کد خبر: ۸۰۲۸۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
رئیس سازمان نطام دامپزشکی:
«دکتر حامد زارعی» افزود: امید داریم امسال با بخشنامه‌های جدید از چالش‌های حوزه دامپزشکی و دامپزشکان کم کنیم ...

حکیم مهر: مراسم گرامیداشت هفته ملی دامپزشکی در استان گلستان با حضور رئیس سازمان نظام دامپزشکی، استاندار، مدیرکل دامپزشکی، رئیس نظام دامپزشکی استان و جمع بزرگی از اساتید، پیشکسوتان و همکاران بخش خصوصی و دولتی دامپزشکی استان گلستان برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا، «دکتر حامد زارعی» رئیس سازمان نطام دامپزشکی ج.ا.ا با حضور در مراسم گرامیداشت هفته ملی دامپزشکی که در استان گلستان برگزار شد گفت: «دامپزشکی به شدت در حال تقویت شدن است و بسیاری از مسوولان متوجه این موضوع هستند که اگر دامپزشکی آسیب ببیند فرزند و سلامت غذایی آنها آسیب می‌بیند. بنده به عنوان رئیس سازمان نظام دامپزشکی به واقع با دخالت‌های نابهنگام و قیمت‌گذاری‌های دستوری موافق نیستم و تمام تلاش خود را می‌کنیم بار زیادی را از دوش تولید کننده دام و طیور و دامپزشکان برداریم تا تولید دچار مشکل نشود. ما باید التیام بخش تولید و‌ نابسامانی‌ها باشیم.»

دکتر زارعی افزود: «امید داریم امسال با بخشنامه‌های جدید از چالش‌های حوزه دامپزشکی و دامپزشکان کم کنیم. برخی بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها به واقع حوزه دامپزشکی را دچار مشکل کرده است و خودمان نیز متعجب از ‌بخشنامه‌های ناگهانی هستیم. با اتفاقاتی که در وزارتخانه افتاده و انتخاب بجای دکتر نوری به عنوان وزیر جهادکشاورزی امیدواریم روزهای روشن‌تری پیش رو داشته باشیم.»

رئیس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا با اشاره به سفرهای استانی خود افزود: «در حال حاضر به هر استانی که سفر می‌کنیم نسبت به سال‌های گذشته تحولات موجود در نظام دامپزشکی را کاملا مشاهده می‌کنیم. همچنین وفاق و صمیمیتی که بین اعضای سازمان نظام دامپزشکی و همکاران عزیز در این حوزه بوجود آمده است کاملا مشهود است و نویدبخش روزهای بسیار خوبی برای همه فعالین بخش دامپزشکی است»

دکتر یوسفی: تلاش کردیم تعامل خوبی با همه دستگاه‌های اجرایی استان داشته باشیم

گفتنی است در بخش دیگر مراسم «دکتر علیرضا یوسفی» رئیس نظام دامپزشکی استان گلستان گفت: «برای رسیدن به افق‌های بلندمدت تلاش کردیم تعامل خوبی با همه دستگاه‌های اجرایی استان گلستان داشته باشیم. امید داریم با پیگیری‌های مسرانه نظام دامپزشکی استان و‌ سازمان مرکز و همچنین وزیر محترم جهاد کشاورزی، زین پس دامپزشکان دغدغه و‌ نگرانی برای تامین و واردات دارو، تعرفه، بازرسی و تعزیرات نداشته باشند و با خاطری آسوده در جهت ارتقای کیفی سطح درمان و سلامت دام و طیور و حیوانات خانگی و‌ حتی حیات وحش قدم بردارد.»

دکتر یوسفی ادامه داد: «در حال حاضر ۱۳۰۰ نفر عضو سازمان نظام دامپزشکی استان هستند که از خدمات این سازمان بهره می‌برند. سلامت غذایی امروز جامعه به واقع مدیون حضور دامپزشکانی است که برای سلامت دام و طیور سلامت خود را به وسط میگذارند و حتی در صعب‌ العبورترین مناطق استان برای حمایت از سلامت غذایی مردم فعالیت می‌کنند.»

وی تصریح کرد: «تحولات اساسی در نظام دامپزشکی استان شروع شده و در حال شکل‌گیری است. بعد از سال‌ها همدلی و صمیمیت و آشتی تمام دامپزشکان شاغل و بخش خصوصی را در کنار هم شاهد هستیم. همچنین با حمایت‌های خوب سازمان نظام دامپزشکیُ بازسازی دفتر نظام دامپزشکی استان که در واقع خانه صنفی دامپزشکان عزیز استان استُ شروع شده و تحولات اخیر به بهترین شکل ممکن در حال شکل‌گیری و پیشرفت است.» 

