کد خبر: ۸۰۲۰۰
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
رئیس نظام دامپزشکی استان تهران:
«دکتر رامین سلامتی» افزود: کوچک‌ترین خطا و عدم توجه در حوزه بهداشت حیوانات خانگی می‌تواند باعث شیوع بیماری‌ها و انتقال آن‌ها به انسان شود ...

حکیم مهر: رئیس نظام دامپزشکی استان تهران گفت: به دلیل نگهداری سگ و گربه بدون رعایت موارد بهداشتی در منازل، بیماری سالک در تهران به ویژه در منطقه یک آن شیوع پیدا کرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر رامین سلامتی» رئیس نظام دامپزشکی استان تهران امروز در نشست خبری به مناسبت روز ملی دامپزشکی اظهار داشت: دامپزشکان فرهنگ نگهداری حیوانات خانگی را در منازل تبلیغ نمی‌کنند، اما فضایی که در جامعه ایجاد شده است را نمی‌توان انکار کرد و باید برای به سلامت و درمان آنها اقدام کرد.

وی افزود: وظیفه فرهنگ سازی در خصوص عدم نگهداری برخی از حیوانات در منازل که با فرهنگ ما سازگاری ندارند با دستگاه‌های ذی‌ربط فرهنگی است.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی استان تهران اظهار داشت: کوچک‌ترین خطا و عدم توجه در حوزه بهداشت حیوانات خانگی می‌تواند باعث شیوع بیماری‌ها و انتقال آن‌ها به انسان شود.

وی اظهار داشت: شیوع بیماری سالک که اکنون در شهر تهران و به ویژه در منطقه یک آن بروز کرده است، در نتیجه نگهداری و عدم مراجعه به دامپزشکان و صدور شناسنامه برای حیوانات خانگی است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص بیماری سالک گفت: حیوانات پتی مانند سگ و گربه عامل انتقال بیماری سالک به انسان هستند که علاوه بر این بیماری کنه نیز در تهران به ویژه مناطق شمالی تهران در بین خانواده‌ها و کودکان مشاهده شده است.

وی اظهار داشت: برای جلوگیری از انتقال این بیماری‌ها به انسان باید پایش و نظارت‌های دامپزشکی در شهر‌ها نیز وجود داشته باشند.

 تعارض منافع وزارت جهاد کشاورزی در حوزه دامپزشکی

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با گلایه از صدور زیاد مجوز در حوزه تولید محصولات پروتئینی گفت: ما به عنوان دامپزشک وظیفه افزایش تولید گوشت و مرغ را نداریم بلکه وظیفه ما تنها تامین سلامت محصولات مصرفی مردم است، اما زمانی که مجوز بیشتر از کشش صادر می‌شود، امکان عدم نظارت بهداشتی کامل وجود دارد.

وی افزود: معتقد هستم که سازمان دامپزشکی باید به وزارت بهداشت برگردد، زیرا وزارت جهاد کشاورزی با توجه به اینکه مسئولیت افزایش تولید و تامین نیاز محصولات پروتئینی جامعه را نیز بر عهده دارد، تعارض منافعی با حوزه بهداشت دارد.

وی افزود: همچنین معتقدم که بحث آموزش حوزه دامپزشکی نیز باید از وزارت علوم به وزارت بهداشت منتقل شود.

وی گفت: مرغ‌هایی که بعد از سه روز تزریق آنتی بیوتیک به بازار عرضه می‌شوند در نتیجه عدم نظارت کافی در حوزه دامپزشکی است و ما به عنوان دامپزشک وظیفه داریم که حداقل مرغ بدون آنتی بیوتیک را به بازار عرضه کنیم.

