کد خبر: ۷۹۶۳۸
تعداد نظرات: ۲۱ نظر
مدیر کل دامپزشکی استان تهران در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر مسعود محمدیان» افزود: بخش خصوصی و بخش دولتی دامپزشکی مانند دو بال هستند که با هم حرکت می‌کنند. خوشبختانه بخش خصوصی و غیردولتی ما حجیم‌تر از بخش دولتی است و روز به روز به حجم آن اضافه می‌شود ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: به گفته مدیر کل دامپزشکی استان تهران، تمام مراکز عرضه واحدهای تولیدی اعم از کارخانه‌جات، دامداری‌ها، کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه میادین کدگذاری شدند و خودروهای متصل به GPS اداره کل که در داخل شهر تردد می‌کنند، می‌توانند از روی نقشه، هر جایی را که شکایتی ثبت شود، شناسایی کنند.

«دکتر مسعود محمدیان» در گفت‌وگو با حکیم مهر تصریح می‌کند: «خوشبختانه بخش خصوصی و غیردولتی ما حجیم‌تر از بخش دولتی است و روز به روز به حجم آن اضافه می‌شود، چون واگذاری امور درمان، دارو، آزمایشگاه‌ها، شرکت‌های وارد کننده و همچنین صدور مجوزهای بهداشتی تولیدی در حوزه دام، طیور و آبزیان توسط همکاران محترم در نظام دامپزشکی انجام می‌شود.»

حکیم مهر: آقای دکتر، طرح تقسیم دامپزشکی استان تهران به مناطق چهارگانه به کجا رسید؟

بحث ایجاد ساختار جدید نیاز به مصوباتی دارد که باید مراحل آن طی شود. به همین جهت و به منظور ارائه بهترین خدمات به مردم عزیز تا زمان اخذ مصوبات لازم، سعی کردیم که برنامه نرم‌افزاری الکترونیکی رسیدگی به شکایات مردمی را در اداره کل راه‌اندازی کنیم. در این طرح تمام مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی مربوط به دامپزشکی، لیبل و بارکد دریافت می‌کنند و هر مراجعه‌کننده‌ای که قصد ارزیابی واحد یا اطلاع از مشخصات آن را داشته باشد، یا اگر انتقاد و شکایتی دارد، می‌تواند از طریق بارکد یا ارسال پیام کوتاه، موقعیت فروشگاه را بفرستد. همکاران ما در مرکز کنترل رسیدگی به شکایت‌های الکترونیکی به سرعت به این مورد رسیدگی می‌کنند.

حکیم مهر: این طرح از چه زمانی اجرایی شد؟

این طرح در روز عید قربان سال جاری راه‌اندازی شده و برنامه داریم که تا آخر امسال تمام مراکز عرضه کل استان تهران بارکدگذاری شود تا از این طریق ارائه خدمات کنیم. تمام مراکز عرضه واحدهای تولیدی اعم از کارخانه‌جات، دامداری‌ها، کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه میادین کدگذاری شدند و خودروهای متصل به GPS ما که در داخل شهر تردد می‌کنند، می‌توانند از روی نقشه، هر جایی را که شکایتی ثبت شود، شناسایی کرده و به جای اینکه یک مرکز در شرق، غرب یا شمال ایجاد کنیم، یک اداره مرکزی در شهر تهران داشته باشیم تا همکاران کارشناس مستقر در داخل شهر، با دریافت کدهای شکایت یا انتقاد، به سرعت مراجعه کرده و مشکل مردم را حل کنند.

حکیم مهر: تعامل اداره کل با بخش خصوصی و نظام دامپزشکی چگونه است؟

بخش خصوصی و بخش دولتی دامپزشکی مانند دو بال هستند که با هم حرکت می‌کنند. خوشبختانه بخش خصوصی و غیردولتی ما حجیم‌تر از بخش دولتی است و روز به روز به حجم آن اضافه می‌شود، چون واگذاری امور درمان، دارو، آزمایشگاه‌ها، شرکت‌های وارد کننده و همچنین صدور مجوزهای بهداشتی تولیدی در حوزه دام، طیور و آبزیان توسط همکاران محترم در نظام دامپزشکی انجام می‌شود. ما یک مجموعه هستیم که در دو بخش یک کار مشترک انجام می‌دهیم. هر چقدر این تعامل بیشتر باشد، پوشش خدمات ما می‌تواند بهتر و مضاعف باشد و به جای اینکه از انرژی هم کم کنیم، در کنار هم هستیم. اگر در کل کشور این همگرایی باشد، می‌توانیم بگوییم خدمات بهتری را در حوزه دامپزشکی به مردم ارائه خواهیم داد.

