کد خبر: ۷۱۴۸۵
تعداد نظرات: ۳۴ نظر
رئیس سازمان نظام دامپزشکی:
«دکتر حامد زارعی» افزود: مسئولین فنی بهداشتی در یک منطقه جغرافیایی محدود و مشخص جابجا خواهند شد ...

حکیم مهر: رئیس سازمان نظام دامپزشکی در برنامه زنده تلویزیونی مثبت سلامت از شبکه سلامت سیما حضور یافت و درخصوص ماده ۱۹ آئین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی توضیحاتی ارائه نمود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام دامپزشکی، در ابتدای این برنامه دکتر مصطفوی مجری این برنامه خطاب به رئیس سازمان نظام دامپزشکی عنوان نمود: «طبق گفته برخی کارشناسان، ما شاهد یک دوگانه نون یا قانون در حوزه دامپزشکی کشور هستیم؛ در واقع یک دامپزشک به عنوان مسئول فنی بهداشتی در یک مرکز تولیدی مواد غذایی به کار گرفته می‌شود و این توقع وجود دارد که این فرد، سلامت و کیفیت تولیدات آن مرکز را کنترل نماید؛ از طرفی نیز حقوق آن دامپزشک محترم را نیز باید صاحب همان مرکز پرداخت نماید، یعنی حقوق و مزایای ناظر توسط نظارت شونده پرداخت می‌گردد که این امر می‌تواند آسیب‌هایی در حوزه سلامت مواد غذایی کشور به همراه داشته باشد. نظر شما در این خصوص چیست؟»

حق و حقوق ناظر نمی‌تواند از محلی که در آنجا انجام وظیفه می‌نماید، دریافت شود

«دکتر حامد زارعی» رئیس سازمان نظام دامپزشکی در پاسخ به این سوال اظهار داشت: این روالی که امروز در این زمینه دارد اتفاق می‌افتد اشتباه است چراکه ما آئین نامه‌ای به نام نظارت بهداشتی دامپزشکی داریم که به صراحت اشاره کرده است که نمی‌توان حق و حقوق فردی را که ناظر و عامل اجرای قانون است و حافظ بهداشت و سلامت مواد غذایی با منشاً دامی محسوب می‌شود را از محلی که در آنجا انجام وظیفه می‌نماید دریافت کند که البته اجرای این موضوع سالها به عناوین مختلف، ابهاماتی ایجاد نموده است.

سه محل دریافت حقوق و مزایای مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی

رئیس سازمان نظام دامپزشکی تصریح کرد: در واقع در ماده ۱۹ آئین نامه نظارت بهداشتی به صراحت عنوان شده که مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی باید حقوق و مزایای خود را از سه محل «بانک» و یا «یک صندوق معرفی شده» و یا «سازمان نظام دامپزشکی» دریافت نمایند که متأسفانه این امر در چند سال گذشته به دلیل بروز مسائل مختلفی در امور مالی و بانکی به شکست انجامیده است.

راهکارهای اجرای ماده ۱۹ ظرف یک ماه آینده اجرایی خواهد شد 

وی گفت: ما به طور جدی در سازمان نظام دامپزشکی به دنبال حل و فصل این موضوع هستیم و در طی دو ماه گذشته جلسات متعددی را با آقای دکتر آقامیری ریاست محترم سازمان دامپزشکی کشور در این خصوص برگزار کردیم و به جمع‌بندی خوبی هم رسیدیم و بنده همین‌جا این نوید را می‌دهم که در حال تهیه و تدوین راهکارهایی هستیم که سبب خواهد شد این امر به زودی زود تحقق پیدا کند؛ امری که خواسته مردم عزیز، رئیس جمهور محترم و متولیان حوزه بهداشت و سلامت کشور است و ان‌شاءالله ظرف یک ماه آینده اجرایی خواهد شد.

