کد خبر: ۲۸۵۷۹

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور، کارشناسان سازمان دامپزشکی کشور و اداره کل دامپزشکی استان برای ممیزی و اخذ کد صادرات از کارخانه پالود نیشابور بازدید کردند.

در این بازدید، کارشناس ارشد سازمان دامپزشکی کشور گفت : این سازمان سعی دارد ضمن رعایت الزامات قانونی و نظارتی، روند صادرات محصولات لبنی به روسیه را تسهیل نماید و کارخانه های مواد لبنی نیز بایستی نسبت به ارتقاء استانداردهای بهداشتی اقدام کرده و شرایط بهداشتی کشور مقصدرا نیز فراهم نمایند.

«دکتر صالح زاده» افزود: شیر خام برای محصولات لبنی صادراتی بایستی از گاوداریهای صنعتی دارای مسئول بهداشتی دامپزشکی اخذ شود و این گاوداریها نیز از نظر بیماریهای واگیر دام پاک باشند.

وی با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی کشور بر صادرات پایدار و مستمر تاکید دارد؛ خاطر نشان کرد: تغذیه گاوهای شیرده در گاوداریهای صنعتی، شرایط بهداشتی گاوداری، پاک بودن دامها از بیماریهای واگیر، چگونگی حمل شیرتولیدی به کارخانه های مواد لبنی،شرایط تولید و فرآوری محصولات در کارخانه، انبارهای نگهداری محصولات و آزمایشگاه ها در کیفیت محصولات برای صادرات تاثیر زیادی دارند.

کارشناس ارشد سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: در کشورهای اتحادیه اروپا و اوراسیا برای واردات فرآورده های خام دامی فقط کد صادرات سازمان دامپزشکی را می پذیرند.

«دکتر عطارباشی» رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی نیز اظهار داشت: اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی سعی می کند در کمترین زمان ممکن نسبت به ممیزی واحدهای متقاضی کد برای صادرات اقدام نماید.

کارشناسان بازدید کننده از کلیه قسمتهای کارخانه بازدید و نواقص بهداشتی را اعلام و مقرر گردید مدیران کارخانه در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع نواقص بهداشتی و ارائه مستندات آزمایشگاهی اقدام تا نسبت به صدور کد صادرات اقدام گردد.

 
 
نظر شما
ادامه