کد خبر: ۷۹۴۷۳
تعداد نظرات: ۵۳ نظر
رئیس نظام دامپزشکی استان گلستان در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر علیرضا یوسفی» افزود: در این موقعیت هیچ‌وقت نیروی جوان توان رقابت امتیازی با او را نخواهد داشت، لذا بهتر است یک مقدار در نوشتن آیین‌نامه‌ها انصاف را رعایت کنیم ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: رئیس نظام دامپزشکی استان گلستان معتقد است مادامی که ادارات کل استان‌ها و نظام هر استان در موضوع ماده ۱۹ به صورت هماهنگ با هم جلو نروند، قرارداد مسئولین فنی بهداشتی نیز انجام نمی‌شود: «ما باید یک بار برای همیشه بحث مسئولین فنی را حل و وابستگی آنها به کارفرما را قطع کنیم تا از این طریق برای آنها شأن کار ایجاد شود.»

«دکتر علیرضا یوسفی» در گفت‌وگو با حکیم مهر تصریح می‌کند: «ما مجبور هستیم از داروهای انسانی استفاده کنیم و همه دنیا هم این کار را می‌کنند؛ به این شکل که یا از داروهای انسانی استفاده یا واقعا ساختار مشابه آن را تولید می‌کنند.»

وی ادامه می‌دهد: «همکار بخش دولتی ما بازنشسته شده و در حالی که در تمام سال‌های خدمتی خود حقوق گرفته، بعد از بازنشستگی درخواست داروخانه و مرکز می‌دهد و هیچ محدودیتی هم برای امتیاز ندارد. در این موقعیت هیچ‌وقت نیروی جوان توان رقابت امتیازی با او را نخواهد داشت، لذا بهتر است یک مقدار در نوشتن آییننامه‌ها انصاف را رعایت کنیم.»

حکیم مهر: ارزیابی شما از جایگاه کنونی دامپزشکی در کشور چیست؟

واقعیت این است که شاید سابقه، توانمندی، حجم سرمایه‌گذاری و میزان اهمیت پزشکی و دامپزشکی در کشور با هم قابل قیاس نباشد اما این حد از اختلاف در ماهیت کار آنها در جامعه نیز اصلا قابل توجیه نیست. هنوز وقتی بعضی از همکاران، خود را به عنوان دامپزشک معرفی می‌کنند، از آنها سؤال می شود که مدرک تحصیلی شما لیسانس است یا فوق‌لیسانس یا کاردانی؟ هنوز افراد جامعه این دیدگاه را ندارند و همه ما اعم از سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی در برابر انجام برنامه‌ریزی برای آن مسئول هستیم تا حرفه دامپزشکی دارای کرسی‌های نظردهی و تصمیم‌گیری مهم در جامعه باشد.

امروز ما چند نماینده دامپزشک در مجلس یا به طور کلی مسئول دامپزشک داریم؟ در حالی که رئیس‌جمهور منتخب مردم پزشک است. همکاران دامپزشک ما چیزی از پزشکان کم ندارند. ما باید روی خودمان کار کنیم و تلاش کنیم تا اهمیت حرفه و زحمتی را که در دامپزشکی می‌کشیم، به جامعه بشناسانیم.

حکیم مهر: ریشه این مشکل کجاست؟

از یک طرف روابط عمومی‌ها و تولید محتوای ما به شدت ضعیف عمل می‌کنند و از طرف دیگر ذات دامپزشکی، گوشه‌نشین و بهانه‌گیر شده و فقط ناراضی است و برنامه‌ای برای بهبود ندارد. ما در استان گلستان دامپزشکانی داریم که بزرگترین تولیدکنندگان و سرمایه‌داران استان هستند و مثلا وقتی رئیس‌جمهور وارد استان می‌شود، حتما با یکی از آنها ملاقات می‌کند؛ لذا باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

موضوع بعدی در بحث کلان، ساختار دامپزشکی در بدنه حاکمیت در بخش‌های دولتی و خصوصی است که به گونه‌ای تعریف شده که از پیشرفت حرفه جلوگیری می‌کند. ما در بخش خصوصی شاید سابقه قابل مقایسه‌ای با نظام مهندسی و نظام پزشکی نداشته باشیم اما نباید هم تا این اندازه فاصله داشته باشیم. سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان علاوه بر اینکه در تمام شهرهای استان شعبه و کارمند دارد، در سازمان مرکزی خود در استان نیز از ۲۲ کارمند استفاده می‌کند در حالی که نظام دامپزشکی استان گلستان فقط دو کارمند استخدامی و دو نیروی مشاور در یک دفتر محقر واقع در یک محله دورافتاده در شهر گرگان دارد. این در حالی است که ۸۰ درصد تمام آن کارهایی را که نظام مهندسی انجام می‌دهد، ما هم انجام می‌دهیم.

