
حکیم مهر- محسن
طاهرمیرزایی: یکی از
گلایههای دانشجویان دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد این است که برخی اساتید
به دانشجویان چیزی یاد نمیدهند تا برای خود رقیب نتراشیده باشند.
به منظور بررسی میدانی این
مساله و واکاوی سایر مشکلات دانشکده، پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر به سراغ دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد شهرکرد
رفته است و با تعدادی از دانشجویان به گفتوگو نشسته که ماحصل آن را در ادامه میخوانید:
کلاسهای با امکانات خوب
را به ترم بالاییها میدهند
«کلاسهای
دارای امکانات به ما ترم پایینیها نمیرسد.» این گلایه یکی از دانشجویان دامپزشکی
دانشگاه آزاد شهرکرد در گفتوگو با حکیم
مهر است: «اولین
مشکل رشته دامپزشکی در دانشگاه آزاد شهرکرد کمبود امکانات است. معمولا کلاسهای
دارای امکاناتی مثل ویدیو پروژکتور از سوی ترم بالاییها پر میشود، چون آنها به
اصطلاح ارجحیت دارند و من علت این ارجحیت را نمیدانم. در نهایت ما میمانیم و
کلاسهای بدون امکانات و مجبور میشویم به صورت سرسری از درس رد شویم. در واقع نه
چیزی از درس میفهمیم، نه آن را یاد میگیریم و نه به درد ما میخورد و بیشتر، وقت
خود را تلف میکنیم. استاد صرفا توضیح زبانی میدهد و ما هیچ نوشتهای نمیبینیم.»
اساتید جزوهها و پاورپوینتهای خود را به دانشجویان نمیدهند
وی تصریح میکند: «مشکل دیگر
ما این است که اساتید، جزوهها یا پاورپوینتهای خود را به هیچوجه به دانشجو نمیدهند
و میگویند ما برای این کار زحمت کشیدیم و نمیخواهیم آن را به دانشجو بدهیم و خود
دانشجو باید زحمت بکشد. البته حرف من این نیست که نوشتن کار بدی است، اما در شأن یک
استاد نیست که جزوه خود را ندهد و بگوید برای خودم است. یکی دیگر از مشکلات ما این
است که گاهی انتخاب واحدها روی هواست؛ کمااینکه به یکباره سیستم به هم میریزد و
درسی را برمیداری و بعد از مدتی میبینی که مشکلی پیش آمده و کنسل شده است.»
ورودیهای سال ۹۹، پانزده نفر بودند و ورودیهای سال ۹۷، ۱۱۵ نفر
این دانشجوی رشته دامپزشکی
دانشگاه آزاد شهرکرد ضمن گلایه از وضعیت مدیریت تعداد ورودیهای دانشگاه، خاطرنشان
میکند: «تعداد ورودیها هیچ منطق خاصی ندارد. ورودیهای ما در حالی ۴۰ نفر بودیم که ورودی سال ۹۹، ۱۵ نفر بودند و ورودی سال ۹۷، ۱۱۵ نفر. اصلا
مشخص نیست که چه خبر است و هیچ نوع همخوانی وجود ندارد. این باعث شده که برخی اساتید
با ورودیهای سال ۹۷ به مشکل
بخورند و نتوانند آنها را کامل ساپورت کنند و این برای ما هم مشکل ایجاد میکند. اینها
سلسله مراتبی است که همه به هم وصل است و اگر یک قسمت آن اشتباه شود، برای سایر
قسمتها هم مشکلاتی پیش میآید.»
وی ادامه میدهد: «شاید صحیح
نباشد که برای برخی اساتید از واژه «اذیتکن» استفاده کنم اما تعدادی از آنها به
مسائل حاشیهای میپردازند و مثلا با این توجیه که برای یک دکتر زشت است که موهای
بلند داشته باشد، نسبت به موهای بلند یک دانشجو انتقاد میکنند. به هر حال این
انتخاب و طبیعت فرد است. من کاری به هدف استاد ندارم، شاید واقعا از روی دلسوزی
پدرانه این حرف را بزند اما نیازی به گفتن این حرف، آن هم در جمع نیست.»
