کد خبر: ۸۰۴۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی سازمان دامپزشکی کشور گفت: در راستای به روز رسانی و تدوین ضوابط و دستورالعمل های دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی با اولویت بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان، ضوابط و شیوه پیشگیری و کنترل سل گاوی تدوین و پس از طی مراحل گوناگون در کارگروه تطبیق قوانین و مقررات سازمان مطرح و مورد تصویب قرارگرفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر رضا اسدی» بیان کرد: باتوجه به اهمیت پیشگیری و کنترل بیماری سل، دستورالعمل یادشده پس از طی مراحل کارشناسی و فنی و دریافت نظرات صاحب نظران بخش خصوصی و دولتی و دانشگاهی تهیه و در کارگروه تطبیق قوانین و مقررات مورد بحث قرار گرفت و در کارگروه مربوطه تصویب گردید .

وی افزود: ضوابط و شیوه پیشگیری و کنترل سل گاوی در نهایت پس از تصویب در کمیسیون مقررات ملی سازمان دامپزشکی در سایت سازمان بعنوان پیش نویس غیرقابل استناد به رویت تمام افراد علاقمند و کارشناسان مجددا قرار می گیرد تا آخرین پیشنهادات نیز اخذ گردد.

دکتر رضا اسدی خاطر نشان کرد: دستورالعمل یادشده پس از اخذ آخرین نظرات و بررسی نهایی با اخذ کد به تمام استانها ابلاغ می گردد. در این ضوابط سعی گردید تمام مطالب مطابق روشهای روز دنیا و منطبق بر شرایط کشور باشد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۳
0
2
تا زمانی که غرامت لاشه حذفی بصورت کامل توسط سازمان پرداخت نشود این بیماری هیچوقت ریشه کن نمیشود. دامدار و چوبدار با دادن اطلاعات غلط سعی در گمراه کردن ناظران و حفظ دام های آلوده خود و جابجایی دام ها و گسترش آلودگی به دامداری های دیگر میکنند. غرامت بیمه کشاورزی در برابر قیمت دام حذفی خیلی ناچیز هستش و اکثر دامهای حذفی فاقد بیمه هستند.
ضایعات سلی حتی بصورت جزئی روی آلایشات دام در کشتارگاه باید گزارش و رهگیری شوند تا دامداری آلوده مشخص شود.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۳
0
1
ناظرين دولتی بعنوان کارشناس اداره وظیفه حاکمیتی ورابط کشتارگاه با اداره را داشته ودر کنار مسئول فنی در شناسایی لاشه های سلی ودریافت اطلاعات مبدا ودامدار ودلالان وپیمانکار و ومدیریت کشتارگاه رابعهده دارد ونیز انجام تست سل وشناسایی دامهای آلوده در دامداری را بر طبق ضوابط ابلاغی سازمان در شرح وظایف آن هست .مسئولين سازمان می بایست مجربترین دامپزشکان را برای اینکار بگذارند ونیز حمایت کاری ومادی نمایند .غرامت به لاشه های ظبطی در کشتا رگاهها هم سل توبر کلیه وهم غیر توبرکلینه را پرداخت نماید جلو گیری از تردد دام از کشورهای همسایه که برنامه ریشه کنی سل را ندارند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است .واکسیناسیون سل .کنترل مخازن سل مانند سگ وجوندگان .پایش خوراک دام .پایش مناطق آلوده از دیگر برنامه‌ها باشد.
نظر شما
ادامه