نظام مهندسی کشاورزی کاملا مستقل، تصمیم‌گیرنده و دارای اراده است اما نظام دامپزشکی وابسته به سازمان مرکزی و فاقد حساب مشخص و جداگانه، استقلال مالی و تصمیم‌گیری است. برای تمام مقولات باید استعلام بگیرد و در چارچوب قوانینی که برای آن تعیین کردند، حرکت کند. البته اینها بد نیست اما ما راه را اشتباه می‌رویم و خودمان دست و پای خود را می‌بندیم.

بنده به عنوان رئیس نظام استان باید اختیار درآمدزایی، حساب مشخص و جذب منابع داشته باشم، باید بتوانم نیرو بگیرم و در قبال آن پاسخگو باشم. لذا اگر در اساسنامه سازمان نظام و مدیریت آن بازنگری داشته باشیم و نظام‌های استان را تقویت کنیم، شرایط خیلی بهتر می‌شود. در ماده ۱۷ اساسنامه، شوراهای نظام استانی تمام اختیارات شورای مرکزی را در محدوده آن استان دارا هستند و شاید اگر اراده نظام‌های استانی را تقویت کنیم، باعث باروری نظام شویم و استان‌ها را از مهجوریت خارج کنیم.

حکیم مهر: وضعیت فعالیت مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در استان چگونه است؟

در خیلی از موقعیت‌ها به مسئولین فنی بهداشتی اجحاف می‌شود. ما در استان در این خصوص جلساتی را برقرار کردیم و به یک جمع‌بندی رسیدیم. ریاست محترم سازمان نظام طرح خوبی را داشتند اما قرار بود که با سازمان دامپزشکی هماهنگی صورت گرفته و به مدیران کل ابلاغ شود که این اتفاق رخ نداد و این طرح نیمه‌کاره و ناقص ماند. مادامی که ادارات کل استان‌ها و نظام هر استان به صورت هماهنگ با هم جلو نروند، این موضوع قرارداد مسئولین فنی بهداشتی نیز انجام نمی‌شود. ما باید یک‌بار برای همیشه بحث مسئولین فنی را حل و وابستگی آنها به کارفرما را قطع کنیم تا از این طریق برای آنها شأن کار ایجاد شود.

حکیم مهر: ارزیابی شما از ابلاغیه سازمان دامپزشکی درخصوص منع مصرف داروهای انسانی برای حیوانات خانگی چیست؟

سازمان در این خصوص ادعا کرده که مشابه این داروها تولید می‌شود، اما سؤال اینجاست که کدام دارو تولید می‌شود؟ چه دارویی وجود دارد که همکاران ما در حوزه حیوانات خانگی می‌توانند استفاده کنند و کارخانه‌های داروسازی ما آن را تولید می‌کنند؟ کدام سرم و کدام آنتی‌بیوتیک این شرایط را دارند؟ گویا عزیزان ما در کشور دیگری زندگی می‌کنند! ما مجبور هستیم از داروهای انسانی استفاده کنیم و همه دنیا هم این کار را می‌کنند؛ به این شکل که یا از داروهای انسانی استفاده یا واقعا ساختار مشابه آن را تولید می‌کنند. بنده در خارج از کشور کار کردم و در پیشرفته‌ترین کشور ممکن، دوره دیدم. آنجا هم از داروهای انسانی در حیوانات خانگی استفاده می‌کردند اما پذیرفته بودند که حیوان خانگی وجود دارد. در حالی که ما هنوز این واقعیت را نپذیرفتیم که در جامعه ما حیوان خانگی به انواع مختلف وجود دارد. لذا بهتر است به جای کتمان این موضوع، برای آن راهکار داشته باشیم. چون داروهای انسانی کماکان استفاده می‌شود و با یک نامه هیچ جیز اصلاح نمی‌شود.

