کد خبر: ۷۹۶۰۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دامپزشکی هرمزگان:
نماینده شرق استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به ضرورت ترمیم نیروی انسانی در اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، بر همراهی و مساعدت با دامپزشکی، در راستای حفظ سلامت جامعه تاکید کرد ...

حکیم مهر: «سید عبدالکریم هاشمی» نماینده مردم شرق استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با حضور در اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان و دیدار با مدیرکل دامپزشکی استان، در خصوص حمایت از برنامه های سلامت محور دامپزشکی در راستای تولید پایدار، دیدار کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، دیدار نماینده شرق استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان صورت پذیرفت.

«سید عبدالکریم هاشمی» با حضور در اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان و دیدار با «دکتر مصطفی فخرآبادی پور» مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان، در خصوص وظایف و رسالت های سلامت محور دامپزشکی، مذاکره کرد و در این دیدار دکتر مصطفی فخرآبادی پور، ضمن تشریح وظایف و رسالت های دامپزشکی، اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی در خط مقدم مبارزه با بیماری های دامی و مشترک بین حیوان و انسان را، بیان کرد و اظهار داشت: پرسنل اداره کل دامپزشکی در راستای تحقق اهداف سلامت محور دامپزشکی که حفظ بهداشت عمومی و ارتقاء امنیت غذایی و سلامت جامعه می باشد، به طور شبانه روز بر تولید در حوزه های مختلف دام، طیور و آبزیان و همچنین ترخیص، صادرات و ترانزیت فراورده های خام دامی و شیلاتی و نهاده های دامی و کالاهای مرتبط با دامپزشکی نظارت دارند.

وی به برنامه پنج ساله هفتم سازمان دامپزشکی کشور، رعایت الزامات بین المللی و مقررات سازمان های جهانی در حوزه صادرات فراورده های خام دامی و شیلاتی، ضرورت ایجاد شرایط لازم برای تضمین و توسعه سرمایه گذاری و امکان جذب سرمایه، ایجاد شرایط بهداشتی به منظور ورود محصولات دامی به بازارهای جهانی و توسعه و تثبیت اشتغال و همچنین مقابله با مخاطرات بیماری های نوپدید و بازپدید اشاره کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان در این دیدار به موانع و چالش های موجود در راستای تحقق اهداف دامپزشکی همچون کمبود نیروی انسانی، اعتبارات و امکانات اشاره کرد و با عنایت به موقعیت ژئوپلتیک استان هرمزگان و استفاده از تمامی ظرفیت ها و افزایش روزافزون سرمایه گذاری بر اقتصاد دریاپایه در استان، توجه به نقش مهم دامپزشکی در تأمین و تضمین امنیت غذایی کشور اظهار داشت: در راستای نظارت عالیه بر تولید سالم و بهداشتی و پایداری صادرات، لزوم اصلاح اعتبارات دامپزشکی به عنوان دستگاه سلامت محور در کنترل و پیشگیری از بیماری ها، خواستار توجه و مساعدت های بیشتر مسؤولین استانی شد.

«حجت الاسلام رضا حمزه ای» مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، در خصوص نقش دفتر نمایندگی ولی فقیه در مجموعه دامپزشکی مطالبی بیان نمود و به استقرار 60 نفر ناظر شرعی در مراکز فعال مرتبط با دامپزشکی در راستای اجرای قانون نظارت بر ذبح و صید شرعی اشاره و همچنین اقدامات این دفتر را، به منظور فرهنگ سازی غذای حلال و استفاده از غذای طیب و حلال در جامعه مسلمین، تشریح کرد.

