کد خبر: ۷۶۲۵۶
تعداد نظرات: ۷ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در نخستین سفر استانی خود به لرستان:
«دکتر مجتبی نوروزی» افزود: جنگ آینده کشورها، جنگ غذا است؛ باید تلاش کنیم غذا به وفور پیدا و ایمنی و بهداشت و سلامت غذا تامین شود ...

حکیم مهر: «دکتر مجتبی نوروزی» معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور اولین سفر استانی خود را با شرکت در مراسم گلنک زنی طرح احداث کشتارگاه صنعتی طیور با ظرفیت ۴۰۰۰ قطعه در شهرستان بروجرد شروع کرد.

به گزارش حکیم مهر، در این مراسم «دکتر ابراهیمی» معاون اقتصادی استانداری لرستان، «دکتر مقصودیفر» نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، «مهندس سیدعماد شاهرخی» رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، «دکتر زبردست» مدیر کل دامپزشکی استان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و تعدادی از شهروندان بروجرد حضور داشتند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: پیگیریهای لازم برای احداث گاوداری سه هزار راسی در لرستان انجام شده که امیدواریم با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی روند ایجاد آن آغاز شود.

«دکتر مجتبی نوروزی» روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات احداث شهر پروتئین و کشتارگاه شماره ۲ طیور بروجرد، با اشاره به اهمیت و ضرورت موضوع زنجیره تولید طیور اظهار کرد: احداث کشتارگاه بروجرد در استان لرستان در زنجیره تولید طیور نقش موثری دارد و به افزایش ظرفیت استان کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: در زمینه صنعت طیور در لرستان مجتمع ۱۰۰ هزار قطعهای در شهرستان چگنی استان لرستان ایجاد شده که باید مورد حمایت قرار بگیرد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: صنعت جوجهکشی در لرستان وجود ندارد که باید پیگری شود تا برای جذب سرمایهگذار اقداماتی صورت گیرد تا بتوان این سیکل را کامل کرد.

نوروزی با اشاره به اینکه احداث کشتارگاه طیور بروجرد در امنیت غذایی و ایمنی غذا هم اثرگذر است، یادآور شد: امنیت غذایی به نوعی مرتبط با اقتصاد مقاومتی است؛ با توجه به اینکه وضعیت اشتغال در کشور خوب نیست، این مجموعهها میتوانند در ایجاد اشتغال موثر عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم از نظر اقتصادی روی پای خودمان بایستیم باید از درون شروع کنیم و اگر به این باور رسیدیم موفق می‌شویم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: جنگ آینده کشورها، جنگ غذا است، باید تلاش کنیم غذا به وفور پیدا و ایمنی و بهداشت و سلامت غذا تامین شود.

وی اظهار کرد: هدف تولیدکنندگان و سرمایهگذاران در کشور باید تولید با نگاه صادرات باشد و تولیدکنندگان ما باید خود را برای حضور در بازارهای جهانی و بینالمللی علیالخصوص با نگاه به بازارهای کشورهای همسایه آماده کنند و محک بزنند.

دکتر مجتبی نوروزی اظهار کرد: علاوه بر تامین نیازمندیهای شهرستان بروجرد و استان لرستان، باید دید صادرات به کشورهای همسایه را داشته و توان رقابت در بازارهای کشورهای همسایه را کسب نماید.

 وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی تنها راه حل مشکلات اقتصادی است، به تولیدکنندگان و سرمایهگذاران توصیه نمود که با جوشش درونزای اقتصاد، مشکلات معیشتی مردم حل می‌شود، هر چند باید با بروننگری از تجارب موفق دیگران هم استفاده شود. مهمتر از همه اینها خودباوری اقتصادی درونزاست که اگر به این نکته خودباوری برسیم، انقلابی اقتصادی در کشور رقم خواهد خورد و به یکی از پرچمداران استقلال اقتصادی در منطقه غرب آسیا تبدیل خواهیم شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی سپس در ادامه صحبتها به دو بال امنیت غذایی اشاره کرد و عنوان نمود که امنیت غذایی یعنی اینکه غذا به اندازه کافی و وفور در اختیار مردم قرار گیرد و از طرفی این غذا باید سلامت لازم را از نظر بهداشتی داشته باشد که از آن به ایمنی غذا تعبیر می‌شود.

