کد خبر: ۴۰۰۶۰
تعداد نظرات: ۴ نظر



مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی دردیدار با مسئولین اتحادیه‌ها و تشکل‌های مرتبط با فرآورده‌های خام دامی اظهار داشت: در جهت ارتقای امنیت غذایی جامعه از نقد منصفانه استقبال می‌کنیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر احمد شریعتی» با اشاره به روند نامطلوب تهیه برخی فرآورده های خام دامی طی سال های دور اظهار داشت: با تلاش و پی گیری در سال های بعد از انقلاب و به ویژه سال های اخیر در زمینه تولید فرآورده های خام دامی به وضعیت مطلوبی دست یافتیم و به عنوان نمونه تمامی کشتارگاه های طیور ما در حال حاضر، صنعتی هستند.

وی با اشاره به ورود سالانه بیش از 27 میلیون زائر به استان و مشهد و جمعیت بالای این استان، تامین امنیت غذایی این خیل عظیم را از جمله وظایف دامپزشکی دانست و یادآور شد: در این زمینه به یاری سایر دستگاه ها، نهادها و اتحادیه های مرتبط نیازمندیم.

وی خاطرنشان ساخت: خواستار تعامل با اتحادیه ها و صنوف مرتبط هستیم و به عنوان دستگاه حاکمیتی هر ساله و بویژه در مقاطع خاص زمانی، طرح های ضربتی و تشدید نظارت های بهداشتی را اجرایی می کنیم و امید آن داریم تا در سال‌های آتی، حضور اتحادیه ها و اصناف را نیز در این زمینه شاهد باشیم.

مدیر کل دامپزشکی استان اعلام داشت: اعتقاد دارم با همکاری و تعامل با دستگاه ها و نهادهای مختلف می توانیم جلوی بروز تخلفات را بگیریم و به زائرین و مجاورین مرقد مطهر رضوی اطمینان خاطر بدهیم که حافظ امنیت غذایی آنها هستیم.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت دستورالعمل های دامپزشکی، یادآور شد: سخت‌گیری های ما در حوزه رعایت مسایل بهداشتی سبب ارتقای امنیت غذایی و بهداشت فرآورده های خام دامی می شود که نتیجه آن هم به زائران و واحدهای تولیدی و عرضه کننده فرآورده ها می‌رسد.

دکتر جعفر عطارباشی افزود: لازم است آموزش های دامپزشکی را برای تمامی اعضای صنف خود بروزرسانی نمایید و در این راه، دامپزشکی استان آمادگی لازم را اعلام می‌نماید.

وی خاواستار آن شد تا اقلام ترویجی و اطلاع رسانی با همکاری اتحادیه ها و اداره کل دامپزشکی استان تهیه و در مراکز تولید، طبخ و عرضه فرآورده های خام دامی در معرض دید عموم نصب شود.

رئیس اتحادیه هتلداران استان نیز در این جلسه گفت: لازم است آموزش مسایل روز در زمینه بهداشت مواد غذایی و فرآورده های خام دامی به اعضای صنوف مختلف انجام شود و ما از این موضوع استقبال می‌کنیم.

قانعی ضمن قدردانی از فعالیت های دامپزشکی در استان، توجه به بهداشت و ذایقه مخاطبان را مهم خواند و از بسته بندی انواع فرآورده های خام دامی در استان به عنوان عاملی مهم و اثرگذار در ارتقای امنیت غذایی یاد کرد.

در ادامه این جلسه، مسئول اتاق اصناف مشهد و سایر روسای اتحادیه های مرتبط برای همکاری با دامپزشکی در تمام زمینه ها و از جمله اعزام بازرس در طرح ها به همراه گروه های دامپزشکی اعلام آمادگی نمودند.










انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک دولت
|
Finland
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
0
0
قابل توجه دکترشریعتی و همکاران برای ارتقای بهداشت و سلامت جامعه باید مدیریت یکپارچه بر سلامت در کشورحاکم شود و بخشی از بودجه سلامت هم به سازمان دامپزشکی اختصاص یابد که لازمه این امر ادغام دامپزشکی به وزارت سلامت محور بهداشت است و نه وزارتی تولیدمحور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
0
0
جناب دکتر شریعتی عزیز بنظر من موثرترین راه برای افزایش سلامت جامعه داشتن استقلال کافی برای مسولین فنی این کارخانجات است و بس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
آقای دکتر شریعتی شما لطفا اینقد سختگیری نسبت ب مرغ بدون انتی بیوتیک نکنید تا تولید کنندگان روز ب روز دلسرد تر شوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
0
0
بزرگترین مانع سلامت مردم ...... ایران سازمان دامپزشکی است با اجرای نصفه نیمه .... ماده 19
نظر شما
ادامه