کد خبر: ۷۲۵۶۳
تعداد نظرات: ۷ نظر
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«ذبیح‌الله اعظمی ساردویی» افزود: البته خود سازمان دامپزشکی هم باید کمک کرده و مثلا بگوید که اینجای کار اشکال دارد؛ ما آن مساله را با مشاورین خود طرح کرده و در صورت لزوم برای بازنگری در قانون اقدام می‌کنیم ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال حکیم مهر مبنی‌بر اینکه در جلسه بررسی پیش‌نویس اصلاح قانون سازمان دامپزشکی کشور در مجلس شورای اسلامی چه گذشت؟ گفت: «بنده در جلسه‌ای که شما به آن اشاره کردید، جضور نداشتم اما به طور کلی قوانین سازمان دامپزشکی مربوط به سال ۴۶ است که باید حتما بهروزرسانی شوند.»

«ذبیحالله اعظمی ساردویی» با تاکید بر اینکه بنده به شخصه در حال کار کردن روی قوانین سازمان دامپزشکی کشور هستم، تصریح کرد: «کمیسیون کشاورزی مجلس به دنبال روزآمد کردن قوانین سازمان دامپزشکی است. علی‌رغم اینکه بعضی از قوانین واقعا عالی هستند، اما برخی از آنها با شرایط امروز نمی‌خوانند. مثلا در مورد ابتلای دام به بروسلوز، معدوم کردن دام و محل تامین اعتبار آن، نیازمند به‌روزرسانی‌هایی هستیم.»

وی با بیان اینکه وقتی قوانین مربوط به ۵۰ سال پیش هستند، حتما باید به روزرسانی شوند، خاطرنشان کرد: «البته خود سازمان دامپزشکی هم باید کمک کرده و مثلا بگوید که اینجای کار اشکال دارد؛ ما آن مساله را با مشاورین خود طرح کرده و در صورت لزوم برای بازنگری در قانون اقدام می‌کنیم.»

 

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
3
1
آقای ساردویی شما شخصا روی اصلاح قانون سازمان دامپزشکی کار کنید ولی توجه داشته باشید آنچه تحت عنوان اصلاحیه به کمیسیون خواهد آمد باید از فیلتر وزارت جهاد کشاورزی عبور کنید آنگاه خواهید دید به مثال شیر خال کوبی چیزی از آن باقی نمی ماند .دوستان در امور دام بیدارند و کلاه سرشان نمی رود
ناآشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
1
4
برادر الان که مشغولی وضعیت پرداختی همکاران رو هم آچارکشی کنین....همکاران گناهی ندارن که عمرشون رو در این سازمان گذاشتن و هر روز با گرانی و فقر حاکم شده دست و پنجه نرم میکنن....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
0
3
خوب خوب حرف میزنین ....تو ساده ترین موضوع تعرفه موندیم ایشون میخواد
همکار متخصص داخلی دام بزرگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
0
8
پیش نویس قانون سازمان دامپزشکی، به جای تدوین با توجه به نیازها و شرایط جهان امروز، بیشتر "تصحیح املایی قانون فعلی" است.چالش برانگیزترین بخش پیش نویس قانون جدید، تعریف آن از واژه "دام" است. که با وظایف ذاتی دستگاه های اجرایی دیگر تداخل دارد ( بر دوش گرفتن وظایف دیگران باعث مهم شدن دامپزشکی نمی شود) به جای اینکه قانونی به گستردگی اقیانوس با عمق یک سانتی متر داشته باشیم، بهتر است قانونی به گستردگی یک آبگیر ولی با عمق زیاد داشته باشیم؛ به وظایف سازمان دامپزشکی، عمق ببخشیم.
چالش های سازمان که باید در قانون آورده شود:
۱-عدم تغییر در تفسیر واژه "دام" و تثبیت همان چیزی که هست یعنی حیوان اهلی و عدم گسترده کردن آن به دیگر حیوانات غیر اهلی در راستای عدم بر عهده گرفتن وظایف دیگر دستگاه ها.
۲-گنجاندن دوباره پرداخت غرامت دام های حذفی به سازمان (دست کم در مورد زئونوزها) ، با تعیین دقیق ردیف اعتباری مستقل در قانون سازمان در راستای ریشه کنی بیماری ها
۳- تخصیص بخشی از بودجه سلامت به دامپزشکی برای مبارزه با بیماری های دامی که در حال حاضر وزارت بهداشت تمامی این بودجه را دریافت می کند.
۴-درج حاکمیتی بودن نظارت بهداشتی کشتارگاه ها و الزام دولتی بودن مسئول فنی بهداشتی کشتارگاه های سراسر کشور اعم از کشتارگاه خصوصی و شهرداری ها و جلوگیری از موازی کاری حضور دامپزشک خصوصی و دولتی در کشتارگاه و تعیین دقیق روش جذب نیرو و اعتبارات برای آن در قانون سازمان (از بعد از کشتارگاه، مسئول فنی می تواند از بخش خصوصی باشد چون غیر حاکمیتی است مانند مراکز عرضه، بسته بندی ها و...) این جذب نیروی دولتی کشتارگاه می تواند از میان دامپزشکان بخش خصوصی فعلی کشتارگاه ها ولی حتما با آزمون استخدامی باشد.
۵-درج ضرورت تعیین رئیس سازمان دامپزشکی کشور از میان دامپزشکان دارای حداقل ۲۰ سال سابقه درون این سازمان در قانون و ممنوعیت احراز این پست تخصصی، برای دامپزشکان برون سازمانی.
۶- تغییر قانون سازمان به سمت" آزمایشگاه محور شدن در قضاوت های بهداشتی" به جای اظهارنظر ارگانولپتیکی که هیچ جایگاهی برای مقام محترم قضایی ندارد و عامل اصلی شکست پرونده های بهداشتی سازمان است.
۷-اصلاح ماده ۱۴ و اصلاح منابع درآمدی سازمان دامپزشکی برای بهبود معیشت پرسنل (با درج در احکام کارگزینی به صورت شفاف)
۸- تاکید بر بهداشتی و درمانی بودن سازمان در قانون، در راستای دریافت ضریب بهداشتی و درمانی در احکام پرسنل.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
0
5
جون مادرتون بگذارید جای اون قوانین مترقی رو که این سال ها ی اخیر ،زحمتش رو کشیده اید خوب بشه ،بعدا قانون کهنه ۱۳۴۶ رو عوض کنید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
0
5
فقط ببین کی داره براشون تصمیم می‌گیره... "سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی" میزان تحصیلات:
دکترای کشاورزی (بیماری شناسی گیاهی)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
0
0
قانون مال سال ۱۳۵۰ هست
۱۳۴۶ نیست
نظر شما
ادامه