وی در سخنان خود، با توجه به عدم وجود دانشکده دامپزشکی در استان هرمزگان و نیاز به جذب فارغ التحصیلان بومی دکترای دامپزشکی به منظور پرورش و تأمین نیروی متخصص و ماندگار در استان، درخواست رایزنی مناسب و انجام تدابیر لازم در این خصوص و رفع کمبود نیروی انسانی دستگاه را، مدنظر نماینده استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی قرار داد و در خصوص بازنگری قانون نظارت بر ذبح و صید شرعی اظهار داشت: با توجه به اقدامات صورت پذیرفته در راستای نظارت شرعی بر تولید محصولات حلال و قابل مصرف در جامعه مسلمین، در آینده ی نزدیک اصلاح این قانون در دستور کار می باشد و با توجه به اقدامات مناسب این استان به منظور فرهنگ سازی غذای حلال، این دفتر سهم قابل ملاحظه ای در اصلاح قانون مذکور را مدنظر قرار خواهد داشت.

نماینده شرق استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، ضمن توجه به رسالت ها و اهداف سلامت محور دامپزشکی، از اقدامات صورت پذیرفته در راستای حفظ امنیت غذایی و سلامت جامعه تقدیر و تشکر نمود و با عنایت به عضویت ایشان در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی و آشنایی کامل با خدمات دامپزشکی بیان داشت: با توجه به گسترش روزافزون خدمات دامپزشکی در سال های اخیر و بهره مندی از ظرفیت های ساحلی و اقتصاد دریا محور، نیاز به افزایش و ارتقاء اعتبارات، تجهیزات، امکانات و به ویژه ترمیم نیروی انسانی در اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، بایستی مدنظر ویژه ای قرار گیرد و همراهی و مساعدت با دامپزشکی، در راستای حفظ سلامت جامعه بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه، ضمن اعلام همراهی و حمایت در جهت تقویت این دستگاه نخصصی، خاطر نشان کرد: تولید باید در راستای اجرای قوانین و مقررات باشد و تعامل با تولیدکنندگان و ایجاد فضای مناسب جهت ارائه خدمات بهداشتی در سطح استان، بایستی مدنظر قرار گیرد.

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
0
7
میتوانید افراد بومی که درسایر دانشکده های دامپزشکی تحصیل میکنند را با تسهیلات مناسب تشویق به فعالیت دراستان کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
0
4
چشم در اسرع وقت!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
1
8
یعنی چی!!!
خوب سهمیه بومی بدید به شیراز و کازرون و کرمان و اهواز که نیروی بومی هرمزگان تعهدی بگیرن
چه حماقتیه هر کی از خواتب پا میشه فکر می کنه دانشکده امپزشکی داشته باشه استانش اون استان دامداریش رونق پیدا می کنه!
فقر مدیریت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
0
7
بهتره طرح هر روستا یه دانشکده دامپزشکی راه بیندازید...................
همکار حاجی
|
Germany
|
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
0
8
حاجی عزیز ،فدای تفکراتت بشم ، کاش به جای کلمه بومی از واژه بندری ، مینابی و رودانی استفاده میکردید وگرنه این 170 نیرویی که هستند یا بومی هستند یا به واسطه سالها فعالیت در استان هرمزگان بومی محسوب میشوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
0
1
شما اگر‌دراستان نیروی دامپزشک کمبود دارید درخواست نیروکنید تاسیس دانشکده دامپزشکی دردی رو دوا نمیکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
خب وقتی با ۴۰ تومن حقوق و عدم حضور در محل کار بتونی امرار معاش کنی، دیگه کسی وارد بهش دولتی نمیشه که با ۱۵ تومن حقوق و حضور منظم، کار کنه
همکار هرمزگان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
0
0
تقسیم بندی همکاران به دولتی و خصوصی- بومی و غیر بومی - دامپزشک و سایر رده ها کاملا اشتباهه . به عنوان کسی که سالها در بخشهای خصوصی و دولتی و در استانهای مختلف کار کردم باید عرض کنم وضعیت همه همکاران در همه مشاغل بسیار اسفناکه. متاسفانه نه درامد مناسبی دارند و نه شان و جایگاه درست و حسابی
نظر شما
ادامه