین نحوه توزیع آنها می‌تواند متفاوت باشد. همچنین مشوق‌هایی مثل جایزه به داروخانه و مراکز مایه‌کوبی تعلق می‌گیرد که اینها هم متفاوت هستند و در بعضی استان‌ّها وجود دارند و در برخی دیگر، خیر.

حکیم مهر: چرا این مشوق‌ها در بعضی استان‌ها وجود ندارد؟

چون به هر حال توان خرید آن شرکت پخش استانی پایین‌تر است و در نتیجه به همان نسبت، مشوق کمتری از شرکت پخش سراسری می‌گیرد. علت دیگر هم مربوط به انحصار است و اینکه شرکت پخش استانی خودش به عنوان تنها فرد توزیع کننده دارو و واکسن در استان عمل می‌کند و در نتیجه همکاران مجبور هستند که تحت هر شرایطی از ایشان خرید کنند.

حکیم مهر:‌ جزئیات اتفاقی که برای این همکار دامپزشک در استان افتاد، چه بود؟

دکتر رستمی در یکی دو سال گذشته از ایلام به کرمانشاه منتقل شدند و همکاری بودند که در کرمانشاه فعالیت زیادی کرده و یکی از همکاران قدیمی ما در حوزه داروخانه بودند و خودشان هم شرکت پخش داشتند. ما در ابتدای امسال برخی مباحث را مخصوصا در حوزه واکسن به اداره کل منعکس کردیم، مبنی‌بر اینکه تفاوت قیمتی واکسن یا همان موارد تشویقی و بازپرداخت و تخفیفات در استان‌های همجوار نسبت به کرمانشاه خیلی بیشتر است و در صورتی که مجبور به خرید از یک حوزه شویم، متضرر خواهیم شد. اداره کل دامپزشکی طی بررسی‌هایی که انجام داد، ضمن صحت گذاشتن به این قضیه، به ما این فرصت را داد تا برای شکستن انحصار و رفع موانع در حوزه واکسن، بتوانیم از ۲ استان‌ همجوار با ثبت در GIS واردات انجام دهیم. درواقع برخی شرط و شروط در نظر گرفتند، ازجمله اینکه حمل و نقل آن براساس ضوابط و مورد تایید اداره کل باشد.

حالا استارت این فرایند را دکتر رستمی در حوزه دارو زدند و گفتند ما هم به دنبال این هستیم که از شرایط بهتر خرید توسط شرکت‌های پخش استانی در استان‌های دیگر استفاده کنیم. ایشان البته بدون اینکه موافقت لازم را کسب کنند، خودشان از استان ایلام خرید کردند و فاکتورها را به اداره دامپزشکی خودشان ارائه دادند. یعنی گفتند به اندازه ایکس مقداری که خرید می‌کنیم، این مقدار که مبلغ بسیار زیادی هم بود از شرکت پخش استانی استان همجوار جایزه می‌گیریم. این عدد بزرگ قابل گذشت نبود، لذا ایشان تلاش کرده و مکاتباتی را با همکاری انجمن صنفی کرمانشاه آغاز کرد تا مانند حوزه واکسن، امکان خرید و شکستن انحصار از استان همجوار اتفاق بیفتد. تا یک جایی هم کار پیش رفت اما نمی‌دانم به چه دلیل، اداره کل دامپزشکی که ابتدا موافق بود، در نهایت موافقت نکرد. علی‌رغم اینکه شرکت طرف حساب دکتر رستمی یک شرکت دولتی بود اما متاسفانه اداره دامپزشکی ورود کرد و ایشان را به عنوان عرضه خارج از شبکه به تعزیرات تحویل داد.

