کد خبر: ۴۱۲۱۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: هیچ وزارتی به اندازه دامپزشکی و بالتبع جهاد کشاورزی مستقیماً با جان و مال مردم سر و کار ندارد ...
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان این که کشتار غیرمجاز مهم‌ترین چالش بهداشتی در سطح کشور است، گفت: انتظار می‌رود با حمایت مردم کشتار غیرمجاز در کشور باقی نماند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» پیش از ظهر امروز در در بازدید از واحدهای فروش گوشت و مرغ سرعین اظهار داشت: هیچ وزارتی به اندازه دامپزشکی و بالتبع جهاد کشاورزی مستقیماً با جان و مال مردم سر و کار ندارد و این مسئله مسئولیت ما را در این زمینه بسیار خطیر و حساس کرده است.

وی افزود: اقدامات قابل توجه و مناسب جهاد کشاورزی نیز در این زمینه شایسته تقدیر و قدردانی است و خوشبختانه از حیث تعاملات همه‌جانبه با جهاد کشاورزی مشکلی نداریم و تاکنون با همکاری همدیگر در این راستا اقدامات بسیار مناسبی در حوزه‌های مربوطه انجام داده‌ایم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: بیماری آنفلونزای طیور یک مشکل غیرقابل پیش‌بینی و گاهاً غیرقابل پیشگیری است، چرا که مهاجرت پرندگان و انتقال بیماری از کشوری به کشور دیگر در دست ما نیست ولی ما تمام سعی خود را می‌کنیم تا حد امکان مشکلی در این زمینه پیش نیاید و خوشبختانه استان اردبیل نیز از لحاظ بیماری‌های دامی جزو استان‌های پاک کشور است.

رفیعی‌پور بیان کرد: باید این مسئله مورد توجه واقع شود که در ارتباط با کنترل و پیشگیری از بیماریهای دامی و بیماری‌های زنبور عسل اقدامات قابل توجهی انجام داده می‌شود تا بتوانیم از این طریق امنیت تغذیه‌ای و بهداشتی را بیش از پیش در سطح کشور تامین کنیم.

وی تصریح کرد: مسئولیت کم‌نظیری در بین دستگاه‌های اجرایی وجود دارد که همه این موارد برای دستیابی به یک هدف و آن هم تامین سلامتی جان و مال مردم است که در این زمینه نیازمند همت تولیدکنندگان هستیم تا بتوانیم در کنترل و پیشگیری از بیماریةهای دامی در سال جدید پیشگام باشیم که کانون‌هایی نیز به همین منظور دایر خواهد بود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در سالهای گذشته بیماریهای دامی از سمت شرق وارد کشور می شد ولی در طی چند سال اخیر از سمت غرب وارد کشور می‌شود.

وی با بیان این که کشتار غیرمجاز مهم‌ترین چالش بهداشتی در سطح کشور است، اظهار کرد: انتظار می‌رود با حمایت مردم کشتار غیرمجاز در کشور باقی نماند و علی‌رغم این که این موضوع دارای یک برنامه سنگین است ولی انتظار داریم این مسئله مورد توجه قرار بگیرد و اطلاع‌ رسانی‌ها و فرهنگ‌سازی‌های لازم در این زمینه انجام شود تا حتی یک راس دام نیز به طور غیرمجاز ذبح نشود.

 قیمت تخم مرغ خرداد ماه به شرایط مطلوب می‌رسد

«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» اظهار داشت: ما در طی 15 روز گذشته بیش از یک میلیون کیلوگرم فرآورده خام دامی را جمع‌آوری و معدوم‌سازی کردیم که به همین منظور این محصولات غیرقابل مصرف از چرخه مصرف مردم خارج شده است که از جمله می‌توان به شیر، گوشت و عسل اشاره کرد.

وی افزود: خوشبختانه در کم‌ترین زمان ممکن مسئولان مربوطه با بررسی شرایط و وضعیت موجود اگر محصولی غیرقابل مصرف باشد اقدام به معدوم‌سازی آن می‌کنند که خوشبختانه عرضه‌کنندگان محصولات دامی و کسانی که مربوط به این صنف هستند در این زمینه اقدامات مناسبی انجام می‌دهند و ما را در راستای تحقق اهداف مورد نظر برای تامین سلامتی مردم رهنمون می‌شوند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: زمانی که یک بیماری ناخواسته وارد کشور می‌شود و بسیاری از مسائل را درگیر می‌کند ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا با همکاری مسئولان مشکلات پیش آمده را در کم‌ترین زمان ممکن برطرف کنیم و اجازه ندهیم تا جان و مال مردم در خطر بیفتد.

وی تصریح کرد: اقدامات لازم برای مطلوب‌سازی قیمت‌ تخم مرغ از اواخر سال گذشته انجام شده و طبق پیش‌بینی‌های انجام یافته قیمت تخم مرغ خرداد ماه به شرایط مطلوب می‌رسد و هم‌اکنون نیز در حال انجام برنامه‌ریزی برای صادرات تخم مرغ در زمان مناسب هستیم.
 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
0
0
در خوزستان کشتار غیر مجاز دام بین جاده ای بیداد میکنه. ظاهرا همه خواب هستند. چاره ای بیندیشید جناب آقای دکتر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
0
0
وزارت دامپزشکی؟ ما وزارت هستیم یا قسمتی مهجور و فراموش شده در گوشه جهاد کشاورزی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
0
0
کدام تعامل؟؟!!!
مگر سازمان دامپزشکی جرات میکند یا اجازه دارد غیر از تعامل(اطاعت امر) با وزارت محترم جهاد کشاورزی کار دیگری انجام دهد یا تصمیمی بگیرد...؟؟؟
........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
0
0
حالا اونهایی که مجاز کشتار می کنند چه تفاوتی با غیرمجازها دارند؟
کافیست با قصابهای جاده ها صحبت کنید تا متوجه عمق فاجعه شوید.می گویند که یک دکتر تو کشتارگاه گذاشته اند و برای لاشه مرده هم مهر می زنند.یعنی قصاب بی سواد غیرمجاز فهمیده که حقوق مسوول فنی باید از راه درست پرداخت شود اما مسوولان رده بالای سازمان هنوز هم که هنوز است خودشان را به خواب زده اند.با شعار و ......... مشکل بهداشت جامعه حل نمی شود.
مجید غفاری 09121267848
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
0
0
با سلام و تبریک سال نو ، آقای دکتر روزانه در کلان شهر تهران حدود 3200 را س دام گوسفندجهت نذورات اعتقادی شهروندان بصورت غیر اصولی وغیر بهداشتی بدون هیچگونه نظارتی قبل و بعداز کشتار در محلهای کاملا غیر اصولی وغیر بهداشتی ذبح وعرضه میگردد،با وجود حدود 3200بیماری مشترک بین انسان و دام چرا اقدامی صورت نمیگیرد.بنده طرحی درخصوص ساماندهی مراکز غیر مجاز عرضه دام دارم.
مجید غفاری 09121267848
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
0
0
اصلاح میکنم عوامل بیماریزای شناخته شده برای انسان1709عامل میباشد که832عامل زئونوز بوده وبین انسان ودام مشترک میباشد.
نظر شما
ادامه