کد خبر: ۱۰۸۳۰

حکیم مهر - عضو اتحادیه سراسری مرغ گوشتی کشور گفت: قیمت مرغ ثابت نیست و این امر موجب نوسانات در عرضه و تقاضا می‌شود، زیرا برنامه‌ریزی درست و دقیقی برای تولید و عرضه مرغ وجود ندارد.

محمدحسین زمانی‌راد عنوان‌ کرد: سازمان‌های متولی قیمت‌گذاری تا زمانی که قیمت مرغ پایین است به مرغداران توجه نمی‌کنند اما وقتی که قیمت مواد اولیه افزایش یافته و موجب بالا رفتن قیمت تمام شده مرغ می‌شود، به بازرسی از واحدهای مرغداری اقدام می‌کنند.

وی افزود: یکی از مشکلات قیمت‌گذاری مرغ، دعوت نکردن اتحادیه‌های مرغداری در جلسات تنظیم بازار است و آن‌ها قیمت مرغ را بدون توجه به هزینه‌های تولید تعیین می‌کنند که این امر موجب متضرر شدن مرغداران شده است.

رییس اتحادیه سراسری مرغ گوشتی کشور بیان‌کرد: سازمان‌های متولی باید این‌که چه عاملی موجب افزایش قیمت می‌شود را بررسی کنند زیرا مرغداران بیش از همه متحمل ضرر می‌شوند و این امر موجب می‌شود که دیگر مرغداران تمایلی برای جوجه‌ریزی نداشته باشند و با کاهش تولید مرغ مواجه خواهیم شد.

زمانی‌راد اظهار کرد: هزینه‌های مرغداران فقط ذرت و سویا نیست و از جمله مشکلات دیگری که با آن مواجه هستند تهیه دارو و واکسن است که با قیمت‌های سرسام‌آور خریداری می‌شود؛ میزان تلفات و کاهش تولید ناشی از بیماری مرغ‌ها در بعضی واحدهای مرغداری استان به 50 درصد هم می‌رسد و باید کسی به این مشکلات رسیدگی کند.

 

نظر شما
ادامه