تمام تجهیزات آزمایشگاه
پاتولوژی خراب است
این دانشجوی رشته دامپزشکی
دانشگاه آزاد شهرکرد به تجهیزات ضعیف آزمایشگاه اشاره میکند و میگوید: «بهعنوان
مثال تمام تجهیزات آزمایشگاه پاتولوژی خراب است و میکروسکوپ درست ندارد. ما دو روز
دیگر امتحان عملی پاتولوژی داریم و اصلا معلوم نیست که چه باید بکنیم، چون لام
مشخصی نداریم و زمانی که لامها را نگاه کردم، متوجه شدم سه تا از آنها مفقود و مشخص
نیست که چه بلایی سرشان آمده است. این چه معنایی دارد؟ اگر آنها در امتحان بیایند،
هرچقدر هم که نمره پایینی داشته باشند، چه باید کرد؟ مگر نباید کسی آنجا باشد که
حواسش به لامها باشد؟ چرا باید سه تا از آنها کم و دو تایشان تکراری باشند؟»
تا چند سال
دیگر، جیرهنویس دام بزرگ نداریم
وی درخصوص وضعیت بازار
کار رشته دامپزشکی در آینده، تصریح میکند: «دامپزشکی صرفا بالین نیست و این حرف
را متاسفانه خیلی از اساتید و خیلی از هم ورودیهای ما قبول ندارند و تصور میکنند
که دامپزشکی به معنای بالین است. با این حجم از ورودی، قاعدتا بالین اشباع خواهد
شد و زمانی که اشباع شود، نمیتوانیم بگوییم که مثلا به ازای یک گاو، یک دامپزشک.
لذا میبایست دید ما نسبت به اینکه دامپزشکی چیست و چه تواناییهایی درون خود
دارد، یک مقدار عوض شود. از آن طرف افزایش دام کوچک داریم و کسانی هم که در حوزه
دام کوچک کار میکنند، خیلی زیاد هستند. متاسفانه با اساتید هم که صحبت میکنیم، میگویند
که ما تا چند سال دیگر، جیرهنویس دام بزرگ نداریم و این یک مساله عجیب و غریب
است که در این طرف بسیار کمبود داریم و آن طرف بسیار زیاد هستند.»
دامپزشکی
فقط کار بالینی نیست
این دانشجوی رشته دامپزشکی
دانشگاه آزاد شهرکرد خاطرنشان میکند: «البته به خاطر شرایط اقتصادی نمیتوان به
کسی خرده گرفت. بچهها فکر اینجا را میکنند که در شهر هستند و در حوزه دام کوچک
فعالیت خود را میکنند و چه کاری است که خود را سختی بدهند در شرایطی که عاقبتش
معلوم نیست. در این شرایط اقتصادی کشور کسی ریسک نمیکند که یک تغییر بزرگ ایجاد
کند. در جریانی که همه در حوزه دام کوچک یا دام بزرگ و اکثرا در بالین فعالیت میکنند،
خودش را بیرون بکشد و به کارهایی غیربالینی روی بیاورد. البته منظور من این نیست
که کار بالینی بد است؛ کار بالینی به وقت خودش خیلی هم خوب است و همه دامپزشکان باید
به وقتش کار بالینی خود را هم انجام دهند، اما کارهای دیگری هم هست. کارهای تولیدی،
پیشبالینی، تحتبالینی و تحقیقاتی هم وجود دارد که دامپزشکان اگر به این
سمت بروند، کشور و دامپزشکی آن قدر ظرفیت دامی دارد که بشود با همین مساله، اقتصاد
کشور را جابه جا کرد.»
وی در پایان میگوید: «یکی
از خوبیهای دانشگاه هم این است که سعی میکنند کلاسها را برای کسانی که از راه
دور میآیند، در سه یا چهار روز خلاصه کنند. مثلا ما این ترم فقط در روزهای
دوشنبه، سهشنبه و چهارشنبه کلاس داریم
و این نشاندهنده مدیریت خوب و یکی
از مزیتهای بزرگ است.»