حکیم مهر:‌ یعنی این کار مصداق عرضه خارج از شبکه قلمداد شد؟

عرضه خارج از شبکه در سیستم دامپزشکی مقداری فراگیرتر است و گاهی اوقات تخلف صنفی هم با آن مخلوط می‌شود. در سیستم سازمان دامپزشکی هر گونه اقلام ازجمله داروی مجاز، داروی لیبل‌دار و حتی دارویی که در همه کشور توزیع می‌شود، اگر بدون اجازه سازمان دامپزشکی از استانی گرفته شود، عرضه خارج از شبکه محسوب می‌شود. ما از یک طرف این مساله را داریم، از طرفی مثلا داروی خارجی که از مبانی قانونی وارد کشور می‌شود نیز باز اسم عرضه خارج از شبکه به خود می‌گیرد. متاسفانه در سیستم‌های نظارتی عرضه خارج از شبکه گزینه دوم تفسیر می‌شود. یعنی وقتی به‌عنوان عرضه خارج از شبکه به دادگاه یا تعزیرات می‌روید، آنها تصور می‌کنند که این دارو و واکسن مثلا با ارز غیردولتی از مراجع یا گذرگاه‌های غیر قانونی به صورت قاچاق وارد مملکت شده است. متاسفانه دید این سازمان‌ها نسبت به عرضه خارج از شبکه این است. در نتیجه دکتر رستمی به تعزیرات رفت و الان چندین ماه است که بسیار درگیر این قضیه شدند و بالاخره انسان تحت فشار قرار می‌گیرد و لذا من به ایشان حق می‌دهم که برخی موارد را مطرح ‌کنند.

حکیم مهر: چه کنیم که این مشکل برای سایر همکاران پیش نیاید؟

واقعیت قضیه این است که سازمان دامپزشکی در سال‌های گذشته اعتقادی به انحصار حتی محدودیت درخصوص صدور پروانه‌ها نداشته و همیشه ملاک و استناد آن به اصل ۴۴ است که ما از هیچ پروانه‌ای جلوگیری نمی‌کنیم و در نتیجه به تعداد زیاد پروانه می‌دهد. هر چه تعداد پروانه‌ها در حوزه درمانگاه و داروخانه به شکل بی‌رویه افزایش پیدا کند، با توجه به اینکه به نوعی بنگاه اقتصادی هستند، تلاش آنها برای دسترسی به بازارهای با قیمت‌ و بازپرداخت‌های مناسب‌تر بیشتر می‌شود و این گریزناپذیر است.

به نظر من تعریف سازمان دامپزشکی درخصوص عرضه خارج از شبکه باید اصلاح شود. دارویی که به صورت مجاز از یک شرکت پخش استانی آمده، به صرف اینکه خارج از استان توزیع می‌شود، نباید به‌عنوان قرارداد باشد. به نظر من بهترین کار همان است که خیلی از استان‌ها در این حوزه انجام می‌دهند، ازجمله استان کرمانشاه که در حوزه واکسن انجام داد. ما باید برای آن ضوابط تعیین کنیم و بگوییم اگر یک داروخانه یا یک مرکز مایه‌کوبی بخواهد واکسن یا دارویی را تهیه کند که بنا به دلایلی قیمت و شرایط بازپرداخت بهتری دارد، از طریق ثبت در GIS و با صدور برگه قرنطینه، قانونی شود. متاسفانه خیلی از این موارد داروهای مجاز هستند. یعنی همین دارو در ایلام توسط شرکت پخش سراسری استانی توزیع می‌شود و همکاران داروخانه در ایلام آن را مصرف می‌کنند. حالا اگر در استان ایلام مازاد باشد و مشکلی برای این استان پیش نیاید، چه عیبی دارد که سایر استان‌ها هم از آن استفاده کنند؟

حکیم مهر:‌ در حال حاضر این اقدام حتی با کسب اجازه از سازمان، شدنی نیست؟

اگر موافقت ۲ استان باشد، این کار قابل انجام است، اما من می‌گویم به‌عنوان یک دستورالعمل ابلاغ شود که اگر مراکز داروخانه و مراکز مایه‌کوبی امکان خرید از یک شرکت پخش استانی دیگر با شرایط بهتر را داشتند، طبق ضوابط این کار را انجام دهند. باید توجه کرد که این اتفاق شامل داروهایی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود و مبادی مجاز را طی نمی‌کند، نیست. من در خصوص داروهایی که در زنجیره دارویی و در سیستم رصد و پایش ثبت شده هستند صحبت می‌کنم و می‌گویم که چه عیبی دارد که این امکان را برای آن تعریف کنیم. این قانون که حتما از شرکت پخش استانی خریداری شود زمانی در دامپزشکی تعریف شده بود که اصلا سیستم‌هایی مثل رصد و پایش آنلاین نبود. در نتیجه دارو و درمان هر استان به خاطر اینکه بتواند بر بحث توزیع نظارت کند و مطمئن باشد که دارو به دست بهره‌بردار می‌رسد، الزام می‌کرد که از استان مبداء خرید شود. اما الان که سیستم رصد و پایش به صورت آنلاین در اختیار همکاران سازمان دامپزشکی وجود دارد، به نظر من اصرار بر ادامه روند فایده ندارد. اگر سازمان دامپزشکی این انحصار را بشکند، قطعا علاوه‌بر انحصار، قیمت هم شکسته می‌شود. وقتی هم که در این شرایط اقتصادی قیمت شکسته شود، اولین کسی که نفع می‌برد، بهره‌بردار است.

