کد خبر: ۴۲۳۶۱
تعداد نظرات: ۲۱ نظر
در اطلاعیه‌ای اعلام شد:
نقطه نظرات فنی و کارشناسی می‌بایست تا پایان وقت اداری ۳۰ خرداد ماه سال جاری به دفتر معاونت بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور ارسال شود ...
 

حکیم مهر: سازمان دامپزشکی کشور طی اطلاعیه ای از استان ها درخواست کرد که با توجه به ضرورت بازنگری و به روز رسانی مطالبات بهداشتی ورود  (IHR)برای گوشت منجمد وارداتی از مبداء کشور برزیل، نقطه نظرات فنی کارشناسان استان ها به دفتر معاونت بهداشتی و پیشگیری سازمان تحویل داده شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، در نقطه نظرات ارائه شده می بایست به شرایط بهداشتی قرنطینه ای قبل از صادرات  (PEQSMs) در کشور مبدا، معیارهای کنترلی در مبادی ورودی زمینی و دریایی کشور  (BIPs) و معیارهای بهداشتی قرنطینه پس از ترخیص  (PIQSMs) محموله های وارداتی توجه شود.

همچنین بر اساس این اطلاعیه می بایست نظرات کارشناسان در سه محور ذیل طبقه بندی شود:

1- حذف بند و یا بندهایی ازIHR  موجود

2- اضافه کردن بند و یا بندهایی به  IHRموجود

3- اصلاح بند و یا بندهایی از  IHR موجود

گفتنی است که نقطه نظرات فنی و کارشناسی می بایست تا پایان وقت اداری 30 خرداد ماه سال جاری به دفتر معاونت بهداشتی و پیشگیری سازمان ارسال شود.

 
 