 

انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Germany
|
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
4
6
واقعا درست ايراد فرموديد
امور بهداشتي بايد در وزارتخانه بهداشت محور باشد نه توليد محور كه بهداشت را متوجه نمي شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
اولا شما کم لطفی در حق تمامی کارشناسان و متخصصان در دامپزشکی کردید ثانیا وزارت بهداشت هم در بخشی خود تولید محور است این امور با شعار درست نمی‌شود و‌کار کارشناسی میخواهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
دوست عزيز موضوع متخصصين دامپزشكي نيست
بحث عدم قدرت دامپزشكي در وازارت جهاد استكه توليد محور ميباشد
مثال نزديك اين مورد فشار وزارتخانه توليد محور جهت حذف يا تعديل حريم هاي بهداشتي بود كه سازمان دامپزشكي بايد كوتاه ميامد چون رييسي كه كوتاه نيايد با نفري كه تمكين ميكند جابجا ميشود
يا مورد ديگر ازبين بردن چرخه بسيار لازم وبهداشتي توزيع دارو وواكسن در دامپزشكي كه همه زنجيره ها وفارم ها مستقيم واكسن و دارو تهيه كنند با شرايط خيلي غير بهداشتي

پس جاي سازمان تخصصي بهداشت محور چه براي دام وچه انسان در وزارتخانه اي كه دغدغه اش تامين غذااست نبايد باشد
يا بايد مستقل شود بعنوان معاونت رييس جمهور
يابه وزارتخانه تخصصي بهداشت محور منتقل گردد
دکتر نیوشا جهانمردی
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
1
2
امور درمان، امور رگولاتوری و تضمین کیفیت تولید داروهای دام طیور آبزیان حیوانات خانگی، و تولید و نوآوری واکسن های بروز که مستقیما با کنترل بیماری های دامی طیور و قابل انتقال و مشترک انسان و دام هم برروی اقتصاد و سفره و سلامت مردم تاثیر دارند و هم ناظر بر حفظ و افزایش جمعیت دامی کشور برای تامین پروتئین حیوانی فرآورده های لبنی و سلامت نسل های آینده این کشور هستند. کنترل/درمان/ پیشگیری که سومین در دنیای پیشرفته و ممالک توسعه یافته اولی هست بر دومین و اولین. فراموش نکنیم دنیای آینده دنیای تکنولوژی و نوآوری و تامین واکسن خواهد بود. قدرت اقتصادی و توان چانه زنی سیاسی یک کشور در منطقه و جهان با حداکثر پتانسیل تامین نیازهای غذایی، برخورداری از کشاورزی مدرن و دامپروری مترقی و جمعیت دامی پربار و پرتولید و خودکفایی در تامین دارو و غذا و قدرت صادرات و افزایش تولید ناخالصی ملی سنجیده خواهد شد نه نفت خام فروشی ...دور نیست بی نیازی کشورهای جهان اول از سوخت های فسیلی و ظهور انرژی های نو و سبز.
هفته دامپزشکی بر تمامی سروران و اساتید و همکاران و دوستان دولتی و خصوصی مبارک باد" فراموش نکنید مشکل صدور پروانه و تجاری تلقی شدن کلینیک های دامپزشکی، عدم ابلاغ تعرفه های سال ۱۴۰۳، ضرورت تحقق ماده ۱۹ آیین نامه نظارت بهداشتی، عدم حقوق مکفی دانشجویان تخصصی دامپزشکی...مطالبات از وزیر جدید محترم جهاد سلام بر ایشان، ریاست سازمان نظام و سازمان دامپزشکی کشور همچنان به قوت خود باقی هستند. ارادت و احترام، مهرماه ۱۴۰۳ خورشیدی
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
1
2
مسئول فنی معرفی شده توسط نظام وظیه داره درهردوره پرورش حداقل 3نوبت نمونه گیری انجام بدهد جهت تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک.
قبل ازکشتارهم بایستی گواهی سلامت بالینی وعدم مصرف آنتی بیوتیک ازمسئول فنی اخذ شود.
اگه فرد درهرجایگاه وپستی باشد که وظیفه خودش رو انجام ندهد ونقش خودش رو فقط صادر کننده وامضاکننده مجوز بداند ،به هروزارتخونه ای برود همین آش است وهمین کاسه .
به نقش خودمان اهمیت بدهیم درهرجا وهرزمان.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
1
5
لطفاً یک کشور در دنیا اسم ببرید که دامپزشکی زیر نظر وزارت بهداشت باشه. آمریکا امور مربوط به دامپزشکی زیر نظر وزارت کشاورزی یا USDA هستش و امور مربوط به ارزیابی دامپزشکان و صدور پروانه ها زیر نظر AVMA هست که یک سازمان مستقلی هست. در اروپا هم به همین شکل هست و حتی در همین کشور همسایه خودمون ترکیه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
ایتالیا
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۹
ایتالیا جزو اتحادیه اروپا است و اتحادیه اروپا دامپزشکی زیر مجموعه کشاورزی است !
سید شهرام میرزمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
0
1
لطفا ایشان آمار و گزارش تعداد سالک در تهران و منطقه یک در شمال شهر تهران را ارائه دهند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
Cutaneous leishmaniasis situation analysis in the Islamic Republic of Iran in preparation for an elimination plan