داوران «دام
تاپ» خودشان ایده دادند و خودشان تصمیم گرفتنند که کدام ایدهها بالا بیاید
یکی دیگر از دانشجویان
دامپزشکی دانشگاه آزاد شهرکرد ضمن مثبت ارزیابی کردن وضعیت کلی پژوهش در دانشگاه،
به حکیم مهر میگوید: «یک مسابقه
پژوهشی تحت عنوان "دام تاپ" در دانشگاه برگزار میشود که البته عیب و ایرادهایی
هم دارد؛ مثلا خیلی از داورهایی که در مسابقه حضور دارند، خودشان به دانشجویان ایده
دادند، سوالها را نیز خودشان انتخاب کردند و خودشان تصمیم گرفتند که کدام ایدهها
بالا بیایند. منی که به شخصه ایدهای به ذهنم رسید و آن را ارائه دادم، هیچ شانسی
در برابر اینها ندارم. چون همه را خود داوران تعیین کردند. از طرفی همه ایدهها
حتما باید یک پسوند ژنتیک داشته باشد که مورد قبول قرار گیرد. ایده خود من در حوزه
آموزشی و برای امتحان علوم پایه بود، اما آن را قبول نکردند چون حس میکنند که به
دلیل نداشتن پسوند ژنتیک، به درد نمیخورد و جواب نمیدهد.»
وی با بیان اینکه در حوزه
پژوهش، خود دانشجویان فعال هستند، تصریح میکند: «همین الان حداقل سه یا چهار هسته
تحقیقاتی ایجاد شده و مشغول به کار است که خودم عضو یکی از آنها هستم. اگرچه به
دانشجویان کمک میکنند اما به سختی کسی را قبول میکنند. در واقع بهعنوان شخصی که
کسی تو را نمیشناسد و ایدهای داری که شاید در نگاه اول جالب نباشد، شانس کمی برای
حضور خواهی داشت. ایدههای اینچنینی را که باید کمی روی آن فکر و بررسی شود و شاید
به آن نیاز باشد، کامل رد میکنند و مخصوصا در قسمت آموزش اصلا موافق این ایدهها
نیستند. همان طور که میدانید تعداد کتابهای حوزه دامپزشکی مخصوصا برای علوم پایه
خیلی کم است. ایده من آموزشی بود اما هیچکس آن را تحویل نگرفت. با هر استادی هم که
صحبت میکردم، میگفت که چرا روی ژنتیک کار نمیکنی. تا زمانی که روی ژنتیک کار کنی،
همه کمک میکنند اما کافی است که از قسمت پژوهشی خارج شوی، دیگر هیچ کمکی از آنها
نمیگیری و حتی تو را دلسرد هم میکنند.»
اساتیدی که
برای خود رقیب نمیتراشند
این دانشجوی رشته دامپزشکی
دانشگاه آزاد شهرکرد درخصوص تعداد کیسهایی که دانشجویان این دانشگاه میبینند،
توضیح میدهد: «تعداد کیسهای دانشجویان ما از آنجا که در یک کلینیک […] هستند، خوب است
اما متاسفانه استادی که […] است، چیزی به دانشجو آموزش نمیدهد و من این موضوع را از خیلیها
شنیدهام. چون تصور میکند که دانشجویان قرار است رقیب آینده خود او شوند. در واقع
خودت باید ببینی و یاد بگیری و هیچ آموزشی در […] در کار نیست،
فقط به کلینیک میروی و از نزدیک میبینی.»
وی با بیان اینکه دانشگاه
فاقد بیمارستان اختصاصی است، تصریح میکند: «دانشگاه یک گاوداری ۳۰ راسی و یک
اصطبل با اسب هم دارد و به طور کلی وضعیت ما از نظر دام بزرگ خوب است. اما در حوزه
دام کوچک مشکل داریم.»
اگر دامپزشک
زرنگ باشد، برای او کار زیاد است
این دانشجوی رشته دامپزشکی
دانشگاه آزاد شهرکرد درخصوص آینده دامپزشکی و بازار کار آن خاطرنشان میکند: «نیاز
به دامپزشک در حال افزایش است. نیاز مردم به حیوان خانگی افزایش پیدا کرده و این
برای دامپزشک، نه فقط در حوزه کلینیکال بلکه در همه حوزهها خوب است. به طور کلی
آزمایشگاه دامپزشکی به صورت اختصاصی کم است و اکثرا موارد را به یک نقطه مشخص میفرستند
و از آنجا آزمایش را انجام میدهند. به نظر میرسد که دامپزشکی رشتهای است که
هنوز جای کار دارد. مخصوصا که مسائل مربوط به حیوان خانگی به تازگی در میان مردم
در حال جا افتادن است. تا چند سال پیش نگهداری از سگ غیر طبیعی بود اما الان خیلیها
سگ و گربه و پرنده دارند و لذا این نیاز در حال افزایش است. بیماری همیشه هست و ریشهکن
نمیشود اما باید خود دامپزشک دارای مهارت باشد تا بتواند جایگاه خود را حفظ کند.