حکیم مهر: وضعیت ساماندهی سگ‌های بدون صاحب در استان چگونه است؟

در این خصوص متاسفانه دامپزشکی به عنوان متولی سگ‌های بلاصاحب در شهر شناخته نمی‌شود و شهرداری‌ها در اولویت هستند، در حالی که تخصصی در این زمینه ندارند و سازوکار آن را نمی‌شناسند. ما دامپزشکان باید به این عرصه ورود کنیم، چون قسم خوردیم و در رابطه با بیماری‌های حیوانات مسئول هستیم. حامیان حیوانات کاملا به صورت غیرعلمی غذارسانی می‌کنند و افکار، عواطف و احساسات نادرستی در این زمینه دارند و مانع از این می‌شوند که یک طرح علمی انجام شود. قانون منع غذارسانی به حیوانات باید تصویب شود تا کسی حق نداشته باشد به حیوانات غذا دهد. در کدام کشور دنیا یک نفر سر مرغ را در قسمت بار وانت می‌ریزد و کنار جاده رها می‌کند؟ اگر چنین صحنه‌ای را ببینند حتما با او برخورد می‌کنند. آنها حتی اجازه ندارند که به پرندگان غذا دهند. کشورهای پیشرفته قبلا این مسیرها را رفته‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که نباید در طبیعت دخالت کرد. درخصوص سگ‌ها باید کار علمی انجام صورت گیرد تا رفته رفته جمعیت آنها کنترل شود.

حکیم مهر: به عنوان حرف آخر...

درخصوص محاسبه امتیازات تمدید یا صدور پروانه‌های اماکن دامپزشکی باید تجدیدنظر صورت گیرد. هیچ‌ س هیچ مشکل و منافاتی با همکاران بخش دولتی ندارد و هر کسی که دارای شرایط است، حق دارد که مجوز بگیرد. اما بهتر است در نوشتن این آیین‌نامه ها کمال انصاف رعایت شده و نظرسنجی بیشتری انجام شود. قانون در سازمان دامپزشکی نوشته می‌شود و آنها هم حق دارند که به فکر آینده خود باشند. اما به عنوان مثال ما می‌بینیم که امتیاز پژوهشی هم سقف دارد و شخص اگر نخبه علمی هم باشد، باز باید یک سقف امتیاز را رعایت کند. اما همکار ما بازنشسته شده و در حالی که در تمام سال‌های خدمتی خود حقوق گرفته، بعد از بازنشستگی درخواست داروخانه و مرکز می‌دهد در حالی که هیچ محدودیتی هم برای امتیاز ندارد. در این موقعیت هیچ‌وقت نیروی جوان توان رقابت امتیازی با او را نخواهد داشت. لذا بهتر است یک مقدار در نوشتن آیین‌نامه‌ها انصاف را رعایت کنیم. ما نمی‌توانیم برای بخش علمی و آموزشی سقف بگذاریم اما برای سابقه یک همکار بازنشسته در بخش دولتی سقفی قرار ندهیم. باید به جوانان هم اجازه رقابت دهیم تا احساس نکنند که همیشه باید پشت خط بمانند.