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
1
1
پیشنهاد میکنم به همراه دکتر کارشناس یک کاردان یا لیسانس متبحر اعزام گردد با توجه به اینکه همه مسلمانیم یک دوره کوتاه آموزش ذبح شرعی را نیز آموزش ببیند که این امر موجب افزایش کیفیت بازرسی ها ی بهداشتی میگردد و هم دیگر نیازی به ناظر شرعی نخواهد بود
موسوی پور
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
1
امید است اقدام دیرهنگام اما بجای سازمان منجر به حذف حضور غیرضروری ناظر بهداشتی مقیم در کشور مبدا بشود و بجای آن نظارتهای قرنطینه ای و بهداشتی در کشور تقویت گردد.نظارت به شکل فعلی فقط هزینه تمام شده مصرف کننده را افزایش میدهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
1
1
برزیل از لحاظ بهداشت گاو و کشتارگاه دارای استاندارد بالایی است و نیازی به اون جزوه نیست. فقط متاسفانه شرکتهای وارد کننده روی سن و جنس(نر و مادگی)،مقدار چربی،تعویض لیبل(چسباندن لیبل سردست روی قلوه گاه) و نیز قرار دادن قلوه گاه روی سردست کار می کنند طوریکه اخیرا درون هر کارتن سردست یک بسته قلوه گاه و یا تکه کوچکی سردست با مقدار زیاد قلوه گاه باب شده است.بهتر است ناظرین روی تقلبات نظارت کنند.
همچنین در تفاهمنامه ها دوربین مدار بسته کشتارگاهها از داخل سازمان دامپزشکی قابل رویت باشد تا ناظرین محترم بجای کشتارگاه از سواحل ریو سر در نیاورند چرا که اینها نمایندگان دولت جمهوری اسلامی ایران هستند
حمید
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
1
با سلام خدمت تمام همکاران عزیز.کاش جای آقای موسوی پور، دوستانی که به کشورهای مبدا رفته اند و بطور عملی درگیر کار بوده اند، بیایند و نظر بدهند. نه اینکه چنین افرادی بدون اینکه علم به موضوع داشته باشند، برای سازمان دامپزشکی نسخه بپیچند و خواستار حذف نظارت بهداشتی در مبدا باشند.در ضمن تا جایی که بنده اطلاع دارم، حقوق مسؤل بهداشتی را سازمان دامپزشکی نمیدهد و کشتارگاه مسؤل پرداخت آن است که آن هم در قبال خرید گوشت از آن کشتارگاه(که یک امتیاز برای آن کشتارگاه بحساب میاد) انجام میشود.
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
2
پیشنهاد میکنم مسئولین فنی کشتارگاههای دام بعنوان ناظر بهداشتی اعزام بشن. به هر حال اونها در بطن کار قرار دارند و اینکه مثلا یک روز کارشناس اداره طیور، یک روز دامپزشکی که مثلا در قسمت برنامه و بودجه هست، یک روز کارشناس اداره ترویج و... بعنوان ناظر بهداشتی اعزام نشن و اگه قراره اینوار یصورت نمادین و صرفا بمنظور حصور فیزیکی هست بهتره این افراد اصلا اعزام نشن
حسن زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
2
اعزام دامپزشکان فقط تحمیل هزینه به شرکت های وارد کننده و در نهایت تحمیل هزینه به مصرف‌کنندگان که اکثرا اقشار متوسط و متوسط به پایین هستند می شود. بود و نبود ناظر بهداشتی سازمان دامپزشکی به والله هیچ فرقی نمی کند. من خودم دو سال پیش برزیل بودم هر وقت ایرادی گرفتیم از ایران از سازمان دامپزشکی یکی‌از معاونین بلند پایه زنگ می زدند می گفتند سخت نگیر.
حالا قضاوت با شماست؟
ناشناس
|
France
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
جای بسی تاسف و شرمساری است که در کشوری که میتواند تولید کننده گوشت باشد ارگانی مثل سازمان دامپزشکی. که باید مجدانه از ورود گوشت به کشور جلوگیری کند و راه کار برای برون رفت از خفت وارادات ارایه دهد خود سردمدار واردات شده و برخی از همکاران هم بجای فکر تولید در خود کشور. باشندتوجیه کننده کار اقایون هستند. شما که هی از وضع. بد دامپزشکی مینالید وقتی دارید واردات را تایید میکنید پس بنشینید تا اوضاع. درست شود
جواب حسن زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
به چه جراتی به اسم خدا در ماه مبارک رمضان قسم می خورید!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
ايشون ظاهراً چون زيادسرگرم هواشي شده اند نتونستند زياد موثرباشند والا ماهم بوديم ديديم ناظر وظيفه شناس خيلي هم موثره! درضمن قسم ايشون بي شباهت به قسم جناب دكترصالحي درمجلس وددفتع ازبرجام بي فرجام(خسارت محض )نيست!!!!
حسن زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
1
باز هم می گویم و در هر دادگاهی که باشد می آیم و قسم می خورم بود و نبود ناظر بهداشتی کشور ایران در کشور های مبدا هیچ فرقی نمی کند. عربستان ناظر بهداشتی نداشت اما بهترین گوشت ها با بهترین کیفیت برای آنها بسته بندی و ارسال می شد.
حالا شما طبل خودتان را بزنید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
اقای حسن زاده اگر ماهی غیر. رمضان. بود اشکالی نداشت?.اصلا چه فرقی بین ماه ها وجود دارد کار نادرست را هر وقت انجام بدهید بد است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
