کد خبر: ۸۰۲۱۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
چهره ماندگار دامپزشکی ایران در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر حسن تاج‌بخش» افزود: «دامپزشکان جدید باید کوشش خود را به کار گیرند و به خدا توکل کنند و ناامید نباشند، چراکه ناامیدی بدترین چیز است ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: چهره ماندگار دامپزشکی ایران در پاسخ به پرسش حکیم مهر مبنی‌ بر اینکه جایگاه حال حاضر دامپزشکی ایران در مقایسه با گذشته را چطور ارزیابی می‌ کنید، گفت: «جایگاه دامپزشکی بستگی به جایگاه علم و اقتصاد کشور دارد و از این رهگذر بدتر نشده و از طرفی بهتر هم نشده است. کمااینکه اقتصاد ما گرفتاری‌های زیادی دارد و لذا مادامی که وضعیت اقتصاد ما بهتر نشود، دامپزشکی هم رشد نمی‌کند. در نهایت دامپزشکان و تشکیلات دامپزشکی خدمت خود را انجام می دهند.»

«دکتر حسن تاج‌بخش» زیاد بودن تعداد دانشکده‌های دامپزشکی را یکی از اشکالات تشکیلات دامپزشکی برشمرد و تصریح کرد: «فارغ‌التحصیلان زیاد از حد هستند و بنابراین شغل برای آنها نیست، لذا دانشکده‌های دامپزشکی باید محدود شوند. طی بررسی‌هایی که ما با فرهنگستان انجام دادیم، به این نتیجه رسیدیم که برای ایران حداکثر ۱۰ دانشکده دامپزشکی کافی است تا هر کدام سالی ۵۰ نفر دانشجو بگیرند و ورودی‌های سالانه این رشته، ۵۰۰ نفر بشود.»

وی در پاسخ به این سوال که چه پیامی برای دانشجویان دامپزشکی دارید؟ خاطرنشان کرد: «دامپزشکان جدید باید کوشش خود را به کار گیرند و به خدا توکل کنند و ناامید نباشند، چراکه ناامیدی بدترین چیز است. به هر حال مملکت گرفتار مشکلاتی است و اگر این مشکلات حل شوند، وضعیت دامپزشکان هم بهتر می‌شود، اما به شرطی که اصول را رعایت کنند.»

دکتر تاج‌بخش ادامه داد: «اول اصل این است که تعداد آنها زیاد نباشد و اصل دوم اینکه صداقت داشته باشند و اهل کلک نباشند. از دامدار هزینه اضافه نگیرند و او را اذیت نکنند. البته معمولا این کار را  نمی‌کنند اما به هر حال باید رعایت کرد.»

وی در پایان ضمن اشاره به اهمیت بسیار زیاد و روز افزون بیماری‌های مشترک و نوپدید، گفت:‌ «متاسفانه با خراب شدن محیط زیست، حیوانات بسیار آزار می‌بینند. اصل بیماری‌های مشترک در حیوان است و بعد به انسان متقل می‌شود که نمونه آن کووید است.»

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
محمد جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
0
6
چقدر اندک‌اند اساتید دلسوزی چون شما که به فکر آینده دامپزشکی و دانشجو باشند
متاسفانه خیلی از افرادی که Ph.d گرفتند و یا عضو هیئت علمی هستند نه تنها در مقابل رشد بی رویه دانشکده ها سکوت کردند بلکه حتی حمایت هم کردند تا بتوانند در دانشکده های تازه تاسیس عضو هیات علمی شوند
و این حقیقت تلخ که استاد تو، به تو به چشم وسیله نگاه میکند نه آینده ساز دامپزشکی قلب انسان رو به درد میاره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
0
1
چقدر دیگه تلاش کنیم!!!؟؟؟؟کم کم فرزندانمان هم دانشجو می شوند ولی وقتی وضعیت والدین تحصیل کرده خودشان را میبینند،درک میکنند.چه حسی به ادامه تحصیل در دامپزشکی و یا سایر رشته ها خواهند داشت؟
تلاش بی ثمر بس است...
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۹
0
0
مشکل الان دانشگاه های دولتی هستند که فله ای دارن روزانه و شبانه میگیرن در تعداد زیاد!
ازاد چند سال به دلیل رفتن زیر مجموعه علوم پزشکی پذیرشش محدود شده و 20-35 نفر میگیرن اما دولتی های ما ماشالله سالی 100-150 نفر میگیرن و دایم هم تعداد دانشکده های جدید بهشون اضافه میشه!!!

جلوی دولتی را بگیرید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۹
0
0
خانه از پای بست ویرانست
خواجه در بند نقش ایوان است
نظر شما
ادامه