کد خبر: ۳۰۳۷۶
 

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: با دستور استاندار کرمان جلساتی برگزار شد و نهایتاً واگذاری کشتارگاه به بخش خصوص مورد تصویب قرار گرفت و هم‌اکنون بخش خصوصی مدیریت کشتارگاه دام کرمان را به دست گرفته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر حسین رشیدی» با تبریک ماه مبارک رمضان اظهار داشت: با توجه به جلسات متعددی که با دستور استاندار استان کرمان برگزار شده بود، نهایتاً واگذاری کشتارگاه به بخش خصوص مورد تصویب قرار گرفته و هم اکنون بخش خصوصی مدیریت کشتارگاه دام کرمان را به دست گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به ضرورت راه‌اندازی پیش سردکن و انتقال لاشه‌ها بعد از کشتار به پیش سردکن به منظور کاهش مخاطرات بهداشتی از جمله تب کریمه کنگو و بهبود کیفیت گوشت حائز اهمیت است، مقرر شد که این بخش به صورت مجزا تعمیر و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

رشیدی بیان داشت: حمل و نقل لاشه‌ها با کامیون بهداشتی و سردخانه‌دار باید صورت گیرد و به فروشگاه‌های مجاز و مورد تأیید دامپزشکی تحویل داده شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان از ساماندهی و اصلاحات بهداشتی و بسته‌بندی آلایش خوراکی دام زیر نظارت یک مسؤول فنی در محل کشتارگاه خبر داد و گفت: باید در اسرع وقت بخش خصوصی در محل کشتارگاه آن را به مرحله اجرا بگذارد.

وی در مورد کشتارگاه‌های صنعتی دام در کرمان گفت: رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی و رفع مشکلات بهداشتی از الزامات این کشتارگاه‌ها است و مدیران این مراکز همواره باید این اصول را مد نظر قرار داده و در مسیر تأمین گوشت سالم و بهداشتی تلاش کنند.

رشیدی عنوان کرد: کشتارگاه یکی از بهترین نقاط کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است و بازرسی و نظارت در کشتار توسط بازرسان دامپزشکی به منظور تشخیص بیماری‌ها و حذف و ضبط لاشه‌های بیمار و یا غیر قابل مصرف و تأیید گوشت مصرفی شهروندان و جلوگیری از آلودگی‌های ثانویه از ضروریات یک کشتارگاه بهداشتی است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان خاطرنشان کرد: از این رو از همه شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده کوچک‌ترین موارد غیر بهداشتی و کشتار غیرمجاز و مشاهده گوشت بدون مهر و برچسب دامپزشکی مراتب را از طریق شماره تلفن 1512 در سطح شهر کرمان و در شهرستان‌ها با اداره دامپزشکی مربوطه اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.
 
 
نظر شما
ادامه