حکیم مهر: سرنوشت دکتر رستمی چه شد؟

ایشان فعلا داروخانه را بستند، چون قضیه همچنان ادامه دارد. اداره کل دامپزشکی کرمانشاه تعامل بسیار خوبی با بخش خصوصی دارد و در حوزه رصد و پایش کارهای خیلی خوبی انجام می‌‌دهد. مثلا در خصوص کاهش باقی مانده دارویی به جد ورود کرده و سعی می‌شود که اصول نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی رعایت شده و از مصرف بی‌رویه دارو جلوگیری شود، اما این مشکلی که برای همکاران پیش آمده، به نوعی ابهامات و نواقص و عدم ‌به‌روز شدن قانون است. ما همچنان امیدوار هستیم که اداره کل دامپزشکی کرمانشاه این قضیه را به نحوی مدیریت کند تا دوباره تکرار نشود. کمااینکه شک ندارم این روند همچنان تکرار می‌شود و تنها چیزی که به ذهنم می‌رسد این است که از طریق سازمان دامپزشکی اصلاح شود.

اگرچه اداره کل دامپزشکی کرمانشاه ضوابطی را اجرا کرده که طبق تعریف، عرضه خارج از شبکه است، اما نظر من این است که این موارد در هیات بدوی تحت عنوان تخلف بررسی شود. ما فعلا از طریق سازمان نظام دامپزشکی پیگیر این قضیه هستیم و با دوستان اداره کل هم صحبت کردیم. دید آنها مثبت است و امیدواریم که این قضیه حل شود، کمااینکه مشکل ایشان به نحوی ویترین مشکل کل کشور بود. حالا ایشان بنا به دلایلی خودش اظهار کرده بودند که من این کار را انجام می‌دهم وگرنه شاید خیلی از همکاران ما به دلیل شرایط اقتصادی مجبور شوند این کار را انجام دهند.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.


انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
1
11
چرا صدور مجوز داروخانه را این طور سخت کردید ،یک فارغ التحصیل این رشته تا چند سال امتیاز جمع کند تا شما بالاخره مجوز دهید؟ ای کاش به گفته دکتر رستمی آدم چلوکبابی و کله پزی و فست فود ی داشته باشد تا مرکز دامپزشکی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
والا گاها امتیاز و مدارک کامله ................... و جلوی صدور پروانه رو گرفته...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
همچیز شده بند پ ، همینه که طرف هنوز مهر پایان تحصیلاتش خشک نشده شاغل بخش خصوصی و پروانه میگیره ، کسی که کلی امتیاز بازآموزی جمع کرده باید بره کافه رستوران تاسیس کنه تا شغل کاذب و کم درآمدی مثل مسئول فنی داشته باشه همه چیز همینجوری شده ، دامپزشکی تا ابد همین جوریه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
اتفاقا آقای دکتر محمدزاده خیلی هم راحت کردن. همینکه تعداد سی و اندی داروخانه طی ۳ سال تبدیل به حدود ۱۰۰ تا شده گواه این مدعاست!
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
1
12
برای مثال شرکت دارویی برند معتبر ایرانی استان همجوار با ۷۰ درصد تخفیف داروهاشو ارایه میده ،ولی نمایندگی استان کرمانشاه بدون تخفیف میده ، خب کدوم عقل سالمی میاد از خود استان خرید کنه ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
1
7
مشوق!!!!!
خیلی جای تاسف دارد که در حوزه توزیع دارو چنین رقابت های ناسالمی وجود داشته باشد!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
0
6
الان ما داروخانه های استان ایلام هم، چند شذکت پخش موجود هست، که کاملا انحصار اون برند و گرغتن و حتی شرایط آفر و جایزه شرکت هم برای خودشون در بعصی موارد محفوظ میدونن، به مثلا 300 میلیون خرید کنید تا شامل 10 درصد تخفیف بشین، در صورتی که همین برند در شرکت پخش های شهرهای مجاور بصورت حتی خربد 1 عدد دارو هم شامل تخفیف میشه، انحصاری بی پایان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
1
1
الان که ایشون امدند دستور العمل تاسیس ها را تغییر بدهند وزیر جدید بخشنامه وزیر قبلی را ابطال یا اصلاح کنند
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
3
6
سلام
آقای دکتر محمدزاده، با کمال احترام خدمت شما عرض کنم که مشکل از قانون و مقررات نیست.
اصل مشکل تخلفی است که صورت گرفته و جنابعالی هم به دلیل صدور پروانه از جایگاه نظام مکلف به رسیدگی این تخلف هستید.
ضمنا پر واضح است که تخلف صورت گرفته و همگان به آن اعتراف کرده اند، و ما در حال حاضر باید بر اساس ضوابط جاری عمل کنیم نه اینکه تخلفی خلاف ضوابط موجود انجام بشه و عنوان کنیم که ضوابط اشتباه است، بهتر نیست بجای رفتار دلبخواه نسبت به رعایت ضوابط و یا اقدام برای اصلاح ضوابط همیت به خرج دهیم؟
قطع به یقین، دکتر رستمی بخاطر فعالیتش قبل از جابجایی داروخانه از استان ایلام به استان کرمانشاه، تمایلش به تامین دارو از شرکتهای ایلام است.
و جا دارد شرکتهای پخش استانی بخاطر طرح این موضوعات که مستقیم آنها را هدف گرفته نسبت به دفاعی متقن از خودشان اقدام کنند.
پاسخ ها
داروخانه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
انگشت اتهام به سوی خود شرکتهای استان کرمانشاهه که دارن از حق داروخانه ها به جیب خودشون میزنن، روز به روز شرکتها گردن کلفت تر و داروخانه ها ضعیف تر میشن
Samin
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
اتفاقا دکتر رستمی به علت داشتن شرکت پخش از چگونگی جوایز و درصد ها و اجحافی که در حق داروخانه های استان از طریق شرکت های پخش میشه آگاهن..... چه بسا خیلی از داروخانه ها از آن بی خبر باشن
کامیار محمدزاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
با سلام‌
اصلا در اینکه تخلفی بر اساس قوانین جاری و ساری مملکت انجام شده شکی نیست .قطعا نه تنها در هییت بدوی رسبدگی بلکه در صورت تصمیم حکم هم صادر میشود اما دو موضوع مهم اولا