مورد بعدی در رابطه با زنجیره‌هاست که باید یک بررسی مجدد صورت گیرد. ما می‌خواهیم که در زنجیره تولید، هزینه تمام شده محصول نهایی را پایین بیاوریم و مرغ را به حداقل قیمت تولید و عرضه کنیم. اما اینکه زنجیره محصول را از کارخانه بگیرد، به معنای حذف همکاران دامپزشک در شهرستان‌هاست. لذا بهتر است که سازوکار بهتری را طراحی و از پروانه‌ای که صادر کردیم، حمایت و تلاش کنیم که همکاران دامپزشک ما در شرایط بهتری ارتزاق کنند.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۵۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
دامپزشک
|
France
|
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
11
23
وقتی همکار بقول شما بخش دولتی، عضو نظام هست و حق عضویت پرداخت میکنه، دیگه نباید به چشم عضوی متفاوت با باقی همکاران بقول شما بخش خصوصی دیده بشه!
..........................
همه ما همکار هستیم... همین و بس...
با کمال احترام،جانب انصاف رو اول باید از خودمون شروع کنیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
قبول اما اکثر داروخانه های جدید و ۱۰_۱۵ سال اخیر به علت نبود استخدام دولتی و اجبار مجبور به انتخاب داروخانه شدن اما شخصی که ۳۰ سال از مزایای دولتی و استخدامی استفاده کرده والان حقوق مناسبی هم میگیره دوباره رقیب شخصی میشه که هیچکدوم ازین شرایط واسش فراهم نبوده و یک نوع رقابت نابرابره اما کلینیک چون کلا در حین کار هم واسش فراهم و حتی اونم یک امتیازه محسوب میشه تا حدی پذیرفت
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
اگر حقوق مناسب میگرفت که دنبال این کارا نمیومد.میرفت سراغ استراحت و خوشگذرونیش.ریشه مشکل جای دیگس.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
یک بازنشسته ۲۵_۳۰ تومن واسش کمه؟! اکثرشون مسکن شخصی دارن اگه حقوق مناسب نبود چرا از اول استخدام دولتی شد؟ چرا این ۳۰ سال استعفا نداد وارد بخش خصوصی بشه؟!
ناشناس
| India |
۰۵:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
دوستمون نوشته بازنشسته سی تومن میگیره هنوز تمیدونی حقوق یه بازنشسته واقعا چقدره حتی شاغل دامپزشکی چقدره پیام نزار مرد مومن همه حق دارن شاغل بشن و در همه رشته ها هم هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
دکتردامپزشک عادی (فاقد سهمیه جانبازی وفرزند شهید وایثارگری)بازنشسته دامپزشکی بعد ازسی سال حدود 18 میلیون بازنشستگی میگیره میتوانید از کارگزینی ادارات کل دامپزشکی سوال کنید تا مطمئن شوید.
دكتر دامپزشك
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
اولاً معاون سلامت اداره كل دامپزشكي با 30 سال سابقه، پارسال با حقوق 14 ميليون تومان بازنشسته شده و با اين وضع تا 10 سال بعد هم حقوق بازنشستگي دامپزشكان به 30 ميليون تومان نخواهد رسيد. در ضمن چرا همش از بازنشستگي همكاران دولتي بحث به ميون مياد، ولي از بازنشستگي
شاغلين بخش خصوصي كه بيمه بوده اند و الان سالهاست بازنشسته شده اند ولي كماكان كار مي كند اشاره نمي كنيد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
18 تومن هم نمی گیره یکی از دکترای دولتی اول اسفند 402 بازنشسته شده با 12 میلیون و سیصد .آخه آدم به کجا فریاد بزنه
ناشناس
| France |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
والا نمیدونم الان بازنشسته کارشناسی ارشد دبیر دبیرستان ۲۰ به بالا میگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
کمی دقت کنیم می بینیم داروساز ها حتی وقتی که هنور کارمند دولت هستند در صورتی که به امتیاز لازم برسند می توانند مجوز داروخانه بگیرند
همین رفتار بخش خصوصی در انحصار طلبی ریشه بسیاری از اختلافات می شود
جیمز بی دین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