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10176454/#sec3title
سید شهرام میرزمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
0
0
استناد به این که نگهداری سگ و گربه در شمال تهران با افزایش لیشمانیوز جلدی به عنوان منطقه سبز در نقشه برای توجیه پیوستن دامپزشکی به وزارت بهداشت چه ارتباطی دارد. آنکه سگ و گربه نگهداری می‌کند حتما به دامپزشکی مراجعه می کند شاهد آنهم شلوغی بیمارستان ها و کلینیک های دامپزشکی است ، استان تهران از ۲۲ منطقه و بیش از ۲۰ شهرستان تشکیل شده است و این آمار میانگین ۲.۷ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در دوره بیست ساله مطالعه برای کل استان تهران است نه منطقه یک تهران ، لازم است با دقت بیشتری در استفاده از نتایج تحقیقات استفاده گردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
اطلاعات و لینک بالا برای مطالعه شما ارسال گردید وگرنه با این حجم پناهجویان غیر مجازی که در سرتاسر تهران و مخصوصاً منطقه یک پراکنده شده اند و در تماس مستقیم با پت هوایی هستند که طبق برنامه ریزی شهرداری با دامپزشکی زیرزمینی معالجه خواهند شد اساسا مطالب خبر بالا یک پیش آگهی مهم است حالا شما که در سیستم ارتش حضور دارید بهتر می توانند آمار و اطلاعات این بیماری را به جامعه گزارش دهید مهم نشان دادن مسیر اشتباه پیش رو است که حاصل شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
0
0
سلام حداقل بخش های مرتبط با امور غذا با پرسنل مربوطه بایستی به وزارت بهداشت منتقل شود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۹
خودش زیر ساخت های عظیم داره!
و واقعا به دامپزشک احتیاجی نداره!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
0
0
وزارت بهداشت، درمان و آموزش دامپزشکی. در این صورت است که نیروی انسانی، اعتبارات و توجه مسئولین به حوزه دامپزشکی ارتقا خواهد یافت. در وزارت بهداشت هم دامپزشکی در حاشیه خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۹
اصلا راه نمی دن!
نه اموزش دامپزشکی می خواد نه سازمان دامپزشکی !
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۹
0
1
اولا روزی که وزارت بهداشت تاسیس شد این اساتید خودخواه دانشگاه تهران نزاشتن دامپزشکی بره این وزارت خانه و الان هم این وزارت خانه اصلا دامپزشکی نمی خواد ! و خودش دقیقا زیر ساخت بیماری های مشترک داره و چندین هزار دکتر بیکار سربار خودش نمی کنه

دوما اینکه در هیچ جای دنیا دامپزشکی جزو مجموعه های بهداشت و درمان کشور ها نیست و جزو سیستم اقتصادی و کشاورزی است !!
باور ندارید یه سرچ کنید و یه نمونه بیارید!
دامپزشکی دقیقا اقتصادیه نه و جاش مجموعه های مدیریتی کشاورزی و دامپروری کشور ها !

در کشور ما هم با حکم دیوان دامپزشک جزو کادر درمان حساب نمیشه! پس کلینیکشم محل درمانی نیست بلکه در اصل یک بنگاه یا به عبارتی مغازه درامد زایی است!
نظر شما
ادامه