مثلا در حوزه دام بزرگ، دامپزشکان قدیمی خود را تثبیت کردهاند. وقتی یک گاوداری
به مدت ۱۵ سال با یک دامپزشک کار کرده است، هیچ وقت با یک دامپزشک تازهکار ادامه
نخواهد داد. اما اگر دامپزشک زرنگ باشد، برای او کار زیاد است.»
چند چیز خیلی عجیبه، اول اینکه سطح مطالبات دانشجوی دکتری ویدئو پروژکتور است و تبدیل به امکانات مدرن شده (به گفته دانشجو) ، چقدر وضع این دانشکده و البته بقیه دانشکدها خرابه و عقب افتاده هستند دیگه امکانات تشخیصی و ازمایشگاهی و آموزشی پیشکش که حتی دانشجو در بند چهار اعتراف میکند چند اسلاید بجا مانده که هر از چند گاهی گم میشوند. به این معنی که حتی توانایی یک نمونه برداری ساده و درست کردن اسلاید هم ووجود ندارد و جالب اینجاست که فکر و ذکر دانشجو امتحان است نه مهارت و یادگیری.
اساس انتخاب استاد، مدیر، مسئول و ..... همه وفاداری به یکسری ایدئولوژیها و........ است و توان علمی در درجات بعدی قرار میگیرد و همین باعث افت شدید کفییت آموزش میشود و استادی که کیفیت پایین دارد نیازی به امکانات و پیشرفت نمیبیند.
هیچ کدوم از دانشگاهها چیزی یاد دانشجو نمیدن
باسلام.
|
خدایی لذت بردماز نظرت ..........
|
نه بابا! دولتی ها میومدند کلینیک شما؟؟؟!!!
|
بله
|
تا جایی که از دوره دانشجوییم یادم هست آقایون دکترای دانشگاه آزاد کلینیک دولتی را پاتوق کرده بودند حالا به بهانه کیس یا چیزه دیگه
|
13:06 اون زمان ازاد فقط پسر می گرفت و سراسری هم 90% دختر بودند!
|
خب پس خدا را شکر بسترهای لازم در دانشکدتون فراهم شد و به خودکفایی رسیدید
متاسفانه در رویداد " دام تاپ ۴ " که در همین دانشگاه برگزار شد، با اعمال نفوذ و بی عدالتی که انجام شد و دست های پشت پرده ایده ای که توسط خود داور به دانشجویی که اتفاقا حائز رتبه برتر شد ارائه شده بود مقام آورد و ایده من که خیلی هم کاربردی بود و از همه نظر پوئن مثبت داشت با امتیاز پایینی که داور مذکور به من داد تا امتیاز سایر داوران را خنثی کند و طرح دانشجوی مورد نظرش مقام بیاره بر باد رفت...
|
ایده ات چی بوده حالا؟
|
در مورد ایده ات یه توضیحی بده تا آشنا بشیم
|
حتما ایده ات تکراری بوده
باسلام
تقریبا به خاطر عدم رعایت تناسب در پذیرش دانشجو اکثر واحدها با این مشکلات روبرو هستند. نظرات بعضی خوانندگان جای بسی تامل دارند.
این پولهایی که باید برای فرزندان ایرانزمین زیرساخت و سرمایه میشد همه ............ شده و ما به عقب افتاده ترین کشور تبدیل شدیم. ............
