کد خبر: ۷۷۷۱۹
تعداد نظرات: ۷ نظر
دبیر انجمن صنفی صنعت تولید و بسته‌بندی مواد پروتئینی کشور در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر مسعود رسولی» افزود: در قسمت بسته‌بندی، ما دست آن مسئول فنی را هم می‌بوسیم که کنترل کیفیت و نظارت بیشتری داشته باشد، چون بحث اعتبار و آبروی یک شرکت است ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت تولید و بسته بندی مواد پروتئینی کشور در پاسخ به سوال حکیم مهر مبنی بر اینکه پس از برگزاری انتخابات و تعیین شورای نظام دامپزشکی استانها، انتظار شما از این شورا چیست و این شورا چه رویکردی را باید در پیش بگیرد؟ گفت: «قبل از هرچیز لازم میدانم که به شورای جدید نظام دامپزشکی استان تهران تبریک بگویم. خوشبختانه این شورا در دوره پیشین عملکرد بسیار خوبی را به نمایش گذاشت و به همین علت در دور جدید یک بار دیگر همین تیم رای قاطع آورد؛ در واقع اگر عملکرد این تیم خوب نبود، قطعا رای نمیآوردند.»

«دکتر مسعود رسولی» ادامه داد: «بنده به عنوان مسئول یک انجمن صنفی کارفرمایی، از افزایش ارتباط با نظام دامپزشکی استقبال میکنم. صنعتی که من در آن مشغول به فعالیت هستم، صنعتی است که دامپزشکی آن را روی کار آورد و دامپزشکی باعث شد مرغی که زمانی روی زمین و کنار خیابان عرضه میشد، الان تبدیل به محصولات بستهبندی و شناسنامهدار شود؛ در واقع صنعت من مرهون زحمات دامپزشکی است.»

وی با تاکید بر اینکه انجمن صنفی کارفرمایی صنعت تولید و بستهبندی مواد پروتئینی کشور بسیار نزدیک به دامپزشکی است، تصریح کرد: «فقط در بحث کشتارگاهی است که مسئول فنی باید قضاوت کند اما در قسمت بستهبندی، ما دست آن مسئول فنی را هم میبوسیم که کنترل کیفیت و نظارت بیشتری داشته باشد، چون بحث اعتبار و آبروی یک شرکت است و هیچ شرکتی به خاطر آبرو و اعتبار و برند خود از مسئول فنی کار خلاف نمیخواهد. بلکه همه از مسئولین فنی میخواهند که دقت بیشتری در کار داشته باشند. بنده به عنوان نماینده صنف انتظار دارم که آن مسئول فنی که در صنف ما کار میکند، نهایت دقت را داشته باشد تا صنعت من آسیب نبیند. اگر یک شرکت ما مشکلی در کیفیت بستهبندی داشته باشد، به کل صنعت آسیب میزند، چون مردم میگویند گوشت بستهبندی گرفتیم و این مشکل را داشت و صحبتی از برند آن نمیکنند.»

دکتر رسولی با تاکید بر اینکه درخواست ما این است که نظارت و کنترل نظام دامپزشکی بر مسئولین فنی بیشتر شود، خاطرنشان کرد: «مبحثی را که اخیرا با نظام دامپزشکی شروع کردیم، گریدبندی مسئولین فنی است. به این ترتیب که مسئولین فنی بر اساس سوابق، تجربیات و شاخصهایی که نظام دامپزشکی در نظر میگیرد، ردهبندی شده و در کارخانههای ما کار کنند. به هر حال کارخانههای ما در ظرفیتهای گوناگون فعالیت میکنند. ظرفیت برخی از آنها تا یک تن گوشت و برخی دیگر تا 80 و 90 تن مجوز دارند. در این میان مسئولین فنی بهداشتی هم باید با هم تفاوت داشته باشند و برای کارخانههایی که نظارت، کنترل و دقت بیشتری نیاز دارند، ردهبندی شوند. خواهش ما از نظام دامپزشکی این است که همکاری بیشتری کنند تا آن پروژه زودتر انجام شود و ما هم هر کاری که از دستمان بربیاید، انجام میدهیم.»