حکیم مهر: وضعیت اداره کل دامپزشکی استان تهران از نظر پست‌های خالی چگونه است؟

طبیعی است که با بازنشستگی همکاران، روز به روز تعداد پست‌های خالی زیاد می‌شود و جذب جدید متناسب با خروجی نیروها نیست. اما این مسئله با واگذاری امور به بخش غیردولتی جبران می‌شود. ما پیگیر هستیم که با جذب نیرو، برای افراد بازنشسته شده جایگزین پیدا کنیم و از طرف دیگر با واگذاری اموری که قانون اجازه می‌دهد، در ارائه خدمات بهتر به مردم موفق باشیم.

حکیم مهر: در این مدت چند نفر نیرو جذب کردید و آیا برنامه‌ای برای جذب نیروهای جدیدتر دارید؟

در سال ۱۴۰۲ استخدام جدید نداشتیم و امیدواریم که امسال بتوانیم با جذبی که داریم، جای نیروهای خارج شده را بگیریم و هدف اصلی ما این است که با توسعه بخش خصوصی از طریق نظام دامپزشکی، ارائه خدمات ما روی زمین نماند.

حکیم مهر: وضعیت تسری فوق‌العاده خاص کارکنان چگونه است؟

تا این لحظه به صورت ملی پرداخت می‌شود و امیدواریم که پرداخت آن تداوم داشته باشد.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
2
10
بخش دولتی حقوقش تعریفی ندارد و بخش خصوصی هم تعرفه ها بیشتر شبیه شوخیه تا واقعیت در کل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
و حقوق استادی هم به حدی است که پول غذای گربه ام نمیشه
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
9
12
سلام تقریبا عمده کارها رو بخش خصوصی داره انجام میده بخش دولتی چند نفر رو میخواد برای ثبت کارها پشت سیستم و بازدید فرآورده های خام دامی که همین رو هم با جابجایی افرادی که در ادارات کل همه روزه پشت میزهایشان نشسته اند و جابجایی آنها به سمت شهرستان هایی که کمبود نیرو دارند جبران کرد دامپزشکی نیرو کم ندارد در حقیقت تراکم نیرو در اداره کل دارد
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
تراکم نیرو در ادارات کل بدیهیه اما اینکه بگیم همه کارها دور از مردانگیه کسیکه ۱۵_۱۶تومن حقوق میگیره و میره توی فارم تست سل و خونگیری رو نادیده گرفت و بگیم همه کارها را بخش خصوصی که سه برابر حقوقشه داره انجام میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
قسمتی از بخش خصوصی کارهای واکسیناسیون و درمان را انجام میده و فعالیتش مناسبه ولی فروش دارو و مسئولیت فنی بیشتر شرکتها چندان کار شاقی نیست که منت آن بر بخش دولتی گذلشته شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
نمی‌دونم عمده کارها رو چی حساب میکنی که میگی بخش خصوصی انجام میده ، قبول دارم که یه عده هستن که خودشون رو خدا فرض میکنند و چون پست نگرفتن اونم بخاطر پرونده غیر قابل قبول اداری نه تنها کار نمیکنن بلکه جلوی کار کردن بقیه رو هم میگیرن و تا می‌خوان یه کاری بهشون بدن که بیکار نباشن از بازرسی گرفته تا سازمان اربابانشون زنگ میزنن که مبادا به سوگلی های ما بگی بالا چشش ابروئه ، اگر این تعداد آدم رو کنار بگذارید بقیه دارن از جون و دل کار میکنن منتهی نوع کار کردنشون با بخش خصوصی متفاوته و شاید دقیق تر باید بهشون نگاه کنید تا کاری رو که انجام میدن رو درک کنید ، بله حق با شماست تعداد زیادی آدم وجود داره که چون خرابکاری کردن و از پست برداشتنشون حالا راضی نیستن که در کسوت کارشناس و کارمند عادی کار کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
4
4
متاسفانه چندین سال هست هیچگونه استخدامی در سازمان دامپزشکی صورت نمیگیرد و جزو اولویتها نمیباشد،در ازمون امسال نیز نامی از سازمان دامپزشکی نبود،وقتی همه استانها اعلام کمبود نیرو میکنند دلیل عدم اعلام نیاز جهت جذب نیرو جدید ان هم برای چندین سال چیست؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
3
24
فشار کار در شبکه ها، تراکم نیرو در ادارات کل.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
0
0
آیا نظارتی بر کیفیت تولید هست اگرهست چرا استخوان
مرغ هاپس از پخت سیاه میشود علت مصرف زیاد فسفات
درد آن مرغ نیست حتی سیاهی گوشت دور استخوان وجود
دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