نظر من اینه در این مورد تخلف خارج شبکه چون داروهای مجاز از مبادی مملکت یا تولید داخل و ثبت شده در سبستم دارویی بوده اند پس قابل تفریق یا قابل اغماض تر بوده اند در سیستم سازمان دامپزشکی و میشد تنها تاکید می کنم در صورت صلاحدید حاکمیت تنها در هییت بدوی رسبدگی و ار ارجاع به نهادهای قضایی و نظارتی بعلت عدم امکان تفکیک دو موضوع خارج شبکه داروهای خارج استان یا خادج شبکه خارج از کشور خودداری شود که نشد
دوما هر اتفاقی که در پایان بدای جناب رستمی بیفتد باید یادمان نرود اشکال اساسی که همکاران را وادار به خرید خارج شبکه از شرکتهای دیگر می کند یعنی تفاوت بسیار زیاد شرایط فروش دارو و واکسن در استان ما با سایر استانها البته نه همه شرکتها همچنان باقی است .قطعا در صورت عدم اصلاح این قانون همکاران همچنان این مورد را ادامه میدهند فقط سعی در راههایی خواهند داشت که در این مسیر با مشکل مواجه نشوند انجام این تخلف از جانب دکتر رستمی با اعلام خودشان به سیستم اتفاق افتاد .
اگر در پایان هم موفق به اصلاح نشوند شک نکنید این روند توسط همکاران داروخانه ادامه پیدا خواهد کرد
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
5
2
بخش خصوصی رو به حال خود واگزار کنید
همکار
|
Canada
|
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
1
3
یاد ضرب المثل آب رو گل آلود کردن و ماهی گرفتن افتادم
از طرفی فقط توی استان ما صدور مجوز داروخانه آزاد شده و فقط اینجا دارن به دستورالعمل ابلاغی وزیر جامه عمل میپوشونن دستوالعملی که روزهای آخر سال ابلاغ شد و خودش جای ابهامات بسیار داشت و به همین خاطر در بقیه کشور روسای نظام اجراش نکردن ،
الان شما اعمال سلیقه خودتان در قانون رو نادیده میگیرید جایی که فقط از قوانین قسمت نسخه پیچی رو میخواین اجرا کنید اونم به قیمت اینکه داروخانه پول بده آخر ماه نسخه بگیره ، اینکه مراکز مایه کوبی حق فروش واکسن به دامدار رو در مرکز ندارن و حتما اکیپ باید بره و براشون تزریق کنه اینا قانون نیست دیگه فقط اون قسمت هایی که به داروخانه مربوطه قانونه ، خیلی ها خریدهای خارج از استانشون بخاطر همین دستوالعمل نسخه پیچی ه که شما برای خلق نان ازش استفاده میکنید ، دارویی که امار نداره نسخه هم نمیخواد با این بهانه ها به راحتی میخواین شرکت های پخش رو در استان جمع کنید ، هر کسی دنبال ماهی های خودش میگرده توی این گرداب
mi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
1
2
این رویه ایکه دامبزشکی مرکز برای کنترل به ادارات استان داده وبرای ادارات باان سلیقه ای عمل میکنند مربوط به زمانی است که شرکتهای تولیدی باارز دولتی از زمان احمدی نژاد تولید میکردند و بدون لیبل صادر میشد وبرابر مبلغ صادرات وداشتن برگ سبز گمرکی دلار تشویقی صادرات میگرفتند عده ای چون میخواستند به سود انی برسند دارو را خارج از مسیر تعیین شده خارج کنند دامپزشکی جهت جلو گیری از صدور دارو کلمه خارج از شبکه را اعلام کرد حال که بعلت تحریم وقیمت تمام شده دارو وکم بود ان مثلا مانند بلوسها وتشکیل سامانه داریی وبالا رفتن قیمت ان در داخل کشور در خارج از کشور دارو ایرانی گرانتر از مشابه خارجی میباشد اما سازمان دامپزشکی هنوز تغییری در این کنترل رویه نداده ومتاسفانه گاها تفسیر به رای هم میشه وعزیزان استان انرا قاچاق تلقی میکنند
تاسف!!!
|
United States of America
|
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
2
5
رییس نظام با وجود تخلف صورت گرفته طوری صحبت مکینه که مسئله ای نیست.
ضمنا با این روال دکتر رستمی خواستن نرخ ناعادلانه کرمانشاه رو عیان کنن.
الان هم تعجب میکنم به جای راهکار مناسب فقط دنبال ترویج بی قانونی هستیم.
اینکه فردی شرکت داره مجوز داروخانه هم داشته باشه گام اول تخلف و اختلال در بازاره.
در وهله دوم شرایط شرکت های پخش استانی رو باید یکسان در کل کشور کنن که این تخلف انجام نشه.
خود ایلام از خوزستان دارو میگیره. زنجیره تخلف!!!
......................
دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
1
2
سلام بر دوستان
