کد خبر: ۲۳۸۶۴

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: از هفته آینده در استان کرمان، گاو فاقد هویت و پلاک غیر بومک از سوی مراجع ذی صلاح قاچاق تلقی می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، «علی باقری» با اشاره به اینکه پروژه ملی هویت گذاری دام سنگین شامل نصب قطعه الکترونیکی و پلاک بین المللی در اکثر شهرستان های استان مراحل پایانی خود را سپری می کند، افزود: دامدارانی که موفق به اجرای پروژه نشده اند یک هفته فرصت دارند به مراکز جهاد کشاورزی در سطح استان مراجعه کنند.

وی هدف از اجرای طرح بهبود آمار و اطلاعات دامی را بهبود سیستم های پرورشی، اصلاح نژادی و طراحی و برنامه ریزی کلان در بخش های مختلف صنعت دامپروری عنوان و خاطرنشان کرد: شناسایی و شناسنامه دار کردن دام های سنگین، امکان شناسایی بین المللی، تسهیل در صادرات و واردات، فروش اینترنتی، برنامه ریزی در راستای بهبود سلامت و ردیابی دام های قاچاق از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی یادآور شد: پس از اتمام طرح خرید، فروش و حمل و نقل دام بدون شماره ملی ممنوع است و به عنوان دام غیر بومی تلقی و از سوی مراجع ذی صلاح به عنوان دام قاچاق محسوب می شود.

 

 

نظر شما
ادامه