داروخانه داری که 30 سال داروخانه داره مقایسه کنید با دامپزشکی که بعد سی سال میخواد داروخانه بزنه سر پیری تازه میخواد سرمایه گذاری کنه که تعدادشون بسیار اندکه اکثرا مسئول فنی غیر حضوری میشوند یا پروانه فعالیت میگیرند کار هم نمیکنند کار بقه دامپزشک های تازه کاری که امتیاز ندارند رو راه میندازند سخت نگیرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
ناشناس 01:35
واقعا نمیدونی که یک دامپزشک بازنشسته چقدر حقوق میگیره یا خودتو به نادانی زدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
متاسفانه این نگاههای سطحی و ناشی از عدم آگاه باعث وضعیت موجود شده است ای کاش مقداری از سیاست های وزارت بهداشت و نظام پزشکی در دامپزشکی پیاده شود همکار بخش دولتی که در طول سالهای خدمتش مالیات خود را پرداخت کرده تمام حق و حقوق دولت را داده حق عضویت نظام دامپزشکی را داده و در دوران خدمتش از طبابت محروم شده و با حقوق یک چهارم بخش خصوصی قناعت کرده الان که به حکم DVM یاPHDبودنش میخواهد فعالیت بخش خصوصی انجام دهد از فارغ التحصیلی که میخواهد راه صدساله را یک شبه طی کند تا بقیه اعتراض میکنند بنظرم این زیاده خواهی است که زورش فقط به دولتی ها می رسد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
11
17
اگر واقعا دیدگاه به همکار شاغل در بخش دولتی این هست، پس لطف کنند از همون ابتدا عضویتشون رو در نظام لغو کنند!
................................
همکار بخش دولتی در قبال کاری که میکنه حقوق میگیره!
این چه منطق و ادبیاتیه که میگین از حقوق و مزایای دولتی استفاده کرده؟
مگه ما مییگم چرا همکار محترم شاغل در بخش خصوصی فلان میزان داره درآمد کسب میکنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
همکار محترم دولتی، اگر این مسیر پروانه دادن به شما بعد بازنشستگی درسته، پس همکار بخش خصوصی هم بعد ۳۰ سال بیاد تو سیستم دولتی استخدام بشه. چطوره؟ هر دامپزشک یکی از بخشها چه خصوصی و چه دولتی رو انتخاب کرده. حالا بعد ۳۰ سال با حقوق بازنشستگی حالا چه کم چه زیاد دوباره بیاد تو بخش خصوصی جای یه جوان رو بگیره.. این انصافه؟ ضمنا فک کنم نزدیک به ۱۰۰٪ بخش دولتی حق عضویت نمیدن. مگر بعد ۳۰ سال خدمت که باز بخوان بیان تو بخش خصوصی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
اگه اینطوره باید اعضای هیات علمی هم بتونن بیان وارد سازمان دامپزشکی بشن که هم سطح علمی سازمان رو بالا میبرن هم باعث پیشرفت میشن
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
همکار محترم این که بعد سی سال کار نمی تونید بیایید در سیستم دولت شرایط سنی جهت استخدام وجود داره اینکه همه (جوان و بازنشسته )بتونند درست کار کنند مهمه و کاملا منصفانه است به نظرم بسته به نگرش افراد داره ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
اتفاقا اعضای محترم هیات علمی هم وارد سازمان بشوند بسیار عالی ست.. کما اینکه مشاوره های عالی به سازمان می دهند سبب پیشرفت علمی تمام همکاران بخش خصوصی و دولتی هم می شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
5
17
شما ایراد میگیرید که چرا همکار دولتی میتونه بدون امتیاز پروانه بگیره اما من دولتی میگم اون همکار دولتی بیش از اون دوره های آموزشی بی ارزش نظام تجربه داره و اینکه خوب اگه خیلی نگران جوانان هستید از جوانان هم امتیاز نخاید. تا همه به طور برابر پروانه بگیرن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
ضمن اینکه خود سازمان مرتب دوره های آموزشی رو برای کارمندان بطور رایگان برگزار میکنه. ............
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
امتیاز یک نفر با 30 سال سابقه چند برابر یک نفر تازه کار هست
ناشناس
|
Sweden
|
۰۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
15
6
درود بر دکتر یوسفی عزیز ، دارم بهت امیدوار میشم ، اصلاح کن این سیستم غلط و فشل را ، کاملا درست میفرمایید .
پاسخ ها
همکار