مسئولین فنی بهداشتی با حداقل دستمزد در خط مقدم جبهه سلامت و امنیت غذایی ایستاده‌اند

دکتر زارعی اذعان داشت: نظارت بهداشتی دامپزشکی موضوع نگران‌کننده‌ای نیست و در این خصوص کمترین معضلات و مشکلات را شاهد بودهایم چراکه دامپزشکان فرهیخته کشور به عنوان مسئولین فنی بهداشتی، جدی و جانانه در این سنگر مشغول فعالیت هستند و به ضرس قاطع می‌توان گفت که این مسئله به هیچ عنوان ما را تحت تأثیر خود قرار نداده است اما قطعاً می‌تواند بستری برای فساد و آسیب‌های جدی باشد اما تعهد علمی و قلبی دامپزشکان عزیز ما تاکنون مانعی بر سر راه صدمات احتمالی بوده است و این قشر فرهیخته با حداقل حقوق، دستمزد و امکانات در خط مقدم جبهه سلامت و امنیت غذایی جامعه ایستاده‌اند.

تاکید مقام معظم رهبری بر اولویت امنیت غذایی

رئیس سازمان نظام دامپزشکی بیان داشت: امسال و در چندین نوبت مقام معظم رهبری به ضرورت اولویت امنیت غذایی تأکید داشته‌اند و حتی در ابلاغ سیاست‌های برنامه پنج ساله هفتم نیز به مبحث تأمین ایمنی و سلامت غذایی اشاره نمودند که فرمان ایشان بر ما لازم الاجرا است و در این زمینه باید تمام بسترهای لازم را فراهم نماییم.

در ساختار جدید، مسئول فنی تنها با سازمان نظام دامپزشکی طرف حساب خواهند بود

وی گفت: در برنامه و سیاست‌هایی که ما در این خصوص در پیش گرفته ایم و به زودی آن را ابلاغ خواهیم کرد، دیگر مسئولین فنی بهداشتی توسط کارفرمایان به ما معرفی نخواهند شد، در حقیقت این هم یک اشتباه دیگری بوده است که قبلا انجام می‌گرفته و باعث می‌شده که مسئول فنی بهداشتی مستقیماً با کارفرما در ارتباط باشد و قرارداد خود را با ایشان ببندد اما در ساختار جدید طراحی شده، کارفرما و تولیدکننده دیگر هیچ رابطه مستقیمی با مسئولین فنی در حوزه‌های مالی، اداری و استخدامی و یا معرفی مسئول فنی نخواهند داشت و تنها با سازمان نظام دامپزشکی طرف حساب خواهند بود.

جابجایی مسئولین فنی بهداشتی در یک منطقه جغرافیایی محدود و مشخص

رئیس سازمان نظام دامپزشکی تصریح کرد: از مهمتر اینکه بسته به تبحر و تخصص هر فرد مسئول فنی و فعالیت وی در حیطه‌ای خاص مثلاً در کشتارگاه‌ها و یا مزارع پرورشی مشترک و در یک منطقه جغرافیایی محدود و مشخص مسئولین فنی بهداشتی جابجا خواهند شد.

در ابتدا مسئولین فنی بهداشتی در مراکز مورد نظر مستقر نبودند

دکتر زارعی رئیس سازمان نظام دامپزشکی در بخش دیگری از سخنان خود در این برنامه زنده تلویزیونی اظهار داشت: آئین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی چندین سال هست که تصویب و ابلاغ شده است اما در ابتدای آن مسئولین فنی بهداشتی در مراکز مورد نظر مستقر نبودند و به طور تصادفی از محل بازدید و عملیات نظارت را اعمال می‌کردند که بعدها مقرر شد این عزیزان در مرکز مربوطه مستقر شوند.