بخش تولید اصولاً نظارت ناپذیر است و نظارت‌های بهداشتی هم به سختی انجام میشود و هر جا هم که دامپزشکی ورود می‌کنه به بهانه تولید نظارتها را هوا میکنند چند وقت پیش ندیدی به بهانه بهبود فضای کسب و کار تو رسانه صدا و سیما دستور دادند دیوار به دیوار مرغداری تاسیس کنند و به این شیوه زمین‌ها رو بالا بکشن ، ما تو دامپزشکی به این سودجویان عادت کردیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
6
5
البته ادارات کل هم تراکم نیرو ندارن. و خیلی از همکارا هستن که چندتا کار انجام میدن. دور از انصافه که بگیم همه کارا رو بخش خصوصی انجام میده. شما بفرماید تو بحث مبارزه با سل و بروسلوز و تست مشمشه و مراقبت از آنفلوانزا و ... و نظارت بهداشتی از شرکتها و سطح شهر و اونقدر مایه کوبی دولتی و هزاران کار دیگه، کی داره کار میکنه. احتمالا بخش خصوصی کار نمیکنه
م ع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
1
0
باسلام ......... جای تاسف است ک برای رشته های پیرادامپزشکی الخصوص علوم ازمایشگاهی ک درمقاطع ارشدودکتر درحال تحصیل هستند و خانومهای این رشته ها ازطرح معافند وفقط از اقایون استفاده میشه چرا هیچ استخدامی درلرستان صورت نمیگیره ویکسری ازادارات نیرو نیازدارن کجا رو دیدی ک یک فرد ک بازحمت زیاد وتحصیل دردانشگاه های معتبرامرارمعاشی نداشته باشه ونه شنیدن حاکم باشه فردا روزی هم استخدامی باشه یاسابقه بیمه جز سنوات سنی نمیاد یاپارتیه و...خواهشمندم ب دادمابرسید وصدای مارو بشنوید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
2
14
باسلام و احترام
وضعیت نیرو در ادارات شهرستان استان تهران بسیار بحرانی است. اگر اقای مدیر کل سری به شهرستان های تحت نظرشان در جنوب استان بیندازند متوجه میشوند که شهرستان ها با ۴نفر نیرو اداره میشوند ولی در اداره کل نیروها دپو شده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
میشه بفرمایید این شهرستان که با چهار نفر نیرو داره اداره میشه که با رییسش میشه پنج نفر باید چند نفر باشه ؟ تعداد نیروی استاندارد یه شهرستان مثل پیشوا باید چند نفر باشه به نظر شما کفایت می‌کنه وقتی می‌خواهید نظر بدید مصداقی و به صراحت نظر بدید البته منم فکر میکنم مامور شده ها به سایر دستگاهها باید برگردن و تو شهرستانها کمک کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
چرا سازمان دامپزشکی کشور چندین سال است اقدامی جهت جذب نیرو انجام نمیدهد؟!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
0
0
هر کس متقاضی طرح هست، تشریف بیاره هرمزگان.
در تمام مقاطع.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
2
2
اداره کل تهران بشکلی است که تعدادی ازپرسنل خیلی سرشان شلوغه وپرکارند وعده ای هم عملا کاری ندارند یعنی درواقع توزیع کارها بدرستی انجام نمیشود به دلایل مختلف.وگرنه نیرو دراداره کل زیاد نیست.درواقع نیروی فنی و کاری کم هم داریم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
1
1
.............. تعداد زیادی نیرو در قسمت بازرسی محبوس شده اند. ............ بازرسی باید متکی بر نیروی مردم و با استفاده از توانایی ها و خصوصیت های IT انجام شود تا تعداد زیادی نیرو آزاد شوند . همینطور در بازرسی از طرح های توسعه میتوان با راه اندازی سیستم پیامکی و انتقال بازخورد آن در خصوص کیفیت و کمیت طرح ها نظارت نمود و نیاز به بازرسی میدانی وجود ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
فکر میکنید اداره کل تهران با تمام شهرستانهاش چند نفر نیروی به اصطلاح شما بازرسی داره ؟
داودنظاملو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
0
1
سلام وخداقوت
ای کاش جذب نیروباعدالت ودرست انجام بشه تاافرادی که قبلادراداره خدمت می کردندکه به علت عدم مجوزاستخدامی آن ها،مجددبه آن نیروهاکه سابقه درست وخوبی هم داشتندجذب شوندتا هم اداره بتواندپیشرفت کندهم آن افرادی که خدمت درست انجام دادندامابداقبال بودندوالان بیکارهستند
کاردان دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
0
0
ای کاش یه روزی مشکل کمبود نیرو حل بشه. در بعضی استان‌ها واقعا فاجعه باره . امثال ما باید هم واکسیناسیون و هم پایش بیماری رو انجام بدیم و همینطور رانندگی ، و حتی کارهایی مثل انبار داری و دفتر داری رو هم به ما محول می‌کنند. وقتی مخالفت میکنیم مسئولین کمبود اعتبار برای جذب نیرو را بهانه می‌کنند. واقعا کاش رئیس سازمان این کامنت رو ببینند . و فکری به حال ما کنند .
نظر شما
ادامه