کد خبر: ۷۹۱۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رئیس شبکه دامپزشکی باخرز اعلام داشت: راه اندازی و افتتاح اولین مکان موقت نگهداری و عقیم سازی سگ های بلاصاحب، با حضور مسئولین و همت شهرداری، برابر آخرین دستورالعمل ابلاغی وزرات کشور و مجوز استانداری خراسان رضوی، انجام شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «مسعود هدائی» با اعلام این خبر اظهار داشت؛ با پیگیری های انجام شده، اولین مرکز نگهداری موقت و عقیم سازی سگ های بلاصاحب در شهرستان باخرز، با همت شهرداری، تاسیس و آغاز به کار نمود.

هدائی، بیان کرد: یکی از چالش های پیش رو در زمینه سلامت عمومی، افزایش بی رویه جمعیت سگ های بلاصاحب در شهرستان، می باشد که عواقب بهداشتی نگران کننده ای را بدنبال داشته است.

وی افزود: بر اساس آخرین دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور در سال ۱۴۰۱،  مسئولیت ساماندهی و کنترل جمعیت سگ های بلاصاحب بر عهده ی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، قرار گرفته که در این خصوص دستورالعمل جامع و کاملی نیز به این سازمان، ابلاغ گردید استیکی از اقدامات تعریف شده در این دستورالعمل، ایجاد مکان موقت نگهداری و عقیم سازی سگ های بلاصاحب می باشد که خوشبختانه با حمایت فرماندار و همت و اقدام فوری مجموعه شهرداری شهرستان، این مرکز در شهر باخرز تاسیس و فعالیت آن مطابق دستورالعمل های بهداشتی دامپزشکی، به روش "CNVR" شامل زنده گیری، عقیم سازی، واکسیناسیون همراه با درمان ضد انگل و سپس رهاسازی، می باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی باخرز، ادامه داد: متاسفانه بر اساس بررسی های انجام شده، غالب سگ های بلاصاحب سطح شهر و روستاها، به بیماری های انگلی و پوستی مبتلا هستند و همچنین به صورت بالقوه می توانند عامل بروز بیماری های ویروسی از قبیل، هاری نیز باشند که در صورت بی توجهی به این موضوع، می تواند مخاطرات بهداشتی غیر قابل جبرانی را بدنبال داشته باشد.

وی، ضمن تشکر از تلاش های مستمر شهرداری باخرز، در این زمینه گفت: راه اندازی مکان موقت نگهداری و عقیم سازی سگ های بلاصاحب، گام بلندی در خصوص مدیریت پدیده سگ های بلاصاحب و ارتقاء سطح بهداشت عمومی شهروندان، می باشد که می تواند وضعیت نابسامان رشد جمعیت سگ های بلاصاحب را ساماندهی نماید.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
1
1
خوب بود از بررسی اقای مهندس هدایی بیشتر میکفتن چطور به این نتیجه رسیدن ک اکثرن بیماری پوستی خودشون دکترن تشخیص دادن یا کارشناسشون؟
نظر شما
ادامه