من بعنوان کسی که هم در دانشگاه تهران هم شیراز تحصیل کردم عرض کنم که دانشجو اگر زرنگ و دنبال یاد گیری باشد در طول تحصیل میتواندخودش را بالا بکشد وگرنه شیوه تدریس و مطالب ارائه شده کمک چندانی نمیکند فقط در طول انترنی با کیس ریپورت و سوال جواب از مدرسین مطالب مورد نظر خود را بدست آورید حالا در زمان ما که هم شیراز هم تهران اساتید بنامی داشتند که اکثرا بازنشست شدند دهه 70 و دانشگاه به سمتی رفت که فقط اصولگرایان جذب شدند
|
کمکاری دانشجو دلیل و توجیه مناسبی برای ضعف دانشکده و آموزش نیست.
شاید چیزی بلد نیستند که یاد دهند. بعد هم چه کسی گفته شما درست میگی؟
به نظر بنده که خروجی همین دانشگاه آزاد شهرکرد هستم واقعا تنها اشاره خیلی خیلی کمی به کاستیهای این دانشگاه کردید بله اساتید با پایان نامه ها و زحمات دانشجویان مطرح و کشوری شدن و واقعا چیزی یاد دانشجو نمیدهند
من ورودی 82 این دانشگاه بودم
|
دوست عزیز احساس میکنم منظور ایشان کلینیک دام کوچک اصفهان بوده و این رو کل دانشکده خبر دارند و تنها ایرادی هست ک من از ایشون قبول میکنم
|
ورودی 87 عزیز
ورودی 99 پانزده نفر و 97 115 نفر؟
|
ورودی ۹۷ ۱۱۵ نفر نمیگن سطح علمی چی بود با رتبه های بسیار بالا پذیرفته شدند حالا مشکل دارند دوستان مشکل جای دیگری استاد همون استاد دانشگاه همون دانشگاه این مجموعه با چه رتبه ای وارد شدند ؟؟!!! مسیله اینجاست
در مورد رقیب نتراشیدن هم در ازاد شهرکرد من ندیدم این کار زشت انجام بشه!
|
کل استان ۸۰ تا مادیون نداره اونوقت شما چجوری این مطالبو مینویسی.
|
شما یا نمی دانی مادیان چیست! یا چهارمحال نمی شناسی!
|
18:27 ]با همین نظر عیان شد که اطلاعای اصلا از اسب نداری
بله این موضوع که اساتید کم کاری که هیچ اصلا کار عملی داخل فیلد رو یاد نمیدن چون میترسن رقیب پرورش بدن ۲۰ سال پیش ازهمین دانشگاه مدرک گرفتم آقای دکتر ....... وآقای دکتر ......... خیلی خیلی کم کاری کردن .
امکانات دانشکده و آزمایشگاه قابل قبوله و به جز دو کلاس همه ی کلاس ها تجهیزات کامل دارند اون دوتا کلاس هم که دیتا نداره اکثرا برای دروس عمومی استفاده میشه و نکته مثبت که خیلی مهم هست برنامه ریزی تعداد روز و ساعت که همیشه منظم و مرتب چیده میشه و نیازی نیست کل هفته را دانشگاه باشی و اساتید دروس علوم پایه واقعا اساتید خوبی هستن ولی خوب تعدادی ازاساتید دروس بالینی واقعا کم کاری میکنن و توی کلینیک واقعا چیزی یاد نمیدن به بچه ها اینم به دو دلیل عدم توانایی خود استاد که بروز نیستن و توان تشخیص درست را ندارن و دوم استادهایی سواد کار دارند ولی به دلایلی در اختیار دانشجو قرار نمیدهند ولی کنار این ها اساتیدی هم هستن که واقعا دلسوزانه علمشون در اختیار دانشجو ها میزارن و باید واقعا ازشون قدردانی بشه
بنده از فارغ التحصیلان دانشگاه ازاد شهرکرد هستم.