من هم با آقای حسن زاده موافقم هم ناظر بهداشتی و هم شرعی زاءد است
جنوب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
با اقای حسن زاده موافقم کشور مبدا بسیار کارش درست هست امید است اقدام خیلی دیرهنگام وکارعالی سازمان دامپزشکی منجر به حذف حضور غیرضروری ناظران بهداشتی مقیم در کشور مبدا بشود انشاالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
تمام نظرات مغرض یا مربوط به مقاطع غیر دکتری است یا که هم مربوط به بخش خصوصی که بندگان خدا بیکارند باور کنید اگه نظر غیر کارشناسی هم ندید زنده می مونید. بهتر است وقتتون رو ماده ۱۹ بزارین که به شما هم مرتبط است فقط یکی رو پاسخ بدم کافیه.شما گوشتی رو که عربستان با دلار فراوان داره میده با گوشتی که شرکتها وارد میکنن مقایسه نکن .در جایی که شرکتهای ایرانی حتی برای لفافه و وزن کارتن گوشت با طرف برزیلی زد و بند میکنن دلال های گوشت و اصناف مربوط اگر وجدانشان بیدار بود این قیمت گوشت فعلی اینگونه نبود که مردم زیر دست پایشان له شوند امیدی به این بزرگواران نیست وقتی هم که دولت برای تعدیل قیمتها
برای واردات دست به کار می شود میگویند تولید داخلی نابود شد. باور کنید یا نه توفیقی نداره.این شرکتها بازرس لازم دارند و گرنه آشغال گوشت را خداتومن به ملت میدهند از همکاران محترم خودمان که بی جهت خودزنی میکنند کمال تشکر را دارم شما شاید خیلی بیکار بودید ولی فشار کار در آنطرف برخی اوقات برای کسی که قصد انجام کار دارند زیاد است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
0
0
دوستی که میگه ناظر کاری نمیتونه انجام بده باید به خودش شک کنه درسته که ممکنه فشارهایی از طرف شرکت وارد بشه ولی دست ناظر هم به اندازه کافی باز هست که از خیلی تخلفات جلوگیری کنه به شرط اینکه علم واگاهی داشته باشه و فقط حرف نزنه واز تجربه همکاران استفاده کنه.چندین کشتارگاه متخلف در برزیل بوسیله همکاران با وجدان تولیدشون برای ایران متوقف شده.
دوستانی هم کا از گوشت عربستان تعریف میکنن اگه از نزدیک به روند کار اشراف داشته باشن نظرشون عوض میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
0
0
در خصوص گوشتهای عربستان چون ناظر شرکت بخش خصوصی حصور داره فقط ظاهر نهایی گوشت رو کنترل میکنن که کم چربی و بازار پسند باشه و بغیر از سالن استخوان گیری جای دیگری رو معمولا کار ندارند .نه سن و جنس وسلامت دام وحتی بحث حلال وحرام هم خیلی براشون جدی نیست ذابح تعداد خاصی کشتار میکنه که ممکنه بیش از تعداد ذبح شده بسته بندی شه ویا بعضی کشتارگاهها تبانی میکنن اصلا ذابح نمیاد وفقط پولش رو میگیره.تنها چیزی که دارن اینکه گوشت رو با دمای صفر درجه و با تاریخ انقضا 2ماهه سفارش میدن و چون منجمد نیست با کیفیت تر به نظر میاد
دکتر نوتاش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
0
0
یک عده خودشان را خیلی کاردان می دانند . همه گفته جناب حسن زاده که وقتی می خواهی به موردی ایراد اساسی بگیری از دفتر معاونین سازمان دامپزشکی زنگ می زنند آقای دکتر زیاد سخت نگیر !! برای من هم پیش آمد .
فکر می کنید شرکت های وارد کننده چه کسانی هستند همه شان آشنایان - دوستان و بستگان رجال رده بالای مملکت هستند .
شما آنجا خودت را هم آتش بزنی هیچ کاری نمی توانی بکنی ؟
به یکی از همکاران گفته بودند شما دلارهایت را بگیر و زیاد سروصدا نکن .
اگر می خواهی 2 ماه دیگر تمدید شوی !
یا اگر می خواهی این سفر اول و آخرت باشد هرکاری و به هر جایی که می توانی گزارش بنویس !!!!!
جواب حسن زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
0
0
گوشتی که برای عربستان تولید میشه از نظر شرعی مشکل داره چه برسه از لحاظ بهداشتی.بارها در برزیل جلوی تخلف کشتارگاه و حتی بعضا تخلف شرکت طرف ایرانی را همکاران گرفتند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
0
0
وجود ناظر بهداشتی الزامی است اگر نباشد فقط مردم و مصرف کنندگان ضرر میکنند .نه طرف خارجی و نه شرکت های وارد کننده.
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
0
0
یک عده کاسه داغ تر از آش شده اند. مهد و زادگاه شرع عربستان است حالا شما از لحاظ شرعی برای آنها ایراد می گیرید. آنها دیگر اعراب دوران جاهلیت نیستند!
شما به فکر خودتان باشید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
0
0
دکتر ماکنعلی یک تحلیل گر حرفه ای است با این کارش نشان خواهد داد که برای موضوعی که عده ای فکر می کنند چقدر ساده است در بین معدود افراد اختلافات فاحش وجود دارد و خود دکتر ماکنعلی طوری اصلاح خواهد کرد که کسی اعتراض نکند
نظر شما
ادامه