| Sweden |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
مگه دست این بنده خداس که اصلاح کنه ایشون دارن نظرشون رو میگن .................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
6
0
آیا آزمایشگاه دامپزشکی برای اعضای هیات علمی شاغل مجاز هست؟
پاسخ ها
همکار دولتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
بله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
خیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
خیر ،میتونه موسس باشه ولی باید مسئول فنی بگیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
0
2
به نظرم کاملا اشتباه دارید راه رو طی می کنید .سگ بلاصاحب متولی داره و درصورت ورود دامپزشکی به این موضوع کل این رشته نابود میشه ، فردا هم شما می روید و شخص دیگری جایگزین میشه و درصورت پذیرش سگهای بلا صاحب آینده ی رشته دامپزشکی تبدیل میشه به سگ گرفتن حالا ببین کی بهت گفتم. .............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
3
4
این نگرش باعث تاسف است واقعا متاسفم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
3
6
با سلام خدمت دوستان
کدام قانون گفته که همکار دولتی حق فعالیت در بخش خصوصی را ندارد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
1
4
کسی نگفته شما عزیزان دولتی حق عضویت نمیدین یا بعد بازنشستگی در بخش خصوصی فعالیت نکنین
بحث سر نحوه امتیازدهی
که به صورت کاملا شفاف و واضح به نفع قشر خاصی نگارش و بی انصافا در حق قشره جوان درش کاملا مشهوده
مدرک عمومی و تخصص ما روی هم رفته در لین سیستم امتیازدهی معادل دو سال کار کردن شماست
حتی میگن امتیاز مقاله و کتاب در صورتی محاسبه میشه که بعد فارغ التحصیلی انجام شده باشه که چنین چیزی به دور از عقل و انصاف
زندگی کوتاه
و این چیزا که بازی با سرنوشت خیلی هاست
پیش خداوند متعال گم نمیشه
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
5
5
اصولا نباید کارمندان دولت اجازه عضویت در نهاد بخش خصوصی یعنی نظام دامپزشکی رو داشته باشن. چرا یک کارمند دولت باید عضو نظام دامپزشکی بخش خصوصی بشه؟ علتش چی هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
نادانی هم سقفی داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
نظام دامپزشکی همچون نظام مهندسی، نظام پزشکی و .... متعلق به تمام تحصیل کردگان در این رشته هاست و انجمنی است این جامعه خاص، فرقی نمیکنه کجا شاغل باشند و مبین هویت آن جامعه است و یکی از وظایف و کارکردهای نظام، حمایت از اعضا و کمک به حل مشکلات تمام اعضا ست و فلسفه بوجود آمدن نظام دامپزشکی از ابتدا همین بوده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
بله دقیقا. کارمند دولت عضو نظام دامپزشکی میشه که چه خدماتی بگیره یا کدوم مشکلش رو نظام دامپزشکی رفع کنه؟! دقیقا با چه هدفی؟ چه سودی داره برای کارمند که پول عضویت رو پرداخت کنه؟
آذين
|
Germany
|
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
4
3
همكاراني كه با اين عنوان اعتراض ميكنن كه همكاران بازنشسته دولتي هزينه عضويت نظام پرداخت ميكنن پس نبايد اين صحبت ها باشه ، چه ارتباطي داره؟
يك دامپزشك فارغ از اينكه در كدام بخش كار ميكنه بخاطر ماهيت دامپزشك بودنش عضو سازمان نظام دامپزشكي هستش!
و اين پرداخت حق عضويت نظام يك قانون مساوي براي همه هستش و وظيفه!
چه ارتباطي به اين داره كه يك بازنشسته بدون هيچ امتيازي بياد داروخونه بگيره و اين رو حق خودش بدونه!
اين مثال مصداق ........... بود!
هر مجوزي بايد يك سري قوانين و مداركي داشته باشه، و هر كسي در اين مسير از يك برابري بايد برخوردار باشه و بلاخره يك جايي براساس شايسته سالاري پيش بره يا كشكي!
چه كسي كه ٣٠ سال با خواسته ي خودش كارمنده دولت بوده و چه كسي كه مسير خصوصي رو انتخاب كرده و ميخواد وارد بازار كار بشه.