در کنار بیان نقاط ضعف یک دانشکده بنده با افتخار بسیار زیاد فارغ التحصیل همین دانشکده ام و مایه ی مباهات بنده است که این دانشکده مهد رشد و بالندگی بسیار از بزرگان دامپزشکی در زمینه های مختلف در سطح کشور بوده و ایضا عزیزان استاد بسیار ارزشمندی درین دانشکده مشغول به تدریس از سر دلسوزی بوده و هستند. بزرگانی همچون دکتر ممتاز، دکتر افشارزاده، دکتر رحیمی، دکتر یادگاری، دکتر فاضلی، دکتر تکتاز، دکتر ناظم، مرحوم دکتر زمانی دهکردی، دکتر حسینی، دکتر فرید و بسیاری دیگر از عزیزان که خدا را گواه می گیرم هیچگاه از هیچ لطف و کمکی به دانشجویان خود دریغ نکردند. بزرگانی که به یاد دارم از ساعت تدریسشان دقیقه ای کم نکردند که مدیون خدای خود نباشند.
|
روزی ۱۱ تا هم میاد درمانگاه من. اما واقعا کمه ۱۱ مورد. جمعیت دامی رو به افول هست
|
برای یک بیمارستان آموزشی دانشگاهیی ۱۱ مورد خیلی عالی است! بحث آموزشه
برا گزارش های آتی از سایر دانشکده ها دامپزشکی، بهتر هست با تعداد بیشتری از دانشجویان مصاحبه بشه، مثلا از هر ورودی یک نفر به نمایندگی کل کلاس، مشکلات رو عنوان کنه.
جهت اطلاع خوانندگان محترم این گزارش باید عرض کنم که هفتاد درصد داوران مسابقه ملی دام تاپ خارج از دانشگاه آزاد شهرکرد بودند از دانشگاه دولتی شهرکرد، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری، رییس سازمان نظام دامپزشکی استان چهار محال و بختیاری و مدیر پارک علم و فناوری استان بودند.
برای اولین بار در کنار برگزاری مسابقه ملی دام تاپ کارگاه بازآموزی با حضور متخصصان دامپزشک برگزار شد
نکته جالب و قابل تقدیر مسابقه ملی دام تاپ که خودم شاهد بودم همه ۱۵ایده راه یافته به مرحله نهایی داوری مورد تقدیر همراه هدایای نفیس قرار گرفتند و بی عدالتی رو به عنوان یه جوان شاهد نبودم
برخی دوستان انتقاد میکنند که استادان ایده دادند مگه اشکالی داره که استادان، دانشجویان را هدایت و راهنمایی کنند؟
|
نه اشکال نداره اما اینکه خود استاد داور باشه میشه تعارض منافع و همین ابروریزی که می بینی رخ میده
|
بیشتر از نصف داورها خارج از دانشگاه بودند
|
خرابکاری از کانال عزیزان داخل دانشگاه بوده دیگه!
|
حتما مستندات داوری موجوده
|
طرف ایده تکراری بدون نوآوری فرستاده حالا میخواد همه چیز رو ببره زیر سوال
حداقل سی شرکت فن آور در این مسابقه شرکت کرردند که نشان از سطح بالای مسابقه بود
واقعا شاهد بودم که در خصوص مسابقه تاپ دام داوران برجسته ایی حضور داشتند
|
بله کاملا برجسنگیشان معلوم است
|
الحق و الانصاف داوران برجسته ای بودند
من خودم فارغ التحصیل عمومی و تخصص این دانشگاه هستم و در کارم موفق هستم سایر هم دوره ایی های منم مشغول به کارن
|
هیت علمی شدید یا مشغول کار با مدرک دکتری عمومی هستید.
|
هیات علمی ؟ با مدرک دانشگه ازاد؟
|
چه تخصصی خواندی؟!
|
بخش خصوصی
|
جراحی
|
پس حتی درمانگاه هم نتونستید بزنید و بخش های دیگر مشغول هستید که اصلا نیازی به تحصیلات تکمیلی خصوصا جراحی ندارند. اینجای قصه تاسف آوره
|
اتفاقا ببمارستان دارم و پردرآمد
|
خوب با عمومی کار می کردی!