وی با یادآوری اینکه ما با استانهای مختلف در ارتباط هستیم، اضافه کرد: «کاملا مشخص است که بعضی استانها شوراهای خیلی قوی دارند و همکاری آنها با بخش خصوصی خیلی بهتر است، اما متاسفانه در بعضی استانها شوراهایی داریم که بخش خصوصی و کارفرمایی را درک نمیکنند و فشارهایی روی واحدهای تازه تاسیس وارد میکنند مبنی بر اینکه قرارداد شما باید این شکلی باشد و حتما این کار را بکنید. از سوی دیگر فشارهایی هم از طرف نظام دامپزشکی میآید در صورتی که هنوز ماده 19 به آن شکل برقرار نشده است. مثلا اداره کل قراردادی را به نظام میسپارد و میگوید که قرارداد را توسط نظام بنویسید. نظام هم با فشارهایی که وارد میشود، ترجیح میدهد که کلا وارد این کار نشود. خواهش ما این است که تصمیمگیریها منطقی باشد تا کارها به صورت درست و اصولی پیش رود.»


انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
15
5
آقای دکتر رسولی از افراد سختکوش و تلاشگر و شاخص دامپزشکی و بسیار ارزشمند هستن
مجتبی درویش زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
1
24
والله ما تو مزرعه نمونه کار میکردیم
مرغ مبتلا به گامبورو آوردن و لاشه ها تب دار
معدوم کردمش اخراج شدم
..............
تازه اس ام اس مسئول مرغداری رو داشتم که گفته بود مرغ ها مریض شدن زودتر فرستادیم واسه کشتار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
دقیقاً
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
0
2
به نظرم وقتی بحث مالی در کالایی پروتئینی مثل گوشت در میان است آن هم در این اقتصاد متورم و فقیر امکان هر تقلب و ترفندی مثل داستان گامبورو همکار مان وجود دارد . لذا به نوعی باید بازنگری در خیلی چیز ها اتفاق بیفتد تا مردمی که یک کیلو گوشت چرخ کرده میگیرند به قیمت خدا تومان مظلوم واقع نشوند . و ما به علت فقر و ترس از اخراج عمله ظلمه نشویم و کارفرمایان نیز تکلیف خود را با مشکلات شفاف کنند تا نه سیخ بسوزد و نه کباب . بگذریم از معدود متقلبان ذاتی که هر کار کنیم دست از تقلب و تخلف بر نمی دارند متاسفانه قصر نیز در می روند و بقیه را به ماندن در بازار به هر شکلی وسوسه میکنند .
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
0
4
جناب دکتر به جای هیچ بفرمایید اکثر شرکت های بسته بندی . چون نمونه هایی بابت رد صحبت شما وجود داشته و دارد . البته باید قبول کرد موارد تخلف به شدت کاهش یافته و دلیل آن تنها رعایت و نظارت بر اجرای دستورالعمل ها توسط مسئولین فنی نیست بلکه بخش عمده ای از این کاهش تخلفات مدیون کاهش تولید و عرضه و افزایش افسار گسیخته قیمت فرآورده های خام دامی و نهاده های تولید است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
0
8
یک واحد بسته بندی تو استان ما هست که همسرش مسول فنی هست.
بزرگترین مشکل استان ما همین واحد هست.
زن و شوهر همیشه دنبال تخلف هستند
پس از کلمه ((هیچ)) در تیتر خبر استفاده نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
با اقدامات پدافند غیرعامل استانداری ، مسول فنی واحد فوق به زندان محکوم ولی خوش شانسی اورد و در ابتدای سال ۹۹ بدلیل شیوع کرونا ، با جریمه رهایی یافت.
البته باز هم پرونده جدید دارد
نظر شما
ادامه