دکتر زنگانه: دامپزشکان نه فقط در سلامت غذایی که در ارتقای اقتصادی استان نقش مهمی دارند

همچنین در این مراسم «دکتر زنگانه» استاندار گلستان نیز گفت: «حضور دامپزشکان در بخش‌های مختلف دام و طیور و آبزیان که سلامت غذایی مردم را تامین می‌کند در جهت ارتقای سطح اقتصادی استان هم نقش ارزنده و مهمی دارند. چنانچه در این زمینه فعالیت و تخصص بالایی نداشتیم امروز به عنوان استان شاخص تولید کننده گوشت مرغ در کشور نبودیم. پاک بودن مزارع پرورش میگوی استان در کشور مدیون تلاش‌ها و تخصص و حضور به موقع کارشناسان دامپزشکی است.»

استاندار گلسان در ادامه افزود: «با توجه به اینکه گلستان به غیر از دام و طیور در زمینه تولید عسل و کرم ابریشم هم فعالیت دارد، لذا حضور دامپزشکان نیز برای تولیدات بهتر استان و حتی صادرات این محصولات بسیار مهم است.»

دکتر کاووسی، مدیر کل دامپزشکی گلستان: نگاه‌ها باید به سمت رفاه حال دامپزشکان و کارشناسان باشد

در ادامه مراسم بزرگداشت هفته ملی دامپزشکی «دکتر کاووسی» مدیرکل دامپزشکی استان گلستان گفت: «با توجه به اینکه گلستان استان تامین کننده گوشت طیور است، نگاه ما باید به سمت رفاه حال دامپزشکان و کارشناسان این حوزه باشد. در حال حاضر این استان دارای ۱۵ کشتارگاه طیور و‌ ۹ کشتارگاه دام سبک و سنگین است که بین ۱۷۰ تا ۲۰۰تن تخم‌مرغ نیز در استان تولید می‌شود. سال گذشته ۴هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ به عراق و ۱۶هزار و ۵۰۰تن تخم‌مرغ به عراق و قطر صادر شده است.»

کاووسی تصریح کرد: «در بخش آبزیان نیز سال گذشته ۳هزار و ۷۲۵ تن میگو در استان تولید و علاوه بر مصرف داخلی به کشورهای دیگر نیز صادر شده است. همچنین یک میلیون و ۴۰۰هزار راس دام سبک در استان وجود دارد.»

گفتنی است در این مراسم از برگزیدگان مسابقات ورزشی که به ابتکار نظام دامپزشکی استان گلستان ترتیب داده شده بود و همچنین برگزیدگان حوزه‌های مختلف و فعالین دامپزشکی تقدیر به عمل آمد.

 

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
0
4
بزرگوار دامپزشکی از بابت قوانین واجرای ان دارای بنیه قوی وکاربردی است مهم افرادی است که باید از اجرای قوانین وابلاغ ان واهمه ووحشت نداشته باشند وبرای دل خوشی فلان سرمایه دار وفلان مسوول قلم به نگارش متن نوکری وبله وقربان گویی ننماید وگرنه قوانین مصوب سال های ابتدایی 50 محکم ودارای اقتدار اجرایی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
0
2
به شدت رو خوب اومدی
ولی اینو یه جا از طرف من بنویس دامپزشکی هیچ گاه با کت شلوار پوشیدن پیشرفت نخواهد کرد
تمااااااااااااام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
0
5
به شدت
نمونه اش کمیته انتصابات وزارت جهاد کشاورزی که حتی یک دامپزشک انتخاب نشده است
به شدت؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
0
3
رییس نظام دامپزشکی کشور ، اسوده بخوابید همه جا امن و‌امان است
اجازه برکزاری مراسم روز ملی دامپزشکی را در مازندران ندادند
و باز شما بگید همه چیز اروم است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
0
1
آقای رییس،
بکوشید با دلایل قوی، علمی و فنی به مسئولین محترم اثبات نمایید که کشاورزی توان لازم را برای مدیریت دامپزشکی ندارد. خدایا تو میدانی اعتراف مصادر کشاورزی به عدم توان لازم در مدیریت دامپزشکی حاصل تقوی و پاک اندیشی آن هاست.
نظر شما
ادامه