کد خبر: ۴۴۴۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی مازندران شایعه شیوع آنفلونزای پرندگان در استان را تکذیب کرد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر رضوانی» با بیان اینکه درباره شیوع آنفلونزای پرندگان پرندگان در استان تا کنون هیچ گزارشی نشده است، گفت: ابتلا این ویروس را در شهر و روستا‌های استان تکذیب می‌شود.

وی با بیان اینکه آنفلونزای پرندگان در یکی از روستا‌های فیروزکوه یا  دماوند تایید شده است، افزود: مسئولان دامپزشکی این شهر‌ها نیز اعلام کردند که تلفات طیور در این مناطق مربوط خریداری مرغ بومی مازندران است که این ادعا بدون سند و مدرک، مستند و قابل قبول نیست.

رضوانی با بیان اینکه از اواسط شهریور امسال مهاجرت پرندگان زمستان گذران به تالاب‌ها و آبگیر‌های استان آغاز شده است، افزود: به دلیل ادامه حضور پرندگان مهاجر در استان تلاش بر این است که از عرضه پرندگان بومی و مهاجر در بازار‌های روز و محلی جلوگیری شود.

رییس دامپزشکی مازندران گفت: احتمال انتقال آلودگی از پرندگان مهاجر به  طیور بومی  در بازار‌های روز و محلی وجود دارد به همین دلیل تا زمان حضور پرندگان مهاجر، پرورش دهندگان از هر گونه عرضه و جابجایی طیور باید خودداری کنند.

وی با بیان اینکه تقاضا برای مصرف طیور سنتی مانند  اردک  و غاز روز‌های پایانی سال در استان افزایش می‌یابد از مردم خواست گوشت طیور مورد نیاز را از مراکز مورد تائید دامپزشکی و فروشگاه‌های مجاز تهیه کنند.

همه ساله در آستانه فصل سرد سال ۱۵۰ گونه از  پرندگان مهاجر  از اقصی نقاط ایران و سیبری با جمعیت حدود ۱.۵ میلیون بال به آبگیر و آببندان‌های مازندران سفر می‌کنند که طبق آمار سازمان  محیط زیست  حداقل ۱۰ تا ۲۰ درصد از این پرندگان از سوی شکارچیان دارای پروانه و غیرمجاز شکار می‌شوند.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
میگن تهران مرغها را از شمال آورده بوده
نظر شما
ادامه