|
برای ارتقای سطح علمی ام رفتم تخصص گرفتم تا بتونم خدمات تخصصی ارائه بدم
پس لازم شد منم یه متن بلند بالا از دانشگاه ........... آزاد علوم پزشکی تهران که فقط با روح و روان و شخصیت انسانی دانشجو بازی میکنه بنویسم تا تمام دانشحو های کشور بفهمن توی چه بهشت هایی هستن
با سلام
کیس های بیمارستان دامپزشکی دانشگاه آزاد شهرکرد اتفاقا زیاده و اساتید نهایت همکاری دارن
طرح خود من در مسابقه دام تاپ رد شد اما انصافا سطح مسابقات بالا بود
داخل انتشارات دانشگاه جزوه و کتب همه اساتید موجوده
اتفاقا کیس های کلینیک کیان و دام کوچک اصفهان زیاده
باید از حکیم مهر تشکر کرد که مشخص شد یه عده بدون آگاهی و مغرضانه نظر میدند این ها مشخص میشه
با مطالعه همه کامنتها متوجه شدم وضعیت دانشگاه آزاد شهر کر د مطلوبه . بنده یکبار در یک کارگاه آموزشی لنگش دراسب د ر بینارستان شهر کیان حاضر شدم . انصافا امکانات اداری فنی و کارگاهی خوبی داشت . بنظر می رسه مصاحبه کننده کج سلیقگی کرده و بایستی از جمعیت آماری بزرگتری استفادهمیکرد . این نوع مصاحبه ، هدفمند بودن رو درذهن متبادر می سازه . از یکمش به تحلیلی خبری این سبک عمل بعیده . کاش یکم با انصاف باشن . تخریب یک مجموعه نسبتا مطلوب با چه نیتی ه ؟ قطعا هدف فنی و علمی نیست . متاسفم .
اساتید آزاد شهرکرد از قدیم همینجور بودند به خصوص دام کوچک
کاش یاد میگرفتیم بی سوادی و کم کاری خودمون رو گردن دیگران خصوصا اساتید نندازیم!!
حیف اون ایده های که به همچین جاهای فرستادیم
برخی از کاستی ها رو تایید میکنم اما یادآور میشم که آزاد شهرکرد که اگه همپای تهران نباشه قطعا بعد اون بالاترین دامپزشکی کشور رو داره،اینجا جایگاه دکترهای بنام کشور بوده و هست مانند دکتر(نجات،نکویی،گودرزی)از دام بزرگ که در تدریس و درمان بی نظیرن یا دکتر (ناظم و تکتاز)مامایی و دیگر اساتید (ترکان،افشارزاده،فریدو ...)،فعلا هنوز دانشگاهی نیست که این همه استاد تمام داشته باشه دکتر(مبینی،رحیمی،ممتازو...)
آیا به نظر شما شغل دامپزشکی براخانم خوبه یابد
بنده از ورودی های سال نود و پنج بودم .اتفاقا اساتید دلسوز و با اخلاق در دانشکده زیاد هستند . دکتر تکتاز .خانم دکتر مقتدایی .دکتر غلامی .دکتر رحیمی . دکتر واحد. دکتر یادگاری .دکتر حسینی . دکتر نوربخش .امکانات دانشکده آن طور که انتظار میره نیست .باید بیشتر فراهم شود .
امکانات کمه... بله قطعا. شکی در اون نیست
و اینکمبود امکانات از بزرگترین نقصهای دانشکده هاست.
دانشجویی که ندادنجزوه یا پاورپوینت استاد رو به عنواننکته منفی معرفی میکنه،نشون میده که اصلا جایگاه دانشجو رو متوجه نشده!
عزیزم، دانشجو باید بره دنبال مطالب. استاد فقط راه رو نشون میده (کاری به ضعف تدریس یا مشکلات دیگه ندارم که اونها قطعا بحث دیگری ست).
متاسفانه اینگونه مصاحبه ها که خیلی از اونها از روی احساسات بیان میشه چندان زیبنده نیست.
مصاحبه انتقادی قطعا سازنده است. به شرطی که طرف مقابل صلاحیت پاسخ به سوالات و بیان مشکلات رو داشته باشه. نه اینکه ایشون هنوز نمیدونه که آزمایشگاه همجزء کارهای عملی حساب میشه و کار عملی فقط حضور در بالین دام نیست.
حتی در رشته بافت شناسی هم کار عملی باید وجود داشته باشه. درغیر این صورت بی فایده هست.
گاهی صرفا انتشار مطالب مخاطب رو جذب نمیکنه. بلکه خواندنی بودن مطلب هست که مخاطب رو به سمت خودش میکشه.
نه اینکه از پاورپوینت و ویدیو پرژکتور ایراد بگیرن!
هه