اينكه حقوق بازنشستگي كفاف زندگي يك بازنشسته رو ميدهد يا خير مگه تاوانش رو بايد كسي بده كه تازه ميخواد وارد بازار كار بشه؟!
خب شما مشكل با حقوقتون داشتين اعتراض ميكردين تو همون اداره،يا از كار دولتي استعفا ميدادين! چرا نسل جديد بايد تاوان سكوت شما رو بده؟( حالا جدا از اينكه شخص بازنشسته با همون حقوق تو اين ٣٠ سال گذشته با توجه به اختلاف تورم اين سالها قطعا شرايطش خيلي خيلي بهتر از كسي هستش كه تازه ميخواد وارد بازار كار بشه)
كسي كه رفته كارمند بخش دولتي شده خودش با خواست خودش رفته؛زوركي كه نبردنش!

پس اگر اينطور هست كساني كه تو بازار خصوصي هستن برن بعد ٣٠ هم ادامه ي كارشون رو تو بخش دولتي بدون ازمون استخدامي و هيچ شرط و شروطي انجام بدن!
منطقي هستش؟

هر كاري سختي و استرس هاي خاص خودش رو داره، چه كسي وارد بازار خصوصي ميشه و چه كسي كه وارد كار دولتي ميشه.

قرار نيست تا جايي به نفعمون نيست اعتراض به نبود قانون كنيم ولي تا ديديم ي قانون درست و منطقي بلاخره قراره بياد ولي به نفع شخص ما نيست بزنيم زير ميز!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
چرا حرف بی پایه و اساس میزنید؟
کی گفته هر دامپزشک همینجوری عضو سازمان نظام هست؟
هر دامپزشک اول باید درخواست عضویت بده، مدارک بارگذاری کنه، حق عضویت پرداخت کنه بعد میشه عضو نظام! من کلی دامپزشک دولتی سراغ دارم که از همون اول عضو نشدند! به اختیار خودشون!
یا باید از اول قانون بگذارند که فقط بخش خصوصی عضو نظام باشه، یا اگر از بخش دولتی عضوگیری انجام شد باید طبق قانون به تمامی اعضا به یک چشم نگاه کرد، با قانون مشخص و مدون!
همکار دامپزشک که بخش دولتی فقط پرداخت کننده حق عضویت رای دهنده در انتخابات‌های ۴ ساله نیست!
حالا اینکه قانون فعلی ایراداتی ممکنه داشته باشه بحثش جداست، میشه اصلاح کرد.
ولی اینکه بگیم همکار دولتی فقط بیاد عضو بشه ولی از هیچ مزایایی حق استفاده نداره دور از عقلانیت هست!
ما اگر خودمون چیزی رو یاد نداریم حداقل می‌تونیم از دستگاه‌ها و نظام‌های قوی‌تر از خودمون و با سابقه‌تر از خودمون یاد بگیریم مثل نظام پزشکی...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
بله همکار بخش دولتی به خواست خودش وارد دولت شده و به کسی ایرادی نیست ولی همکاران بخش خصوصی علی الخصوص ریاست نظام دامپزشکی حق ندارند که ابراز کنند همکاران بخش دولتی از مزایای دولت استفاده کردند. که این برداشت میشه که انگار در این ۳۰ سال کاری انجام نداده و از حق همکاران بخش خصوصی استفاده کرده‌اند.
اینکه گفته میشه وظیفه است که حق عضویت پرداخت کنند ولی از قوانین و مزایای نظام استفاده نکنند خارج از یک دیدگاه منطقی هست و در واقع نوعی دیدگاه دیکتاتوری می‌باشد
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
آذین جان منفی دادم که بیشتر تفکر کنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
1
2
تورو خدا حکیم مهر
دنبال و پیگیر انتقال دامپزشکی به وزارت بهداشت
یا حداقل انتقال آموزش به وزارت بهداشت و بقیه مجموعه به صورت یک سازمان مستقل باش
ابت بساط جنع بشه
ناشناس
|
France
|
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
1
2
امان از طمع بعضیا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
2
2
نظام دامپزشکی بتدریج وبه دست خودشان دارد دولتی می‌شود ووازحالت خصوصی واستقلال بودن خارج می‌شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
2
4
پیشنهاد می کنم به بازنشسته ها فقط مجوز مطب و درمانگاه داده بشه . اونوقت مشکل خودبخود حل میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
3
2
نظام دامپزشکی همچون نظام مهندسی، نظام پزشکی و .... متعلق به تمام تحصیل کردگان در این رشته هاست و انجمنی است این جامعه خاص، فرقی نمیکنه کجا شاغل باشند و مبین هویت آن جامعه است و یکی از وظایف و کارکردهای نظام، حمایت از اعضا و کمک به حل مشکلات تمام اعضا ست و فلسفه بوجود آمدن نظام دامپزشکی از ابتدا همین بوده است
ناشناس
|
Switzerland
|
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
2
1
اینگونه نگرش جای تاسف دارد واقعا متاسفم
ناشناس
|
Switzerland