عرض کنم در مورد اظهارات بالا اولا داروخانه ای که ظاهرا بسته شده تا تمام مبادی که به ذهنشان میرسید جهت اثبات اینکه شرکت های پخش کرمانشاه زیر شرایط کشور تخفیفات رو ارائه میدن مراجعه و شکایت کرده و قصد برچیدن آنها را با تمام توان کردن. بدنبال این امر هیاتهایی از شرکتهای پخظ و تولید جهت بررسی به استان اعزام شدند. بسیار جالبه بدانید، حتی یک مورد، تکرار میشه، حتی یک مورد شرایط و تخفیفات پایینتر از استانهای همجوار و یا کل کشور پیدا نشد. و ما چیزی نگفتیم و این حرکت جوانمردانه اون شخص رو در گوشه ذهنمان بایگانی کردیم. جالبتر اینکه مشخص شد که پخش کرمانشاه تخفیفاتی ورای بسیاری از استانهای بزرگ کشور ارائه داده بود و باعث تعجب نمایندگان شرکت تهران بود. مجددا تکرار میکنم ، یک فاکتور بدون ارائه تخفیفات و شرایط به بالاترین میزان کشور، پیدا نشد که این خود نشان از خصومت شخصی آن داروخانه محترم و ............. ایشان دارد. این داروخانه محترم تا بحال هم فکر میکند که شرکتهای پخش دارویی بدنبال ارجاع تخلف ایشان به مراجع مربوطه بوده اند. درصورتیکه خود ایشان خویش را در چاهی انداخته اند که اینطور به دردسر کشیده شده. در ثانی بنا به اخبار رسیده، خبر تعطیلی ایشان کذب محض بوده و فقط جریان بستن داروخانه این شخص، اعلام مرخصی و کسب اجازه از اداره کل دامپزشکی استان و شهرستان بوده که بنا به دلائل عجیبی ایشان مبادرت به نشر اکاذیب و تهمت نابجا در فضای رسانه ای نموده و بسیار جالب مینماید که رسانه قدیمی .......... چطور بدون تحقیق ک راستی آزمایی مبادرت به انتشار این گزارش سراسر کذب نموده. چرا که تمام اسناد مربوط به موارد فوق از جمله تخفیفات و حتی مرخصی چند روزه درخواستی این شخص موجود میباشد. لازم بذکر است که برخلاف گفته این دوستان، بسیاری از استانهای همجوار و غیرهمجوار در کشور متقاضی دریافت دارو و واکسن از استان کرمانشاه بوده و میباشند! که بدلائل قانونی نمیتوان پخش کرد. از آقای دکتر محمد زاده رییس نظام هم خواهشمندیم که ریاست همه دوستان بخش خصوصی را داشته و فقط بدنبال افراد و اصناف خاصی نباشند. بارها به ایشان و دوستان اعلام شده که باید سند رسمی ارائه دهند که در استانی از کشور شرایط خاص و مناسبتری ارائه میشود. ولی متاسفانه مجددا اعلام میگردد که کرمانشاه شرایط نامناسب عرضه میشود. البته گاهی ممکن است در جایی از کشور و منجمله کرمانشاه، واکسن یا دارویی بخاطر مواردی مثل احتیاج به پول و سررسید چک، نزدیکی انقضا و.... زیر قیمت حتی شرکت پخش سراسری عرضه شود، که این از شرایط عادی خارج است. در حال حاضر واکسن تب برفکی در یکی از شرکتهای کرمانشاه به نصف قیمت تولید کننده بفروش میرسد! استانهای دیگر اینرا بعنوان شرایط خاص کرمانشاه اعلام نمیکنند. لازم نیست در اینجا به مشکلاتی که آن داروخانه محترم در فضای استان و ... ایجاد کرده اند اشاره شود. در پایان از رسانه هایی مثل حکیم مهر ........... خواهش داریم که قبل از بررسی صحت و سقم مباحث ، اقدام به نشر آن ننمایند. این موارد بدون سند و مدرک ظرفیت پیگیری و اقدام خواهد داشت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
0
0
در اکثر استانها اعضای مدیریت نظام دامپزشکی خودشان داروخانه دارند برای جلوگیری از کساد بازار خودشان خارج از ضوابط جلو صدور پروانه را میگیرند
بهروز خسروی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
0
0
سلام
متاسفانه انحصاراتی که به اشخاص خاص داده میشه واین اشخاص معمولا صلاحیت چنین انحصاراتی رو ندارند وبا رابطه در این زمینه موفق میشن امتیازاتی برای خودشان دست وپا کنن واز رانت این موضوع برای منافع شخصی استفاده سو میکنند
واین دکترین کشورداری در کل زمینه ها سایه مرگ برکل جامعه انداخته واینان مانند اختاپوس به جان مردم افتاده اند.
واین بنا از پای بست ویران هست.
وتوصیه من به این دکتر گرامی این هست یا در این اب گل الود وارد شو یا موفق نمیشی...متاسفانه همین موضوعات به شکل مشابه ای در تمام اصناف هست واگر فلافلی هم بزنی اگر وصل نباشی اوضاع از همین هم بدتر هست واسمان این مملکت بخت برگشته همه جا همین رنگه....
سعی کن رانتی برای خودتت دست وپا کنی برادر من وسوار این قطار قراضه شو ...ریل این قطار عوض شدنی نیست...
موفق باشید
نظر شما
ادامه