وی در زمینه واردات گوشت گفت: کشورهای مختلفی حدود ۲۰ تا ۲۵ کشور از آسیای میانه تا آفریقا و آمریکای لاتین در حال بررسی هستند تا هر کدام از شرایط بهداشتی مورد نظر دولت جمهوری اسلامی و سازمان دامپزشکی کشور برخوردار هستند، ما اجازه واردات به آنها خواهیم داد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور افزود: کشورهای مختلفی در دستور کار و بررسی هستند که به محض اینکه حوزه کارشناسی آنها را تایید کند، مجوز واردات گوشت را به آنها میدهیم.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون صادرات دام از کشور بسیار محدود بوده، چرا که در  شرایطی نیستیم که صادر کنیم.

نوروزی با اشاره به اینکه هماکنون عدد میزان صادرات دام در کشور بسیار ناچیز است، گفت: اکنون با توجه به وضعیت بارندگی و وضعیت مراتع در شرایطی نیستیم که صادارت داشته باشیم ولی در صورت بهتر شدن وضعیت مرتعها امیدواریم صادرات راه بیافتد.

 

منبع: روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان لرستان، ایرنا، فارس

 

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Estonia
|
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
5
12
اعزام ناظرین بهداشتی را آغاز فرمایید... فقط اظهار نظراعزام ناظرین... .در عمل برای حضور ناظرین بهداشتی کاری نمی شود... لطفا سریعتر اقدام و انشالله ناظرین اعزام شوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
9
6
جناب دکتر
اگر در آینده جنگ جنگ غذاست باید بیشتر به تولید در داخل کشور اهمیت داده شود؛ نه اینکه به فکر واردات و وابستگی بیش از پیش باشیم
اینطور که پیداست در حال حاضر موضوع جنگ ، جنگ اعزام ناظرین بهداشتی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
تا جنگ رو چه معنی کنی. گوشت ناقابل 500 تومن. بنابر اخبار رسمی در گینه بیسائو و سومالی سرانه مصرف گوشت و قیمت تمام شده اش به مراتب از ایران پایین تر است ضمنا میگن سومالی به آن معنای خاص، حکومت مرکزی نیز ندارد. اگر تعریف جدیدی برای مبارزه و جنگ علیه ناظر بهداشتی بکار ببرید دلنواز تر و گویاتر و معنا را بیشتر خواهد رساند. مگر سیاست در واردات را ناظر بهداشتی تعیین می‌کند که با اعزام، اقتصاد مملکت فلج گردد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
6
5
به نظرم اولین اظهار نظر دکتر نوروزی در مورد واردات گوشت خیلی بویی از استفاده از امکانات داخلی و شعار خود اتکایی نبود . اگر بنا واردات است چرا ما علوفه وارد نمی کنیم تا دامداری های داخلی رونق بگیرد .
چرا تمام منافع را باید کشور صادر کننده گوشت ببرد .
انتظار ار دکتر نوروزی حرف تازه است . وگر نه هر کسی میتواند چنین گام بزند.
همکار لرستانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
0
5
غصه می خوریم که مسئولین کشور با اصرار نمایندگان فعال!!با عجله به استانها کشیده می شوند برای افتتاح طرحهائی که نه توجیه اقتصادی دارند و نه نیاز به آنها وجود دارد.
نزدیک انتخابات مجلس است و مسئولین محترم نمی دانند که در بازی نمایندگان مجلس بازی می کنند.

نمایندگان به دنبال قطور کردن پرونده خمات خالصانه!!! خود هستند.فردا روز خواهد آمد و باید بگویند که چه کارها که نکردند.

بروجرد دو کشتارگاه طیور دارد.بیخ گوش آن دورود کشتارگاه دارد چهار قدم آن ورتر الیگودرز دو کشتارگاه دارد بقیه استان پیشکش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
دقیقا . باید دید بقیه کشتارگاههای استان با ظرفیت کامل کار میکنند و یا پول مملکت را در ظرفیت های اضافی ریختیم.
انتظار هست دکتر نوروزی متفاوت عمل کند .............
ناشناس
|
Hungary
|
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
0
1
برای ثبت در تاریخ و بر اساس تراوشات ذهن ناسالم من، دیگر ناظر بهداشتی و ناظر ذبح شرعی در یک اقلیم نخواند گنجید. و صد البته سخن راندن دیگه بیهودست.و بناچار بایست موضوع رو به فراموشی سپرد انشالا که ما اشتباه می کردیم
نظر شما
ادامه