|
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
2
1
نظام دامپزشکی همانند نظام پزشکی و نظام مهندسی و ......متعلق به همه تحصیل کرده ها دراین رشته ها می باشد و تشکل این جامعه خاص لذا فرقی نمی کند کجا شاغل باشد و یکی از وظایف اصلی نظام دامپزشکی حمایت یکسان از کلیه اعضا و حل مشکلات آنها ست و فلسفه تشکیل نطام دامپزشکی از ابتدا همین بوده است
ناشناس
|
Spain
|
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
1
1
تا به الان نیز کمر دامپزشکان بخش دولتی در مبارزه با هاری در سگ های گله و نگهبان خرد شده است، خواهش می کنم وظیفه جدید برای این مجموعه خدوم و بی انتظار نتراشید، بهتر هست شهرداری ها وظیفه خود را به خوبی انجام دهند، چرا صورت مسئله را پاک می کنید؟ اگر توان دارید شهرداری ها را پاسخگو بفرمایید، مبارزه با سگ های بلاصاحب و پرسه زن پیشکش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
0
1
دوستان گرامی باید توجه داشت سازمان نظام دامپزشکی همانند سایر نظام ها مسئول در استخدام و بازنشستگی و.. نیست و براساس قانون صنفی عمل نموده و یکی از این مسئولیت ها ،مسئول صدور مجوز است و هرکس امتیاز دارد و شرایط دارد می تواند مجوز بگیرد واین در تمام قانونهای صنفی کشور خاص و عام آمده است و الا بسیاری از مسئولین و متصدیان دارخانه های دامپزشکی نیز باز نشسته شده اند ولی مجوز آنها به قوت خود باقی است اگر این قانون بخواهد اجرا شود باید برای همه صنوف اعم از سوپرمارکت داروخانه ها و مراکز درمانی وزارت بهداشت و بستنی فروشان و میوه فروشان و مهندسین ساختمان و مهندسین کشاورزی و غیرو باید اجراشود زیرا همه تابع ضوابط قانونی صنفی کشورند و دامپزشکی تافته جداگانه نیست و برای همه مشاغل عمومی و تخصصی چه رشته های تجربی ،مهندسی وفنی وهنری وغیرو بعد از بازنشستگی مجوز فعالیت در بخش خصوصی صادر می شود و قانون صنفی و مدنی از آنها حمایت می کند.به صورتی که در قانون اساسی نیز آمده است که هر فرد در یک زمان می تواند یک شغل دولتی یا خصوصی و یا تعاونی داشته باشد اگر بخواهد این عوض شود باید قانون و برای همه مشاغل در کشور عوض شود. باتشکر
مجید
|
United States of America
|
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
2
0
آقا دادن مجوز و جواز به بازنشسته وجاهت قانونی ندارد و حتی جواز تاکسی نمیدهند مگر در جایی متقاضی کم باشد و بازنشستگان بعنوان مشاور فنی بکارگیری شوند یا بروند مجوز دامداری بگیرند و آنجا سرمایه گذاری کنند..
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
0
1
باسلام دوست عزیز ، کاملا وجاهت قانونی دارد ِِلذا می توانید به مستندات دامپزشکی مراجعه فرمایید
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
0
0
در رابطه با سخن دوست عزیز اگر راننده ای بازنشسته شودمانند راننده تاکس یا اتوبوس و کامیون چون افزایش سن اومی تواند خطرات جانی برای دیگران داشته و راننده پیر توانمندی لازم در کنترل وسیله نقلیه عمومی را ندارد وبرای دیگران می تواند خطر آفرین باشد به اواجازه رانندگی عمومی نمی دهند واین مربوط به مطلب و موضوع مورد بحث ما نیست وبرای شغل های دیگراگر شرایط داشته باشد منعی برای صدور مجوز و فعالیت ندارد.
پاسخ ها
دامپزشک بخش دولتی
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
شما سطح شغل دامپزشکی با رانندگی کردن یکی میدونی ؟
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
0
0
از نظر انسانی هیچ فرقی بین افراد نیست چه پزشک یا مهندس یا دامپزشک یا راننده و کارگرو هنرمند و غیرو ،بله اگر راننده تاکسی با تقوی تر باشد وبهتر از یک دامپزشک و پزشک و مهندس کارکند با تعهد و رعایت قانون ، حتما"شان بالاتری در اسلام دارد وانسانیت و تقوی مربوط به عملکرد است .
إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَالَّذِينَ هَادُوا وَالنَّصَارَى وَالصَّابِئِينَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَعَمِلَ صَالِحًا فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ
در ضمن پاسخ بالا در مورد موضوعی بود که همکار عزیز در مورد راننده تاکسی بیان فرمودند.
نظر شما
ادامه