حضور مسئولین فنی بهداشتی منجر به تأمین سلامت و ارتقای اقتصاد تولیدکنندگان خواهد شد

وی افزود: نکته قابل ذکر دیگر به طرفین این ماجرا یعنی مسئولین فنی بهداشتی عزیز و کارفرمایان محترم و جلب رضایت خاطر هر دو طرف این است که ما به کارفرمایان و تولید کنندگان عزیز اطمینان خاطر خواهیم داد که واقف باشند مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی ما تمام قد در کنارشان حضور دارند تا باری را از روی دوش آنان بردارند نه اینکه باری مضاعف بر دوش باشند، همینطور قرار نیست مسئولین فنی بهداشتی آسیبی به چرخه تولید برسانند بلکه حضور آنان منجر به تأمین سلامت و ارتقای اقتصاد تولید کنندگان خواهد شد چراکه اگر بهداشت خط تولید تأمین نباشد قطعاً کیفیتی نیز وجود نخواهد داشت و در نهایت فروشی در کار نخواهد بود.

مسئولین فنی بهداشتی نباید به صورت غیرتخصصی به حوزه‌های مختلف ورود پیدا کنند

رئیس سازمان نظام دامپزشکی خاطرنشان کرد: البته برخی مواقع مشاهده می‌کنیم که برخی از مسئولین فنی بهداشتی با تمام زحماتی که متقبل می‌شوند به طور غیر تخصصی به حوزه ای ورود پیدا می‌کنند که این رویه باید توسط سازمان نظام دامپزشکی اصلاح شود که مثلا شخصی که در زمینه کشتارگاه فعالیت دارد نباید در حوزه آبزیان وارد شود و باید به طور متناوب دوره‌های تخصصی و مهارتی فنی لازم و به روز را بگذراند و سپس وارد بخش‌های مختلف کاری در حوزه نظارت‌ها شود.

تمام قد در کنار مسئولین فنی بهداشتی خواهم بود

دکتر زارعی در بخش پایانی سخنان خود عنوان داشت: بنده به مسئولین عزیز فنی بهداشتی که در دوردست ترین نقاط کشور پهناورمان ایران مشغول فعالیت هستند این اطمینان را می‌دهم که تمام قد در کنار آنان خواهم بود و از حقوق مادی و معنوی آنان دفاع خواهم کرد و قاطعانه عرض می‌کنم که اصلاح و اجرای ماده ۱۹ آئین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی یک عزم و اراده ملی است و ما به عنوان سازمان نظام دامپزشکی و مسئولین سازمان محترم دامپزشکی کشور و تمامی دست اندرکاران این حوزه می‌خواهیم که این موضوع یک بار برای همیشه حل و فصل و انجام شود.

 

انتشار یافته: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
محمدزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
2
23
از سه ماه پیش دارن میگن تا یک ماه دیگه راهکار اجرایی میکنیم!
راهکار هم معلومه... حقوق مسئول فنی رو نصف در نظر میگیرن بعدش از کارفرما جدا میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
اول رضایت کارفرما را جلب کردند و حقوق مسولیت فنی بهداشتی را کم کردند بعد گفتن بیا حالا جدا بشن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
۱۵ سال یا بیشتره همین فردا مسئول فنی حقوق را غیر مستقیم دریافت می‌کنند هنوز هم همین را می‌گویند . تازه حقوقی که در قرارداد نوشتند را بعضی خیلی کمتر پرداخت میکنند در اینصورت باید حقوق تمام و کمال پرداخت کنند که مسلما کارفرماها هم با قدرتی که از طریق وزارتخانه ها دارند مثل همیشه مانع میشوند مخصوصاً در این شرایط اقتصادی که مزایای دولتی هم دیگر برایشان مطرح نیست و مالیات هم میدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
درسته و وقتی ادارات دامپزشکی با کارفرما در ابقا یا برکناری مسئول فنی همکاری می‌کنه چه احقاق حقی برای دامپزشکان باقی میمونه در برخورداری از حقوق کامل خودشون
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
7
1
در ظاهر طرح خوبی به نظر می رسد تا در اندرونه چه باشد و در عمل چه چیزی از آب بیرون آید . انشاالله خیر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
بدون شک این طرح در جهت منافع مسولین فنی نیست
.......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
1
16
بازم کارساز نخواهد بود . این کار فقط صورت مجلس کار رو عوض میکنه . چون باز کارفرما پول رو از مسئول فنی بعد از واریز میگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
آفرین و هرکس پول بیشتری پس بده استخدامه و یا سرکار می‌مونه وگرنه خوش اومده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
این موضوع کاملا درست است. چون برخی اشخاص برای خودشان ارزشی قائل نیستند . بنده معتقدم اکثر افرادی که پول را برمیگردانند مسوول فنی هایی هستند که فقط مدرکشان را دراختیار کارفرما میگذارند و خودشان در محل حضور ندارند. کسی که تمام وقت سر کار برود از حق و حقوق خود به این راحتی نمیگذرد ، آنهم در شرایط فعلی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
بهرحال چه سر کار برود چه نرود حقوق کامل نمیگیرد پس بعضی نمی‌روند
ناشناس
|
Switzerland
|
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
2
3
البته اگه مسئول فنی بهداشتی با شما قرار داد ببنده و نره در زمینه های نا مرتبط با دامپزشکی مشغول به کار بشه
دکتر xy
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
3
9
این یک ماه هنوز تموم نشد؟!
بیمه و حقوق و عیدی رو باید نظام دامپزشکی همراه فیش حقوقی بصورت قانونی پرداخت کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
بحث بیمه ها چی میشه
یک همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
9
3
حداقل جملات دکتر زارعی دلگرم کننده هست.برخلاف صحبتهای منتشر از دکتر ........ که تهدیدمون کرد ...................
حامد حاج طالبی
|
United States of America
|
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
1
10
سلام خدمت همکاران محترم در حکیم مهر بنده حاج طالبی نماینده پیرادامپزشکان استان خراسان شمالی هستم چند ماهی هست از دوره قبل و حال حاضر چندین مرتبه تقاضای یک ملاقات با رئیس سازمان نظام دامپزشکی را داشتم اما هنوز متاسفانه محقق نشده من قراره 900 کیلومتر راه رو بیام تهران برای نیم ساعت گفتگو اما سازمان نیم ساعت وقت برای ما نمیذاره
اینم شماره تماسم 09338760847
پاسخ ها
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
ایشالا ک به مرادت برسی...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
........ برو با یه رئیس بانکی چیزی ملاقات کن یه وام بگیری از شر دامپزشکی راحت بشی.
.............
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
ان شا الله که طلبیده بشی طالبی جان
دامپزشک
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
حیف نیست این همه راه بیاید واقعا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
0
4
با سلام
آدم وقتی مصاحبه های روسای محترم سازمان و نظام را ملاحظه می کنید فرضیه نسبیت انیشتین را با پوست و گوشت متوجه می شود،ظاهرا یک ماه این عزیزان ۶۰ روز ۹۰ روز و یا حتی ۱۸۰ روز می باشد.
dr vet
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
2
11
دامپزشکی مزخرفترین رشته اسممون دکتره جیبمون خالی
اشتباه بزرگم خوندن این رشته و مدرک دکترا زپرتیش بود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
بچه های دامپزشکی فکر می‌کنند ما دلمون نمیخاد بیان سرکار من برای کرایه مات مجبور شدم از همسرم پول بگیرم، شان آوردم همسرم یه شغل خوب داشته، دیروز کل درآمدم ۶۰ هزارتومن بوده، حالا اگر مسول فنی بشم و بخوان جا به جا کنند کرایه رفت و برگشت و هی جا به جای منزل رو دقیقا کجای دلم بزارم، گاهی میگم ای کاش همیشه مجرد می موندنم، شرمندگی اش سخته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
1
8
بزرگترین مانع برای تحقق ماده 19 این موضوعه که :
نگاه از بالا به پایین، بخل ، حسادت ، تنگ نظری ، انحصارطلبی و بی تفاوتی اغلب همکارمان و مسئولین دولتی دامپزشکی در تمام سطوح است.
جالبه خیلی از نیروهایی رنج دیده در بخش خصوصی و نظارت بهداشتی که امروز به استخدام سازمان دامپزشکی در اومدن متاسفانه همه مشکلات گذشته شون رو یا فراموش کردن و یا با بی مهری تمام همراه سیستم معیوب و بخل ورز دولتی شده اند.
تا زمانی که تصمیم گیرندگان و مجریان این قانون چنین طرز تفکری دارن مطمئن باشین اتفاقی نمیفته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
همکاران دولتی علنا" میگن ، مگه چه خبره که بخش خصوصی باید اینقده بگیره
انگار اونها فرزندان تنی سازمان اند و ما بخش خصوصی ناتنی
کلینیسین دام بزرگ
|
Germany
|
۰۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
2
9
از جناب دکتر زارعی استدعا داریم با توجه به رفاقت و تعاملی که با سازمان دامپزشکی و شخص دکتر آقامیری دارند به وضعیت فساد و ضعف مدیریت در اداره کل دامپزشکی استان .......... که بخش دولتی با استفاده از رانت و قدرت اداره در تقابل با بخش خصوصی هستند و هر روز شاهد تنش و نا آرامی هستیم اکثر کارمندان با اخذ پروانه نیمه وقت و تبانی با مسئولین رده بالای اداره به جای تعامل با بخش خصوصی در صدد حذف فعالین بخش خصوصی هستند و هم بخش دولتی و هم بخش خصوصی را تصاحب کرده اند نزدیک یکسال هست این خبر به اطلاع دکتر آقامیری و مسئولین سازمان دامپزشکی رسیده ولی متاسفانه هیچ اقدامی نشده.
پاسخ ها
ناشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
سالهاست دامپزشکان دولتی را نیمه وقت اجازه ندادند کار کنند برای اینکه فاسد نشوند بجز اندکی که قدیمی هستند.اما هیچکس به تکنسین دولتی توجه نکرد که بدون مشکل کارت مایه کوبی میگیرد و کنار خصوصی کار می کند.امروز دامپزشکان دولتی که آورده پدری ندارند در جامعه فقیرند ‌‌اماپزشکان دولتی نیمه وقت کار میکنند چون دکتر هستند وماهیت ویزیت را کسی از آنها نمیگیرد .فقط متاسفم برای خودم .
Xyدکتر
|
Singapore
|
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
3
0
واقعا این راهکار ها معرکه اس ....
ناشناس
|
United States of America
|
۰۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
0
7
مگه بودجه فکر کردید کجا خرج کی‌شه؟ یک چند تا بخش‌نامه عوض می‌شه، چندتا صورت جلسه عوض می‌شه چندتا جلسه گرفته می‌شه، خوب همه اینها بهانه‌ای برای درخواست بودجه است و آخر هم سر هم سر از کانادا در می‌آورد و محصولش هم میره روسیه. تمام
متخصص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
1
3
جالبه جابجا شدن مسیول فنی یعنی پاسکاری /از این مسخره تر دیگه قانون نیست/
رها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
1
2
تا زمانی که همکارای دامپزشکمون سعی در پایین آوردن سطح و شان رشته و کار دامپزشکی داشته باشن وضعمون همینه!
کل عمرمونو صرف درسو دانشگاه کردیم بعد همکار میگه اشکال نداره که مدرکتو با 5 تومن بخوابون سرکار که نمیری از هیچی بهتره!!
وقتی همکار خودمون اینو میگه چه انتظاری از کارفرما دارین!
چند تا دانشکده و مهد کودک دامپزشکی دیگه بسازین!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
میدونی به کسی که مدرکش رو میده کلا نباید شنید جی میگه، چی گفتی داداش اینجا نت قطع وصلی داره، صدات نیومده، من تو منطقه دارم دربدر دنبال کار می‌کردم دامپزشکی از تهران مدرکش رو گذاشته شاباد واسع داروخانه و خودش هم هیچ وقت رنگ اینجا رو به چشم ندیده
مسول فنی فروشگاهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
0
0
......... یک ماه شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
0
3
ببخشید یک ماه یعنی دقیقا چند روز؟؟؟!!!
دامپزشک
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
0
0
فقط شرایط مسئول فنی رو ازین که هست بدترش نکنید بقیه پیشکش
نظر شما
ادامه